Ik heb vanmiddag mistlampen geinstalleerd, maar ze werken niet.
Onderstaand schema geeft weer hoe ik het gedaan heb.
Ik heb een gat achter het dashboard geboord, de moter in (niet letterlijk). De bedrading er doorheen gehaald en de schakelaar laten zitten op het dashboard. 1 lijn gaat naar de plus van de accu, 1 lijn meteen naar het metaal en 1 lijn naar het relais.
Van het relais gaat er 1 lijn, gesplitst, naar beide lampen. Ook gaat middenin weer een lijn naar het metaal.
Eveneens gaat vanaf het relais zelf nog een lijn naar het metaal.
Er zit een lampje in de schakelaar en die gaat soms heel eventjes aan als ik maar vaak genoeg druk (hij blijft niet aan). Verder hoor ik altijd de accu schokken zodra ik de schakelaar indruk.
Wat kan het probleem nog zijn ? Ik heb momenteel de punten aan het metaal vastgemaakt met tape (gewoon eventjes voor nood. Een vriend van me, elektricien van beroep, vertelde me dat dat het probleem niet kon zijn, maar ik zeg het er even bij.
[img]http://kjrw-groningen.nl/naamloos.bmp[/img]
Mistlampen werken niet.
ik zal morgen eens iemand met een spanningsmeter er langs laten gaan. Dat lijkt me het beste.
Als de schakelaar heel eventjes licht geeft, dan doen de lampen het alsnog niet. (ook niet eventjes).
Maar het is toch vreemd....als ik maar vaak genoeg op de schakelaar druk dan brandt het lampje in de schakelaar 1 tel. (1 op de 10 drukken).
Als de schakelaar heel eventjes licht geeft, dan doen de lampen het alsnog niet. (ook niet eventjes).
Maar het is toch vreemd....als ik maar vaak genoeg op de schakelaar druk dan brandt het lampje in de schakelaar 1 tel. (1 op de 10 drukken).
het lijkt mij idd verstandig om stap voor stap alles na te meten, dan kan je ook meteen uitsluiten wat er defect is.
Eventueel rechtstreeks een draad van de accu (of massa)op het relais zetten ipv de schakelaar.
Ik zou nog wel als ik jou was een zekering plaatsen tussen de accu en je schakelaar of tussen accu en relais.
Eventueel rechtstreeks een draad van de accu (of massa)op het relais zetten ipv de schakelaar.
Ik zou nog wel als ik jou was een zekering plaatsen tussen de accu en je schakelaar of tussen accu en relais.