Gaarne locken i.v.m. verkoop auto. (Twingo Douwe)

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Douwe

Ollie schreef:Daar is Hobbiebobbierobbie toch niet voor nodig man :wink:
Kom jij effe helpen dan? :p :wink: neuh ik ga vandaag of morgen de boel afstellen en dan laat ik hobbyrob nog effe na checken :)
Stefan S.

Douwe schreef:
Kom jij effe helpen dan? :p :wink: neuh ik ga vandaag of morgen de boel afstellen en dan laat ik hobbyrob nog effe na checken :)
Afstellen is erg persoonlijk, ik kan bijv. het e.e.a. afstellen zodat ik het geweldig vind, terwijl jij het drie keer niets vind :D
Douwe

dtune_stefan schreef:
Douwe schreef:
Afstellen is erg persoonlijk, ik kan bijv. het e.e.a. afstellen zodat ik het geweldig vind, terwijl jij het drie keer niets vind :D
Daarom ga ik het eerst zelf doen :D kan hobbyrob het dan nog verbeteren (Y) vindt ik het minder hou ik de oude instellingen :p

@Ollie kom van de week nog bij jouw in de buurt (volgens mij) zit woensdag t/m donderdag in Thermae 2000 :smoke:
Douwe

Crap gister de linker ophanging (voor) ontroest was meer doorgeroest dan ik verwacht had :s gelukkig is de draagarm op zich niet doorgeroest alleen de dunne metalen plaat die er onder zit. (de balk zelf is hard) Morgen de Fertan (ontroester) er af halen en dan een afspraak met de lasser maken mag officieel niet maar goed wat niet weet wat niet deert :p

Kwam er ook achter dat er een stuk van de bak is afgebroken hier zit een dikker zwarte stang aan die loopt van midden onder de motor naar rechts waar die eveneens vast zit. Vandaag de beun laten kijken maar volgens hem kan het geen kwaad zonder te rijden het zorg wel voor een stukje stabilisatie dus het zou mooi zijn als de lasser het kan fixen maar is geen ramp als het niet wilt.

Hij kwam er ook achter dat mijn linker fusee kogel kapot is dus ga morgen een nieuwe halen/bestellen en die er hopelijk voor zondag onder zette schijnt niet zoveel werk te zijn zeker niet aangezien ik gister de boel al in de wd 40 heb gezet (Y)
Laatst gewijzigd door Douwe op do 5 aug 2004 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer

die stang is er voor dat de bak en motor tegen elkaar blijven zitten... Dus dat die bak daar is gebroken is een teken aan de want dat het daar wel veel beweegt bij jouw.

Niet te hard me door de bochten meer en niet als een gek gaan optrekken dan blijft het wel heel..

Tip verkoop hem aan een oud vrouwtje!
Douwe

Abel schreef: Niet te hard me door de bochten meer en niet als een gek gaan optrekken dan blijft het wel heel..
Wat kan er verder door kapot gaan?

Begrijp me goed ik ben wel zuinig op mijn auto maar zo'n twingo is al niet snel dus als de motor warm is trek ik wel "snel" op en ik heb de weitec veren en dempers niet voor niks dus ga ook rap door de bochten :worship: (trek hem niet door de toeren heen ofzo maar haal er gewoon uit wat er in zit (Y) )
Abel
Über-Spammer

je bak kan dus van je blok afbreken. je bak zit dus alleen maar aan de bovenzijde vast nog. En aangezien dat die stang al los gebroken is wil dat zeggen dat het daar nogal beweegt met grote krachten. (N)
Douwe

Hmm ok maar nu is de vraag hoe kan ik dit oplossen? Als eerts ga ik uiteraard kijken of het "bout" punt kan laten lassen zodat die stang weer vast kan.

