[DoubleYou] Express GT Turbo
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Zeg he, met mijn lijstje, dat heb ik allemaal al vervangen en hoeft de komende, laat ik zeggen, 5 jaar niet meer te vervangen ('t is nieuw), wat kan er dan allemaal nog meer kapot gaan. Elke keer denk ik weer dat ik nu alle kapotte zooi wel gehad heb, maar is er elke keer wat nieuws... Kan er iemand met een lijstje komen?
een lijstje? ga je boodschappen doen dan?
joost, even relativeren. de problemen die jij met je GT Express hebt zijn niet anders dan andere problemen die mensen met GT's hebben. het probleem zit m puur in het geld dat je te besteden hebt als student zijnde denk ik.
zet alles maar eens goed op een rijtje en dan zal je zien dat het misschien voor jou wel te hoog gegrepen is om zo'n onderhoudsgevoelig blok te onderhouden/rijdend te houden.
joost, even relativeren. de problemen die jij met je GT Express hebt zijn niet anders dan andere problemen die mensen met GT's hebben. het probleem zit m puur in het geld dat je te besteden hebt als student zijnde denk ik.
zet alles maar eens goed op een rijtje en dan zal je zien dat het misschien voor jou wel te hoog gegrepen is om zo'n onderhoudsgevoelig blok te onderhouden/rijdend te houden.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Onderhoudsgevoelig, oke, kan ik inkomen. Maar onderhoud van jaarlijks 2000 euro is jaarlijks wel erg veel. Kan nooit goed zijn. Ik heb de wagen in de 2 jaar tijd nog geen enkele keer GOED rijdend gehad! Hoe kan het dan dat er mensen zijn met allemaal goed rijdende GTT's, die kunnen de motor uit elkaar halen en in elkaar zetten zonder dat er maar iets mis gaat, kunnen stylen enzo, dan zou iedere GTT rijder de loterij gewonnen moeten hebben!
En onderhoudsgevoelig is voornamelijk slijtende onderdelen. En readiateuren, startmotoren, dynamo's, accu's, tankvlotters, ontstekingen, die horen niet snel te slijten. Distributieriem (die je niet op gtt hebt, maar wel op andere auto's) hoor je vaker te vervangen dan alle andere onderdelen in de auto. Bij mij lijkt het wel andersom! Ik tank nog minder dan dat ik de auto moet repareren! M'n auto is nu voor de 3e keer naar de garage gegaan op dezelfde tank! Zo vaak rijdt de auto (niet).
En onderhoudsgevoelig is voornamelijk slijtende onderdelen. En readiateuren, startmotoren, dynamo's, accu's, tankvlotters, ontstekingen, die horen niet snel te slijten. Distributieriem (die je niet op gtt hebt, maar wel op andere auto's) hoor je vaker te vervangen dan alle andere onderdelen in de auto. Bij mij lijkt het wel andersom! Ik tank nog minder dan dat ik de auto moet repareren! M'n auto is nu voor de 3e keer naar de garage gegaan op dezelfde tank! Zo vaak rijdt de auto (niet).
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op di 15 jun 2004 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
bij mij zit er al meer dan 4 nullen in in 1,5 jaar tijd. heb dan ook wel alles nieuw, en tsja, ik rij er zowat 25000 zorgeloze kms per jaar mee. om de 5000 nieuwe olie + filter en koelvloei, om de 10000 nieuwe pitjes. gekkehuis 

Dat schept een band zeg je danOllie schreef:@ Riel: Ik ben dus niet de enige die in dat shirt werkt

