Driftchallenge: 9-10-11 augustus 2005 Zandvoort

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
PtrGte
Contacteer:

eeuuhh...

gaat er nog iemand naar Zandvoort komende week voor de autovisie Drift Challenge onder het motto:

"Driften is belangrijker dan thuis zitten"

het zouden drie avonden zijn, te weten woensdag, donderdag en vrijdag aanstaande, vanaf 17.00 op circuitpark Zandvoort, maar dit wordt alleen donderdagavond als ik me goed kan herinneren...

zijn hiervoor nog wat "gegadigden"??? :)
Laatst gewijzigd door PtrGte op wo 10 aug 2005 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
~thijs~
Contacteer:

misschien dat ik wel een avondje langskom :)
RO 16v

Ik ben er donderdag, alleen om te kijken.

Ze starten vanaf 17:00 uur tot de duisternis valt.
1ste ronde is 29 juli
2de ronde is donderdag 12
Finale ronde is maandag 23 augustus.

http://www.driftclub.nl/index2.htm
Laatst gewijzigd door RO 16v op vr 30 jul 2004 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
PtrGte
Contacteer:

Onder het motto:

"beter laatste worden op de Driftchallenge, dan achteraf zeiken dat je het beter kon, terwijl je niet meegedaan hebt..."

doe ik dus mee... 8)

dus RO:

als je morgen een zilvergrijze toyota corolla AE86 met Biggelaar Motors stickers langs ziet dweilen (mocht het lukken dan, want eens moet de eerste keer zijn :lol: ) dan kom je maar ff kijken...

oh ja...nog iets...ik had m'n maat zo gek gekregen om met zijn autocross Sprinter mee te doen, dus als je zo'n Spaceframe langs ziet glijden met een Busa- motor en ook de welbekende "Powered by Biggelaar Motors" stickers, dan weet je wie wie is :)

may be tot morgen...
:D
speedline

Voor de broodnodige inspiratie:

20Mb driftfilm

Autovisie Driftchallenge

:worship:
Steven
Car: M536

Die kennen we allang ;)
PtrGte
Contacteer:

nou...het was weer gezellig! :wink:

m'n AE86 heeft flinke zijschade (lack of experience zullen we maar zeggen :wink:)

maar wel (een paar) geweldige strepen gezet :D

de natte Tarzan was klote, want in 2e redde hij het niet tot het eind, in de drie (jammergenoeg NA de beoordelingen) ging het perfect, met handje uit het raam :lol:

proef 2: slalom op de paddock: droog

Dit was echt MOEILIJK...vooral als je keek naar wat voor banden eronder zaten...brede dus...met 125 pk lastig...die driftcursus mannen (ELLENDIG veel 325jes) hadden allemaal van die thuis komertjes eronder zitten, swingt wel lekker over de baan, maar naar mijn mening niet echt driften, dit was meer BALLET :lol:

proef 3 Audi S tegengesteld plus (weet niet welke bocht dat is) de nationale bocht(korte circuitafslag zeg maar) andersom... DROOG:

Dit was zeker de moeite waard om te zien, FULL LOCK rechts, daarna een zwieper naar FULL LOCK links...en dat was dan de proef, maar dan moest je dus nog door die lange linker...geweldige bocht met de toyota...vol in drie doorheen, maar dan helemaal dwars...

kortom: het ging erg goed voor de eerste keer, maar wat fijnslijperij hier en daar kon ik wel gebruiken...vandaar dat ik niet terug hoefde te komen :lol:

@Ro, je hebt wel leuke beelden geschoten denk ik?

Maatje van me met de hayabusa crossauto mocht wel door, 200 pk op 350 kilo is wel ECHT snel hebben we wel gezien :wink:
Ook een andere maat van me had op het laatst ingeschreven met de blauwe BMW 850 CSi, (misschien wel opgevallen :wink: ) hij mocht ook door...410 pk en 600 Nm...oke, wel 1850 kilo, maar driften ging erg goed!

volgende ronde op 12 augustus vanaf 17.00 wederom op Zandvoort, deze keer helaas zonder de ae86 van mij :evil: :wink:

mocht de video die we gemaakt hebben de moeite waard zijn, dan zullen hier zeer waarschijnlijk wel wat mooie beelden te vinden zijn binnenkort...

