Wat kost je verzekering?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Chris@R5

52 euro per maand voor m'n R5. WA+ met no-claim garantie (een keer eigen fout is niet gelijk no-claim foetsie).
-Matthy-

M'n 16v staat niet op mijn naam, kost me nu 227 per jaar. heb het namelijk afgelopen maand weer geregeld.
Verbaasde mezelf over hoe goedkoop het wel niet is.
Clio 16V=Alive again!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:
patrick 21TURBO schreef:
Panoramix schreef:R25 V6 turbo 27 euro per maand, WA, 75% no claim (gaat dat niet op gewicht ook?)
Maar ik wil naar een klassiekerverzekering, auto is voor 1990, bij 7500km jaar dan nog maar 100 euro per jaar......
als het is dat je er 1 afgesloten zou krijgen dan zou ik graag weten waar want ik ben op zoek naar een maatschappy die mijn 21 turbo als semi klasieker accepteren doet,

groet pat.
Ik zal het eens voor je navragen, als 2e auto is dit zeker mogelijk. Ga het ook met de gtt doen. Maurice met die d-kadett verzekert hem ook als klassieker.

Voor mijn gtt betaal ik bij interpolis met 35% korting en studentpakket 37,50 per maand.
Ik heb mijn '89 GTT in de klassieker.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
chendy
Contacteer:

Geen idee wat ik nu nog betaal, maar ik heb 80% no-claim en rijd meestal 1x schade p/jr met mijn 2 oto's op eigen naam. Snap niet dat ze er niet achter komen dat me no-claim dan elke x moet zakken. Ach ja... als jullie niks zeggen, doe ik het ook niet. Is meestal een zooitje en alles gaat telefonisch, maar is de allercheapste verzekering die ik ooit heb gekend (heel mijn familie steunt ze en heel wat vrienden).

http://www.oriondirect.nl (F)

mvg, Chendy.
Acid

Olijnsma schreef: Ik heb mijn '89 GTT in de klassieker.
verklaar je nader. dit kan toch pas als hij 25 jaar oud is.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Als 2e auto schijnt het eerder te kunnen, hangt ook van de verzekeringsmaatschappij af. Heeft zo zijn voordelen (goedkope all-risk) en nadelen (maximum kilometers rijden per jaar).
Panoramix

Hier is bv de advertentie van een van de klassieker vezekeringen. Er zijn er uiteraard nog veel meer dan Gio, maar dit is bedoeld om een overzichtje te geven wat er mogelijk is (zullen ook wel weer kleine lettertjes staan her en der.....)
[img]http://www.xs4all.nl/~stihl/temp/gio.jpg[/img]
Remco T.
Contacteer:

Mijne is getaxeerd na de restauratie dus zonder velgen stoelen radio enz en ik betaal 42 euro per
maand voor WA+, maar hij staat op mn vaders naam :)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ik betaal per 3 maanden 89 euro voor WA Casco + voor mijn Twingo.

Maar ik ben onderverzekerd bij mijn ouders, die in de zorgsector werkzaamzijn dus korting krijgen en dus ik ook weer :D .
* Stefan T-SPORT *
Rob

Ik heb mijn GTT gewoon op m'n eigen naam staan (ben nu 21 jaar) en betaal nu €55,00 per maand. Voor alleen WA. Bij de "Noordhollansche van 1816"
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Acid schreef:
Olijnsma schreef: Ik heb mijn '89 GTT in de klassieker.
verklaar je nader. dit kan toch pas als hij 25 jaar oud is.
Officieel wel, maar omdat ik voor mijn GTT een Talbot Samba Cabrio had van 20 jaar oud had, wou ik de gtt ook in de klassieker, via de Club Renault Sportives kan het wel, maar dan moet de 1e auto ook bij hun verzekerd worden.

En daar had ik geen zin in, aangezien de Clio op papa's naam staat.

Weer gebeld metde oude verzekering (Rook) en die accepteerden mij eerst wel, na een uur belden ze me op dat de europeesche mij toch niet wou.

Na veel gediscussieerd en hun had gewezen op dat ik al een klassieker bij hun had, werd ik toch nog geaccepteerd.

En de GTT staat dus wel op mijn eigen naam
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Panoramix

Poeh, en ik vind 27 euro/maand al veel, maar als ik die bedragen hier zo lees.......hopelijk volgend jaar 82 euro per jaar :)
SilverRS

E 1150 per jaar Nationale nederlanden. All-risk!! Voor een RS ph 1.
Als het maar hard gaat!
clio_rally
Contacteer:

Hmmm, bijna 900 euro per jaar voor mijn integrale, kale wa...

