Bombproof motorenbouw

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Anonymous

Matijs schreef:Nee ik bedoel het verschil tussen de waterkanalen van de Turbo en de AT...
Onderblok is hetzelfde bedoelde ik. Er is al iemand die een T1/T2 blok in een GT heeft zitten.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nou dan :D
Anonymous

Matijs schreef:Nou dan :D
Dat noem ik dus al RICE :)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nee joh, is ook een R5. Ik wil gewoon een crossflow kop omdat dat Supercinq blokje gewoon kut is.
'T is niet alsof ik er zo'n Volvo blok in ga duwen. Dat vind ik wel al te ver gaan, al is het eigenlijk toch een Renault blok...
Anonymous

Matijs schreef:Nee joh, is ook een R5. Ik wil gewoon een crossflow kop omdat dat Supercinq blokje gewoon k#t is.
'T is niet alsof ik er zo'n Volvo blok in ga duwen. Dat vind ik wel al te ver gaan, al is het eigenlijk toch een Renault blok...
Meningen zijn zo verdeeld ;)
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

ik heb nog wel een blokje :wink: :wink:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Matthijs schreef:Meningen zijn zo verdeeld ;)
en dat is maar goed ook :wink: (Y)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

BONELESS (jeroen) schreef:ik heb nog wel een blokje :wink: :wink:
Een AT neem ik dan aan, of een echte Turbo?
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

mijn at blokje dus met turbo
Anonymous

BONELESS (jeroen) schreef:mijn at blokje dus met turbo
LOL nog geen AT blok gezien zonder turbo :lol:
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

duuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhh ik verkoop mijn AT blokje met turbo ....maar ik word weer in de zeik genomen :lol: :lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Je verkoopt de kop niet los? En die antieke T3 turbo hoef ik ook niet :p :wink:
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

compleet 8) 220 antieke pk,s :smoke:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja da's niks :lol: Maar back on topic dan maar? :beer:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

:worship: Jaw dropping turbo power...

[img]http://www.bankspower.com/Twin-Turbo-im ... quarte.jpg[/img][img]http://www.bankspower.com/Twin-Turbo-im ... deLeft.jpg[/img]

Voor dit soort applicaties zijn bomb proof motordelen uitgevonden...

Betrouwbare en goed doorontwikkelde 1600pk uit 7-liter V8 met 2.4Bar turbodruk... >-)

Dit motortje kost wel meer als een fatsoenlijke middenklasser maar een kniesoor die hier over klaagt... :D

Deze motor werd in ongeveer dezelfde specificaties al gebouwd in 1980 door Gale Banks van Banks Turbo...

Ja ja, die Amerikanen lopen in ALLES wat motorenbouw vooruit ongeacht wat je gezien denkt te hebben. Waar wij nu mee prutsen deden ze daar dus 2 decennia geleden al...
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

speedline schreef:Ja ja, die Amerikanen lopen in ALLES wat motorenbouw vooruit ongeacht wat je gezien denkt te hebben. Waar wij nu mee prutsen deden ze daar dus 2 decennia geleden al...
ja waarom worden dergelijke ontwikkelingen niet in productieauto's gestopt? Meestal kom je slome 6 en 8 cilinders tegen die lekker lui zijn.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Robert dB. schreef:ja waarom worden dergelijke ontwikkelingen niet in productieauto's gestopt? Meestal kom je slome 6 en 8 cilinders tegen die lekker lui zijn.
Prijs issue en gebrek aan "petrol-heads" binnen management van fabrikanten. Autofabrikanten hebben ook aandeelhouders tevreden te stellen en enkele 10-duizenden mensen van werk te voorzien en aan het werk te houden. En de kopers die zorgen voor verkopen van 10-duizenden auto's per maand zijn niet geinteresseerd in asfaltverschroeiende performance maar lage onderhoudskosten, een laag verbruik bij goede prestaties en comfort.

Als je ingenieurs de vrije loop laat komen er leuke hebbe dingetjes boven. Maar de toeleverende c.q. tuning bedrijven kunnen altijd een overtreffende trap bouwen. Vandaar dat gespecialiseerde aftermarketbedrijven zoals Banks Power (bouwer van de twin turbo V8 op de vorige pagina's), Lingenfelter Performance Engineering, Callaway floreren op klanten die wel prestaties willen en ook fors willen investeren voor "echte" resultaten.

