[GTT] Terug naar 13", we zijn er uit, nu de doppen nog

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Anonymous

Na 2 tot 3 dagen alles afgezocht te hebben moet ik toch maar eens een post maken.

Men neme:

1x GTT
4x 6,5J cupvelg

4x welke bandenmaat ??

Niemand weet dus eigenlijk wat, geen specialist omdat de maat incourant wordt voor een beetje brede band.

195/55/13 is qua sportieve band niet verkrijgbaar. Een SP2000 lijkt me niets namelijk.

Nu is de vraag: Zal ik terug gaan naar 185/60/13 ? Er wordt dan namelijk al weer heel wat mogelijk.

Ik weet verder even niet meer wat te posten want ik wil eerst jullie opinie eens horen, dan komt de ingewonnen informatie bij mij ook wel weer omhoog..... beetje verzadigd op dit moment :lol:
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 25 jun 2004 16:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Matthijs schreef:Na 2 tot 3 dagen alles afgezocht te hebben moet ik toch maar eens een post maken.

Men neme:

1x GTT
4x 6,5J cupvelg

4x welke bandenmaat ??

Niemand weet dus eigenlijk wat, geen specialist omdat de maat incourant wordt voor een beetje brede band.

195/55/13 is qua sportieve band niet verkrijgbaar. Een SP2000 lijkt me niets namelijk.

Nu is de vraag: Zal ik terug gaan naar 185/60/13 ? Er wordt dan namelijk al weer heel wat mogelijk.

Ik weet verder even niet meer wat te posten want ik wil eerst jullie opinie eens horen, dan komt de ingewonnen informatie bij mij ook wel weer omhoog..... beetje verzadigd op dit moment :lol:
Michelin MXV is geloof ik nog verkrijgbaar in hun oldtimer programma. is idd 195/55/13. Volgens mij zijn er ook nog andere sportieve banden te krijgen. Anders idd 185/60/13 nemen. Yakohama heeft leuke semi-slicks liggen..... Leuk voor met nat weer :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Mrtn = Maarten
Anonymous

Jja, net over gehad he ;) 1e optie...... hoef nog alleen maar op bestellen te drukken :D
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Dat zijn alles behalve semi slicks. Tenminste ik merk er niks van bij dit nederlandse weer.

dit zijn semislicks.
[img]http://www.yokohamatire.com/images/cars ... /A032r.jpg[/img]

of
[img]http://www.yokohamatire.com/images/cars ... s/A048.jpg[/img]

(Overgens is Advan het Japanse race merk van Yokohama)

Voor een bandenmaat zoek iets dat in de buurt zit van de standaard waarde in verband met de snelheidsmeter. standaard zit er 175/60r13 onder (ph1) of 195/55r13 (ph2)

http://www.fznederland.com/bandentabel/ ... frame.html Hier kan je dan zoeken welke maat je moet hebben om niet met je snelheidsmeter te hoeven klooien.

Dan hier http://www.autobandenmarkt.nl/start.html je bandenmaat opzoeken, en je hebt een aardig overzicht wat je kan kiezen.

Derby
Anonymous

@ Derby: Zoals je lezen kan is de maat 195/55/13 niet goed leverbaar als sportieve band. Tevens zijn leuke banden waar je mee komt maar je hebt dus niet naar een passende maat gekeken :)

En bij autobandenmarkt hebben ze dus "crap"-banden voor sportief rijgedrag in de maat 195/55/13...... LEES INCOURANT !
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Ok ik had idd even niet rekening gehouden met de leverbaarheid in die maat, sorry.

Wat vind jij courante/leuke banden?

Derby

kleine toevoeging:
Search results
Tire Size: 175 60 13
[img]http://www.yokohamatire.com/images/tabs/tab_A032R.gif[/img]
Laatst gewijzigd door Derby op di 15 jun 2004 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Derby schreef:Ok ik had idd even niet rekening gehouden met de leverbaarheid in die maat, sorry.

Wat vind jij courante/leuke banden?

Derby
195/55/13 Kom je uit op een SP2000....... niet echt mijn band. Ga denk ik voor de A539 185/60/13
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daaf (Davy) schreef: Michelin MXV is geloof ik nog verkrijgbaar in hun oldtimer programma. is idd 195/55/13. Volgens mij zijn er ook nog andere sportieve banden te krijgen. Anders idd 185/60/13 nemen. Yakohama heeft leuke semi-slicks liggen..... Leuk voor met nat weer :)
Mattijs wil toch het circuit op?