tip: 12 augustus gaan kijken...echt de moeite waard!!! :)
RO 16v

Het scheur hok. :)
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDVAjkV ... 5563704737[/img]
@Ro, je hebt wel leuke beelden geschoten denk ik?
Er zit leuk materiaal tussen, cd'tje krijg je nog wel een keer. :)
m'n AE86 heeft flinke zijschade (lack of experience zullen we maar zeggen) :wink:
Hoe bedoel je. :wink:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDdAukS ... 5545161614[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RADdAicU ... 5547797451[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwDVAlkV ... 5542600541[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAjYw8W ... 5558460105[/img]
En blijven lachen
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDVAhUW ... 6237908024[/img]
de natte Tarzan was klote, want in 2e redde hij het niet tot het eind, in de drie (jammergenoeg NA de beoordelingen) ging het perfect, met handje uit het raam :lol:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDdAvES ... 5550256717[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAAABMW ... 5560920962[/img]
Oja, kijk dit dan, meneer de expert. :p
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgDhAmgT ... 5552770069[/img]
Maatje van me met de hayabusa crossauto mocht wel door, 200 pk op 350 kilo is wel ECHT snel hebben we wel gezien
Ook een andere maat van me had op het laatst ingeschreven met de blauwe BMW 850 CSi, (misschien wel opgevallen ) hij mocht ook door...410 pk en 600 Nm...oke, wel 1850 kilo, maar driften ging erg goed!
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDVAvoS ... 5539694279[/img]
Verhard zowel als onverhard, geen probleem. :lol:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwDVAmwW ... 5568874605[/img]
Burning, burning, burning
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDdAusT ... 5566488512[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0PwDVAtYR ... 5504947994[/img]

Proef 3 had ik niet gefilmt, ben rond 8 uur naar Woodstock vertrokken.
Volgende keer ben ik er weer bij.
PtrGte
Contacteer:

Leuke sfeer-impressie nietwaar? :lol:

daarom:

12 augustus! :wink:
Anonymous

PtrGte schreef:Leuke sfeer-impressie nietwaar? :lol:

daarom:

Hehe....... zie je allemaal GT's achteruit de baan over rijden........ hoezo achterwielaandrijving :p
PtrGte
Contacteer:

ach ja...

als je ECHT GOED bent, dan gaat het met een voorwielaangedreven auto ook wel denk ik...

maar goed...eerst nog maar een paar keer oefenen met RWD denk ik :)
Anonymous

FWD moet kunnen idd :)
Steven

Zonde van die AE86 man, verkoop je em niet ;)

Maar je hebt wel gelijk dat zo'n 4AGE (1.6-16v) beetje tekort aan koppel heeft. Beter ff een 4AGZE scoren, das met supercharger 8)

Maareh mooie plaatjes (Y)

Volgende x moet ik toch echt ook es komen kijken, misschien dat ik er nog es een 200SX voor kan regelen... :D
PtrGte
Contacteer:

Steven schreef:Zonde van die AE86 man, verkoop je em niet ;)

Maar je hebt wel gelijk dat zo'n 4AGE (1.6-16v) beetje tekort aan koppel heeft. Beter ff een 4AGZE scoren, das met supercharger 8)

Maareh mooie plaatjes (Y)

Volgende x moet ik toch echt ook es komen kijken, misschien dat ik er nog es een 200SX voor kan regelen... :D
nee...'k heb 'm net :wink:
ik ga niet voor drukgevuld om te driften, ik hou het op de 3s-ge, de 2 liter 16v motor, als daar 180-190 pk uit komt is het meer dan zat, en die 4ag-ze is ook niet zo makkelijk om aan te komen, laat staan de 3sgte...

maakt niet uit met wat voor auto je komt, als het maar geen BMW 325 is met fietsbanden achter, want die rijden er al genoeg...

de echte Gp-drifters komen echt niet met thuiskomertjes aan de start! :lol:

ik weet nog wel een ae86 te staan, maar let op dat je binnen nu en een half jaar (mocht het in europa ook van de grond komen) een BERG betaalt voor die krengen...

duZZZzzz...snel zijn!!! :D
Steven

3SGE is ook goeie keus idd, nognie eens aan gedacht :)
Weet iig wel dat het past gezien ze ook wel eens in AW11 MR2's gelepeld worden. Tis iig wel lekker soepel motortje. Vriend van me heeft een SW20 MR2 met een fase 1 3SGE (150 pk, tamme nokkenstok), maar dat ding gaat behoorlijk hard.

