maximale turbodruk

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
pierre

pierre schreef:
Matthijs schreef:
Tijn schreef:wat heeft je turbodruk met een onverantwoordelijke rijstijl te maken ? wat jij "presteert" lukt met een fiat panda ook nog wel.

oh en 100 - 70 is 30 ....
Die lui die gokken altijd wat hoger als er GT en turbo achter op je auto staat. Hadden ze een ijk-rapport van de auto ? waren ze ookmet z'n 2-en....... anders heeft hij geen poot om op te staan !
geen ijkrapport, wel met z'n tweeen, ze vonden dat de auto trouwens in buitengewone staat was.
agenten hebben altijd gelijk (niet dus)
wat was de reden voor de grote haast meneer....uhh, ik moest naar huis om de was af te halen ivm onweer.

vaak denken mensen dat die turbootjes zo hard gaan, maar dat valt tegen, zoals gezegd een fiat panda gaat even snel en valt niet zo op.
overstappen ?
reed dinsdagavond op hetzelfde stukje weg, 70 en zowaar weer politie op mijn bumper.
ik 70 dus, politie met 120 voorbij.
Ollie

Hmmm...het is een leuk topic, maar ben bang dat het straks ff in de diepvries moet...
pierre

Ollie schreef:Hmmm...het is een leuk topic, maar ben bang dat het straks ff in de diepvries moet...
ik stop het in de diepvries, oke.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Een van de eerste posts in dit topic:
Tijn schreef:Er bestaal een speciale speedline-high-boost checklist in een van die topics :D
Waar is dat topic ook alweer?
Riël
Über-Spammer

Over die temperatuurdaling, het is ook redelijk logisch dat als je 20 graden koudere inlaatlucht hebt, je uitlaatlucht dat ook wel. Heb ook de thermodynamica wel gehad :) Je zit hier fout job:

Een betere verbranding is het NIET !! Je hebt alleen MEER LUCHT. Die verbrand op dezelfde manier, met meer benzine, dus je hebt wat meer power. De temperatuurstijging is gelijk, dus ik kom ook ongeveer een graadje of 20 lager uit. Al zijn er factoren, zoals extra compresse bijv, die dit verhaal niet 100% doet opgaan, maar alla, hoop dat 't duidelijker is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie