Nu ga ik binnekort me olie verversen.
maar wil even weten welk filter jullie gebruiken.
een foam van de brezan? of gewoon de originele van ome reno en waarom dan?
ps 10w40 elf olie of gewoon van kroon cq ander merk mits 10w40?
alvast bedankt
oliefilter 16V
-
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Allemaal vragen waar een hele hoop antwoorden op mogelijk zijn natuurlijk!
Filter zou ik gewoon de originele van Renault pakken, voor het prijsverschil hoef je het niet te laten. Is vast wel iemand hier de je precies het onderscheid kan zeggen tussen die twee, heb de klok wel horen luiden...
Olie, tja...de een hier zweert op Elf, wat trouwens of enorm duur of slecht te krijgen is en de ander zweert weer ergens anders op. Heb Elf gehad, Castrol Magnatec en nu Valvoline Durablend. Kan niet echt zeggen dat ik een verschil merk! Gewoon op tijd je olie verversen (10.000km doe ik). Kroon Oil schijnt ook goed te zijn. En dan idd 10W40
Filter zou ik gewoon de originele van Renault pakken, voor het prijsverschil hoef je het niet te laten. Is vast wel iemand hier de je precies het onderscheid kan zeggen tussen die twee, heb de klok wel horen luiden...
Olie, tja...de een hier zweert op Elf, wat trouwens of enorm duur of slecht te krijgen is en de ander zweert weer ergens anders op. Heb Elf gehad, Castrol Magnatec en nu Valvoline Durablend. Kan niet echt zeggen dat ik een verschil merk! Gewoon op tijd je olie verversen (10.000km doe ik). Kroon Oil schijnt ook goed te zijn. En dan idd 10W40
Merk olie maakt niet uit, zolang het maar een hoge klasse is, volgens mij zijn de olies die Ollie opsomde alle klasse 4.
Khad altijd Kroon, momenteel Castrol Magnatec oid, wel altijd 10W40 volsyntheet volgesn mij. Filtertje idd beter origineel pakken, foam heeft een mindere reiniging hoorde ik, sneller verstopt, verzadigd.
Khad altijd Kroon, momenteel Castrol Magnatec oid, wel altijd 10W40 volsyntheet volgesn mij. Filtertje idd beter origineel pakken, foam heeft een mindere reiniging hoorde ik, sneller verstopt, verzadigd.
Mrtn = Maarten
Zover ik weet werkt Brezan altijd met Mann filters, de ferm-filters waren wel bende, Mann is prima.
Castrol Magnatec en Durablend is klasse 3 trouwens.
Van Kroon oil 10W40's is alleen de Emperol klasse 4.
Bij Catrol betaal je ook wel erg veel voor de naam, maargoed tis wel goeie olie verder.
Ik rijd op Emperol en vind dat prima olie, sja verder merk je idd nix zoals Ollie zegt
Bij Catrol betaal je ook wel erg veel voor de naam, maargoed tis wel goeie olie verder.
Ik rijd op Emperol en vind dat prima olie, sja verder merk je idd nix zoals Ollie zegt

Ik ga hierna nog 1 andere olievariant testen en dat is de Valvoline Maxlife. Daarna geloof ik het wel en mik ik erin wat van die varianten op dat moment in de aanbieding is
Hoeveel procent krijg ik bij de Brezan op die Valvoline Steven?
Hoeveel procent krijg ik bij de Brezan op die Valvoline Steven?
Volgens mij levert Brezan geen Valvoline 
Gamma wel trouwens
Maareh op Kroon zit 20-25% ofzo. Castrol ook, maar die kun je ergens anders zonder korting vaak voor ongeveer dezelfde prijs krijgen.
Verder hebben ze ook nog Duckhams en het huismerk Brega... onder die Brega's zitten trouwens ook wel redelijke klasse 3's en lekker cheap

Gamma wel trouwens

Maareh op Kroon zit 20-25% ofzo. Castrol ook, maar die kun je ergens anders zonder korting vaak voor ongeveer dezelfde prijs krijgen.
Verder hebben ze ook nog Duckhams en het huismerk Brega... onder die Brega's zitten trouwens ook wel redelijke klasse 3's en lekker cheap

-
oke ik hoor het al dus gewoon origineel filter bij de dealer halen en gewoon olie bij d ebrezan van een hoge klasse
er zit nu olie in van VEBAN iemand enig idee wat hij er in doet kwa merk dan he
er zit nu olie in van VEBAN iemand enig idee wat hij er in doet kwa merk dan he
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Waarom tenkt niemand van jullie 5W40? Sta ook op het moment voor een oliewissel en een paar mensen maken mij wijs om er beter 5W40 in te mikken... 

5W40...is daar iets mis mee? Ik hoor niemand dit gebruiken... 

Hey RO, ik kan nix vinden in die search. Maar ik moet eens controleren of ik half of vol syntheet. Heb bij koude start een tikkende klep...misschien tank ik andere olie dan de vorige eigenaar (ivm sytheet)...
Mijn auto Clio 16V heeft ook inmiddels al 205.000 km op z'n teller...15W40 zie Ollie, maar ik heb met 10W40 al een tikkende klep. Oliedruk probleem heb ik misschien ook, is vaak een beetje aan de lage kant. Misschien een losse sensor of kabeltje...Misschien is ook mijn olie te dun voor die oude auto (10W40)
Mijn auto Clio 16V heeft ook inmiddels al 205.000 km op z'n teller...15W40 zie Ollie, maar ik heb met 10W40 al een tikkende klep. Oliedruk probleem heb ik misschien ook, is vaak een beetje aan de lage kant. Misschien een losse sensor of kabeltje...Misschien is ook mijn olie te dun voor die oude auto (10W40)
mann en fram worden bijden gebruikt door de dealer..Steven schreef:Zover ik weet werkt Brezan altijd met Mann filters, de ferm-filters waren wel bende, Mann is prima.
maar meestal mann
fram is heus geen troep omdat het goedkoper is..
Ferm is een gereedschap merk toch??
die 10 of 15W40 maakt qua dikte niets uit als ze warm zijn hoor.MarcoG schreef:Hey RO, ik kan nix vinden in die search. Maar ik moet eens controleren of ik half of vol syntheet. Heb bij koude start een tikkende klep...misschien tank ik andere olie dan de vorige eigenaar (ivm sytheet)...