Maar verder hoe beperk ik de beweging? Stijvere motorsteunen/ophanging?
Bart V

Abel schreef:je bak kan dus van je blok afbreken. je bak zit dus alleen maar aan de bovenzijde vast nog. En aangezien dat die stang al los gebroken is wil dat zeggen dat het daar nogal beweegt met grote krachten. (N)
nou nou zo drastisch is het ook niet hoor. Bak zal niet zo snel breken van je blok :) Bak zit sowieso verdeeld nog met stuk of 5 dikke bouten vast aan het blok. En als het hier nou ging om een motor met 200 pk, maar dit is een 1.2 en zal het wel goed gaan. Uiteraard is het wel verstandig om het te laten maken, zit er tenslotte niet voor niets.
Douwe

Fusseekogel vervangen, foto's volgens. Tevens gaat de stang er af totdat mijn lasser het heeft kunnen lassen. Roest is behandeld en zal ook gelast worden.
R(ay)Si

Morgen dus gewoon heen :worship: :)
Alleen nog maar VW!
Douwe

R(ay)Si schreef:Morgen dus gewoon heen :worship: :)
Yepz :D
Douwe

Zo staat die momenteel, dankzij de sub en acuu kist achterin ligt die daar een stuk lager dan eerst (Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar het kan altijd lager natuurlijk :D
Afbeelding

Dankzij de krik :lol: :p
Afbeelding

Dit moest dus vervangen worden een kapotte fusseekogel:

Afbeelding

Hellaas kapte toen de accu van mijn camera ermee maar het is inmiddels succesvol vervangen. (Y)
Laatst gewijzigd door Douwe op za 14 aug 2004 5:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Wow grote foto's! Kunnen die niet wat kleiner, 800x600 of 640x480 oid?

Maar ziet er netjes uit hoor!
Martijn.

lekke band in 't bos ? egel van rechts zeker :P
Douwe

Nebula schreef:lekke band in 't bos ? egel van rechts zeker :P
Dat lijkt maar zo zachte grond :p

En wie weet de code om de foto's hier te resizen?
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

[img= 640,480]image hier[ /img]
Douwe

Joost (DoubleYou) schreef:[img= 640,480]image hier[ /img]
Werkt niet :@
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

edit:
reactie op bericht hieronder: ja nooit spaties vergeten te verwijderen he :D
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op za 14 aug 2004 7:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Douwe

Gelukt (Y) bij je eerste [img=640,480] zat er een spatie tussen dus zo [img= 640,480] daarom werkte het niet. Nu wel thx (Y)
Douwe

Zo motorsteunprobleem opgelost en zaterdag wordt een nieuwplaatje gelast het hoefde niet gelast te worden maar i.v.m. mijn toekomst plannen wil ik de auto strak hebben dus laat het toch doen.

Na zaterdag is de Twingo dus weer picobello (Y)
Douwe

Nu de plannen voor 99% zeker zijn kan ik het wel posten :lol:

Wat er gaat gebeuren is de twingo als zijnde project stopt definitief!

Niet omdat ik de auto zat ben maar omdat de scheiding van mijn ouders ook een voordeeltje heeft opgeleverd het staat niet in verhouding met de ellende maar goed al het goede is meegenomen (Y)

Wat er gaat gebeuren is het volgende ik ga samen met mijn ma een auto delen voor dagelijks vervoer. In haar eentje gebruikt ze een auto eigenlijk te weinig om uit de kosten te komen maar zonder is ook niet alles. Ik gebruik hem voor mijn werk en zij in de weekenden.

Maar aangezien hobbyen in mijn bloed zit en ik niet weer wil gaan hobbyen met een dagelijks auto heb ik besloten een auto erbij te kopen. Heb ik ook gelijk vervoer in het weekend en aangezien ik van de dagelijkse auto maar de helft van de kosten hoef te betalen moet het lukken. Grote voordeel is dat als er onderhoud is aan mijn hobby auto ik een hoop geld kan besparen door het zelf te doen aangezien ik toch altijd de andere auto heb (Y)

Zeer waarschijnlijk wordt het een GT turbo alleen ben ik niet van plan er 2/3 duizend voor neer te tellen. Wat ik precies kan besteden weet ik nog niet maar wat ik wil is gewoon een harde en motorische goede verder mag (liever wel zelfs) standaard zijn. Phase I of II geen idee ligt eraan wat ik tegen kom.

Zeer waarschijnlijk zal het hobbyen zich gaan verleggen van het optische gedeelte zoals bij de twingo naar het motorische gedeelte dus zeg maar een wolf in schaaps kleren i.p.v. andersom.

Waar ik en mijn moeder nog mee bezig zijn is of we een andere auto kopen ofdat mijn twingo weer standaard wordt en zij de helft van mijn auto koopt. Ligt er ook aan of we voor lpg gaan ja of nee.

