Heej.
Ik ben vandaag weer verder gegaan met mijn remprobleem achter.
Hij remt niet meer achter.
Inmiddels heb ik de achterste verdeler en de hoofdremcilinder vervangen. Nog blijft het probleem dat ie achter niet remt, het is iets beter geworden, maar je kan nog met volledig remdruk op de pedaal met de hand de schijf ronddraaien.
Het kan volgens mij niets meer anders zijn dan de remklauwen,
Zijn deze te reviseren? Of wat moet ik doen, ben een beetje radeloos.
[GTT] Remprobleem achter
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
De remklauwen zijn te reviseren, was er toevallig gister nog voor bij Brezan. Kost iets van 17 euri per kant. (is dan wel de voorremklauw, maar achter zal wel ongeveer hetzelfde zijn).
Er komt wel olie uit de leiding als je em ontlucht, ja he?
Je kan es kijken door je remblokken er ff uit te halen en dan te remmen en kijken of ze bewegen.
Let ff op als je die zuigers er weer in wilt hebben moet je ze erin draaien door een schroevendraaier in die gleufjes klem te zetten. Als je ze maar moeilijk kan draaien is het meteen duidelijk.
Er komt wel olie uit de leiding als je em ontlucht, ja he?
Je kan es kijken door je remblokken er ff uit te halen en dan te remmen en kijken of ze bewegen.
Let ff op als je die zuigers er weer in wilt hebben moet je ze erin draaien door een schroevendraaier in die gleufjes klem te zetten. Als je ze maar moeilijk kan draaien is het meteen duidelijk.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
17 euro valt zeker te doen, was haast al bang dat ik nieuwe klauwen moest hebben a 200 euro pstk.
Ik denk dat dit nog enigste kán zijn! Wat kan er anders niet deugen,
Er komt wel vloeistof bij het ontluchten. en de andere 2 dingen vernieuwd door nieuwe onderdelen.
Ik denk dat dit nog enigste kán zijn! Wat kan er anders niet deugen,
Er komt wel vloeistof bij het ontluchten. en de andere 2 dingen vernieuwd door nieuwe onderdelen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Achter kost je 50 euro per kant, en bij de dealert, 59 ex.Steven schreef:De remklauwen zijn te reviseren, was er toevallig gister nog voor bij Brezan. Kost iets van 17 euri per kant. (is dan wel de voorremklauw, maar achter zal wel ongeveer hetzelfde zijn)..
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dan is het nog goedkoper dan remklauwen nieuw a 200 euro per stuk
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Maar zou dit dan wel dé oplossing zijn?
hmm, ik heb bij mijn GTE namelijk ook een remprobleem!
me handrem doet het wel, maar me gewoone rem doet het niet(achter) is dit de remkrachtverdeler?! of de klauw?!
me handrem doet het wel, maar me gewoone rem doet het niet(achter) is dit de remkrachtverdeler?! of de klauw?!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik zal dat van de week eerst ff proberen. Ik geloof wel dat ie het deed. We hebben 1 klauw om zeep geholpen, en die geprobeerd, maar die was gewoon gangbaar. Terwijl het probleem zich al voordeedSteven schreef:Argh, controleer nou eerst eens of je beweging kunt krijgen in die zuiger... als dat zo stroef gaat dat er nix gebeurt is dat reviseren wel zinvol jah.
heb ik ook even een vraagje omtrent de achterremmen
Kheb nw schijven nu die ik erop wil zetten, met dezelfde blokken, deze zijn nog goed namelijk.
Nu wil ik alleen het spulletje monteren, krijg ik de voet zeg maar, waar de blokken inzitten, niet meer op de klauw. Scheelt 3 mm dat de gaten naast mekaar zitten.
Hoe krijg ik die cilinder naar binnen, draaien kan niet, aangezien er op een blokje een uitsteekseltje zit die psies in zo'n gleufje van de klauw valt.
Ontluchtingnippeltje open draaien en een houtklem op de zuiger en klauw zetten om deze zo naar binnen te draaien??
Khoor het graag

Kheb nw schijven nu die ik erop wil zetten, met dezelfde blokken, deze zijn nog goed namelijk.
Nu wil ik alleen het spulletje monteren, krijg ik de voet zeg maar, waar de blokken inzitten, niet meer op de klauw. Scheelt 3 mm dat de gaten naast mekaar zitten.
Hoe krijg ik die cilinder naar binnen, draaien kan niet, aangezien er op een blokje een uitsteekseltje zit die psies in zo'n gleufje van de klauw valt.
Ontluchtingnippeltje open draaien en een houtklem op de zuiger en klauw zetten om deze zo naar binnen te draaien??
Khoor het graag

Mrtn = Maarten
Als je goed gekeken had, dan had je gezien dat er op de remzuiger 4 gleufjes zitten, dus die kun je prima indraaien met een schroevendraaier oid.
Zet er maar es een joekel van een lamp op, dan zie je het wel
Zet er maar es een joekel van een lamp op, dan zie je het wel