vraagje over de veren van een r19 phase1 16V

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
2keerdehelft

Hallo,

Ik heb een R19 1.7 (standaard) en die wil ik verlagen. nu is het probleem dat de vorige eigenaar er andere veren onder heeft gezet. Hij zegt dat het de veren zijn van een 16 klepper. Ze zijn duidelijk een stuk stugger dan de orginele veren. (en blauw, dus niet orgineel) Weet iemand hier of die veren van een 16klepper standaard al lager zijn dan de standaard veren en/of hoe ik kan nameten of de auto voor al wat lager is? hij staat namelijk heel iets voorover (het gaat om de voorveren). Ik moet dus weten of ie al lager is anders koop ik een verlagingsset die net zo laag is als deze veren.

btw. hoeveel kun je een standaard 19 verlagen zonder andere schokbrekers (ik heb tot 4cm lagere veren kunnen vinden)

Rick.
edwin19
Contacteer:

volgens mij kan je geen 16v veren monteren op een niet 16v.

met standaard schokdempers kan je maximaal tot 4 cm gaan.

als ik jouw was zou ik de Weitec Ultra GT 60mm kopen, deze set is incl schokdempers en qua prijs/kwaliteit verhouding erg goed
2keerdehelft

waar kan ik die een beetje gunstig krijgen die Weitec Ultra GT 60mm, en weet iemand hoe ik meten kan of de auto al verlaagd is? ik heb em al een keer naast een andere r19 gezet maar die had normale velgen/banden... ik dus 15" met 195-50....

Beetje zonde trouwens om er nieuwe schokbrekers onder te zetten..er zitten monroe schokbrekers onder die nog geen jaar oud zijn.

Rick
edwin19
Contacteer:

zo'n setje kost nu ongeveer 350 tot 400 euro.

ja kan natuurlijk ook altijd ff wachten met het aanschaffen van de hele set totdat je huidige schokdempers minder worden
2keerdehelft

hmm... maar 4 cm vind ik al genoeg, maar als ie bijvoorbeeld nu al 2 cm lager is dan schiet het niet op...
iemand mischien ook bandenmaat *.50.15 onder zijn r19 die ff voor mij wil opmeten hoe hoog zijn auto is bijvoorbeeld vanaf de hoogte van het spatboard... (mits ie niet verlaagt is of precies weet hoeveel ie verlaagt is) of weet wat de orginele hoogte is...

RIck
2keerdehelft

iemand??
edwin19
Contacteer:

sorry, kheb nog nooit origineel gereden :lol:
Plaats reactie