- Geert Claes
Jep, ik heb met mijn GTT intussen toch meer dan 15 000 km gedaan, Zonder noemenswaardige problemen.Ik heb 1 darm gehad die lek was, en dan het stuk van het differentieel waar de cardanas in komt, maar dat moet al geweest zijn voor ik hem terug monteerde. De auto heeft mij tot nu toe erg veel geld gekost i.v.m restauratie en spuiten, maja....
En ja onderhoud is duur. In een GT turbo doe je niet zomaar welke olie. En ja om de 5000 km moet die dure olie er dan weer uit. En die bougie's, tja, 15000 km en ik zal er binnen 5000 wss wel even nieuwe indraaien. Dubbel platinum van Bosch, ongeveer 20 euro per stuk,...
Nu heb ik links een lager dat stuk is, en ook een aandrijfas die een beetje begint te kraken, maar ja, eens we dit vervangen hebben rijd die weer als en zonnetje. Ik klaag niet dat die stuk zijn, de auto is 15 jaar oud, en hij wordt gebruikt waar hij voor gemaakt is(als hij warm is toch) dan moet je slijtage en duur onderhoud er bij nemen. Ook al is het zwaar als student. En ik kan het weten, ik ben ook student.....
Suc6, je komt er wel uit!

En ja onderhoud is duur. In een GT turbo doe je niet zomaar welke olie. En ja om de 5000 km moet die dure olie er dan weer uit. En die bougie's, tja, 15000 km en ik zal er binnen 5000 wss wel even nieuwe indraaien. Dubbel platinum van Bosch, ongeveer 20 euro per stuk,...
Nu heb ik links een lager dat stuk is, en ook een aandrijfas die een beetje begint te kraken, maar ja, eens we dit vervangen hebben rijd die weer als en zonnetje. Ik klaag niet dat die stuk zijn, de auto is 15 jaar oud, en hij wordt gebruikt waar hij voor gemaakt is(als hij warm is toch) dan moet je slijtage en duur onderhoud er bij nemen. Ook al is het zwaar als student. En ik kan het weten, ik ben ook student.....
Suc6, je komt er wel uit!
heb er 3 gehad... 1x aandrijfas kapot 1x startmotor kapot in 5 jaar tijd.... valt mee toch? en met een 5 moet je toch ook echt geluk hebben....Steven schreef:Als ik het zo lees kunnen die GTE's ook aardig zieken qua problemen
Of lees ik alleen de probleemtopics?

Clio 16v.....
Elke auto van die leeftijd begint gebreken te vertonen.Ik heb inmiddels ook aardig wat gezeik achter de rug met mijn Baccara. Die heeft er drie maanden over gedaan om eindelijk APK-gekeurd te worden. De zaken staan er nu zo voor dat ik de keuze heb gemaakt tussen mijn GTT en mijn Baccara en ik heb besloten voor de Baccara te gaan, die heeft op dit moment veel aandacht nodig en als je dan een GTT vanaf nul aan het opbouwen bent, die eigenlijk al boven je budget ligt, terwijl ik met de Baccara goedkoper uit ben, is de keuze snel gemaakt.
Het doet wel effe pijn, maar ik heb mezelf beloofd om straks weer een GT-tje te kopen en dan één die in een betere staat is en hem dan helemaal naar mijn smaak te bouwen.
Misschien moet je gewoon effe sparen en dit blokje laten reviseren en zoals ik al eerder las een nieuwere express kopen en dan alles daarin bouwen.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Het doet wel effe pijn, maar ik heb mezelf beloofd om straks weer een GT-tje te kopen en dan één die in een betere staat is en hem dan helemaal naar mijn smaak te bouwen.
Misschien moet je gewoon effe sparen en dit blokje laten reviseren en zoals ik al eerder las een nieuwere express kopen en dan alles daarin bouwen.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

pfff, je auto wegdoen omdat de remmen versleten zijn?
En de volgende gaat de deur uit omdat de asbak vol is?
Had er al iemand het magische woordt 'onderhoud' geroepen?
btw, niet onaardig bedoeld hoor, gewoon beschouwend.
Had er al iemand het magische woordt 'onderhoud' geroepen?