En een vriend van me wil zo'n ding... en ik hoop dat de hype nog ff wegblijft. Ik heb iig wel gezien waarom die dingen zo gelieft zijn in Japan 8)

Wanneer was de volgende?
RO 16v

Steven schreef: Wanneer was de volgende?
PtrGte schreef:Leuke sfeer-impressie nietwaar? :lol:

daarom:

@Pat, je had toch iets beter je best moeten doen.
Iedereen met 97 of minder punten mag het in 2005 opnieuw proberen
En jij had er maar 95, voortaan toch maar die fietsbandjes erop. :wink:

http://www.autovisie.nl

foto's
http://martijn.campbell.nl/gallery/album12
~thijs~
Contacteer:

:p ghehehehehhee klik
PtrGte
Contacteer:

~thijs~ schreef::p ghehehehehhee klik
ja jongens ik weet het, maar goed...

de beste stuurlui staan op de wallen zeg ik altijd maar... :lol:

om niet in herhaling te vallen van een robot achtige Mensch die drie sequels op z'n naam heeft staan...

houdt ik het er gewoon op dat 2005 een HachiRoku jaar wordt...in ieder geval voor mij...

(voor no-knows: hachi=8, Roku=6, jawel...AE86 dus...)

Better believe THAT! 8)

(oh ja en die schade...ach...zal niet de laatste zijn :lol: :lol: :lol: )
PtrGte
Contacteer:

@Pat, je had toch iets beter je best moeten doen.

ik kon wel beter, maar tijdens de beoordeling was het knudde! :lol:
maar das geen excuus, want dan zijn er overal wel smoesjes voor (is trouwens één van mijn veel gebruikte motto's :wink: )

En jij had er maar 95, voortaan toch maar die fietsbandjes erop. :wink:

no F***ing way :D ...ik ga voor 13 inch volgende keer, met BREDE platte banden...want fietsbanden zijn voor ballet-drifters...dan maar niet door naar de volgende ronde... (Y)

(wel jammer trouwens, want ik had het wel leuk gevonden om voor diezelfde 50 euro NOG een avond te mogen rijden....)
Riël
Über-Spammer

Zou toch uniek zijn als je je 5 turbo op de baan zet daar, niet? :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RO 16v

PtrGte schreef: (wel jammer trouwens, want ik had het wel leuk gevonden om voor diezelfde 50 euro NOG een avond te mogen rijden....)
Idee: de volgende keer kunnen we je vriend op de trailer vast binden en dan ga jij in de crossauto gaat rijden, met dat grote groene shirt en helm herkennen ze je toch niet. :wink:
PtrGte
Contacteer:

kweet wel dat het niet meevalt om met 100% sper rond te rijden, maar dat had je zelf al wel gezien denk ik, MEGA-onderstuur...maar alssie gaat, dan gaat ie goed... :lol:

maar goed...de AE86 gaat voorlopig eerst uit elkaar...en zal voorzien worden van een nieuw hart... 8) (en oke, ook wat nieuw plaatwerk, :lol: )

de 12e ga ik gewoon kijken, want dat vond ik wel jammer van zelf meedoen, je ziet de anderen nauwelijks...

nu nog ff proberen uit te vogelen waar je zulke praktijken vaker kunt doen, lelystad misschien?

en wie weet, wordt de "oude" carrosserie van Robclio16v (die ik nu heb) volgend jaar wel voor hetzelfde doel gebruikt...DRIFTEN!!! :wink:
r5alpine-turbo

damn,ik wist niet dat er een driftchallenge was anders had ik er zeker wel naartoe gegaan!

maar de 12de is er weer een kans zag ik :smoke:

Misschien ben ik dan ook wel van de partij met de rode ae86.Heb ondertussen een compleet subframe voor gekocht en een complete achteras met alles erop en eraan.Inclusief een goed sperdifferentieel.Kreeg er ook nog 2 achterruitjes bij en 4 banden met velgen in de maat 205/60 r13 geloof ik.Dus binnenkort repareren die hap.

PtrGte heb jij ook last van roest op de achterschermen?

Motorisch wil ik hem tegen die tijd ook wel aanpassen,is genoeg leuk spul voor te krijgen zag ik.een 4age 20v met throttle bodies lijkt me wel wat maar zijn moeilijk te vinden.
Maus

Over driften gesproken....Filmpje :worship:
PtrGte
Contacteer:

damn,ik wist niet dat er een driftchallenge was anders had ik er zeker wel naartoe gegaan!

maar de 12de is er weer een kans zag ik :smoke:

de 12e is de halve finale, geen kans dat je dan mee mag doen, want dan had je de eerste ronde (zie foto's) mee moeten doen en doorheen moeten komen, maar 2005 is weer een drift challenge...