Anayway de MXV's vind ik bagger, kep al die tijd met die goedkope semperits gereden en toen ff tijdelijk met MXV's achter... wel leuk telkens dat overstuur maar die semperits waren toch beter op droog wegdek.

Rij nu op Uni Rainpsports, toch wel een verschil mer die Semperits, maar op zich ist wel leuk bandje voor dat geld.
Anonymous

Steven schreef:
Daaf (Davy) schreef: Michelin MXV is geloof ik nog verkrijgbaar in hun oldtimer programma. is idd 195/55/13. Volgens mij zijn er ook nog andere sportieve banden te krijgen. Anders idd 185/60/13 nemen. Yakohama heeft leuke semi-slicks liggen..... Leuk voor met nat weer :)
Mattijs wil toch het circuit op?

Anayway de MXV's vind ik bagger, kep al die tijd met die goedkope semperits gereden en toen ff tijdelijk met MXV's achter... wel leuk telkens dat overstuur maar die semperits waren toch beter op droog wegdek.

Rij nu op Uni Rainpsports, toch wel een verschil mer die Semperits, maar op zich ist wel leuk bandje voor dat geld.
Ik ga niet met deze racen maar wil wel een lekker sportief kunnen rijden (behendigheids-dagje ofzo).

@Derby....... jah 175 is veel in te vinden idd..... beetje smal lijkt me :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Uniroyal moet te vinden zijn, continental ook toch?
Semperit heb ik ook goede ervaring mee.

Verder kan ik me niet voorstellen dat een 185 band echt minder grip creert. Zeker op een 6.5 J velg komt de band iets meer tot zijn recht.

Een 55 maatje is niet te vinden zeker? Heb er met 185/50 gereden, maar dat was weer wat hoog in de toeren, vind ik zelf vervelend.

Op 205 is ook nog wat te krijgen weet ik, maar dan tast je diep in de buidel...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Riël schreef:Uniroyal moet te vinden zijn, continental ook toch?
Semperit heb ik ook goede ervaring mee.

Verder kan ik me niet voorstellen dat een 185 band echt minder grip creert. Zeker op een 6.5 J velg komt de band iets meer tot zijn recht.

Een 55 maatje is niet te vinden zeker? Heb er met 185/50 gereden, maar dat was weer wat hoog in de toeren, vind ik zelf vervelend.

Op 205 is ook nog wat te krijgen weet ik, maar dan tast je diep in de buidel...
Ik zit idd ook te kijken naar het toerental dat ik moet gaan draaien met die velgen+banden er onder.

185 igg geen gripverlies, maar 175 lijkt me wel erg smal ?

Ik heb er nog niet mee gereden. Velgen worden nu strak gemaakt en zijn donderdag/vrijdag klaar en ik wilde vast banden bestellen.

205 is te krijgen idd in 55. Tast in de buidel valt nog redelijk mee maar ik dnek dat ik ga drijven met regen en spoorvorming al helemaal niet je van het is (is het met 195 ook al niet, dus daar niet van)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bridgestone potenza 175-50-13 had een breder loopvlak dan continental 195-55-13. :s ja ik heb ze naast elkaar gelegd. Hier ook weer, 6,5 j is wel fijn.

Ik ben helemaal geen fan van 175-50 omdat je de 200 nog niet haalt, maar ik twijfel er niet over dat ze erg goed plakken!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Mh das strange iid wat je zegt. Was het loopvlak gewoon smaller bij de 195 of stond de wang van de 175 wat verder naar buiten ? (band niet op de velg neem ik aan ?)

175 zal best kleven idd, vandaar dat ik over 185 denk met 60, net iets breder en toch redelijk inde buurt van wat het moest zijn. Ik kom met 175 helemaal goed uit qua procenten dat het scheelt tenopzichte van 195/55/13
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik ben nog van mening dat je met 175 wel even hard de hoek om kan. De maat is wat luchting opgegeven denk ik. Het was echt het loopvlak, natuurlijk zijn de wangen ook iets uitgetrokken, maar daar heb ik op gelet. Het zal wel aan het merk liggen. Ik ken wel iemand die ze heeft, je zou eigenlijk eens moeten testen :p als ie wil :) Maar waarschijnlijk beweert ie hetzelfde als mij. Rob (r5b) is dat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Riël schreef:Ik ben nog van mening dat je met 175 wel even hard de hoek om kan. De maat is wat luchting opgegeven denk ik. Het was echt het loopvlak, natuurlijk zijn de wangen ook iets uitgetrokken, maar daar heb ik op gelet. Het zal wel aan het merk liggen. Ik ken wel iemand die ze heeft, je zou eigenlijk eens moeten testen :p als ie wil :) Maar waarschijnlijk beweert ie hetzelfde als mij. Rob (r5b) is dat.
MIsschien een goede optie ! ik ga eens zoeken :) Maar 185/60 lijkt jou verder ook prima ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Stuk hoger he, 175/50 rijdt strakker. Dan zou ik eerder een 185/55 of 185/50 (weet niet welke verkrijgbaar zijn). Tellerafwijking boeit jou toch al nix :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Riël schreef:Tellerafwijking boeit jou toch al nix :)
Is dat zo ?? :lol:
Anonymous

