Ik kan misschien van de ouders van mijn zwager een basskist en versterker krijgen van het merk sinus life (type nummer etc weet ik niet sub is 10" of 12")
Is dit de moeite om bij in de auto te zetten of is het pure bagger?
Sinus Live
-
- Contacteer:
Sinuslive is een beetje een low budget merk, maar verder echt niet zo slecht.
Ik heb op m'n werk in de werkplaats ook een Sinuslive subwoofer aangesloten en hij werkt hartstikke goed.
Er zijn verschillende typen van, de meest voorkomende zijn de rechthoekige bandpass kisten waar alleen een aantal sleuven zitten aan 1 kant, die geeft een lekker diepe bas. Let er wel op dat die subwoofer een dubbelspoels woofer is.
Ik heb op m'n werk in de werkplaats ook een Sinuslive subwoofer aangesloten en hij werkt hartstikke goed.
Er zijn verschillende typen van, de meest voorkomende zijn de rechthoekige bandpass kisten waar alleen een aantal sleuven zitten aan 1 kant, die geeft een lekker diepe bas. Let er wel op dat die subwoofer een dubbelspoels woofer is.
-
- Contacteer:
die naam heeft ollie jou volgens mij gegeven...dtune_stefan schreef:Ten eerste noem ik mijzelf geen audiofiel en ten tweede houd ik me niet bezig met dit soort merken

IK heb een sinus live erin hangen en dat blaast prima, kep die waar Rob het over heeft met sleuven erin en 2 ik meen 10'' woofers
-
- Contacteer:
Het is even afwachten wat ze er mee doen ze vonden het wel leuk klinken maar vonden het ook weer zonde van de ruimte.
als hij eruit gaat krijg ik de hele zooi en moet ik maar kijken wat ik er mee doe zeiden ze dus kan me er nooit een bult aan vallen
als hij eruit gaat krijg ik de hele zooi en moet ik maar kijken wat ik er mee doe zeiden ze dus kan me er nooit een bult aan vallen

Wat zijn de specs?
dit is degene die ik heb http://www.profi-hifi.de/shop_endverbra ... tegoryId=7
rms?dtune_stefan schreef:Specs zeggen vaak zo weinig, toevallig ooit gehoord van Boschmann? Die bieden ovale speakers aan met 450W

[img]http://www.profi-hifi.de/shop_endverbra ... -Farbe.gif[/img]
Logo komt me bekend voor. Weet het weer... Conrad die heeft ze volgens mij.
Logo komt me bekend voor. Weet het weer... Conrad die heeft ze volgens mij.
De rms waarden staan vaak in de kleine letterjes vermeld, maar het mooiste is dat ze deze nog niet eens halen.evo schreef:rms?dtune_stefan schreef:Specs zeggen vaak zo weinig, toevallig ooit gehoord van Boschmann? Die bieden ovale speakers aan met 450W
Ik kijk liever op rendendemt (DB's) dan op RMSdtune_stefan schreef:De rms waarden staan vaak in de kleine letterjes vermeld, maar het mooiste is dat ze deze nog niet eens halen.evo schreef:rms?dtune_stefan schreef:Specs zeggen vaak zo weinig, toevallig ooit gehoord van Boschmann? Die bieden ovale speakers aan met 450W

Overigens durf ik je auto er om te verwedden dat ze die 450 watt wel halen...... ik spreek dan wel over PMPO

Kijken naar dB's bij SPL heeft wel nut, maar bij een SQ speaker zegt dit weer niets. Je mag er vanuit gaan dat bij de duurde/bekende merken de waarden die ze opgeven wel kloppen(daar is veelal onderzoek naar geweest) en bij de lowbudget merken is het maar afwachten of het daadwerkelijk klopt wat ze opgeven.
Ik kan je garanderen dat ze de 450W niet halen zonder een versterker
Het wil niet zeggen dat iedereen een versterker achter zijn speaker gooit.
Laatst gewijzigd door Stefan S. op vr 11 jun 2004 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij SQ mag het lager liggen maar om nou over 85 DB te spreken...... Mijn SQ setje gaat het anders doendtune_stefan schreef:Kijken naar dB's bij SPL heeft wel nut, maar bij een SQ speaker zegt dit weer niets. Je mag er vanuit gaan dat bij de duurde/bekende merken de waarden die ze opgeven wel kloppen(daar is veelal onderzoek naar geweest) en bij de lowbudget merken is het maar afwachten of het daadwerkelijk klopt wat ze opgeven.

Ik gooi hem meestal niet, leg hem en schroef met vastdtune_stefan schreef:Ik kan je garanderen dat ze de 450W niet halen zonder een versterkerHet wil niet heten dat iedereen een versterker achter zijn speaker gooit.

Ik doe hem er meestal voor, jij erachter dus

idd en op hoeveel volt testen ze die dingen, ook altijd afwachten.dtune_stefan schreef:Je mag er vanuit gaan dat bij de duurde/bekende merken de waarden die ze opgeven wel kloppen(daar is veelal onderzoek naar geweest) en bij de lowbudget merken is het maar afwachten of het daadwerkelijk klopt wat ze opgeven.
Matthijs schreef:Ik gooi hem meestal niet, leg hem en schroef met vastdtune_stefan schreef:Ik kan je garanderen dat ze de 450W niet halen zonder een versterkerHet wil niet heten dat iedereen een versterker achter zijn speaker gooit.
Ik doe hem er meestal voor, jij erachter dus