http://www.flamethrowers.com.au
als ik deze site mag geloven is het niet schadelijk voor de cat, maar krijg je aleen een kleinere vlam?
flamethrower met cat? verstandig?
-
- Contacteer:
Op zich is het niet schadelijk voor de cat. Alleen met cat werkt ie waarschijnlijk niet. Onverbrande benzine wordt er namelijk uitgefilterd. Kijk ook ff op
http://www.fayden.nl/flamekit2.html
Is dichter bij huis
http://www.fayden.nl/flamekit2.html
Is dichter bij huis
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Als je dat langdurig volhoudt, gaat je kat er echt gegarandeerd aan. De drager ligt dan als een gesmolten hoopje brooddeeg onderin de behuizing. Hij is dan echt fysiek naar de klote. Maar ook als je 'm wat minder mishandelt, gaat ie wel hard achteruit met zo'n kitje.
rev it like a rental
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
het kan ook goedkoper,en je hebt dan het zelde systeem
voor hooguit 50 euro.
maar de kat houd veel tegen,dus kleine vlam,en op ten duur zou die idd er aan gaan.

maar de kat houd veel tegen,dus kleine vlam,en op ten duur zou die idd er aan gaan.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
kan idd veel goedkoper
ik had et ook al eens gezien op een site, heb toen effe gemailt, en deze uitleg kreeg ik terug,
Vlammensysteempje is heet simpel.
Benodigdheden:
extra bobine (maakt niet uit wat voor)
Einddemper met ingelaste bougie
Lange bobinekabel
12 Volt relais met 2 wisselcontacten en bijhorende relaisvoet.
Pulserende drukknop
en wat kabels.
De werking is als volgt,
Je auto loopt normaal op de eerste bobine, omdat je relais niet bekrachtigd is.
Zodra je de drukknop indrukt, wordt het relais bekrachtigd en daardoor wordt de stroom van bobine 1 naar bobine 2 geschakeld.
Bobine 2 zit dus vlakbij je uitlaat (het liefst in de auto dan blijft die langer goed) deze geeft je bougie spanning.
Die geeft vonken in je uitlaat.
Omdat bobine 1 niks meer doet, verbrand de motor geen benzine meer en dit kom gelijk in je uitlaat.
De benzine verdampt in je uitlaat en op het eind wordt het ontstoken door de bougie.
Resultaat: een vlam van zeker een meter.
Wel zorgen dat je je koppeling inhoud als je dit doet.
Je motor kan een aardige klap krijgen als die opeens weer begint te verbranden.
is dus simpel zelf aan te sluiten lijkt mij, ben der zelf nog niet aan toe gekomen.
heb ier of daar ook nog wel een schema liggen mocht iemand daar intresse in hebben kan ik et wel even opzoeken en evt door mailen
dit is wel voor een motor met carb ik zou niet weten of het op de modernere motoren ook werkt, voor je cat is het volgens mij niet goed
ik had et ook al eens gezien op een site, heb toen effe gemailt, en deze uitleg kreeg ik terug,
Benodigdheden:
Lange bobinekabel
Pulserende drukknop
en wat kabels.
De werking is als volgt,
Zodra je de drukknop indrukt, wordt het relais bekrachtigd en daardoor wordt de stroom van bobine 1 naar bobine 2 geschakeld.
Bobine 2 zit dus vlakbij je uitlaat (het liefst in de auto dan blijft die langer goed) deze geeft je bougie spanning.
Omdat bobine 1 niks meer doet, verbrand de motor geen benzine meer en dit kom gelijk in je uitlaat.
De benzine verdampt in je uitlaat en op het eind wordt het ontstoken door de bougie.
is dus simpel zelf aan te sluiten lijkt mij, ben der zelf nog niet aan toe gekomen.
heb ier of daar ook nog wel een schema liggen mocht iemand daar intresse in hebben kan ik et wel even opzoeken en evt door mailen
dit is wel voor een motor met carb ik zou niet weten of het op de modernere motoren ook werkt, voor je cat is het volgens mij niet goed
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Contacteer:
Haha grappig om je eigen tekst eens terug te lezen,pazmaniac schreef:kan idd veel goedkoper
Benodigdheden:
Lange bobinekabel
Pulserende drukknop
en wat kabels.
De werking is als volgt,
magoed die site is dus van mij en die tekst ook.
Je zou me nog steeds toevoegen op msn toch taz ??
Ik heb er inmiddels 2 ingebouwd, bij mezelf (kat was
er al onder vandaan) en een bij iemand anders.
FF over die iemand anders dus waar de kat nog onder
zit/zat...
Het werkt wel met kat eronder maar ik kan je vertellen dat je kat het geen week volhoud door
het mengsel wat dan door de kat gaat. De kat lost
inwendig op bij gebruik van de vlammenwerper en de
stukken kat zullen in gloeiende stukken uit je uitlaat vliegen. Geloof me je kat gaat 100% binnen
een paar x gebruiken naar de klote, SPREEK UIT ERVARING

