na 2x olie verversen nog steeds tikkende kleppen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
mark -19- 16v

na dat ik de 1ste x de olie heb vervangen(castrol gtx 10w40) 3 weken geleden gingen daarna met een koude motor de kleppen tikken. ongeveer 10km en dan was het over. Het geluid is niet om aan te horen.

na met bart gebeld te hebben ben ik daarheen gereden en heb daar weer de olie ververst ook 10w40 met andere olie maar helaas ook dit geeft geen oplossing dat het getik weg blijft.

het is niet om aan te horen

het betreft een clio 16v

wat voor oplossingen heb ik om van het getik aftekomen
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Ad van Haperen
Contacteer:

kleppen stellen?
Abel
Über-Spammer

Kan niet Ad.. Ze zijn Hydroulisch
Ad van Haperen
Contacteer:

o sorry denk ik ook eens een goeie opmerking te maken
Menno

Probeer eens een half litertje ATF door je olie te merken. Dat spul is er voor gemaakt om kleine hydraulische kanaaltjes schoon te maken en houden. Werkt vaak erg goed.

Er zijn ook wel schoonmaakmiddeltjes speciaal voor hydraulische stoters.

Als dat allemaal niet mag baten, moet je ze er toch uithalen en reinigen of vervangen.

Succs (Y)
rev it like a rental
Ad van Haperen
Contacteer:

[mischien weer domme modus] Ik heb weleens gehoort dat vieze injectoren hetzelfde geluid kunnen maken als tikkende kleppen weet je zeker dat het de kleppen zijn? en adners misschien ff injectoren reiniger erin gooien [/mischien weer domme modus]
mark -19- 16v

Menno schreef:Probeer eens een half litertje ATF door je olie te merken. Dat spul is er voor gemaakt om kleine hydraulische kanaaltjes schoon te maken en houden. Werkt vaak erg goed.

Er zijn ook wel schoonmaakmiddeltjes speciaal voor hydraulische stoters.

Als dat allemaal niet mag baten, moet je ze er toch uithalen en reinigen of vervangen.

Succs (Y)
het blok heeft 140dkm gelopen is het dan wel raadzaam om dit tedoen ivm slijtage
mark -19- 16v

?????
Ollie

Gewoon eens wat injecteurenreiniger (Wynn's bv) erin mikken en dat spul wat Menno zegt, kan iig geen kwaad. En van daaruit verder kijken.
Bij olie verversen hebben de meesten hier last van, je hebt nu namelijk nieuwe (vaak dunnere en uiteraard schonere) olie erin en afhankelijk van hoelang je je oude olie eruit hebt laten lopen, zal de nieuwe olie zich eerst goed moeten verdelen...
Bart V

Gewoon even een poosje aankijken mark, er is nog steeds een goede kans dat het zichzelf oplost.
jj

had er ok altijd last van met me clio
heb toen 5w40 erin gedaan
en wholla tikken was 90% minder
succes
Bart V

10W40 moet prima gaan in een 16V.
PtrGte
Contacteer:

zoals Menno al zei: gooi gewoon die halve liter ATF erin...

flink eindje rijden, tot tikken weg is, en dan gelijk olie verversen...dan zou het niet meer terug moeten komen...

succes...
Thadarkraven
Contacteer:

Klinkt idd gewoon als dikke olie wat nog in
je stoters zit, ze hebben bij mij ook een tijd
getikt nadat me blok uit elkaar is geweest maar
na een x aantal kilometers geen last meer gehad.
Olie gewoon 10w40, lijkt me dat het vanzelf weg zou
moeten gaan en anders ga ik toch mee met reinigen,
denk dat ze blijven tikken als je na warmgereden te
hebben de olie ververst :evil:

suc6 iig
LeOke
Contacteer:

denkt er hier nu niemand aan hydraulische klepstoters die stuk zijn?

als je ze uithaalt moet je ze stap voor stap uitduwwen met een bankschroef en dan kan je mooi voelen welke er kapot zijn en welke niet!

bij mijn oudere wagen (was wel ne ford) was het al zo erg geworden dat de nokkenas ingelopen was, dus eerst doen.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij was het wel duidelijk dat het aan de klepstoters ligt. ;)
Michel S.
Contacteer:

Heb hetzelfde gehad met een Clio 16V. Ook elke keer weer het tikken totdat de auto warm was. Heb toen Valvoline 10W40 erin gemikt en de klepdeksel eraf gehaald. En nog een lik olie over de klepstoters heen gegoten. Getik was na 5 sec weg en na een keer goed warm rijden is het niet meer terug gekomen.

