Ik zit ,net als diverse andere, te bedenken wat ik het beste met een vastgelopen/slecht lopende motor kan doen.
Optie 1:revisie
Optie 2:blueprinten
Optie 3:ruilmotor
Optie 4:andere gebruikte motor zoeken.
Mijn eerste ingeving zal zijn optie 1 of 2.Je kunt dan meteen diverse dingen veranderen.
Ik weet niet of optie 3 iets voor mij is.In mijn geval gaat het over een 5 alpine turbo blok.Ik weet dus niet of er ruilmotoren van zijn.
Optie 4 valt hoogstwaarschijnlijk af , je weet nooit wat er met het blok is gebeurd.
Dus kan iemand hier een aantal tips overgeven.
Ik ben benieuwd naar het prijskaartje van de diverse opties.Adressen van leveranciers,internet links enz enz
motor /turbo revisie doen of niet.
Dat moet je even op hun site nagaan. http://www.vege.nl Je kunt daar een Access-bestand downloaden waar alle leverbare motoren instaan. 

ik zal voor een revisie gaan.. bleuprinten zou dan ook wel kunnen maar moet je gelijk kijken of je dat het geld waard vind...
wat je wel zou kunnen doen is je krukas inclusief vliegwiel laten balanceren
als je een reviesie wilt kon je volgens mij netzo goed de zuigers, bussen en duh zuiger ringen gebruiken van een GTT
dus als je een goed blok weet van een GT zou je die delen kunnen overzetten.
scheelt weer. Verder zou ik nieuwe tandwielen en een distributie ketting kopen. en vergeet de olie pomp niet. Ook hier zou ik de gt variant aanschaffen.. angezien die een aantal jaar moderner is.. (misschien is die zelfs wel het zelfde..) Een Carther met antislingerschotten en een complete pakkingset voor het onderblok en de kop.
Nieuwe lagers niet vergeten
Breng je kop weg voor revistie of neem contact op met GTT prutser (die van die volvo) die heeft er nog 1 liggen compleet gereviseerd (misschien al ondertussen verkocht maar je weet niet he)
En je hebt een zeer goede basis blok waar je nog veel plezier kunt hebben..
(zo heb ik het met mijn GT gedaan) en die draait als een zonnetje
wat je wel zou kunnen doen is je krukas inclusief vliegwiel laten balanceren
als je een reviesie wilt kon je volgens mij netzo goed de zuigers, bussen en duh zuiger ringen gebruiken van een GTT
dus als je een goed blok weet van een GT zou je die delen kunnen overzetten.

Nieuwe lagers niet vergeten
Breng je kop weg voor revistie of neem contact op met GTT prutser (die van die volvo) die heeft er nog 1 liggen compleet gereviseerd (misschien al ondertussen verkocht maar je weet niet he)
En je hebt een zeer goede basis blok waar je nog veel plezier kunt hebben..
(zo heb ik het met mijn GT gedaan) en die draait als een zonnetje
-
- Car: Renault Clio III RS
Er zijn nog meer bedrijven oa MRT veghel,renault zelf .Ik heb de tijd,ik heb vandaag weer gezien wat voor eindresultaat je krijgt als je snel snel werkt.
Dus liever 5 maanden wachten dan binnen 1 week af.

Je kunt ook een ruilblokje bij de Renault dealer bestellen (voor m'n 5gtt was dit 1107 euri). Je moet een oude inleveren (maakt niet uit in wat voor staat, als ie maar compleet is tussen kleppendeksel en carterpan. Ik heb de mijne net binnen. Uiteraard kun je 'm nadat je 'm binnen hebt altijd naar hartelust aanpassen voordat je 'm plaatst met het geld dat je bespaard voor een geblueprint blok, wat 2x zo duur is.
-
- Car: Renault Clio III RS
Andere vraag:
Turbo revisie ,zit er verschil tussen de revisie bedrijven? Ik heb een e-mail gehad van Turbo's Hoet Nederland,Turbo World b.v. en turbochargers ,wa mij opviel is dat de prijs nagenoeg overal het zelfde is.Ik ben benieuwd naar het produkt dat ze leveren.
Reakties graag via pm.
Turbo revisie ,zit er verschil tussen de revisie bedrijven? Ik heb een e-mail gehad van Turbo's Hoet Nederland,Turbo World b.v. en turbochargers ,wa mij opviel is dat de prijs nagenoeg overal het zelfde is.Ik ben benieuwd naar het produkt dat ze leveren.
Reakties graag via pm.
Een vriend van me heeft slechte ervaringen met Turbo World, ze waren een borgringtje in zijn T3 vergeten waardoor deze niet erg lang meeging, maar hij kreeg geen garantie omdat hij hem zelf open had gemaakt. Als hij dat niet gedaan had, was hij er natuurlijk ook niet achter gekomen dat het hun fout was en ik denk niet dat ze het dan vergoed hadden...
Hoet heb ik wel weer goede verhalen over gehoord, maar dit is allemaal 3e hands, dus neem het allemaal niet zomaar van mij aan.
Hoet heb ik wel weer goede verhalen over gehoord, maar dit is allemaal 3e hands, dus neem het allemaal niet zomaar van mij aan.

Turboworld heb ik ook wat mindere verhalen over gehoord, maarja blijven geruchten he... Garantie is altijd lastig bij turbo's, je kunt ze namelijk ook heel goed slopen in korte tijd 
Kep wel persoonlijk goeie ervaring met Turbo's Hoet, maar dat ging ook via JL

Kep wel persoonlijk goeie ervaring met Turbo's Hoet, maar dat ging ook via JL