Zonder kat krijg je ongeveer zoiets :
http://www.geocities.com/wesleyjonker/Filmpjes.html
-
- Contacteer:
hey dark raven,ben jij toevallig niet naar me toegekomen op de jaaropenings meeting? 

-
- Contacteer:
Jah Dat ben ik heel toevallig wel jah
Zoals je ziet het resultaat

Zoals je ziet het resultaat

ik ben et ook nog steeds van plan bij men gtt et ziet er echt super uit, in het donker is het volgens mij helemaal stoer, enige nadeel er hangt een side pipe onder mijn 5je, ben dan alleen bang voor zwarte plekken op de skirt en evt zij scherm.
-
- Contacteer:
heb je het al in de coupe gebouwd ook ??chris-mc schreef:bijna net zo erg als die van mij![]()
Was wel de planning toch ook omdat je het
toch wel leuk vond begreep ik toen ??
Het werkt wederom hetzelfde als bij jou, ook
met dat knallen e.d.

Ik heb ook nog wel een filmpje evt, voeg me maar
toe op msn als je m wil zien dan stuur ik m wel
door !! (thadarkraven@hotmail.com)
het werkt dus wel bij de 16v met multipoint injectie, weet nog wel dat dat toen een twijfel was.
@ taz, bij die 2e clio waar ik het heb ingebouwd zit er ook een sidepipe onder, scherm en skirts enz gebeurd nix mee, temp van het sierstuk loopt op tot
160 graden (gemeten) dus hij moet niet tegen je skirts aankomen. Het enige probleem wat zich bij de
clio voordoet is dat tijdens rijden en vlammen de vlam tegen het achterwiel aanslaat waardoor je als je hebt lopen vlammen je bandenspanning voor de helft kwijt bent... Wederom verschilt per auto

-
- Contacteer:
je zit toch ook bij clio-club-holland ??le mouton noir (sandy) schreef:http://www.flamethrowers.com.au
als ik deze site mag geloven is het niet schadelijk voor de cat, maar krijg je aleen een kleinere vlam?
Als je afgelopen zondag bij de meeting was
in de meern toevallig had je ook ff naar me
toe kunnen komen
( dit laatste ff onder voorbehoud want twijfel
ff aan mezelf wat betreft dat CCH )
Thadarkraven schreef:heb je het al in de coupe gebouwd ook ??chris-mc schreef:bijna net zo erg als die van mij![]()
Was wel de planning toch ook omdat je het
toch wel leuk vond begreep ik toen ??
Het werkt wederom hetzelfde als bij jou, ook
met dat knallen e.d.![]()
Ik heb ook nog wel een filmpje evt, voeg me maar
toe op msn als je m wil zien dan stuur ik m wel
door !! (thadarkraven@hotmail.com)
het werkt dus wel bij de 16v met multipoint injectie, weet nog wel dat dat toen een twijfel was.
@ taz, bij die 2e clio waar ik het heb ingebouwd zit er ook een sidepipe onder, scherm en skirts enz gebeurd nix mee, temp van het sierstuk loopt op tot
160 graden (gemeten) dus hij moet niet tegen je skirts aankomen. Het enige probleem wat zich bij de
clio voordoet is dat tijdens rijden en vlammen de vlam tegen het achterwiel aanslaat waardoor je als je hebt lopen vlammen je bandenspanning voor de helft kwijt bent... Wederom verschilt per auto
probleem bij mij is dat de side pipe stopt net onder de skirt, is de side pipe van k-tec racing, dus de vlammen zouden denk ik gewoon tegen de skirt aan vliegen ben ik bang. moet het nog eens even bekijken mischien de side pipe wat verlengen ofzo. maar een vlammen werper vin ik wel

