motor /turbo revisie doen of niet.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik zit ,net als diverse andere, te bedenken wat ik het beste met een vastgelopen/slecht lopende motor kan doen.

Optie 1:revisie
Optie 2:blueprinten
Optie 3:ruilmotor
Optie 4:andere gebruikte motor zoeken.

Mijn eerste ingeving zal zijn optie 1 of 2.Je kunt dan meteen diverse dingen veranderen.

Ik weet niet of optie 3 iets voor mij is.In mijn geval gaat het over een 5 alpine turbo blok.Ik weet dus niet of er ruilmotoren van zijn.

Optie 4 valt hoogstwaarschijnlijk af , je weet nooit wat er met het blok is gebeurd.

Dus kan iemand hier een aantal tips overgeven.
Ik ben benieuwd naar het prijskaartje van de diverse opties.Adressen van leveranciers,internet links enz enz
Laatst gewijzigd door antoine op wo 11 aug 2004 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Als je voor optie 3 gaat kan je contact op nemen met Vege Motoren te spijkenisse.
.:: TurboPowerr ::.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Kunnen die nog alpine turbo motoren leveren dan?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat moet je even op hun site nagaan. http://www.vege.nl Je kunt daar een Access-bestand downloaden waar alle leverbare motoren instaan. :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik heb al een e-mail verstuurd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik zal voor een revisie gaan.. bleuprinten zou dan ook wel kunnen maar moet je gelijk kijken of je dat het geld waard vind...

wat je wel zou kunnen doen is je krukas inclusief vliegwiel laten balanceren

als je een reviesie wilt kon je volgens mij netzo goed de zuigers, bussen en duh zuiger ringen gebruiken van een GTT

dus als je een goed blok weet van een GT zou je die delen kunnen overzetten. ;) scheelt weer. Verder zou ik nieuwe tandwielen en een distributie ketting kopen. en vergeet de olie pomp niet. Ook hier zou ik de gt variant aanschaffen.. angezien die een aantal jaar moderner is.. (misschien is die zelfs wel het zelfde..) Een Carther met antislingerschotten en een complete pakkingset voor het onderblok en de kop.
Nieuwe lagers niet vergeten

Breng je kop weg voor revistie of neem contact op met GTT prutser (die van die volvo) die heeft er nog 1 liggen compleet gereviseerd (misschien al ondertussen verkocht maar je weet niet he)

En je hebt een zeer goede basis blok waar je nog veel plezier kunt hebben..

(zo heb ik het met mijn GT gedaan) en die draait als een zonnetje
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik heb vandaag van jl gehoord dat blueprinten vrij duur is.Dus die optie valt weg.Van vege heb ik een e-mail gehad dat ze deze motor niet konden leveren.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat wordt een revisie dan! :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Er zijn nog meer bedrijven oa MRT veghel,renault zelf .Ik heb de tijd,ik heb vandaag weer gezien wat voor eindresultaat je krijgt als je snel snel werkt. (N) Dus liever 5 maanden wachten dan binnen 1 week af.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Laat mijn motorblok op dit moment bleuprinten en da kost 2200euro's ex btw. Heb wel zelf de koppeling(sachs powerclutch) erbij gekocht.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

mrt motoren revisie schreef:ruilmotor is helaas niet meer leverbaar, indien u zelf kunt de en monteren
zal dat de goedkoopste oplossing zijn na demontage kunnen wij een offerte
maken
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Je kunt ook een ruilblokje bij de Renault dealer bestellen (voor m'n 5gtt was dit 1107 euri). Je moet een oude inleveren (maakt niet uit in wat voor staat, als ie maar compleet is tussen kleppendeksel en carterpan. Ik heb de mijne net binnen. Uiteraard kun je 'm nadat je 'm binnen hebt altijd naar hartelust aanpassen voordat je 'm plaatst met het geld dat je bespaard voor een geblueprint blok, wat 2x zo duur is.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Mijn dealer moest weer het kentekenbewijs hebben,eerder kon hij niet uitzoeken.Ik zal deze week wel eens langsgaan.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Andere vraag:
Turbo revisie ,zit er verschil tussen de revisie bedrijven? Ik heb een e-mail gehad van Turbo's Hoet Nederland,Turbo World b.v. en turbochargers ,wa mij opviel is dat de prijs nagenoeg overal het zelfde is.Ik ben benieuwd naar het produkt dat ze leveren.
Reakties graag via pm.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Niemand die hier ervaring mee heeft :s :)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Een vriend van me heeft slechte ervaringen met Turbo World, ze waren een borgringtje in zijn T3 vergeten waardoor deze niet erg lang meeging, maar hij kreeg geen garantie omdat hij hem zelf open had gemaakt. Als hij dat niet gedaan had, was hij er natuurlijk ook niet achter gekomen dat het hun fout was en ik denk niet dat ze het dan vergoed hadden...

Hoet heb ik wel weer goede verhalen over gehoord, maar dit is allemaal 3e hands, dus neem het allemaal niet zomaar van mij aan. (F)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Turboworld heb ik ook wat mindere verhalen over gehoord, maarja blijven geruchten he... Garantie is altijd lastig bij turbo's, je kunt ze namelijk ook heel goed slopen in korte tijd ;)

Kep wel persoonlijk goeie ervaring met Turbo's Hoet, maar dat ging ook via JL :)
Plaats reactie