[Express 1.6D] schokdempers montage / gevraagd

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Stefijn

De schokdempers op mijn Express zijn rondom wel op: ik stuiter zowat op de banden. Nu rijdt ik meestal op de snelweg dus het is wel te harden (heb dat ding niet voor het comfort ;-) ) , alleen begin ik me er aan te ergeren dat de auto bij onregelmatigheden in het wegdek heen en weer schud omdat de wielen die onregelmatigheden zowat niet meer opnemen..en erg veilig rijdt het natuurlijk ook niet.

Dus: heeft iemand voor- of achterdempers voor een express 1.6D uit 1989 liggen (in goede staat natuurlijk!), wellicht iemand van de Express-projectjes.
Graag een PM met prijs (event. fotootje van de staat waarin e.e.a. verkeert)

Verder wilde ik effe weten of voor (de-)montage van schokbrekers op de achteras de as los moet of dat deze vast kan blijven zitten (m.a.w. alleen opkrikken)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Op de sloop kan je trouwens meestal ook wel wat vinden. Schokdempers van elke Express passen er wel onder, dus naar het jaartal hoe je niet te kijken.

En ik geloof ook wel dat de as gewoon kan blijven zitten.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

stefijn het heb geen zin om gebruikte schokbrekers te gaan monteren
hobbel over en ze kunnen net zo hard lek slaan als de vorige
je weet niet hoelang het onder een auto heeft gezeten en of op de plank heeft gelegen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Anonymous

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:stefijn het heb geen zin om gebruikte schokbrekers te gaan monteren
hobbel over en ze kunnen net zo hard lek slaan als de vorige
je weet niet hoelang het onder een auto heeft gezeten en of op de plank heeft gelegen
Ik dacht dat Stefijn nooit bezuinigde :) Duur he zo'n Integrale ;) :lol:
Stefijn

Matthijs schreef:Ik dacht dat Stefijn nooit bezuinigde :) Duur he zo'n Integrale ;) :lol:
Integrale?? Het gaat om een Express. Ik heb geen zin veel knaken in zo'n gare bak te steken want het rijdt toch voor geen meter. En schokbrekers rondom is ook weer 300 euro, die steek ik liever in de Integrale ja. Dat lijkt me nogal logisch.

Maar goed, aan de andere kant, 300 euro is een magere fooi in vergelijking met het totale budget voor mn Delta :lol:, dus als dit niks fatsoenlijks oplevert komen er gewoon rondom nieuwe schokdempers op mn express....pfff
Steven
Car: M536

Waarom geen setje (goede) gebruikte GTT shit?

D'r is vast wel iemand die een setje achterdempers heeft liggen. Ik heb over een maandje ofzo ook wel een setje over :p
Setje GTT voorpoten moet je ook wel aan kunnen komen.

Rijd gelijk stukkie beter ook 8)
Stefijn

Ja, ook best, als dat past... of een willekeurige r5 (lijkt me wel: zelfde achteras?)

Btw, stond hierboven niet een link naar renault5.org? Is die soms gecensureerd als concurrent zijnde? Dat is triest :lol:
Plaats reactie