btw, niet onaardig bedoeld hoor, gewoon beschouwend.
rev it like a rental
-
Ja, shit man....ik heb reeds vervangen (naast de 2 GT's die ik naar de sloop heb kunnen brengen wegens overmatige roest)...radiateur,startmotor, accu, ontsteking, benz. pomp, remmerij, dorpels etc etc. Rij nog geen 5000km per jaar. Kost gewoon nogal veel geld, maja blijven klotewagens hè. Beetje liefde (en een dikke beurs) en ze brengen je toch een heel end. En nou moet er bij mij waarschijnlijk ook nog een nieuwe turbo op ook binnenkort. Kloteding heeft nogal moeite met 1,6 barJoost (DoubleYou) schreef: En onderhoudsgevoelig is voornamelijk slijtende onderdelen. En readiateuren, startmotoren, dynamo's, accu's, tankvlotters, ontstekingen, die horen niet snel te slijten. Distributieriem (die je niet op gtt hebt, maar wel op andere auto's) hoor je vaker te vervangen dan alle andere onderdelen in de auto. Bij mij lijkt het wel andersom! Ik tank nog minder dan dat ik de auto moet repareren! M'n auto is nu voor de 3e keer naar de garage gegaan op dezelfde tank! Zo vaak rijdt de auto (niet).

-
- Contacteer:
Als je de rest van het topic hebt gevolgd...Menno schreef:pfff, je auto wegdoen omdat de remmen versleten zijn?
Blokje is met koprevisie gekocht, en met blok zelf nooit problemen gemerkt. Het is alle randapparatuur die me constant parten speelt.Alleycat schreef:Misschien moet je gewoon effe sparen en dit blokje laten reviseren en zoals ik al eerder las een nieuwere express kopen en dan alles daarin bouwen.
En daarnaast, de carosserie van deze express is zeeeer strak, zo vind je ook nauwelijks een nieuwere express. 't is alsof deze nieuw gemaakt is, zo doet de carosserie mij voor iig.
wat staat er in je sig dan? motorisch goeie GT gezocht. en je zegt hierboven dat je een goed blok met koprevisie heb gekocht. snap ik het niet of jij het niet?
Het zijn gewoon oude auto's. Logisch dat er het een en ander stuk gaat. Helemaal met een beetje sportieve rijstijl.
Als je al geen geld hebt om hem normaal te onderhouden kan je er beter mee stoppen.
Als je al geen geld hebt om hem normaal te onderhouden kan je er beter mee stoppen.
5 GT Turbo '88 GT5
wordRoy schreef:
Je zou maar met een TL-voorscherm rijden....... Zeikerds-Ray- schreef:wordRoy schreef:
AMEN

Post dan niks.....Matthijs schreef:Je zou maar met een TL-voorscherm rijden....... Zeikerds-Ray- schreef:wordRoy schreef:
AMEN
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Contacteer:
Ben ik ook blij mee, maar na 2 jaar en al die reparaties die nooit eindigen wil je ook wel een keer kunnen rijden zonder een enkel probleem.Steven schreef:Ik vind dat je al blij mag wezen met een goeie basis, dus een goed blok en een goede cas....
En hij moet minimaal een jaar door rijden.
Same as Ray..... niet zijn probleem toch ? Het is DD zijn ding en hij vindt het leuk. lijkt me duidelijkRoy schreef:Post dan niks.....Matthijs schreef:Je zou maar met een TL-voorscherm rijden....... Zeikerds-Ray- schreef:wordRoy schreef:
AMEN

Sja het houd vanzelf wel een beetje op hoor... op een gegeven moment heb je de grote en dure dingen gehad en houd het vanzelf wel een tijdje vol.
Enneh je doet nu of je de enige bent, maar als je het forum beetje intensief volgt zie je dat je lang niet de enige bent.
Enneh je doet nu of je de enige bent, maar als je het forum beetje intensief volgt zie je dat je lang niet de enige bent.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
700 euro bij de dealer is onnozel veel geld,
ik heb vorig jaar mijn remmen vernieuwd van de clio en dat koste bij de dealer 250 euro inclusief montage.
En aangezien je nu al de onderdelen bij mij besteld hebt, weet je dat die prijzen niet kloppen.
ik heb vorig jaar mijn remmen vernieuwd van de clio en dat koste bij de dealer 250 euro inclusief montage.
En aangezien je nu al de onderdelen bij mij besteld hebt, weet je dat die prijzen niet kloppen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Joost zit gewoon effe in een dipje, komt ie wel weer bovenop. Even een maandje hard vakantiewerk en hoppa de express in, en gaan met die banaan 
En niet naar de garage gaan, daar laat je teveel geld achter, en ze weten toch niet wat ze met die auto moeten.

