Keuze gemaakt vanavond ophalen: Clarion CD Combi DXZ948RMP!

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Douwe

Zie mijn laatste reply

Welke is beter?

Pioneer Deh-p8400mp:
[img]http://www.pioneer.nl/images/products/c ... ilpage.jpg[/img]

Spec's:
http://www.pioneer.nl/nl/product_detail ... _id=25-121

Of de:

Pioneer DEH-P77MP:
[img]http://www.pioneer.nl/images/products/c ... ilpage.jpg[/img]

Spec's: http://www.pioneer.nl/images/products/c ... ilpage.jpg

Persoonlijk vind ik de Deh-p8400mp het mooist maar tja is ook duurder. Wat ik me afvraag of die qua geluid beter is dat is uiteindelijk waar het om gaat. Als ikde spec's zo lees lijkt het idd dat de 8400 meer instel mogelijkheden heeft qua geluids weergave etc.
Laatst gewijzigd door Douwe op wo 16 jun 2004 7:37, 8 keer totaal gewijzigd.
Stefan S.

De Pioneer DEH-P77MP scoort veel hoger qua geluidskwaliteit dan de Deh-p8400mp. Optisch ziet
de p8400mp er leuk uit, maar dit gaat helaas ten koste van de geluidskwaliteit.Dus indien je voor kwaliteit ga zou je toch voor de DEH-P77MP moeten kiezen. De kwaliteit is gelijk aan de welbekende Alpine radio's. Indien je budget niet zo groot is, maar je wilt wel kwaliteit kun je kijken naar een Clarion radio.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik vidn die P77 er ook een stuk vetter uizien! (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

De P77!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Douwe

Ok duidelijk en ja ook al vindt ik de 8400 persoonlijk gaver ik ga voor de kwaliteit.

Je noemt ook clarion hoor ik wel vaker zijn die kwalitatief beter?

Op zich heb ik het geld op tweedehands de 77 te kopen kost tweedehands +/-250,-.

Ik zie ook een Alpine CDA-9811R maar het is me niet duidelijk of die mp3 kan spelen? (gezocht met google maar bij de ene staat het wel de ander niet :s)

De alpine is tweedehands net zo duur als de 77
Stefan S.

Alpine radio's staan bekend om hun geluidskwaliteit,de pioneer P77MP is een serie van Pioneer die zich kan meten aan de Alpine. De Clarion radio's komen ook erg dicht in de buurt van de Alpine qua geluidskwaliteit. Het voordeel van een Clarion tov een Alpine is dat deze wel betaalbaar zijn. Bij Caradio ] heb je een nieuwe mooie bomvolle Clarion voor maar 229 euro. Al vele goede verhalen over gehoord op het sys forum :wink: . Dus jouw smaak zou een doorslag moeten geven :D

[img]http://www.caradio.nl/DXZ728RFront.jpg[/img]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Alleen de bediening van Clarion is wat wazig, voor de rest zijn het (Y) toestellen.

Persoonlijk zou ik de Pioneer pakken, die heeft een iets sterkere laser, en zal beter functioneren in een Twingo/R5.

Ook de bediening en uitwisseling van randapparatuur is een must van Pioneer.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Merijn
Über-Spammer

In mijn Willi zat ook een Clarion en, buiten het feit dat ik 'm niet echt mooi vond, kwam daar echt lekker geluid uit! (Y) En kwalitatief erg goed.
Marcel B.

Ben ik dan de enige die die P77MP echt spuuglelijk vind?
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer

Jep :)
Marcel B.

Fijn, ben ik lekker origineel :D
Don't walk the grass... smoke it
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

behalve het veels te kleine display, vind ik m ook super
Douwe

Heb effe een mailtje gestuurd voor de 77 nu effe afwachten of die er nog is, mijn bod 250,-.
Turbo-Peer

dtune_stefan schreef:De Pioneer DEH-P77MP scoort veel hoger qua geluidskwaliteit dan de Deh-p8400mp. Optisch ziet
de p8400mp er leuk uit, maar dit gaat helaas ten koste van de geluidskwaliteit.Dus indien je voor kwaliteit ga zou je toch voor de DEH-P77MP moeten kiezen. De kwaliteit is gelijk aan de welbekende Alpine radio's. Indien je budget niet zo groot is, maar je wilt wel kwaliteit kun je kijken naar een Clarion radio.
Met alle respect, maar kun je ook onderbouwen dat de 77mp in geluidskwaliteit beter is dan de 8400mp?
Met andere woorden: heb je ze beide ooit beluisterd (persoonlijke mening omtrent het kwaliteitsverschil).
Of zou je dit kunnen aantonen in kenmerken/specificaties van de autoradio's?

Mijn advies: Ga zelf eens luisteren. Kijk naar je persoonlijke wensen waaraan de radio moet voldoen en beluister ze het liefst nog even in je eigen auto. Neem desnoods test-cd's mee om de eventuele verschillen in geluidskwaliteit makkelijker te kunnen ontdekken.

Mijn persoonlijke (!) mening is dat beide pioneer radio's elkaar dicht naderen in zowel geluidskwaliteit als features en specificaties. Mijn keuze zou daarom vooral afhankelijk zijn van het design.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Stefan S.

Ik heb zelf ook de P77MP, top toestel. Een nadeel is dat de bedieningsknoppen veel licht geven in het donker en men kan alleen het display dimmen. Zelf heb ik er nier zoveel problemen mee(omdat ie toch laag zit in een twingo), maar kan me voorstellen dat men dit als irritant ervaart. Een groot voordeel is de high volt ingangen van 6,5 volt.
Douwe

De 77 heb ik gehoord in stefan zijn auto klonk (Y) alleen volgens mij heeft hij zijn compo aan een versterker dus geluid zal bij mij anders klinken.