Deze of volgende week gaan we naar onze beun toe om het een en ander met hem te bespreken en dan gaat er een definitieve beslissing vallen over of de mijne weg gaat of "standaard" wordt.

Ik heb een poos gewacht met posten omdat vorige keren het ook was ik verkoop en paar dagen later toch maar niet :p nu is het wat er gaat gebeuren rond alleen is de vraag nog hoe precies.
Stefan S.

Gelukkig heeft dit nadeel ook een voordeel voor je, Douwe. Tis je zeker gegund (Y) . Ik zou als ik jou was, effe een balletje opgooien met Chris. Die heeft goede connecties en ervaring met een GT Turbo. Succes en hou ons op de hoogte :)
Douwe

Stefan s schreef:Gelukkig heeft dit nadeel ook een voordeel voor je, Douwe. Tis je zeker gegund (Y) . Ik zou als ik jou was, effe een balletje opgooien met Chris. Die heeft goede connecties en ervaring met een GT Turbo. Succes en hou ons op de hoogte :)
Ga zeker hier en daar een balletje op gooien (Y) maar eerst even kijken wat er gebeurt, als ik de mijne moet verkopen dan ben ik nog wel even zoet aangezien mijn vraagprijs toch wat hoger ligt dan de gemiddelde twingo. (+/-3000,- preciese prijs ben ik nog aan het bekijken)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

wel klote zeg, maar wel te begrijpen!!

S6 ermee en houdt ons op de hoogte.
Douwe

Het wordt gewoon tijd voor wat anders ik mis vanaf het begin al de snelheid en nu ik de kans heb om en snelheid en toch een betrouwbare auto voor mijn werk te hebben grijp ik die :worship:

Als de mijne verkocht wordt ga ik eers proberen een liefhebber te vinden die begrijpt dat je voor een twingo voor als die van mij gewoon iets meer betaald maar dat je al met al veel goedkoper uit bent dan als je een standaard twingo koopt en alles er zelf op zet. Standaard twingo vergelijkbaar met de mijne +/-2500,- + 2000 voor de extra's is €4500,- dus dan is +/-3000,- een koopje (Y) Lukt dat niet vervang ik de velgen door de standaard velgen gooi ik de originele uitlaat er weer onder standaard veren er weer op. (moet voor de uitlaat alleen een pijp van de sloop halen demper heb ik nog) En dan gaat die dan in de verkoop.
-jacco-
Über-Spammer

Hey Douwe,

Jammer als de Twingo weg gaat, maar er komt zeker wat moois voor terug.
Succes met de verkoop, en hou ons op de hoogte :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Steven
Car: M536

Toch wil ik je ff waarschuwen dat je op een GT, met zelf niet al teveel technische kennis, aardig kan leeglopen op de onderhoudskosten.

Je moet ook vaak geluk hebben, maar je ziet veel vaker mensen die gewoon alleen maar pech en ellende hebben met zo'n ding.
Tis niet dat ik je het niet gun hoor, maar ik bedoel dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is :p
Mrtn
Car: R5GTT

Als je je Twingo weer iets verhoogd, de irritante brom uit je uitlaat haalt, is ie voor de rest toch standaard? Dan kan je ma er ook makkelijk in rijden zonder voor elke drempel de boodschappen uit te laden. Die spoiler en sideskirts zijn gewoon leuke looks, dan maakt 'm niet onhandig met rijden ofzo.

succes :)
Mrtn = Maarten
Roy
Moderator

Douwe schreef:

Zeer waarschijnlijk wordt het een GT turbo alleen ben ik niet van plan er 2/3 duizend voor neer te tellen. Wat ik precies kan besteden weet ik nog niet maar wat ik wil is gewoon een harde en motorische goede verder mag (liever wel zelfs) standaard zijn. Phase I of II geen idee ligt eraan wat ik tegen kom.

.
Dus je wilt voor minder als 2000 euri een harde, strakke, goed onderhouden en motorisch perfecte gtt??