-
- Contacteer:
als de sidepipe recht onder de skirt hangt is het niet echt een probleem,de vlam is meer een gasbrander vlam dan een kaars vlam,ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen
,dus de warmte wordt weg gestuwd voor de motor,dus de hitte komt niet tegen de skirt aan,ik had bij de renault 19 absolut geen last van een warme bumper.

-
- Contacteer:
yepzz chris die uitleg ga ik in mee,
noem het nou ook niet bepaald een gezellig
kaarsvlammetje. Toch klinkt het wel heel
vet bij warme pijp
Lijkt me dat het wel gaat weet alleen niet
hoe je je ontstekingssignaal kunt aftakken
bij evt een carb ??
Grtzz Tony

noem het nou ook niet bepaald een gezellig
kaarsvlammetje. Toch klinkt het wel heel
vet bij warme pijp

Lijkt me dat het wel gaat weet alleen niet
hoe je je ontstekingssignaal kunt aftakken
bij evt een carb ??
Grtzz Tony

-
- Contacteer:
hoeft ook niet,je hoeft dat signaal niet te gebruiken,wat je wel moet doen is de voeding van de bobine doorsluizen naar de bobine van achteren,daarom heb je 2 relais nodig met een wiselcontact,zodat in rust de voeding zn gewone weg volgt naar de motor bobine,en als je op de knop druk en de relais bekrachtigd worden,de bobine van achteren in werking treedt.
de bobine zit bij vrijwel alle reno's op de ontstekingsunit,als je 2 schoeven los draait dan komt de bobine los,dan zie je de 2 polen,wel goed opletten,de bobine heeft een - en +
mochten er nog verdere vragen zijn,dan heb ik nog schema's liggen
de bobine zit bij vrijwel alle reno's op de ontstekingsunit,als je 2 schoeven los draait dan komt de bobine los,dan zie je de 2 polen,wel goed opletten,de bobine heeft een - en +
mochten er nog verdere vragen zijn,dan heb ik nog schema's liggen

-
- Contacteer:
Ik heb ook een "vind ik zelf" vrij overzichtelijk
schema gemaakt, weet alleen niet hoe ik hier een
foto moet plaatsen das t probleem...
@ chris, voeg me anders ff toe op msn dan stuur ik
m ff door als ik terug ben uit italie !!
( thadarkraven@hotmail.com
)
En idd je pakt m rechtstreeks vanaf je bobine das
waar dus daar zit ook geen verschil in. Zo zit het
bij mij nu alsnog
( thadarkraven@hotmail.com
bij mij nu alsnog

als dat het zelfde schema is als wat je mij eens gemailt hebt, dan is het daarmee zeker goed te doen, is duidelijk en overzichtelijk schematjeThadarkraven schreef:Ik heb ook een "vind ik zelf" vrij overzichtelijk
( thadarkraven@hotmail.com)
bij mij nu alsnog
-
- Contacteer:
Ik heb je toegoevoegt,kunnen we mischien 1 goeie schema maken

-
- Contacteer:
dan heb ik interessechris-mc schreef:Ik heb je toegoevoegt,kunnen we mischien 1 goeie schema maken![]()