En de andere is qua design mooier maar ook 130,- duurder dus dan is de keus snel gemaakt.

Oh ja en ik zit net naar het display te kijken van de 8400 en die schuift schuin naar beneden niet ideaal in de twingo aangezien de radio pracktisch rechtop staat (0)
Stefan S.

Turbo-Peer schreef:
dtune_stefan schreef:De Pioneer DEH-P77MP scoort veel hoger qua geluidskwaliteit dan de Deh-p8400mp. Optisch ziet
Met alle respect, maar kun je ook onderbouwen dat de 77mp in geluidskwaliteit beter is dan de 8400mp?
Met andere woorden: heb je ze beide ooit beluisterd (persoonlijke mening omtrent het kwaliteitsverschil).
Of zou je dit kunnen aantonen in kenmerken/specificaties van de autoradio's?

Mijn advies: Ga zelf eens luisteren. Kijk naar je persoonlijke wensen waaraan de radio moet voldoen en beluister ze het liefst nog even in je eigen auto. Neem desnoods test-cd's mee om de eventuele verschillen in geluidskwaliteit makkelijker te kunnen ontdekken.

Mijn persoonlijke (!) mening is dat beide pioneer radio's elkaar dicht naderen in zowel geluidskwaliteit als features en specificaties. Mijn keuze zou daarom vooral afhankelijk zijn van het design.
Toevallig heb ik beide toestellen beluisterd :wink: Ikzelf net als de vele testen in diverse magazines constateerde toch het verschil in kwaliteit. Het laag klonk echt laag en hoog echt hoog met de P-77MP. Natuurlijk wil ik niet zeggen dat de andere pioneer radio slecht is ofzo, maar deze is wel duurder!!!
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Hey, op die 77 zitten 3 lijnuitgangen, zijn deze front/rear en sub???
Hoe specifiek kan je m instellen??(de gehele radio dan?)

Super net radiootje :worship: :worship:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ronnie1984 schreef:Hey, op die 77 zitten 3 lijnuitgangen, zijn deze front/rear en sub???
Hoe specifiek kan je m instellen??(de gehele radio dan?)

Super net radiootje :worship: :worship:
Je kan m behoorlijk uitgebreid bedienen, maar om echt fijn af te stellen verwijs ik graag naar de afstelmogelijkheden op de versterker, die zijn beter van kwaliteit.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Is de 8400 nog wel leverbaar?
Volgens mij wordt dit toestel vervangen door de topversie met kleurendisplay.
Cleaned Style
Projecttopic
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Is de 8400 nog wel leverbaar?
Volgens mij wordt dit toestel vervangen door de topversie met kleurendisplay.
Klopt, maar volgens mij doelde Douwe op een gebruikte, en ze zijn nu aan het overgaan naar het nieuwe modeljaar,

dus je zal ze ongetwijfeld nog kunnen krijgen, zij het in opruiming
marcel16v

Douwe schreef:Heb effe een mailtje gestuurd voor de 77 nu effe afwachten of die er nog is, mijn bod 250,-.
Je had het over een gebruikte, mag ik weten hoe oud deze radio is. Is nieuw namelijk te krijgen voor niet veel meer
Douwe

Radio is nog geen jaar oud. Volgens mij is 250,- niet te duur tweedehands of wel?
marcel16v

Douwe

Is toch 70,- meer en als deze idd. nog geen jaar oud is zit er zelfs nog garantie op (Y)
Douwe

Zo ik denk dat ik er uit ben. Ik denk dat ik ga kijken naar de opvolger van de 77 de DEH-P80MP MP3/WMA.

[img]http://www.carmedia.nl/plaatjes/fotos%2 ... -P80MP.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer

Make up your mind, Douwe... ;)
Douwe

Merijn schreef:Make up your mind, Douwe... ;)
:p dat had ik de 77 maar wist niet dat die al een opvolger had :D die is net wat meer :worship:
Merijn
Über-Spammer

Ben ik het persoonlijk niet mee eens, maar goed... :)

Hij zal ook wel een paar euro's meer kosten, neem ik aan?
Ollie

Die Douwe heeft een serieus probleem: hij kan niet beslissen :D
Apart design trouwens, die nieuwe pioneer.
Stefan S.

Koop toch gewoon een radio van rond de 250 pleuro's en koop van die andere 200 pleuro een mooie compo :wink: , deze bijv. :worship:

[img]http://www.audio-system.nl/include/show ... .jpg&x=150[/img]
Ollie

Ik vind dat toch veel geld voor een composetje hoor :s
Thierry

Ik vind die P77MP dus echt niet mooi he :s
Ik zou dan ook voor die opvolger gaan :worship:

Ik vind zelf Panasonic ook wel een interessant merk, niet overdreven duur en een goeie geluidskwaliteit
Stefan S.

Ollie schreef:Ik vind dat toch veel geld voor een composetje hoor :s
Ben ik helemaal met je eens, maar helaas moet je voor deze kwaliteit betalen. Indien iemand snel tevreden is, zou ik het ook niemand aanraden.
Douwe

En ik ben niet snel tevreden :p maar daarentegen heb ik wel veel geduld ik koop liever nu een radio waar ik helemaal happy mee ben en dat ik wacht met een composetje dan dat ik de ene radio koop terwijl ik een ander wil hebben (N)

Ik heb nog effe de tijd om te kunnen twijfelen :lol: voordeel is wel dat zolang ik me eigen twijfel gedrag volg ik haast nooit een miskoop doe :D

Zodra me vriendin het geld van school terug heeft of het in elk geval 100% zeker is dat ze het terug krijgt ga ik er een aanschaffen dus ik heb nog effetjes (Y)
Plaats reactie