Wassah's projectje - Nieuwe Gtt IC gescheurd
Equus metertje kopen bij de betere automaterialen handel
Inderdaad equus gehaald kan dit op het originele slangetje trouwens ????
Ja en nee.
Ja dan meet je geen onderdruk. En je originele doet 't niet.
Dus pak 'm even van je vacuum voor de onsteking bijv.
En
voor het sleutelen op straat, hehe dat komt me toch zeer bekend voor
Succes! En de slangetjes gaat denk ik wel lukken, ze zijn allemaal zo gevormd dat het bijna niet fout KAN gaan.
Ja dan meet je geen onderdruk. En je originele doet 't niet.
Dus pak 'm even van je vacuum voor de onsteking bijv.
En


ik neem de honneurs ff waar voor wassah aangezien er pics gepost worden:
inmiddels ligt het blokkie er weer in
ook dit keer hebben we gewoon pure spierkracht gebruikt, de garage op de hoek had nl geen motortakel. desondanks is het prima gelukt, met tien minuutjes zat ie erin en op zn plaats.
en wederom foto's:
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... iten_1.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... elen_3.jpg[/img]
het blok vlak voordat erin ging
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... _nieuw.jpg[/img]
en dit is het voorlopige resultaat
inmiddels ligt het blokkie er weer in

en wederom foto's:
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... iten_1.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... elen_3.jpg[/img]
het blok vlak voordat erin ging
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... _nieuw.jpg[/img]
en dit is het voorlopige resultaat

Laatst gewijzigd door José op wo 9 jun 2004 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo zwaar is het allemaal niet jose is werkelijk een gigant(over de twee meter denk ik inmiddels) en ik ben maar klein maar desondanks doe ik niet onder met zijn tweeen tillen en eentje richten, op de steunen eigenlijk appeltje eitje 
Morgen moet het gebeuren, kijken of het beesie weer wil brullen, best zenuwachtig na enkele maanden van pijnlijk wachten
It's alive it's alive hij lekt nog een beetje bij de downpipe en bij de voorpijp, morgen running
gelukt met die startmotor dus?
Immer wieder die verdammte Holländer
Ckers we draaiden op aanraden van Steven de dingen om te draaien en ja dat was het toen vlamde en knetterde het een beetje ff kijken f denken torentje waar de verdeler en dat rotortje opzit ff dr afgehaald slag gedraaid en lopen in een keer ole thanks Ray, Steven
jawel, het loopt en heeft inmiddels ook de eerste meters gemaakt.
hier twee foto's van de motorruimte zoals deze er gistermiddag uitzag (en op wat kleine details na nog steeds uitziet
):
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... leet_1.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... leet_2.jpg[/img]
vanmiddag hadden we nogmaals een probleem met de ontsteking, hij ontstak op zo'n manier dat de knallen uit het inlaatspruitstuk kwamen
maar na de bougiekabels van plaats te hebben gewisseld, was het probleem over. motor laten lopen gaat immers lastig als je cilinder 1 voor 4 aanziet 
hier twee foto's van de motorruimte zoals deze er gistermiddag uitzag (en op wat kleine details na nog steeds uitziet

[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... leet_1.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... leet_2.jpg[/img]
vanmiddag hadden we nogmaals een probleem met de ontsteking, hij ontstak op zo'n manier dat de knallen uit het inlaatspruitstuk kwamen