En als ik bedoel fors investeren...!? => Een voorbeeld; Lingenfelter Performance Engineering biedt een 700pk 7.0 Twin Turbo V8 motorconversie aan voor bijna alle moderne General Motors SUV's en afgeleiden. Dus pick-ups en suv's als de H2 Hummer, Escalade, Yukon en Denali. En auto's die dus na inbouw echt gigantisch veel beter presteren. 20mph extra en 2 seconden eraf op de 400meter met staande start bijvoorbeeld.

Kost wel een slordige $ 70.000,-

Past ook in een Corvette trouwens...
Ff op Lingenfelter Corvette filmpje drukken en kijken... :p
http://motortrend.com/multimedia/mtvide ... _corvette/
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Zie die vent ook de intercooler koelen in dat filmpje 8)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Robert dB. schreef:
speedline schreef:Ja ja, die Amerikanen lopen in ALLES wat motorenbouw vooruit ongeacht wat je gezien denkt te hebben. Waar wij nu mee prutsen deden ze daar dus 2 decennia geleden al...
ja waarom worden dergelijke ontwikkelingen niet in productieauto's gestopt? Meestal kom je slome 6 en 8 cilinders tegen die lekker lui zijn.
what to do with all those power, max speed in the states is 50 mph ?
I think these people definitely suffer somekind of inferiority complex or impotency and need badly a substitute to compensate for.
it's the story where you need elephants feet to kill a fly.

er is helemaal niet zoveel vermogen nodig om je redelijk snel te verplaatsen.
om in een baan om de aarde te komen, daar is wel flink energie voor nodig, te ontsnappen aan de aardse zwaartekracht nog iets meer, 11 km/s, kijk dan praten we ergens over. :smoke:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Hier komen foto's van een naar specificatie gebouwde C1J 788G motor. En de geflowde cilinderkop...

Nog wel met standaard zuigers en bussen. Maar wel met veel aandacht voor detail opgebouwd. Een uitgebreide beschrijving volgt.

Vanavond ophalen en :foto: maken...
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

speedline schreef:Hier komen foto's van een naar specificatie gebouwde C1J 788G motor. En de geflowde cilinderkop...

Nog wel met standaard zuigers en bussen. Maar wel met veel aandacht voor detail opgebouwd. Een uitgebreide beschrijving volgt.

Vanavond ophalen en :foto: maken...
dacht dat dit topic "BOMBPROOF motorenbouw" heette... :wink:
GTI1-G60
Berichten: 290
Lid geworden op: za 25 aug 2001 0:00
Locatie: Capital of Friesland

speedline schreef:Voor de ultieme "bombproof engine" combineer je een bovenstaande zuiger met deze verbindingsmaterialen van ARP Automotive Racing Products:

http://www.arp-bolts.com/
En wel de gehele motor! En in het bijzonder de cilinderkop(pen) met trekankers ("studs").

Spullen van ARP worden gebruikt bij iedere zichzelf respecterende tuner, motorenbouwer en anderzijds. Van Indycar tot F1 tot in zuigermotoren voor de vliegtuigindustrie.

Ja bla bla bla...dacht ik ook, en toen deed ik het doosje open met mijn kopbouten.
:p

[img]http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=RJ87NFTL[/img]

Gelukkig kosten die setjes niet zoveel geld, dus heb ik ze maar op voorraad.
Betaal rond de 80Euro voor een setje kopbouten voor VW 8V.
Understuds eveneens zoiets.


PS welke maat gebruikt Renault ?
Misschien dat ze vrij makelijk leverbaar zijn.
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

?????????? hahah zit er geen draad in????
GTI1-G60
Berichten: 290
Lid geworden op: za 25 aug 2001 0:00
Locatie: Capital of Friesland

Ja een foutje bedankt.....

Maar ik had gelukkig al meer setjes....en in de States liggen al een paar extra op mij te wachten.
Plaats reactie