beter af met een vraagbaak of met een haynes

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
koorenkip

lijkt me duidelijk, welke kun je beter hebben voor je 5gtt een haynes manual of een nederlandse vraagbaak? vooral dan voor he motor technische gedeelte? (F)
Marc01
Contacteer:

koorenkip schreef:lijkt me duidelijk, welke kun je beter hebben voor je 5gtt een haynes manual of een nederlandse vraagbaak? vooral dan voor he motor technische gedeelte? (F)
Ik heb alleen de haynes, maar haynes beschrijf voor het grootste gedeelte hoe je dingen uit elkaar moet halen. Het is niet echt meer dan dat. Staan wel wat aanhaalmomenten in trouwens.

Standaard staat op het eind (vrij vertaald): Om in elkaar te zetten moet je het bovenstaande in omgekeerde volgorde uitvoeren.

Het kan dus handig zijn, maar het viel mij iets tegen, omdat iedereen zei dat de haynes zo goed is.

Hij kost ongeveer 24 euro, dus ik zou als ik jou was eerst eens een vraagbaak kopen, die zijn volgens mij nl veel goedkoper, zeker 2dehands. Haynes kan je altijd nog kopen.

Als je trouwens een specifiek probleem hebt PM me dan ff, misschien kan ik dan die blz uit haynes ff naar je doormailen.
Turbo-Peer

Ik zit dus ook met deze vraag, maar heb waarschijnlijk al een vraagbaak tweedehands op de kop kunnen tikken en de haynes heb ik digitaal. De vraagbaken worden inderdaad veel aangeboden.

Nieuw zijn ze echter rond de 25 euro (bij brezan rond de 26-27 euro dacht ik)

Check ook eens http://www.asnbooks.nl/
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Turbo-Peer

Turbo-Peer schreef:Ik zit dus ook met deze vraag, maar heb waarschijnlijk al een vraagbaak tweedehands op de kop kunnen tikken en de haynes heb ik digitaal. De vraagbaken worden inderdaad veel aangeboden.

Nieuw zijn ze echter rond de 30 euro (bij brezan rond de 26-27 euro dacht ik)

Check ook eens http://www.asnbooks.nl/

Edit: Ik zie net dat de prijzen in vergelijking tot drie weken geleden met zo'n 5 euro tot 30 euro (excl verzending) zijn verhoogd...gauw naar de Brezan dus :D
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
koorenkip

had vandaag hier al ff in de stad gekeken naar een vraagbaakje maar alleen de versie gevonden van voor "83 of degene waar de GTT nog niet in op is genomen.... (N)

edit: als iemand nog 1tje heeft liggen voor de GTT en er nodig vanaf moet ;) (pm dan ff)
Riël
Über-Spammer

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb ze beide, en beide zijn toch anders, ik gebruik ze ook gewoon beide, bij de een is dit wat duidelijker en de ander dat. :P
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robert Turbo

Erik Olijnsma schreef:Ik heb ze beide, en beide zijn toch anders, ik gebruik ze ook gewoon beide, bij de een is dit wat duidelijker en de ander dat.
Ja, zelfde bij mij.
Heb ze beide van de 19.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
haan

ik ben ook opzoek naar een vraagbaak. mag ook digitaal zijn. toevallig iemand? :~
Erik (Schepjes)
Contacteer:

haan schreef:ik ben ook opzoek naar een vraagbaak. mag ook digitaal zijn. toevallig iemand? :~
Riël schreef:www.bol.com
:wink:
Gideon B
Contacteer:

Autoboeken Service Nederland heeft ook het nodige aan vraagbaken

kijk hier eens
http://www.asnbooks.nl/ShopASN/enter.html
jeroen.k

Ik zou beginnen met goed gereedschap :) Dat scheelt al een heel stuk...daar een beetje gezond verstand bij en als je eraan kan komen het ATH (Auto Technisch Handboek) op CD-rom. Dat is van Kluwer uitgeverij (zelfde als vraagbaak) en daar staan doorgaans alle gangbare merken en modellen in. ALs het een beetje meezit heb ik binnenkort een mooie kopie daarvan :)

Maar idd...ik zou ze gewoon allebei nemen...al heb je voor de Hayens wel een beetje kennis van engels nodig :) Tot nu toe heb ik het met de vraagbaak, goed gereedschap en gezond verstand (en natuurlijk het forum) prima gered :)
Plaats reactie