het voordeel van zonder thermostaat is dat deze ook niet stuk kan gaan.
ben ook van plan om gewoon zonder thermostaat te gaan rjden.
auto wordt toch niet echr voor straat gebruik maar meer voor het circuit.
watvoor oliekoeler?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Tjeesus jonge, een thermostaat gaat gemiddeld 1x in de tien jaar stuk.
Maar, je mot 't allemaal zelf wete

-
Sja
Mischien een beetje lullig om te zeggen.
Maar de reden van die termostaat is dat je olie in het blok eerst op temp. is zodat de warmlooptijd tot een minimum beperkt word.
Ergo minder slijtage.
Voor de racerij jaag je gewoon al wat harder en heb je de termostaat niet echt nodig.
En het scheeld dat weer een kleine vernauwing die je dus weer door de termostaat hebt.
Wat je denk ik het beste kan doen is naar een radiator reperatie bedrijf gaan en een Bijv. Volvo 940 oliekoeler ophalen voor 100 euro.
Ik weet niet wat de mogenlijkheden zijn van de warmte wisselaar die al op je blok zit.
Dus ik ga er even vanuit dat je die niet kan gebruiken.
Je besteld bij een of ander tunings bedrijf naar keuze een warmte wisselaar met termostaat.(Die onder je oliefilter gaat.
Vervolgens zoek je een mooi plekje voor je olie koeler.
Bekijk en meet hoeveel bochtjes en slang je nodig hebt.
Beter te veel dan te weinig
Dan laat je maar een bochtje wat ruimer lopen.
Je gaat naar PADOC of een vergelijkbaar bedrijf en je hebt voor 20 a 30 (PL)euros mooie stevige gepanserde olie slangen.(Bij Padoc kunnen deze slangen 30 bar olie druk hebben dus je hebt wat degelijks.
)
En als ik zelf dan bezig was zou ik eens gaan kijken of er een grotere radiator voor kan zonder oliekoeler.
Succes!
Greets
Andries

Maar de reden van die termostaat is dat je olie in het blok eerst op temp. is zodat de warmlooptijd tot een minimum beperkt word.
Ergo minder slijtage.

Voor de racerij jaag je gewoon al wat harder en heb je de termostaat niet echt nodig.

En het scheeld dat weer een kleine vernauwing die je dus weer door de termostaat hebt.
Wat je denk ik het beste kan doen is naar een radiator reperatie bedrijf gaan en een Bijv. Volvo 940 oliekoeler ophalen voor 100 euro.
Ik weet niet wat de mogenlijkheden zijn van de warmte wisselaar die al op je blok zit.
Dus ik ga er even vanuit dat je die niet kan gebruiken.
Je besteld bij een of ander tunings bedrijf naar keuze een warmte wisselaar met termostaat.(Die onder je oliefilter gaat.
Vervolgens zoek je een mooi plekje voor je olie koeler.
Bekijk en meet hoeveel bochtjes en slang je nodig hebt.
Beter te veel dan te weinig
Dan laat je maar een bochtje wat ruimer lopen.
Je gaat naar PADOC of een vergelijkbaar bedrijf en je hebt voor 20 a 30 (PL)euros mooie stevige gepanserde olie slangen.(Bij Padoc kunnen deze slangen 30 bar olie druk hebben dus je hebt wat degelijks.

En als ik zelf dan bezig was zou ik eens gaan kijken of er een grotere radiator voor kan zonder oliekoeler.
Succes!

Greets
Andries
Laatst gewijzigd door GTTprutser op zo 15 aug 2004 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
heb de mijne laatst vervangen en het thermocontact ookRiël schreef:Tjeesus jonge, een thermostaat gaat gemiddeld 1x in de tien jaar stuk.
15 en 14 euro
volgens mij zijn er vervelender uitgaven....
dennis, we hebben het over de thermostaat van een oliekoeler 
bij hoeveel graden gaat zo'n ding eigelijk open?

Immer wieder die verdammte Holländer
80 graden als het goed is...-Ray- schreef:dennis, we hebben het over de thermostaat van een oliekoeler
Zit je lekker je oliekoeler voor de deur te monteren, kom je er opeens achter dat de snadwitchplate 1 zonder thermostaat is... *zucht*

whehe en wel betaald voor 1 met thermostaat zeker? 
goed, bij 80 graden openen. mijn olie wordt weersafhankelijk 100-110 graden (en rechtervoetafhankelijk max 120
), dus de koeling wordt bepaald door de grootte van je koeler, soort en kwaliteit olie etc. Warm en dun genoeg om te doen wat het moet doen, en dus niet te koud en dik en weer opnieuw opwarmen zoals riel zegt.
goed, een discussie over wel of niet een thermostaat heeft eigelijk geen zin, waar maak ik me ook druk over. in mijn praktijkgeval blijkt het gewoon goed te werken, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel een thermostaat monteren.
ga eens je olietemp meten zonder een extra oliekoeler, is te hete olie (hoe heet dat dan ook moge zijn) goed voor je turbie??

goed, bij 80 graden openen. mijn olie wordt weersafhankelijk 100-110 graden (en rechtervoetafhankelijk max 120

goed, een discussie over wel of niet een thermostaat heeft eigelijk geen zin, waar maak ik me ook druk over. in mijn praktijkgeval blijkt het gewoon goed te werken, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die wel een thermostaat monteren.
ga eens je olietemp meten zonder een extra oliekoeler, is te hete olie (hoe heet dat dan ook moge zijn) goed voor je turbie??
niet in het carter gemeten...
Tuurlijk gaat het goed zo, maar k wil alleen zeggen, mét is beter.
i fully agree 

something different than the thermostat but still about oil cooling: has anyone ever used a toyota oil cooler in a GT? You find them in most corolas of a couple of generations ago. I am not sure of the year but then again I am no toyota freak!
zou ik nog effe wat foto's op mijn pm kunnen krijgen van mensen die dit wel met thermosstaat opgelost hebben?
het is toch wel slecht dat dat standaard aansluitsetje niet past
. Andere merken misschien wel?
het is toch wel slecht dat dat standaard aansluitsetje niet past