Riël schreef:Stuk hoger he, 175/50 rijdt strakker.
Idd dat had ik ook al begrepen...... vertel dit alleen niet tegen een CRX-rijder als Dirk want dan gaan ze :lol:-en :P
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

195/55 R13T is leverbaar als
semperit M807 tot 190 km/h
goede maar wat stugge band, natweggedrag is verminderd sinds de produktie van engeland naar frankrijk is verplaatst, let op T band.

195/55H 210 km/h als
uniroyal 340H ( zelf nog niet getest )ga ik testen.

195/55V 240 km/h
dunlop sp sport 2000
rare band, hoge stabiliteit bij duitse autobahnsnelheden rechtdoor, maar moeilijk controleerbaar in de bocht, tonnen onderstuur.

smallere banden zoals 175 en 185 geven gewoon minder stabiliteit.
Zelf michelin 185/60 MXV2 gehad maar niet overtuigend, is te hoog.
Winterbanden gehad in 175/60 echt een ramp, erg instabiel, staan nu in de schuur, merk marshal kw15

Tja, wat kun je nog meer ?
205/50 R13 V in dunlop sp sport 9000, erg duur, zelf niet getest. (100 euro)
185/55 13H Toyo Roadpro (54 euro)
185/55 13H Pirelli P 600, zelf getest extreem wind en spoorgevoelig, moeilijk te balanceren. (71 euro)
195/45 13V Conti Sportcontact (81 euro) of Dunlop 9000.(75euro)

185/60H Bridgestone Potenza RE 720 (64 euro)
205/60H Toyo Roadpro (66 euro)
Anonymous

Ik heb ongeveer dezelfde informatie als jou Pierre, goed even te horen dat iemand dat dus ook weet.

185 lijkt me geen instabiele band..... ook 60 niet. Scheelt uiteraard wel wat maar het lijkt me niet vreselijk, vandaag nog even staan vergelijken.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Matthijs schreef:Ik heb ongeveer dezelfde informatie als jou Pierre, goed even te horen dat iemand dat dus ook weet.

185 lijkt me geen instabiele band..... ook 60 niet. Scheelt uiteraard wel wat maar het lijkt me niet vreselijk, vandaag nog even staan vergelijken.
rijdt zelf als 17 jaar op 13 inch velgen, als je dan toch 186/60 koop probeer dan eens bridgestone en laat weten hoe ze bevallen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kan ik je ook aanraden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Klote kleine wieltjes.. hou je altijd veel wangrol.. of je moet zulke harde banden nemen, dat je geen wangrol meer helpt maar gewooon 0,0 grip.. tis een compromis op 13".. wel lekker comfortabel op de snelweg die wang..

ik zou toch eerder een 185 nemen voor de GTT dan breder.. gezien het lage gewicht..

Overigens ben ik nog steeds van mening dat een plattere band met een goede lichte 15/16" velg een beter resultaat zult behalen dan met een 13".. zeker qua gumgedrag..

17" op een GTT is voor riceboys met een franse snelkookpan.. want dat is gewoon belachelijk groot en in de meeste gevallen nog loeizwaar ook..

Ik heb op de nieuwe civic nu uhm.. 185/60/14 Michelin Energy nogiets, verbazingwekkend nog wel wat grip op 2,4bar (anders teveel wangrol).. binnenkort weer over naar 16" tjdelijke ellende van autowissel..

conclusie, probeer die bridgestone es joh.. en spuit die velgen brons :)
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Anonymous

Pierre, thnx voor de info. Hopen dat ik het ook zo ervaar :)

Stel ik zou voor de A539 van Yokohama gaan..... welke maat zou jij doen ? Ik zelf denk aan 185/60 omdat dit verhoudings gewijs dichter bij 195/55 komt qua hoogte verhouding
Anonymous

Dirk (CRX) schreef:.. en spuit die velgen brons :)
Meer geschikt voor die rice japanners met een overkokende wok :P :lol: ;)
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Matthijs schreef:
Dirk (CRX) schreef:.. en spuit die velgen brons :)
Meer geschikt voor die rice japanners met een overkokende wok :P :lol: ;)
Dare to be different.. :worship:

hhehehe nee zilver is goei man.. gepolijst randje erop dan??
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Anonymous