Laatst gewijzigd door José op wo 9 jun 2004 13:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Er moet dus een slangen klem over de thermostaat of begrijp ik jullie verkeerd want hij zit er in, goed doen we dat ook ff trouwens heb vreselijk het gevoel dat hij hoger in arm loopt kan ik daar wat aan doen, cheers voor alle reacties
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Wassah schreef:Er moet dus een slangen klem over de thermostaat of begrijp ik jullie verkeerd want hij zit er in, goed doen we dat ook ff trouwens heb vreselijk het gevoel dat hij hoger in arm loopt kan ik daar wat aan doen, cheers voor alle reacties
Idd, slangenklemmetje.
En als je denkt dat-ie arm loopt.
Kan je dan niet proberen je choke effe open te gooien om te kijken offie dan lekkerder loopt?
OF heb dit geen enkel nut? (zorgt toch voor wat meer peut? of heb dat in hoge toeren geen zin meer?)
Of praat ik nu poep?
@steven
rij koud met 0.7 onderdruk warm 0.3 onderdruk max druk 0.6(ff rustig maar) valt niet terug of iets dergelijks alleen boven de 120 in zijn 5 gaat de teller heel erg springen en is het van rij tussen de 110 en 130 hulp en hij gaat inhouden in acceleratie maar blijft wel op druk ergens verliest ie maar waar
pm maar ff als ik langs moet komen in beverwijk ken je het ff goedkeuren of niet
@ Spiral
slangen klem gaat er dus op, duidelijke zaak.
rij koud met 0.7 onderdruk warm 0.3 onderdruk max druk 0.6(ff rustig maar) valt niet terug of iets dergelijks alleen boven de 120 in zijn 5 gaat de teller heel erg springen en is het van rij tussen de 110 en 130 hulp en hij gaat inhouden in acceleratie maar blijft wel op druk ergens verliest ie maar waar
pm maar ff als ik langs moet komen in beverwijk ken je het ff goedkeuren of niet

@ Spiral
slangen klem gaat er dus op, duidelijke zaak.
sorry heb een accuratere druk meter gekocht en dat zijn allle gegevens waar die naar toe draait onder het rijden de waarden die ik wel kan zien, olie druk is gewoon hoog koel blijft zelfs nu ik nog met water rij, waarom water elke dag vers water dr in gedurende een week, ff de troep dr uit halen. greetz to all een bestuurder
by the way hoef hier niks voor te roken ben van nature nogal vaag
by the way hoef hier niks voor te roken ben van nature nogal vaag

Ach beetje vaagheid is goed 
Water roest wel als een gek trouwens, daar moet je echt mee oppassen! We hebben met ene vriend van me ook een weekje met gedestileerd water in z'n 200SX gereden, maar die rotte daarna helemaal vol me bruine troep.
Wat je ff moet doen is ff langs 1 van de 2 Brezan's of Hekla's gaan voor een blikje koelvloeistof reiniger. Bij brezan is het een groen blikje met poeier erin, dat er ff inflikkeren paar uurtjes mee rijden en dan ff goed doorspoelen met de tuinslang.
Dan gelijk verse koelvloeistof erin.

