[clio16v] Ratelend geluid

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Madmaus

Ik ging daarnet ff een klein stukje rijden, hoor ik ineens een ratelend geluid niet heel hard maar wel aanwezig.
Hoe harder is ga hoe sneller de ratel, dus snelheidsafhankelijk. Koppeling intrappen maakt geen verschil en schakelen ook niet.

Wat zou dit kunnen zijn, misschien een verrotte aandrijfas?
Ik voel de ratel ook een klein beetje door me versnellingspook heen als ik me hand erop houd.

Der is altijd wel wat aan de hand he :(

Groeten Maurice
AZ4L

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Als je aandrijfas naar gort is (welke van de 2 het ook moge zijn, want ja, beiden kunnen verrot zijn) zal dat ratelen trillen alleen maar erger worden. maar heb je het bij een bep. aantal toeren of een bep. snelheid? Zover ik zelf heb meegemaakt begon mijn Clio ontzettend te vibreren (ik bedoel echt schuddebuiken) bij ca 80 km/u en dat ging dan door tot 140 of zo..
-PAZ-
Über-Spammer

aandrijf assen die kapot zijn hoor je meestal het beste als je ze goed zwaar belast, dus stuur helemaal om en wegrijden, kan je beste proberen door op een leeg parkeer terrein ofzo even een paar rondjes te draaien. een aandrijf-as maakt een soort tikkend geluid als hij gaar is
R5GTT. Drive it like you stole it
Madmaus

Het is echt snelheidsafhankelijk. Dus hoe harder ik rijd hoe sneller hij tik/ratelt.

Ik had het nog nooit gehoord tot gister ineens, het is ook alleen als ik mijn gas los laat, als ik een klein beetje tot veel gas geef hoor je helemaal niets. En laat ik het gas los dan komt het ineens.

Is een aandrijfas een beetje makkelijk te vervangen? Degene waar mijn auto altijd in onderhoud is (me vader :D ) die is net gister voor 3 weken op vakantie gegaan.
En ik neem aan dat als ik nu dit al hoor ik er niet nog 3 weken mee kan rond rijden?

Het geluid is echt net of er iemand met een ratel in mijn motorkap zit.
Madmaus

Oke ik ben net ff bij een garage geweest, en die wist mij te vertellen dat het zeer waarschijlijk niet me aandrijfas is maar me versnellingsbak! :@
Das nog erger!!!

En hoe lang ik er nog mee kon rijden, 1 week 2 weken 8 weken, hij wist het niet.

Naja gaan we maar weer opzoek naar een andere versnellingsbak.... Godver.......... :@ :@ :@

[edit] iemand ening idee waar ik dit goedkoop kan laten doen??
Jeroen-16v

ask cannonball!

Hij doet veel met reparaties 8)
AZ4L

Madmaus schreef:Oke ik ben net ff bij een garage geweest, en die wist mij te vertellen dat het zeer waarschijlijk niet me aandrijfas is maar me versnellingsbak! :@
Das nog erger!!!

En hoe lang ik er nog mee kon rijden, 1 week 2 weken 8 weken, hij wist het niet.

Naja gaan we maar weer opzoek naar een andere versnellingsbak.... Godver.......... :@ :@ :@

[edit] iemand ening idee waar ik dit goedkoop kan laten doen??
Je versnellingsbak? Ik dacht dat het geluid bleef als je je koppeling intrapt... de versnellingsbak draait dan echt niet meer mee hoor..?
Riël
Über-Spammer

Kan wel hoor, plaat komt niet 100% los.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Madmaus

Het geluid word minder als ik me koppeling intrap, als ik op me motor afrem hoor je het vrij hard. Met koppeling in iets minder maar het blijft toch wel!

Gewoon klote weer dus..
Plaats reactie