Wilde zelf al de klepstoters eruit halen en schoonmaken. Maar misschien kun je hetzelfde proberen. Niet geschoten is altijd mis.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
mark -19- 16v

Michel S. schreef:Heb hetzelfde gehad met een Clio 16V. Ook elke keer weer het tikken totdat de auto warm was. Heb toen Valvoline 10W40 erin gemikt en de klepdeksel eraf gehaald. En nog een lik olie over de klepstoters heen gegoten. Getik was na 5 sec weg en na een keer goed warm rijden is het niet meer terug gekomen.

Wilde zelf al de klepstoters eruit halen en schoonmaken. Maar misschien kun je hetzelfde proberen. Niet geschoten is altijd mis.
dus dat zou betekenen dat de olie die je erop hebt gegooid altijd daar blijft.

mijn gedachte is dat als hij stilstaat alle olie naar beneden zakt dus bij koude motor moet hij het dan toch weer omhoog pompen en komt daar niet op die plek waar jij de olie hebt opgedaan. ik kan het verkeerd hebben.

ik word zo langzamerhand gek van dat getik
mark -19- 16v

^^^^^^
catrinus

Ik heb nu een half litertje atf olie in mijn gtt gegooit en het stinkt nu behoorlijk. Kan het nu wezen dat de atf alle oude aangekoekte olie los weekt en daardoor wat olie gaat zweten?
There will be plenty of time to rest when your dead
pierre

ga eens langs Bart Vos in Blaricum, die verkoopt Unil, is wonderolie.
Anonymous

catrinus schreef:Ik heb nu een half litertje atf olie in mijn gtt gegooit en het stinkt nu behoorlijk. Kan het nu wezen dat de atf alle oude aangekoekte olie los weekt en daardoor wat olie gaat zweten?
Hoe heet heb je dat ding gereden dan ? Toch niet "trappen" he ?
catrinus

Hoe heet? geen idee, heb geen olie temp meter erin zitten. Gewoon 120/140 op snelweg met 0,2 bar turbodruk en euro 95 benzine :p . Moest naar groningen wat ophalen dus ff een half litertje atf erin. Laat ik er misschien net 50 km mee gereden hebben. Over een paar uurtjes word de olie ververst en komt er een losse oliekoeler in. En voor de oplettende kijkers, ik heb er geen gtt blok meer in zitten.
R(ay)Si

Volvo :D
Alleen nog maar VW!
catrinus

(Y)
Anonymous

catrinus schreef:Hoe heet? geen idee, heb geen olie temp meter erin zitten. Gewoon 120/140 op snelweg met 0,2 bar turbodruk en euro 95 benzine :p . Moest naar groningen wat ophalen dus ff een half litertje atf erin. Laat ik er misschien net 50 km mee gereden hebben. Over een paar uurtjes word de olie ververst en komt er een losse oliekoeler in. En voor de oplettende kijkers, ik heb er geen gtt blok meer in zitten.
Lijkt me geen probleem dan. Kan me voorstellen dat als je gaat "trappen" en je krijgt een redelijke carterdruk en de sludge raakt rond de pakkingen weg dat je een zweet-blok krijgt. Echter..... het zou zichzelf ook weer moeten dichten....... over enige tijd gewoon de motorreiniger er even over :)
catrinus

Motor zweet gelukkig niet. Vond hem alleen opvallend stinken uit de uitlaat. Kan ook verbeelding wezen
Anonymous

Ow bedoelde je dat ? Nou het zou best eens kunnen..... sludge die uit je kleppendeksel meegenomen wordt komt natuurlijk ook wel iets aan de binnenkant van je cilinderwanden wat mee verbrand wordt. Het kan ook zijn dat je klepseals eens een lekkere "beurt" krijgen. Niet druk om maken....... nu nieuwe (goede) olie er in en niet meer afwijken van je merk en type..... weet je zeker dat ie niet gaat verbruiken op den duur. Kan na die ATF wel even zijn overigens.

Naar mij idee wordt er dus gewoon iets wat sludge verbrand...... en dat stinkt idd ! :)
catrinus

Mooi, is de motor ook wat gereinigd van binnen. Straks maar ff nieuwe olie erin doen met een vers filtertje :)
Anonymous

catrinus schreef:Mooi, is de motor ook wat gereinigd van binnen. Straks maar ff nieuwe olie erin doen met een vers filtertje :)
Goed plan :)
pierre

Abel schreef:Kan niet Ad.. Ze zijn Hydroulisch
hydraulisch, nog niet in Griekenland of al weer terug ?
Abel
Über-Spammer

pierre schreef:
Abel schreef:Kan niet Ad.. Ze zijn Hydroulisch
hydraulisch, nog niet in Griekenland of al weer terug ?
Muggenzifter :lol: nee moet nog weg 8-8 vertrekken en dan 15 dagen weg :worship:
Plaats reactie