En niet naar de garage gaan, daar laat je teveel geld achter, en ze weten toch niet wat ze met die auto moeten.
Tja GTT is duur maar persoonlijk zou ik gewoon doorrijden op de gas express en de GTT rustig aan verder opknappen en zoveel mogelijk zelf doen. Ooit komt er aan de grote defecten lijst een einde..........dan kun je beginnen aan de grote onderhouds lijst 

En daar zit hem de kneep!Riël schreef:Joost zit gewoon effe in een dipje, komt ie wel weer bovenop. Even een maandje hard vakantiewerk en hoppa de express in, en gaan met die banaan

-
- Contacteer:
Als het goed is, is de lpg-express aanstaande vrijdag verkocht, moet hem nog even apk krijgen, dus een garage vinden die vandaag of morgen apk kan leveren... Was voorwaarde voor verkoop.
Ik geloof idd dat ik effe in een dipje zit ja, 't gaat financieel niet zo goed aan deze kant. En ik ga deze vakantie ook al weg, dus werken zit er niet echt in.
Ik geloof idd dat ik effe in een dipje zit ja, 't gaat financieel niet zo goed aan deze kant. En ik ga deze vakantie ook al weg, dus werken zit er niet echt in.
kom nou Joost dit moet je toch zelf ook wel inzien dat dat echt absoluut niet zo is! die bak heeft al vele kilometers gemaakt meer als jij denkt... je moet gewoon een goede auto kopen met motorschade ofzo en dan gewoon het blok overbouwen kun je meteen de randapparatuur aanpakken...Joost (DoubleYou) schreef:En daarnaast, de carosserie van deze express is zeeeer strak, zo vind je ook nauwelijks een nieuwere express. 't is alsof deze nieuw gemaakt is, zo doet de carosserie mij voor iig.
Clio 16v.....
-
wat ik eigenlijk niet begrijp is dat je met zon`oude hobby auto naar een garage gaat voor reparatie, je hebt momenteel weinig finaciele middelen dus ga je dat toch mooi allemaal zelf doen! een asje vervangen is het werk niet, remschijven en blokjes al helemaaaaal niet. Als ik lees wat voor tijd en geld erin zit zou ik er toch mee doorgaan en zoveel mogelijk zelf repareren! succes 

-
- Contacteer:
Ja, dat klopt wel, maar mag ik je dan even uitnodigen om "alle" deuken en roestplekken op te zoeken?Vos schreef:kom nou Joost dit moet je toch zelf ook wel inzien dat dat echt absoluut niet zo is! die bak heeft al vele kilometers gemaakt meer als jij denkt...
Ik ga in ieder geval dit nu repareren.
Joa, kijk nu:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... oor-lr.jpg[/img]
De bak ziet er helemaal niet slecht uit
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... oor-lr.jpg[/img]
De bak ziet er helemaal niet slecht uit

deuken niet maar roest in overvloed te beginnen bij de dorpels en de deuropening.... en als ik met een schroevendraaier hard druk op de bodem (en ik bedoel dus niet het gelaste gedeelte) ga ik er doorheen... die cas heeft gewoon vele tonnen gelopen... echt zonde van je geld!Joost (DoubleYou) schreef:Ja, dat klopt wel, maar mag ik je dan even uitnodigen om "alle" deuken en roestplekken op te zoeken?Vos schreef:kom nou Joost dit moet je toch zelf ook wel inzien dat dat echt absoluut niet zo is! die bak heeft al vele kilometers gemaakt meer als jij denkt...
Ik ga in ieder geval dit nu repareren.
@ Riel: op de foto ziet hij er inderdaad niet onaardig uit... maar in het echt is het gewoon niet veel meer....
Clio 16v.....
That's the spirit...Patrick L. schreef:wat ik eigenlijk niet begrijp is dat je met zon`oude hobby auto naar een garage gaat voor reparatie, je hebt momenteel weinig finaciele middelen dus ga je dat toch mooi allemaal zelf doen! een asje vervangen is het werk niet, remschijven en blokjes al helemaaaaal niet. Als ik lees wat voor tijd en geld erin zit zou ik er toch mee doorgaan en zoveel mogelijk zelf repareren! succes