Sound system TWINGO
Vraagje: Wat raden jullie aan !?!
Ik heb een pioneer head unit: DEH-2460R en twee hoedenplank speakers (TS-A6910, ook pioneer). Dan heb ik ook nog twee standaard speakers van de twingo voorin zitten (te verwaarlozen).
Nu wil ik dit gaan verbeteren met een versterkertje en een sub-woofer. Wat is jullie ervaring en wat is goed. Denk zelf aan pioneer spullen omdat dat onderling wel goed werkt enzow.....
Ik hoor het wel....
Ik heb een pioneer head unit: DEH-2460R en twee hoedenplank speakers (TS-A6910, ook pioneer). Dan heb ik ook nog twee standaard speakers van de twingo voorin zitten (te verwaarlozen).
Nu wil ik dit gaan verbeteren met een versterkertje en een sub-woofer. Wat is jullie ervaring en wat is goed. Denk zelf aan pioneer spullen omdat dat onderling wel goed werkt enzow.....
Ik hoor het wel....
Tja ligt eraan waar je van houdt. Persoonlijk ben ik vrij gauw tevreden als het maar een goede bas heeft
Dus zelf heb ik voor relatief goedkope boxen:
Voorin 2 tweewegs van 120Watt max. van de JBL Titanium serie a 120,-
Achterin in de zijpanelen (eigenconstructie):
2 JBL 100Watt max. ovale prijsonbekend
In de kofferbak:
Audiosystem X-woofer 450Watt RMS
Audiosystem Twister F280 versterker a 450Watt RMS
Gezamelijk iets boven de 400,- zie http://www.audio-system.nl
Ondanks dat mijn boxen voor de dus onversterkt zijn en niet van de beste kwaliteit ben ik best tevreden maar ja zoals ik zei ben ik best een basshead dus met een sub van 450Rms kom je dan wel aan je trekken
Daarom heb ik ook gekozen om de sub en versterker van hoge kwaliteit te kopen vergelijkbaar met Rockford; Kicker etc.
Ik ben wel van plan om voorin een composet te zetten en de achterste ovalen ook te vervangen en het geheel weer te versterken maar ja dat is om echt extreem hard te kunnen
en de sql wat te verbeteren 

Dus zelf heb ik voor relatief goedkope boxen:
Voorin 2 tweewegs van 120Watt max. van de JBL Titanium serie a 120,-
Achterin in de zijpanelen (eigenconstructie):
2 JBL 100Watt max. ovale prijsonbekend
In de kofferbak:
Audiosystem X-woofer 450Watt RMS
Audiosystem Twister F280 versterker a 450Watt RMS
Gezamelijk iets boven de 400,- zie http://www.audio-system.nl
Ondanks dat mijn boxen voor de dus onversterkt zijn en niet van de beste kwaliteit ben ik best tevreden maar ja zoals ik zei ben ik best een basshead dus met een sub van 450Rms kom je dan wel aan je trekken

Ik ben wel van plan om voorin een composet te zetten en de achterste ovalen ook te vervangen en het geheel weer te versterken maar ja dat is om echt extreem hard te kunnen

-
Geluidskwaliteit komt ook vooral met de prijs, dus moet je voor jezelf gaan kijken wat je te besteden hebt, dan weet je wat wel en niet kan. Goede voorspeakers is idd heel belangrijk en dan zou ik toch zeker aan een composet denken.
Wat merk betreft, je moet gewoon eens even rond luisteren wat je mooi vindt klinken. Pioneer heeft zeker goed spul (TS-E serie oa) maar dat is dan ook de duurdere serie, andere merken kunnen geluidskwalitatief beter zijn (focal, boston).
Succes
Wat merk betreft, je moet gewoon eens even rond luisteren wat je mooi vindt klinken. Pioneer heeft zeker goed spul (TS-E serie oa) maar dat is dan ook de duurdere serie, andere merken kunnen geluidskwalitatief beter zijn (focal, boston).
Succes
Dat maakt niet uit.Nickster schreef:Denk zelf aan pioneer spullen omdat dat onderling wel goed werkt enzow...
Ga gewoon even langs een car audio bedrijf, daar helpen ze je graag. Je kunt daar wat merken e.d. luisteren. Bij een Automat kun je ook prima terecht.
Of luister om meetings eens bij anderen in de auto. Zo kwam ik ook aan m'n install.
Automat? Om te luisteren prima, maar ik zou daar nooit van mn leven wat kopen. Ze hanteren daar namelijk de door de fabrikant opgegeven adviesprijs. Deze ligt veeeeeel hoger dan de normale winkel prijs. Dit is ook de voornaamste reden dat Automat kopje onder gaat...evo schreef:Dat maakt niet uit.Nickster schreef:Denk zelf aan pioneer spullen omdat dat onderling wel goed werkt enzow...
Ga gewoon even langs een car audio bedrijf, daar helpen ze je graag. Je kunt daar wat merken e.d. luisteren. Bij een Automat kun je ook prima terecht.
Of luister om meetings eens bij anderen in de auto. Zo kwam ik ook aan m'n install.
Om prijzen te vergelijken gwoon inet raadplegen

