ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Jasper16v

een schatting? het is gewoon een getunede audi, kan dat niet ofzo? er zijn er zat die met meer rondrijden...
rasit..

rasit.. schreef:Vandaag in de middag springt zomaar m'n zijraam uit elkaar :s
Heb geen steen ofzo in de buurt van m'n auto kunnen vinden. Ook niks gejat ofzo. Alarm ging af en de auto stond voor m'n deur.
Dalijk bij carglass een nieuw raampje alleen ze doen niet aan coaten. Nu heb ik dalijk dus 1 raam die niet gecoat is, zal wal cool staan :s

Weet iemand waar in rotterdam een bedrijfje zit die 1 raam kan coaten??
:(
Gast

rasit.. schreef:
rasit.. schreef:Vandaag in de middag springt zomaar m'n zijraam uit elkaar :s
Heb geen steen ofzo in de buurt van m'n auto kunnen vinden. Ook niks gejat ofzo. Alarm ging af en de auto stond voor m'n deur.
Dalijk bij carglass een nieuw raampje alleen ze doen niet aan coaten. Nu heb ik dalijk dus 1 raam die niet gecoat is, zal wal cool staan :s

Weet iemand waar in rotterdam een bedrijfje zit die 1 raam kan coaten??
:(
mogelijk een fout in het glas, heb met men transit net hetzelfde gehad. Sloeg het portier dicht (met gesloten raam) op een normale manier en kon zelfs glasresten uit men ondergoed halen.
Later vertelde de ford verdeler me dat er wel meer van die foute ruiten rondfietsen.
Je moet het maar voorhebben zou ik zeggen... (N)
RO 16v

Wisten jullie dat Ghostrider 3 aug Rotterdam- Amsterdam heeft gereden?

Traject A13/ A4, afstand 84 km, rond 20:00 uur, duur 20.31 min, gemiddelde snelheid rond de 248 km/h.

Ik vindt de tijd niet echt snel aangezien je met de auto rond die tijd er <30 min over doet.

Maar ben benuwd naar de dvd. :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

RO 16v schreef:Wisten jullie dat Ghostrider 3 aug Rotterdam- Amsterdam heeft gereden?

Traject A13/ A4, afstand 84 km, rond 20:00 uur, duur 20.31 min, gemiddelde snelheid rond de 248 km/h.

Ik vindt de tijd niet echt snel aangezien je met de auto rond die tijd er <30 min over doet.

Oud nieuws, is in het ledendeel al een hele discussie over. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Mrtn
Car: R5GTT

RO 16v schreef:Wisten jullie dat Ghostrider 3 aug Rotterdam- Amsterdam heeft gereden?

Kvind 't wel zeker snel, weet je hoeveel je harder moet rijden om 10min op een kort traject te bewerkstelligen, dit is een derde sneller
Mrtn = Maarten
Bram

Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

http://www.popularhotrodding.com/engine ... _turbo_bb/

Leuk, zo'n big block met wat turbo's: 2139PK! :D
Thierry

Eric

Die Audi is een door MTM getunede RS4... 600 echte pk'tjes dus :worship: :worship: :worship:

Het filmpje is opgenomen vanuit een BMW M5

edit:
het linkje van het M5 board:
http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=44989
Gast

Merijn schreef:http://www.popularhotrodding.com/engine ... _turbo_bb/

Leuk, zo'n big block met wat turbo's: 2139PK! :D
leuke uitéénzetting door deze heren (Y)
Gast

@Erik: jah die M5ers zullen nu wel effe balen. :lol:
Bram

Ik ben op zoek naar een bepaalde audiozaak in duitsland. Volgens mij hebben edwin19 en bartuitlauwe daar een rockford fosgate subwoofer vandaan. Weet iemand het adres? kan hem nergens meer vinden namelijk
edwinvr
Contacteer:

ff een technisch vraagje, waar ik een meningsverschil met een vriend over heb... zelf ben ik niet technisch, dus vandaar dat ik het jullie vraag:

komtie:
true or false:
een open sportluchtfilter is het meest gebaat bij koud aangevoerde lucht

true or false:
een open sportluchtfilter is het meest gebaat bij warme lucht, omdat er dan vanalles voor je motor wordt voorverwarmd

Ik dacht zelf de bovenste... prove me wright aub. En als het kan met uitleg...

grtz
Riël
Über-Spammer

1 is wel goed.