Dirk (CRX) schreef:
Matthijs schreef:
Dirk (CRX) schreef:.. en spuit die velgen brons :)
Meer geschikt voor die rice japanners met een overkokende wok :P :lol: ;)
Dare to be different.. :worship:

hhehehe nee zilver is goei man.. gepolijst randje erop dan??
Nah..... daar heb ik zo een andere auto voor :P

Staal polijsten blijft niet mooi helaas, ook niet met blanke lak...... lekker basic maar strak gespoten/gecoat
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Matthijs schreef:
Dirk (CRX) schreef:
Matthijs schreef:
Dirk (CRX) schreef:.. en spuit die velgen brons :)
Meer geschikt voor die rice japanners met een overkokende wok :P :lol: ;)
Dare to be different.. :worship:

hhehehe nee zilver is goei man.. gepolijst randje erop dan??
Nah..... daar heb ik zo een andere auto voor :P

Staal polijsten blijft niet mooi helaas, ook niet met blanke lak...... lekker basic maar strak gespoten/gecoat
Spuit je ze toch CUMSTAIN white?
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Anonymous

Dirk (CRX) schreef:
Matthijs schreef:
Dirk (CRX) schreef:
Matthijs schreef:
Dirk (CRX) schreef:.. en spuit die velgen brons :)
Meer geschikt voor die rice japanners met een overkokende wok :P :lol: ;)
Dare to be different.. :worship:

hhehehe nee zilver is goei man.. gepolijst randje erop dan??
Nah..... daar heb ik zo een andere auto voor :P

Staal polijsten blijft niet mooi helaas, ook niet met blanke lak...... lekker basic maar strak gespoten/gecoat
Spuit je ze toch CUMSTAIN white?
Wit heeft iedereen al, be different.. doe normaal 8)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

IK HEB DIT AL VAKER UITGEDRAGEN OP HET FORUM MAAR HIERBIJ NOG EENS EEN KEER.

175-50-13 VAN PIRELLI GEEFT EEN KARTACHTIG RIJGEDRAG!
AUTO IS WEL HEERLIJK IN ZIJN BOCHT GEDRAG EN UITERMATE GOED DE HOEK OM TE ZETTEN IN HET GRENSGEBIED VAN DE GRIP.
OOK SLIJTEN ZE VRIJ SNEL OF DAT MOET AAN MIJN REIJSTIJL LIGGEN :D
OOK TREKT EEN GT VEEL VLOTTER OP MET DEZE KOMBINATIE.
VERDER IS HET ECHT NET ZO BREED ALS BIJVOORBEELD EEN
195-50-15 BAND
HEB EVT NOG WEL 4 STUKS LIGGEN OM TE TESTEN.(2 PROFIEL OP EN 2 REDELIJK )

O JA NOG EEN NADEEL OPNOEMEN BIJ 180 KM/H RIJDT JE MET EEN ORIGINELE GT BAK AAN HET EIND VAN JE TOEREN.
KANS OP OVERTOEREN IS DUS AANWEZIG.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Anonymous

waar ligt dat rare geval van de breedte volgens jou dan Mark ?

Topsnelheid is niet zo vreselijk erg maar met welke maat band had jij dat precies ? (dit was namelijk bekend..... tis geven en nemen he :P)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Wat is er mis met de sp2000?

ik heb er net vanmiddag weer 1 eronder laten zetten, hetzij in 185/50x14
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dirk (CRX) schreef:Klote kleine wieltjes.. hou je altijd veel wangrol.. of je moet zulke harde banden nemen, dat je geen wangrol meer helpt maar gewooon 0,0 grip.. tis een compromis op 13".. wel lekker comfortabel op de snelweg die wang..
Nou, 175-50 heeft echt geen wang, zeker niet op 6,5J. Dat is knetterhard :) Hoogte is lager dan een 195-45.

Btw , op 175-50 ligt je auto extreem laag.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Riël schreef:
Dirk (CRX) schreef:Klote kleine wieltjes.. hou je altijd veel wangrol.. of je moet zulke harde banden nemen, dat je geen wangrol meer helpt maar gewooon 0,0 grip.. tis een compromis op 13".. wel lekker comfortabel op de snelweg die wang..
Nou, 175-50 heeft echt geen wang, zeker niet op 6,5J. Dat is knetterhard :) Hoogte is lager dan een 195-45.

Btw , op 175-50 ligt je auto extreem laag.
Dirk doelt op 185/60 :)
Plaats reactie