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Ja klopt, Automat is de goedkoopste niet.
Damn...ik had net een heel verhaal getypt over audio en Twingo, maar toen kreeg ik een explorerfout
.
Ik ga nu niet weer het hele verhaal typen
. Klik hier voor een overzicht van audiozaken. Ook kun je op deze site kijken bij tweedehands audio,klikhier. Mocht je vragen hebben over inbouw of wat dan ook, mag je me ook wel toevoegen aan msn. Ik heb een hele installatie van Ground Zero in mijn Twingo gebouwd, weet dus wel een beetje ervan 

Ik ga nu niet weer het hele verhaal typen

hoi ik heb ook een twingo en had eerst alleen 180 wat speekers achterin (was best tevreden)nu heb ik een zetje van een collega overgocht een jbl versterker en woofer iets van 250 w en dat klinkt echt 10 keer beter!ik zou zeggen koop iets 2e hands er is zo veel op de markt zou wel een compo set erbij nemen,heb ik ook nog niet en hoe ik dat allemaal moet doen weet ik ook nog niet want wil ze het liefst in de deur en dat heb ik nog nooit gezien aangezien er van die apprte deuren in zitten dus als iemand me daar ook mee kan helpen!!!
swopkje5@hotmail.com oka groetjes Anja
swopkje5@hotmail.com oka groetjes Anja
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hallo Anja,
Op jouw advies van 2e hands wil ik direct tegengaan, Mijn advies is iets nieuw te kopen! Tenzij je diegene supergoed kent en die set is het te doen in sommige gevallen, maar anders...Doe het nooit.
Waarom zou iemand zijn set wegdoen?? Juist!, omdat het minder begint te worden, misschien wel omdat ie zijn set om zeep heeft geholpen. Dus is het niet echt aan te raden om 2e hands te kopen, al lijkt het nog zo voordelig,
Want in de audio geldt 1 gouden regel:
Goedkoop is altijd duurkoop. Uitzondering op de regel daargelaten natuurlijk
Op jouw advies van 2e hands wil ik direct tegengaan, Mijn advies is iets nieuw te kopen! Tenzij je diegene supergoed kent en die set is het te doen in sommige gevallen, maar anders...Doe het nooit.
Waarom zou iemand zijn set wegdoen?? Juist!, omdat het minder begint te worden, misschien wel omdat ie zijn set om zeep heeft geholpen. Dus is het niet echt aan te raden om 2e hands te kopen, al lijkt het nog zo voordelig,
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
hmm hier ben ik niet helemaal mee eens.Olijnsma schreef:Hallo Anja,
Als je speakers/subs 2e hands gaat kopen, al is het van een onbekende, móet je het eerst gehoord hebben. Anders steek je die mes in je eigen rug. Kun je ook zelf horen of het in goede staat is of niet. Wat radio's en versterkers betreft vind ik dit onzin. En als iemand zijn set wil wegdoen, hoeft dat ook echt niet te betekenen dat het minder begint te worden o.i.d.! Ik denk dat genoeg mensen het met me eens zijn. Dat je noooooit 2e hands moet kopen en altijd nieuw moet hebben...dat klinkt meer alsof je de mens nieuwe audio wil aansmeren
Het beste kun je nieuwe audio (als je nieuw wil) gewoon uit het buitenland halen, duitsland/amerika...nederland is echt veel te duur; zonde van je geld. Ik zou wel eerst in een alarminstallatie investeren

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Allereerst bedankt voor de reacties...
Ik zat zelf te denken om eerst achter wat leuks in de auto te keilen, en darna nog eens naar voor te kijken.
Een maatje van school had nl. in zijn golf achter alleen twee drie weg speakers en een leuke versterker en dat klonk al heel best vond ik....misschien omdat ik toen dertijd nog geen auto en stereo had hoor...
Maar dat er iets leuks in komt is een ding dat cker is,
K wil alleen een sub die je net als je gewone hoedenplank speakers ophangt, en niet zo'n kist achterin. Dit omdat een Twingo al zo weinig ruimte heeft enzow.