Die zal je niet vinden waarschijnlijk. En mocht je er een vinden ga er dan niet vanuit dat je er tijden probleemloos mee kan rijden. Het is geen twingo...
5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gelukkig niet! :lol: ;)

Geintje, Douwe... (Y)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Mrtn schreef:Als je je Twingo weer iets verhoogd, de irritante brom uit je uitlaat haalt, is ie voor de rest toch standaard? Dan kan je ma er ook makkelijk in rijden zonder voor elke drempel de boodschappen uit te laden. Die spoiler en sideskirts zijn gewoon leuke looks, dan maakt 'm niet onhandig met rijden ofzo.

Mijn ouders rijden ook nog steeds in mijn oude twingo.Zwarte met gele strepen,gele schelpen,momo ferrari 2 velgen,4 cm verlaagd,zwarte achterramen enz enz.Maar ze doen hem toch echt niet weg.Ze vinden de reakties wel leuk.Vorige week stonden ze op een heel groot parkeerplaats ergens in belgie.Waren zij de enige met een flyer van de meeting in lommel.Leuk toch. :lol:
Marcel B.

Wedden dat je van gedachte verandert! ;)
Don't walk the grass... smoke it
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

antoine schreef:
Mrtn schreef:Als je je Twingo weer iets verhoogd, de irritante brom uit je uitlaat haalt, is ie voor de rest toch standaard? Dan kan je ma er ook makkelijk in rijden zonder voor elke drempel de boodschappen uit te laden. Die spoiler en sideskirts zijn gewoon leuke looks, dan maakt 'm niet onhandig met rijden ofzo.

Mijn ouders rijden ook nog steeds in mijn oude twingo.Zwarte met gele strepen,gele schelpen,momo ferrari 2 velgen,4 cm verlaagd,zwarte achterramen enz enz.Maar ze doen hem toch echt niet weg.Ze vinden de reakties wel leuk.Vorige week stonden ze op een heel groot parkeerplaats ergens in belgie.Waren zij de enige met een flyer van de meeting in lommel.Leuk toch. :lol:
Foto's ?????
Douwe

Steven schreef:Toch wil ik je ff waarschuwen dat je op een GT, met zelf niet al teveel technische kennis, aardig kan leeglopen op de onderhoudskosten.

Je moet ook vaak geluk hebben, maar je ziet veel vaker mensen die gewoon alleen maar pech en ellende hebben met zo'n ding.
Tis niet dat ik je het niet gun hoor, maar ik bedoel dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is :p
Elke snelle auto is bijvoorbaat duur. Voordeel is nu dat voor mijn werk en lange ritten een goede zuinige auto heb dus als ik pech met de gtt heb schuif ik hem onder de carport tot ik geld+tijd heb voor reparatie. Qua kennis tja dat kan je leren, gelukkig heb ik hier een goede beun die mij gratis / voor weinig vaak helpt en dingen leert dus dat komt wel goed (Y)

En ik romantiseer een gtt zeker niet daarom heb ik er ook voor gekozen om niet de gtt als standaard auto te kopen maar als 2de auto (Y) en in noodgevallen naast de 1ste auto een citta :D

En deze keer gaat het zeker wel door de vraag is alleen nog of mijn twingo verkocht wordt ja of nee.

En qua aanschaf kom op laten we even heel eerlijk zijn de prijzen van GTT raken kant nog wal. Een auto van 15/19 jaar oud mag echt geen 3000 euri kosten. Dat mensen er gigantische bedragen in steken en dat terug willen zien snap ik alleen dit schroeft ook de prijs omhoog van de GTT's die normaal onderhouden zijn of zelfs slecht onderhouden zijn en dat is jammer. (normaal maar jammer, is dus niet als kritiek bedoelt voor de mensen die veel geld en tijd in hun gtt hebben gestopt het gevolg dat is jammer)

Ik hoef geen GTT waar gigantisch aangehobby'd is liever niet zelfs. Gewoon een standaard dingetje dat netjes onderhouden is (Y) Hij hoeft niet perfect te zijn ik snap heus wel dat zo perfect als ik het zo willen ik hem waarschijnlijk niet vindt. Maar een harde bodem en een nette motor moet te doen zijn. Dat er voor dat geld verder aardig wat opknapwerk aan zit snap ik zolang het maar wel rijdbaar en het opknapwerk te overzien en te plannen is.

Kort gezegd ik ga gewoon op zoek naar een zo goed mogelijke GTT voor het bedrag dat ik overhou van de verkoop van de auto, of van het bedrag dat ik van mijn ma krijg als we de auto houden.
Gesloten