Ik was weer eens vrolijk onderweg naar school

Toen ik op het parkeerterrein van het tankstation aankwam zag ik dat er een klein beetje rook van onder de motorkap uitkwam. Ik dacht: "GVD KL*TE ZOOI!!" Ik meteen maar ff de motorkap opengedaan en zag dat er wel wat meer rook was....
Ik even gebeld en de auto met de auto van de ouders van mijn vriendin naar mijn reno garage gesleept. Wat bleek nou: koppakking was lek, de aandrijfas-lager was versleten, misschien dat de zuigerringen verbrand waren en de kop moest door de hitte ook nog gevlakt worden.
Alles bij elkaar zou de reparatie tussen de 2000 en 2500 euri uitkomen

Na veel overleg en een aantal ideeen over misschien vervangen van het blok toch maar eens besproken met de ouders van m'n vriendin. Deze hadden de Twingo destijds voor ons gekocht. Hier kregen we heel heugelijk nieuws te horen. Zij wilden wel ons een rente-loze lening aanbieden

Maandag 24 mei.
De vader van m'n vriendin had een hele mooie Twingo uit 2001 zien staan bij de dealer in Lelystad (hun woonplaats). Wij er naartoe.
Was echt een hele mooie Twingo. Wel een paar krasjes op de motorkap maar ja ik ga als arme student natuurlijk niet lopen zeuren
Toen gingen we maar eens bespreken wat we terug zouden krijgen voor ons niet rijdende twingootje. Dit bleek er weinig te zijn. De dealer kon er niks meer mee en de handel wilde er maar 500 euri voor geven. Jammer maar niks aan te doen.
Na wat besprekingen met die verkoper (en een pauze om een lekker saffie te roken

Toen we terug kwamen had ik het besluit genomen om het toch maar te doen. Dus moesten we de Twingo gaan samenstellen. Ik wilde in ieder geval wel weer een zwarte want dat vind ik nou eenmaal een erg mooie kleur (is geen kleur, ik weet het). Mijn vriendin had natuurlijk ook wat eisen te weten: Moet in ieder geval een afstandbediening hebben voor de centrale deurvegrendeling en mistlampjes. Hier was ik het ook wel mee eens dus die kwamen ook op het lijstje.
Die verkoper vertelde dat ze een aktiepakket hadden van de Twingo Expression 1.2 16V. Deze had dit allemaal en ook nog airco erin, alleen de mistlampen ontbraken. Die als basis gekozen hoefde we nog maar weinig meer toe te voegen. Hier kwam alleen metallic lak bij en de mistlampen bij.
Verkoper vertelde toen dat het ongeveer 2 maanden duurt voordat de Twingo geleverd kon worden. Dit was opzich geen probleem want ik heb toch OV en mijn vriendin werkt hier in het dorp. Die verkoper ging even bellen. Wat bleek: Er stond er eentje bij een andere dealer alleen die had ook geen mistlampen. Maar ik (en vriendin) wilde die mistlampjes toch wel graag

De oude Twingo had ik verlaagd met zo'n Weitec veren en schokbreker set en die wilde ik toch wel graag overgezet hebben. Ook dit was geen probleem zei die verkoper. Ook mijn oude velgen wilde ik graag over hebben (BSA Racing 6x14 met Uniroyal Rainsport 1 195/45-14). Ook dit was geen probleem, alleen de wielomtrek is net wat kleiner dan de orginele banden (4%) dus de kmteller wijkt iets af.
Na alles geregeld te hebben over de betaling zijn we weer naar huis gegaan om de nieuwe aankoop te vieren.
De Twingo zou over 1,5 week klaar staan

Vrijdag 25 mei.
Er moesten nog wat dingen uit de oude Twingo gehaald worden dus ik er heen met de auto van de broer van m'n vriendin (ja ik heb zelf bijna geen directe familie meer). Al mijn oude first-time pruts werkjes moesten eruit gesloopt worden. Dit hield in: De radio, Infinity 13cm componenten set, achterspeakers en een hele zooi kabels. Omdat de oude Twingo alleen maar van die 10cm speaker uitsparingen heeft in het dashboard had ik met glasvezel een soort uitbouw gemaakt op de deur zodat daar de 13cm woofer in pastte. Klonk rete goed maar was niet echt mooi.
Om deze uitbouw te bevestigen had ik gaten geboord in de deuren. Toen ik deze er dus uithaalde was dit al aardig aan het roesten geslagen. Maar ja maakt mij dat nou weer uit? Hij is toch niet meer van mij

Woensdag 2 juni.
De Twingo stond klaar. Wij er vol goede moed heen. Toen we aankwamen stond ie al mooi op de parkeerplaats te glimmen. Ze hadden zelfs mijn oude velgen schoongemaakt

Alles was geregeld en weg waren we, een nieuwe Twingo rijker

Zaterdag 5 juni.
Om de Twingo goed in te rijden hebben we maar besloten om een flink stuk te gaan rijden. Een rondje ijsselmeer leek ons wel een leuk ritje

Wat rijd dat ding toch lekker. En 20 PK meer is toch zeker wel te merken

Om de waarde te behouden ga in er optisch zo weinig mogelijk aan veranderen. Alleen misschien nog wel verlagen. Motorisch ook alleen maar een 57i kit van K&N.
ICE daarentegen gaat er wel veel inkomen. Ik ben al enige tijd bezig maar dit was eigenlijk al voor de oude Twingo.
De compo-set zit er al in.
Er komt in: Infinity Kappa 10" woofer (ingeouwd in een glasvezel box), Infinity Ref 5005 versterker, condensator, carpc, 12.1" touchscreen tft scherm.
Hier zal ook verslag van gedaan worden.
Specs
Twingo 1.2 16V Expression
- Electronische stuurbekrachtiging (nog lichter)
- Elektrische ramen en spiegels
- Airco
- Metallic lak (met meegespoten spiegels)
- Mistlampen
- 14" BSA Racing velgen (wordt nog wel een keer 15")
Foto's
Eerst nog maar even het oude vieze verrotte Twingootje bij de reno dealer
[img]http://members.chello.nl/mvangelder/ima ... go-oud.jpg[/img]
Klik voor groter
Hier midden op de afsluitdijk: Ons nieuwe trots

Van voren
[img]http://members.chello.nl/mvangelder/ima ... lmeer1.jpg[/img]
Klik voor groter
Zijkant
Kijk naar het 16V logootje
[img]http://members.chello.nl/mvangelder/ima ... lmeer2.jpg[/img]
Klik voor groter
Achterkant
[img]http://members.chello.nl/mvangelder/ima ... lmeer4.jpg[/img]
Klik voor groter
Interieur
[img]http://members.chello.nl/mvangelder/ima ... lmeer5.jpg[/img]
Klik voor groter
Alle wijzigingen zal ik in deze post proppen.
Ik weet niet of deze hier goed staat maar dit leek me de meest logische plaats.