Ik zat zelf te denken om eerst achter wat leuks in de auto te keilen, en darna nog eens naar voor te kijken.
Een maatje van school had nl. in zijn golf achter alleen twee drie weg speakers en een leuke versterker en dat klonk al heel best vond ik....misschien omdat ik toen dertijd nog geen auto en stereo had hoor...

K wil alleen een sub die je net als je gewone hoedenplank speakers ophangt, en niet zo'n kist achterin. Dit omdat een Twingo al zo weinig ruimte heeft enzow.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij nieuw kun je alles horen en je eigen sound creëren. Dat je soms budget technisch andere middelen moet aannemen is logisch, en bij een head unit is het inderdaad te doen, maar speakers echt waar, nooit 2e hands. Ik zit nu 7 jaar in deze branche en heb er genoeg ervaring mee.AREXSTYLE schreef:hmm hier ben ik niet helemaal mee eens.Olijnsma schreef:verhaal, zie boven
Als je speakers/subs 2e hands gaat kopen, al is het van een onbekende, móet je het eerst gehoord hebben. Anders steek je die mes in je eigen rug. Kun je ook zelf horen of het in goede staat is of niet. Wat radio's en versterkers betreft vind ik dit onzin. En als iemand zijn set wil wegdoen, hoeft dat ook echt niet te betekenen dat het minder begint te worden o.i.d.! Ik denk dat genoeg mensen het met me eens zijn. Dat je noooooit 2e hands moet kopen en altijd nieuw moet hebben...dat klinkt meer alsof je de mens nieuwe audio wil aansmeren![]()
Het beste kun je nieuwe audio (als je nieuw wil) gewoon uit het buitenland halen, duitsland/amerika...nederland is echt veel te duur; zonde van je geld. Ik zou wel eerst in een alarminstallatie investeren
Daarom zie je bij de meeste auto-zaken bijna nooit speakers liggen 2e hands en wel radio's.
Het gaat mij hier echt niet om dat andere mensen meer geld moeten gaan uitgeven, maar probeer te behoeden voor nog grotere kosten posten.
En idd, Een alarm is een must-have, Ook al heb je nauwelijks ICE.!!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Nickster schreef:Allereerst bedankt voor de reacties...![]()
Een maatje van school had nl. in zijn golf achter alleen twee drie weg speakers en een leuke versterker en dat klonk al heel best vond ik....misschien omdat ik toen dertijd nog geen auto en stereo had hoor...![]()
Een subwoofer in je hoedenplank bij een Twingo kun je vergeten. De breedte van deze hoedenplank is maximaal 16cm. Je kunt er nog geen 8" subwoofer inhangen. Ik heb zelf een 18ltr kist van Ground Zero inliggen en dat past perfect en klinkt ook nog een super

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je kan de bank in de voorste positie doendtune_stefan schreef:Nickster schreef:.
Een subwoofer in je hoedenplank bij een Twingo kun je vergeten. De breedte van deze hoedenplank is maximaal 16cm. Je kunt er nog geen 8" subwoofer inhangen. Ik heb zelf een 18ltr kist van Ground Zero inliggen en dat past perfect en klinkt ook nog een super![]()

Er zijn tog ook woofers die het zelfde formaat hebben als gewone speakers.....?!?
Die zouden dan tog wel tussen achter speakers in de mdf plaat kunnen hangen ? Heb daar namelijk een renault logo in gezaagt en daar zou die dan mooi onder kunnen hangen !!
En jah, de bank kan naar voren, maar dan hangt mun MDF plank los tussen achter klep en bank en verschuift de hele tijd.....
Die zouden dan tog wel tussen achter speakers in de mdf plaat kunnen hangen ? Heb daar namelijk een renault logo in gezaagt en daar zou die dan mooi onder kunnen hangen !!
En jah, de bank kan naar voren, maar dan hangt mun MDF plank los tussen achter klep en bank en verschuift de hele tijd.....