Je hebt bij een auto nodig: zo koud mogelijke lucht, met zo weinig mogelijk aanzuigweerstand. Het open filter zou voor het tweede moeten zorgen. Of het dit daadwerkelijk doet is discussieerbaar, maargoed, daar gaan we nu vanuit. Punt is, dat het open filter de warme lucht onder de kap aanzuigt. Je moet dus zorgen voor KOUDE lucht aanvoer.

Je originele filter heeft deze aanvoer al namelijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
edwinvr
Contacteer:

kijk daar heb ik wat aan :)

tnhx riël
Droes

ska joengen e dienen Riël :lol: :wink:
bartuitlauwe
Contacteer:

Bram schreef:Ik ben op zoek naar een bepaalde audiozaak in duitsland. Volgens mij hebben edwin19 en bartuitlauwe daar een rockford fosgate subwoofer vandaan. Weet iemand het adres? kan hem nergens meer vinden namelijk
Klopt.

Is een goed audio zaakje niet al te ver over de grens.
en scheelt echt veel in prijs met nederland.

http://www.soundpark.de

edit:
ik zie nu dat die hele site vernieuwd is en kan er geen rockford meer vinden.
Anders moet je eens op de duitse ebay kijken, daar bieden ze ook gewoon nieuwe spullen aan.
Een vriend van mij heb ook op die manier besteld en dan gewoon aan de postbode betaald.
Werkt goed.

nog een andere site

http://www.wooferstore.de
-jacco-
Über-Spammer

Nooit geweten dat een Scenic geleverd was met 25 inch :s

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... m?oudei=20

:lol: :lol: :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Marcel B.

tis wel niet renault, maar moejje es kijken! :)

http://members.chello.nl/goosterom1/PLA ... lor-01.jpg

vet! :)
Don't walk the grass... smoke it
Bram

Ja las het net, stond in een advertentie van de nieuwe Auto & Tuning. Ziet er leuk uit!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:1 is wel goed.

Je hebt bij een auto nodig: zo koud mogelijke lucht, met zo weinig mogelijk aanzuigweerstand. Het open filter zou voor het tweede moeten zorgen. Of het dit daadwerkelijk doet is discussieerbaar, maargoed, daar gaan we nu vanuit. Punt is, dat het open filter de warme lucht onder de kap aanzuigt. Je moet dus zorgen voor KOUDE lucht aanvoer.

Hoe zit het met bevriezen van de inlaat? Dat speelt voornamelijk als je een carburateur hebt, maar inlaatlucht kan toch ook te koud zijn?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-Ray-
Contacteer:

Marcel B. schreef:tis wel niet renault, maar moejje es kijken! :)

nog ff :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb geen idee of ie al eens langs is geweest, maar ik kende 'm nog niet!

http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=matrixpong.wmv
Gast

Marcel B. schreef:tis wel niet renault, maar moejje es kijken! :)

19 pk...leuk verkooppraatje :lol:
-Ray-
Contacteer:

briljante shit!! :worship:
Immer wieder die verdammte Holländer
Marcel B.

Merijn schreef:Ik heb geen idee of ie al eens langs is geweest, maar ik kende 'm nog niet!

vast wel es langsgekomen (misschien heb ik em wel hier es gepost, maar hij blijft vet!)
Don't walk the grass... smoke it
Riël
Über-Spammer

Martijn *Baccara* schreef:
Riël schreef:1 is wel goed.