Water roest wel als een gek trouwens, daar moet je echt mee oppassen! We hebben met ene vriend van me ook een weekje met gedestileerd water in z'n 200SX gereden, maar die rotte daarna helemaal vol me bruine troep.
Wat je ff moet doen is ff langs 1 van de 2 Brezan's of Hekla's gaan voor een blikje koelvloeistof reiniger. Bij brezan is het een groen blikje met poeier erin, dat er ff inflikkeren paar uurtjes mee rijden en dan ff goed doorspoelen met de tuinslang.
Dan gelijk verse koelvloeistof erin.
Na het terug schakelen een rammel in de bak, geen hoge toeren niks vreemds gedaan nog niet eens boven de 0.5 bar druk ( als dat er al iets mee te maken hebt). Wat kan het zijn iets niet goed vastgezet, iets dat excentrisch draaide.
Bij een ontkoppelde motor minder, geen vijfde versnelling meer gaat extreem stroef.
Iemand ervaring hiermee klinkt het bekend.
Voel me werkelijk kl*te mede doordat ik niet aan de bak heb gezeten en deze alleen maar over heb gezet, nooit ergens last mee gehad.
Bij een ontkoppelde motor minder, geen vijfde versnelling meer gaat extreem stroef.
Iemand ervaring hiermee klinkt het bekend.
Voel me werkelijk kl*te mede doordat ik niet aan de bak heb gezeten en deze alleen maar over heb gezet, nooit ergens last mee gehad.
Leg uit, kan alle help gebruiken. Het was mogelijk toen hij net weer in elkaar zat om dus alle versnellingen te raken heb ook in alle versnellingen gereden. rrrr
Ik schat ook de schakelstang. Als je er ook maar een beetje lomp mee geweest bent issie verbogen. Dus, onder de auto liggen, iemand anders laten schakelen, kijken wat ie moet doen, en wat ie dus nu niet doet, en bijbuigen die hap.Steven schreef:Kan je pookafstelling wel eens wezen, maar das een beetje hoerig klusje...
Springen van de kilometerteller duidt op electrische storing, als ie inhoudt kan het heel goed bij je onsteking zitten. Kabels checken/van mekaar leggen. Bdp sensor niet goed?Wassah schreef:@steven
rij koud met 0.7 onderdruk warm 0.3 onderdruk max druk 0.6(ff rustig maar) valt niet terug of iets dergelijks alleen boven de 120 in zijn 5 gaat de teller heel erg springen en is het van rij tussen de 110 en 130 hulp en hij gaat inhouden in acceleratie maar blijft wel op druk ergens verliest ie maar waar
pm maar ff als ik langs moet komen in beverwijk ken je het ff goedkeuren of niet![]()
wass, je vergeet erbij te vertellen dat in plaats van de daarvoor bestemde bouten, er andere (zeskantige) bouten in de koppeling zijn gedraaid.
een maat van ons zei dat hierdoor onbalans kan ontstaan en de problemen waarschijnlijk daaraan liggen. heeft iemand hier enig idee of het tevens daarmee te maken zou kunnen hebben?
een maat van ons zei dat hierdoor onbalans kan ontstaan en de problemen waarschijnlijk daaraan liggen. heeft iemand hier enig idee of het tevens daarmee te maken zou kunnen hebben?
Nee, dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Wel kan het zijn dat ze niet goed vast zitten? Je kan er met een dopje amper bij dan.
Vandaag (zondag) maar ff kijken of ik wat kan vinden, kan de bak eraf geschoven of een stukje opzij als de motor/moter erin ligt ??
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja maar dan moet je waarschijnlijk het subframe oplossen
dat je hem daar op ligt
anders wordt het moeilijk denk
dat je hem daar op ligt
anders wordt het moeilijk denk
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
updeet: vandaag heeft wassah een motortakel gehuurd, wat ons zeker een hoop tijd (en pijnlijke ruggen
) heeft gescheeld. het probleem bleek te zitten in de bouten waarmee het vliegwiel vast zat: deze zaten los, je kon ze met de hand eruit draaien.
na deze te hebben vastgezet, hebben we het zaakje weer teruggehangen. helaas begon het te regenen, dus de klus kon niet geklaard worden. waarschijnlijk van t weekend maken we het af en dan is het hopen dat alle problemen zo'n beetje over zijn.
hieronder wat foto's van het blokje in de takel (ter informatie: die blauw-met-witte-stippen-onderbroek is owner wassah
):
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... akel_1.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... akel_2.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... akel_3.jpg[/img]
na deze te hebben vastgezet, hebben we het zaakje weer teruggehangen. helaas begon het te regenen, dus de klus kon niet geklaard worden. waarschijnlijk van t weekend maken we het af en dan is het hopen dat alle problemen zo'n beetje over zijn.
hieronder wat foto's van het blokje in de takel (ter informatie: die blauw-met-witte-stippen-onderbroek is owner wassah

[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... akel_1.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... akel_2.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/f.meijer18/wou ... akel_3.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door José op di 5 apr 2005 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Ziet er professional uit.
Valt me mee dat jullie geen politie op bezoek hebben gehad.
Als ik dat hier zou doen, stond er zo politie naast me.
Valt me mee dat jullie geen politie op bezoek hebben gehad.
Als ik dat hier zou doen, stond er zo politie naast me.
Renault 5 GT Turbo "EVO"