Je kunt inderdaad 16,5 cm kickbass speakers in de hoedenplank doen. Indien je deze op een versterker doet, zal dit ook errug lekker klinken. Kijk een bij http://www.magma-audio.nl en dan bij Ground Zero. Die hebben errug vet klinkende kickbass speaker voor een mooi bedrag te koop. Voor in nog een composetje van Ground Zero en je bent een gelukkig mens

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Jij met je 'onafhankelijk' adviesdtune_stefan schreef:Je kunt inderdaad 16,5 cm kickbass speakers in de hoedenplank doen. Indien je deze op een versterker doet, zal dit ook errug lekker klinken. Kijk een bij http://www.magma-audio.nl en dan bij Ground Zero. Die hebben errug vet klinkende kickbass speaker voor een mooi bedrag te koop. Voor in nog een composetje van Ground Zero en je bent een gelukkig mens![]()

Ben net bij een audio dealer geweest en die gaven aan dat een caliber bastube in combinatie met een versterker van caliber wel een geinig geluidje zouden produceren !!!
Het ging om de Caliber BCT 8A met daarbij een Caliber CA 2400 Rally - versterker.
Wat vinden jullie ervan ?
Had ik ook nog twee vraagjes --> Wat houdt ...W RMS pcies in ?? (zal wel iets vrij eenvoudigs zijn
) en bestaan er volledige kabelsets die ik alleen maar door de twingo heen hoef te trekken en aan te sluiten of moet ik gaan k*tten met "zelf maak pakketjes"
Wil trouwens om de achterbank toch in voorste positie te zetten EN om me hoedenplank tegen te houden een strook mdf bekleden die pcies tussen de opening past zodat er ook nie in de kofferbak kan worden gekeken !!

Het ging om de Caliber BCT 8A met daarbij een Caliber CA 2400 Rally - versterker.
Wat vinden jullie ervan ?
Had ik ook nog twee vraagjes --> Wat houdt ...W RMS pcies in ?? (zal wel iets vrij eenvoudigs zijn
Wil trouwens om de achterbank toch in voorste positie te zetten EN om me hoedenplank tegen te houden een strook mdf bekleden die pcies tussen de opening past zodat er ook nie in de kofferbak kan worden gekeken !!

Nickster schreef: Had ik ook nog twee vraagjes --> Wat houdt ...W RMS pcies in ?? (zal wel iets vrij eenvoudigs zijn)
Nominaal vermogen uitgedruikt in Watt.
Best te omschrijven als constant leverbaar vermogen. In de praktijk is het beste om de rms waarde van boxen en versterker zo dicht mogelijk bijeen te hebben.
AAHAAAAHHHHHHHHH AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHaaaaaaaaaaaa..........whaaaaaaaaaaaaaaaaa
Zo dat moest ik even kwijt
serieus bespaar je het geld en koop geen caliber ik heb het zelf in de auto gehad en meerdere in de winkel beluisterd en een aantal daarvan ook in mijn auto getest ik zou niet willen zeggen dat caliber alleen maar bagger levert maar voor een beetje meer schaf je wat aan bij audiosystem en geloof me dat gaat pas echt 
http://www.audio-system.nl/