De rally Ax is wel lekker goedkoop via de club, 200 euro per jaar ofzo...

24 en 1 jaar schadevrij...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
michel 16v
Contacteer:

clio_rally schreef:Hmmm, bijna 900 euro per jaar voor mijn integrale, kale wa...

De rally Ax is wel lekker goedkoop via de club, 200 euro per jaar ofzo...

24 en 1 jaar schadevrij...

Gijs
is die 900 euro niet een beetje te veel!
vergelijk eens hier met je verzekering
http://www.independer.nl/thema/auto/Inv ... InvoerMerk

[ontopic]

voor mijn 16v betaal ik 600 euro per jaar.
en dat is dan wa + beperkt casco

ben 26 en 1 schade vrij jaar
Douwe

Iets van 70 allrisk voor mijn Twingo 8V uit '93.

Wa zal het tussen de 20 en 30 per maand zitten denk ik.
Radar One
Contacteer:

Ik wil graag mijn 5 GTT uit 1988 verzekeren WA Beperkt. Maar tot nu toe willen de maatschappijen alleen WA verzekeren, maar dan heeft taxatie geen zin meer.

Kan iemand mij hierover tips geven?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Radar One schreef:Ik wil graag mijn 5 GTT uit 1988 verzekeren WA Beperkt. Maar tot nu toe willen de maatschappijen alleen WA verzekeren, maar dan heeft taxatie geen zin meer.

Óók dna heeft taxatie zin!!!!

Stel iemand rijd tegen de jouwe op. niet getaxeerd is stel 500 euro waard. jij krijgt 500 euro

Stel iemand rijd tegen jouw bak, en die is getaxeerd op 2250, dan krijg je 2250!
Radar One
Contacteer:

Olijnsma schreef:
Radar One schreef:Ik wil graag mijn 5 GTT uit 1988 verzekeren WA Beperkt. Maar tot nu toe willen de maatschappijen alleen WA verzekeren, maar dan heeft taxatie geen zin meer.

Óók dna heeft taxatie zin!!!!

Stel iemand rijd tegen de jouwe op. niet getaxeerd is stel 500 euro waard. jij krijgt 500 euro

Stel iemand rijd tegen jouw bak, en die is getaxeerd op 2250, dan krijg je 2250!
Weet je dat heel zeker???
tyberium
Contacteer:

Die vlieger gaat niet op.

Ik heb vandaag ook eens geinformeerd om m'n auto wat beter te verzekeren. Ik betaal nu slechts 15 euri in de maand voor normale verzekering van m'n R5GTT. Ik heb deze auto in 3 jaar tijd echt belachelijk veel verbouwd (bijna alles nieuw) en wilde m nu laten taxeren. Stel dat ik m'n auto met stereo (en klasse 4 alarm, sateliet-tracker enzo) en al voor 10.000 euri all-risk wil laten verzekeren kost dat €71 per maand.

Als je je auto dan toch total los rijdt, krijg je NOG STEEDS de dagwaarde uitgekeerd en NIET de taxatiewaarde. dit is altijd zo volgens deze agent. Wat heeft t dan voor zin om dat kreng zo duur te verzekeren?! Alleen als je blikschade krijgt ofzo?
Erik (Schepjes)
Contacteer:

sja als ik een gtx in de verzekering gooi betaal ik geloof ik iets van 51 euro per maand :(
Juno

Ik heb ALL Risks en betaal 65 euries per maand
Dat is voor een Clio II Fase II Initiale.
Weet niet meer precies hoeveel noclaim ik heb, maar dat is geloof ik wel heel wat onderhand.

Oh ja, ik zit bij London.
pierre

alleen wa voor mijn 5 gt- 12,22 per maand.
-PAZ-
Über-Spammer

ik betaal voor mijn gtt 375 euro per jaar is samen met men motor verzekerd dus gaat nog wat af ivm met pakket verzekering weet niet percies hoeveel
Erix
Contacteer:

Ik ben al 3 dagen bezig All Risk verzekering proberen af te sluiten voor me GTT maar naar veel bellen heeft eindelijk een adviseur mij netjes kunnen uitleggen hoe het in elkaar zit.

Je kunt je auto op 2 manieren all risk verzekeren. Gebasseerd op de dagwaarde van het model en gebasseerd op de taxatiewaarde van jouw specifieke auto. De meeste verzekeraars durven het zowieso niet eens aan om een GTT all risk te verzekeren en een enkeling durft het tegen een heeeeel hoog tarief gebasseerd op de dagwaarde. Beetje easy money voor de verzekeringsmaatschappij dan. Eerst wel f*cking hoge tarieven hanteren en dan als ze zelf moeten uitkeren doen ze zo krenterig mogelijk.