Misschien ben ik dan ook wel van de partij met de rode ae86.Heb ondertussen een compleet subframe voor gekocht en een complete achteras met alles erop en eraan.Inclusief een goed sperdifferentieel.Kreeg er ook nog 2 achterruitjes bij en 4 banden met velgen in de maat 205/60 r13 geloof ik.Dus binnenkort repareren die hap.

doe mij die achteras maar, tenzij je hem zelf HARD nodig hebt natuurlijk... :wink: had nog een leuk idee voor m'n clio namelijk (Y)

PtrGte heb jij ook last van roest op de achterschermen?

ACHTERSCHERMEN??? niet alleen de achterschermen :lol: hele achterkant is krokant bij mij, en verder eigenlijk overal wel wat oppervlakkige roest, ook rond het voorraam...
maar tis geen renault, dus Ollie of iemand zal heir wel niet blij mee zijn :) (sorry mods! :wink: )

Motorisch wil ik hem tegen die tijd ook wel aanpassen,is genoeg leuk spul voor te krijgen zag ik.een 4age 20v met throttle bodies lijkt me wel wat maar zijn moeilijk te vinden.[/quote]

20v is leuk, maar blijft natuurlijk een 1600...
2 liter upgrade leek me beter...

maar goed...misschien zien we jouw rooie nog wel eens langs dweilen op zon dagje :wink:
Steven

PtrGte schreef:doe mij die achteras maar, tenzij je hem zelf HARD nodig hebt natuurlijk... :wink: had nog een leuk idee voor m'n clio namelijk (Y)
Compleet subframe met alles erop van een 200SX kopen? Dat heb ik toevallig wel voor je liggen :)
Anonymous

Maus schreef:Over driften gesproken....Filmpje :worship:
Kijk daar zit nou echt optimaal benutbare power in :D

Had jij niet mee kunnen doen met je V6 ? :p
R(ay)Si

Steven schreef:
PtrGte schreef:doe mij die achteras maar, tenzij je hem zelf HARD nodig hebt natuurlijk... :wink: had nog een leuk idee voor m'n clio namelijk (Y)
Compleet subframe met alles erop van een 200SX kopen? Dat heb ik toevallig wel voor je liggen :)
Reed hier gister een 300ZX Bi-turbo door de straat (komt bij mijn buurjongen)

Wat een geluid! :worship:
Alleen nog maar VW!
Steven

Waar gaat dit nou weer over ;)
Anonymous

Steven schreef:Waar gaat dit nou weer over ;)
Idd....... peace of crap :p ;)
RO 16v

@Patrick, Gisteren op Zandvoort heb ik even staan te praten met de eigenaar van de race/drift AE86 en die zei dat je het mooiste kan driften met 195 bandjes (1600cc), in japan gebruiken ze niks anders, ik heb hem even tekeer zien gaan en oei er zaten hele mooie actie's tussen, maar dat was echt een mooie bak, getund 1600 blok, dry-sump, oliecatch-tank, speciale drift kooi, olie koeler voor dif, en veel meer mooi spul. :worship:
PtrGte
Contacteer:

juist, en DAN kun je wel op 195 bandjes gaan rijden ja...niet met 125 pktjes...dat wordt niks (uit ervaring :wink: )

maar die 195 bandjes komen er wel op, maar dan wel in combi met een ander motortje... :)

wat zei die gozer over de driftchallenge, met al die bmw 325 met fietsbanden? :lol:
RO 16v

PtrGte schreef:wat zei die gozer over de driftchallenge, met al die bmw 325 met fietsbanden? :lol:
Hij wist niet dat het er was anders had hij wel een laagie rubber op de motorkappen neer gelegd. :lol:
r5alpine-turbo

en de standaard 185/60 r14 is dat niks?
PtrGte
Contacteer:

r5alpine-turbo schreef:en de standaard 185/60 r14 is dat niks?
niet echt als je motor standaard is in ieder geval... :wink:

In een langere bocht vol in drie trekt de motor het gewoon net niet om 'm lekker dwars te houden...

maar smallere banden is geen optie in ieder geval, ten eerste niet voor het zicht (geen gezicht dus :wink: ) en ten tweede is het voor je gevoel veel mooier als je met brede banden lekker dwars kan gaan...

is het trouwens standaard niet 13"???
Plaats reactie