Zo dat moest ik even kwijt

http://www.audio-system.nl/
Laatst gewijzigd door Douwe op vr 18 jun 2004 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Liever een versterker met meer vermogen, je kunt zo je gain dichtdraaienH8bal schreef:Nickster schreef: Had ik ook nog twee vraagjes --> Wat houdt ...W RMS pcies in ?? (zal wel iets vrij eenvoudigs zijn)
Nominaal vermogen uitgedruikt in Watt.
Best te omschrijven als constant leverbaar vermogen. In de praktijk is het beste om de rms waarde van boxen en versterker zo dicht mogelijk bijeen te hebben.
-
- Contacteer:
caliber levert ook best goed spul hoor.
maar de rally-serie is niet zo goed.
Maar als je het goede serie wil van caliber, praat je ook alweer over een stuk duurdere classe zodat je net goed iets anders kunt kopen (audio-system zou kunnen
, maar ook MTX is qua prijs/qualiteit zeer goed)
edit: de MTX ovalen en composetjes dan, de woofers en versterkers zijn ook weer van een duurdere classe
maar de rally-serie is niet zo goed.
Maar als je het goede serie wil van caliber, praat je ook alweer over een stuk duurdere classe zodat je net goed iets anders kunt kopen (audio-system zou kunnen
edit: de MTX ovalen en composetjes dan, de woofers en versterkers zijn ook weer van een duurdere classe
Heb een btje op de site van Ron de Vries rond gekeken en kwam de volgende versterker tegen:
-----------------------------------------------------
Een Blauwpunkt GTA-5350 versterker met de volgende specificaties:
Vermogen: 4x40W + 1x160W RMS / 2x105W + 1x160W RMS
Bruikbaar als 5, 4 en 3 kanaals versterker
Variabele high- en lowpass filters
Afmetingen: (B x H x T): 432 x 49,5 x 232 mm
Ook een Bazooka EL-604 subwooferkistdingachtigiets
Zeer compacte 6" passieve tube. Ideaal ter ondersteuning in kleinere auto's.
Power Handling: 100 watts (Max)
Impedance: single 4 ohms
Sensitivity: 103 dB
Frequency Response: 39 Hz-1500Hz
Recommended Power: 6 - 100 (watts)
Voice Coil Size: 1" high power/high temp
Is dit een btje een degelijke versterker waar ik mijn twee drie weg hoedenplankspeakers en die sub mee kan versterken ?
Vooral de sub lijkt mij wel handig aangezien ik ook een "compacte" (cq kleine) auto heb
Een Blauwpunkt GTA-5350 versterker met de volgende specificaties:
Vermogen: 4x40W + 1x160W RMS / 2x105W + 1x160W RMS
Bruikbaar als 5, 4 en 3 kanaals versterker
Variabele high- en lowpass filters
Afmetingen: (B x H x T): 432 x 49,5 x 232 mm
Ook een Bazooka EL-604 subwooferkistdingachtigiets

Zeer compacte 6" passieve tube. Ideaal ter ondersteuning in kleinere auto's.
Power Handling: 100 watts (Max)
Impedance: single 4 ohms
Sensitivity: 103 dB
Frequency Response: 39 Hz-1500Hz
Recommended Power: 6 - 100 (watts)
Voice Coil Size: 1" high power/high temp
Is dit een btje een degelijke versterker waar ik mijn twee drie weg hoedenplankspeakers en die sub mee kan versterken ?
Vooral de sub lijkt mij wel handig aangezien ik ook een "compacte" (cq kleine) auto heb
Wat dacht je van deze setup
- Ground Zero GZRA 4100X: 4x55W rms
[img]http://www.magma-audio.nl/gz/radioactiv ... a4200x.gif[/img]
Rms Power 4 x 85 Watt 2 Ohm
Rms Power 4 x 55 Watt 4 Ohm
T.H.D < 0,04 %
S/N Ratio > 90 dB
Kanaalscheiding > 60 dB
Freq.bereik 10Hz-30Khz
Basboost Ja
Low-pass Ja 30Hz-250Hz
High-Pass Ja 5Hz-500Hz
Band-Pass Ja 30Hz-250Hz
Subsonic ja 5Hz-500Hz
Ingangsgvoeligheid 200mV-7V
Afmeting 270 x 45 x 215
Prijs: 189 euro
- GZRB 25X 10" 225W rms Sub
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/49_12.JPG[/img]
Deze sub mag je wel van mij overnemen voor een mooie prijs,pm maar

- Ground Zero GZRA 4100X: 4x55W rms
[img]http://www.magma-audio.nl/gz/radioactiv ... a4200x.gif[/img]
Rms Power 4 x 85 Watt 2 Ohm
Rms Power 4 x 55 Watt 4 Ohm
T.H.D < 0,04 %
S/N Ratio > 90 dB
Kanaalscheiding > 60 dB
Freq.bereik 10Hz-30Khz
Basboost Ja
Low-pass Ja 30Hz-250Hz
High-Pass Ja 5Hz-500Hz
Band-Pass Ja 30Hz-250Hz
Subsonic ja 5Hz-500Hz
Ingangsgvoeligheid 200mV-7V
Afmeting 270 x 45 x 215
Prijs: 189 euro
- GZRB 25X 10" 225W rms Sub
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/49_12.JPG[/img]
Deze sub mag je wel van mij overnemen voor een mooie prijs,pm maar
Laatst gewijzigd door Stefan S. op ma 21 jun 2004 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de Blaupunkt koop je altijd goed spul. Ben zelf erg te spreken over dit merk, en ga zelf ook een hele blaupunkt setup overwegen.
Lol......... gaat wat mis met uploaden bij hem denk ikrobclio16V schreef:Rare subwoofer, die heb ik nog nooit gezien.![]()