Hoe zit het met bevriezen van de inlaat? Dat speelt voornamelijk als je een carburateur hebt, maar inlaatlucht kan toch ook te koud zijn?
Mwha, niet gauw. De gtt heeft origineel idd een klep met thermostaatje, die onder een bep temp warme lucht bij de uitlaat pakt, en bij warme lucht zet ie die klep dicht waardoor die van voren lucht pakt. Ook heeft de intercooler zo'n klep, of de lucht wel of niet door de intercooler kan.

Over bevriezen, de turbo warmt de lucht al zover op dat bevriezen hier onmogelijk is.
Riël
Über-Spammer

Marcel B. schreef:
Merijn schreef:Ik heb geen idee of ie al eens langs is geweest, maar ik kende 'm nog niet!

vast wel es langsgekomen (misschien heb ik em wel hier es gepost, maar hij blijft vet!)

:lol: :lol: :lol: (Y)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Mwha, niet gauw. De gtt heeft origineel idd een klep met thermostaatje, die onder een bep temp warme lucht bij de uitlaat pakt, en bij warme lucht zet ie die klep dicht waardoor die van voren lucht pakt. Ook heeft de intercooler zo'n klep, of de lucht wel of niet door de intercooler kan.

Over bevriezen, de turbo warmt de lucht al zover op dat bevriezen hier onmogelijk is.
Mijn ouders hebben het eerder wel eens gehad, dat de carburateur bevroor. Stond de aanzuiging nog op zomerstand. Bij een GTT zal het door de turbo inderdaad niet zo snel een probleem zijn, maar wat als ik zoiets op m'n Baccara zet? En hoe zit het met een moderne auto (met injectie)?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
jpp_GTX

Bram schreef:Ik ben op zoek naar een bepaalde audiozaak in duitsland. Volgens mij hebben edwin19 en bartuitlauwe daar een rockford fosgate subwoofer vandaan. Weet iemand het adres? kan hem nergens meer vinden namelijk

misschien deze:

http://www.bigdogaudio.de

Heb er zelf een versterker gekocht afgelopen week, kostte me 329 euro, dat is 320 euro GOEDKOPER dan in NED (in ned op 2 plekken gezien voor 650!)

Vanaf nijmegen 1.10min rijden (wel stukken 180 gereden hoor! :beer: )

JP.
R(ay)Si

There is 1 Registered user and 0 Hidden users online
R(ay)Si Sat Aug 21, 2004 2:16 am Viewing latest posts

--------------------------------------------------------------------------------

There is 1 Guest user online
Guest Sat Aug 21, 2004 2:16 am nl.ICE

Gezellie hiero :D
Alleen nog maar VW!
Douwe

R(ay)Si schreef:There is 1 Registered user and 0 Hidden users online
R(ay)Si Sat Aug 21, 2004 2:16 am Viewing latest posts

--------------------------------------------------------------------------------

There is 1 Guest user online
Guest Sat Aug 21, 2004 2:16 am nl.ICE

Gezellie hiero :D
Dan liggen normale mensen of in bed of zitten in de kroeg :p :wink:
Ad van Haperen
Contacteer:

ff klein vraagje,

Ik wil zo even mijn achterbumper eraf halen zodat de bumperophangingen gelast kunnen worden.

Maar zit de achterbumper alleen aan de zijkanten vast (twee boutjes dus in totaal) of zitten er nog meer verborgen voordat ik heel de boel afbreek.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Hooliead schreef:ff klein vraagje,

Ik wil zo even mijn achterbumper eraf halen zodat de bumperophangingen gelast kunnen worden.

Maar zit de achterbumper alleen aan de zijkanten vast (twee boutjes dus in totaal) of zitten er nog meer verborgen voordat ik heel de boel afbreek.
Er zitten ook beugeltjes onderaan de bumper. Op ongeveer 1/3 en 2/3 van de breedte. Als je eronder kijkt moet je ze kunnen zien. Boutjes hoeven er niet helemaal uit, stukje losschroeven is genoeg. :)
Gesloten