Subwoofer in reservewielbak

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
sander o

Ik wil in mijn scenic van 2002 de subwoofer in mijn reservewielbak monteren.Heeft iemand daar ervaring mee?Het gaat om een 10" Punch woofer(rfz1410).Iemand tips of een alternatief?Ik ben al in bezit een een gewone subkist,maar ik heb de volledige inhoud van mijn kofferruimte nodig.
Vast bedankt
-PAZ-
Über-Spammer

hoe dat percies werkt weet ik niet,
maar is het niet zo dat een sub
een bepaalt volume klank kast
nodig heeft voor een optimaal geluid??,
denk dat je de ruimte van je reserve
wiel vrij klein is. je zou dan
beter een sub nemen die die je
zo kan monteren en niet perce een kist nodig heeft van een bepaald volume die zijn
er ook dacht ik.
heb et in elk geval al een paar
keer gezien dat ze de sub op
de plaats monteren waar jij het
ook wil doen
in elk geval veel succes
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer

Gaat best, beter is te kijken hoe groot het volume van je reservewiel kast is, dit is toch vrij royaal hoor. Dan als 't te veel is verkleinen. Als 't te weinig is, boeie :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Als 't te weinig is, boeie :)
toch niet zo simpel.

de subwoofer heeft een aanbevolen grootte nodig, wordt de ruimte verkleind, dan zal de sub zeker niet tot zijn recht komen en dof gaan klinken. Dit is zeker niet aanbevelingswaardig.

Zeker niet bij deze woofer, het is een Rockford Fosgate en die heeft gewoon zijn ruimte nodig. Deze zal in een te kleine kist erg bagger klinken.
Ik weet zeker dat zelfs de ruimte van de reserve wiel veel te klein is.

Volgend punt: Hij zegt de volledige ruimte nodig te zijn van de kofferbak, dus komt de subwoofer onder het kleed of een plaat. Waardoor de sub geen genoeg lucht kan verplaatsen en wederom bagger gaan klinken.

Een betere oplossing is te gaan kijken naar een kant en klare subwoofer die in dat gat past. Pioneer en Kenwood hebben deze modellen.
Caliber kan soms ook nog subwoofer kisten leveren die in de uitsparingen links en rechts van de bagage ruimte passen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
sander o

Ik heb in een vorig topic gelezen dat het type woofer dat ik heb,een liter inhoud van 23,8l nodig heeft.http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=6194
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

sander o schreef:Ik heb in een vorig topic gelezen dat het type woofer dat ik heb,een liter inhoud van 23,8l nodig heeft.http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=6194
Let wel dat dit de binnenmaten zijn zonder de woofer.
daarbij komt nog het materiaal, (2cm per kant). Hou je erg weinig ruimte over, ook omdat de hoogte van de reservewielbak niet superhoog is.

En dan heb je nog het tweede punt, van de bedekking, waar ik zonet ook over vertelde.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erix
Contacteer:

Zonde van je subwoofer. Dat beestje heeft het al erg moeilijk om een beetje flex rendement in de diepte te halen. Als je hem dan ook nog gaat mishandelen door hem in een prut ruimte te stoppen waar tie aan alle kanten teveel tegendruk krijgt, blijft er weinig van het geluid over. *plop*plop*

Betere optie is om een klein kistje te maken met juiste inhoud dat makkelijk uit je kofferbak te halen is als je je ruimte nodig hebt.
sander o

Maar de inhoud van 23,8 liter,kan dat een beetje kloppen?
Robert dB.

sander o schreef:Maar de inhoud van 23,8 liter,kan dat een beetje kloppen?
zijn speciale rekenprogramma's voor per type en merk sub. Als je het echt goed wilt doen besteed je een paar knaken extra en ga je langs Proline in Haarlem (sponsor van RTC, zie banner op deze site). Daar kunnen ze je vakkundig advies geven (Y)
sander o

Weet iemand hoeveel 0.75 cubic feet in liters is?
Robert dB.

tis cubic foot ;)

maja: 0,75 cubic foot = 21.23763 liter
sander o

thanks
slash

je hebt ook zo'n site waar allen eenheden op staan, kan je invullen en zie je t gelijk in inch, foot, Cu.ft etc. zal ik ff opzoeken
slash

sander o

Perfect,heel handig zo
slash

ja handig he, zo heb ik ook mijn sub kist gemaakt voor 2 10" woofers, werkt prima
Plaats reactie