De verzekering gebasseerd op taxatie waarde wordt alleen bij speciale auto-tjes verstrekt als de auto ouder is dan 5 jaar. Als het nou een Porsche 356 Speedster was geweest had ik hem zo voor taxatie waarde kunnen verzekeren maar omdat het nu een GTT is doen ze dat weer niet :(. Echter als je auto dan weer 20 jaar of ouder is doen ze het weer wel omdat het dan voor hun 100% zeker is dat het om een hobby auto / old timer gaat.
Job-turbo
Contacteer:

Erix schreef:Ik ben al 3 dagen bezig All Risk verzekering proberen af te sluiten voor me GTT maar naar veel bellen heeft eindelijk een adviseur mij netjes kunnen uitleggen hoe het in elkaar zit.

Je kunt je auto op 2 manieren all risk verzekeren. Gebasseerd op de dagwaarde van het model en gebasseerd op de taxatiewaarde van jouw specifieke auto. De meeste verzekeraars durven het zowieso niet eens aan om een GTT all risk te verzekeren en een enkeling durft het tegen een heeeeel hoog tarief gebasseerd op de dagwaarde. Beetje easy money voor de verzekeringsmaatschappij dan. Eerst wel f*cking hoge tarieven hanteren en dan als ze zelf moeten uitkeren doen ze zo krenterig mogelijk.

De verzekering gebasseerd op taxatie waarde wordt alleen bij speciale auto-tjes verstrekt als de auto ouder is dan 5 jaar. Als het nou een Porsche 356 Speedster was geweest had ik hem zo voor taxatie waarde kunnen verzekeren maar omdat het nu een GTT is doen ze dat weer niet :(. Echter als je auto dan weer 20 jaar of ouder is doen ze het weer wel omdat het dan voor hun 100% zeker is dat het om een hobby auto / old timer gaat.
Je hebt dan wel de verkeerde verzekeraars gebeld ;) :lol:
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb WA aanvullend, 5 schadevrije jaren en ik betaal iets van €330 volgens mij. Is bij CB :)
Mrtn = Maarten
TURBODJ
Contacteer:

Mischien is het iets om te proberen als club een verzekering te regelen?
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Erix
Contacteer:

@Job-Turbo: vertel! ik zoek nogsteeds verzekeringsmaatschappij om mijn GTT naar taxatiewaarde all risk te verzekeren.
michieldordt

50 euro pmaand
clio 1.4 5 deurs `91
inc raam en diefstal meeverzekerd, is mijn eerste verzekering heb geen korting, nog niet dus ..
ohra kicks ass, polis binnen een week binnen, van de week diefstal meelaten verzekeren .. toppie ..
werk zelf bij stad rotterdam maar is een rotzooi hierzo
chendy
Contacteer:

Weet iemand nog wie zijn GTT heeft verzekerd, ondanks dat zijn vermogen veel hoger was dan stock? Ik wil dus ook een engine-swop gaan doen, zonder dat ik dit bij de RDW ga aanmelden. Ik wil dus wel zeker weten dat ik ondanks met 40% meer power rondrij, verzekerd blijf.

mvg, Chendy.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Omdat één van mijn auto's weg ging en ik de verzekering op zei, ging ik meteen offertes aanvragen voor mijn overgebleven wagen. Nou ik deel even die info:

Gaat dus om Express 1.1 bestel 4-versnellingen, zo staat die dus officieel te boek.

Proteq:
no-claim 25% (gebaseerd op 1 jaar), waarde auto 7581, access 0
WA: 596,15
WA beperkt casco eigen risico 135: 657,88
WA beperkt casco geen eigen risico: 796,13

DHB:
no-claim 40% (gebaseerd op 2 jaar), waarde auto 8000, access 1500
WA casco eigen risico 135: 697,20

Sterpolis:
no-claim 50% (gebaseerd op 2 jaar), waarde auto 8000, access 1500
WA beperkt casco: 456,13

Orion Direct:
no-claim 50% (gebaseerd op 0 jaar), waarde auto 7581, opmerkelijk is dat ze de auto bijna 2x zo zwaar maken namelijk 1385 kg
WA: 1076,59

FBTO (huidige):
no-claim 25% (gebaseerd op 1 jaar)
WA: 611,63

Oftewel die laatsten kunnen mijn aanvraag niet lezen (ik vroeg casco en zei 2 jaar schadevrij) en hebben ook nog eens verkeerde auto-info hebben.

Weet iemand goedkopere toevallig (misschien)?
Plaats reactie