Vandaag na eindeloos in de file te hebben gestaan ben ik weer echt op een ouderwetse Renault kwaaltje gestuit

Als de fan aanslaat geeft het metertje ongeveer 95graden aan, rond de 84graden(?) gaat de fan weer uit, dit zie ik doordat er een lampje gaat branden op het instr.paneel. Binnen 2 min. is dit taferaal gebeurd, dus wat dat betreft is de koeling goed!
Maar de 2e x dat de fan aangaat (lampje) geeft het metertje 100graden aan en gaat uit op ongeveer iets boven de 90graden, de 3e x als de fan aangaat geeft het metertje 110graden aan en gaat bij 100graden uit, 115 bij 105 blablabla
Ik kreeg het dus warmer dan de motor zelf op een gegeven moment en heb dus maar even de noodknop ingedrukt waardoor de fan bleef draaien en de motor 70/75gr bleef, weliswaar te koel, maar ach...
Thuis heb ik een thermometer in het potje gestopt en ben gaan meten, maar de fan werkt prima, slaat in- en uit op de juiste waardes (94 en 84), elke x!!
Wordt ik nu voorgelogen door de sensor of de meter???
Xtra info: meter van Equus, tempsensor van Volvo bij thermostaat, stuurt ook metertje aan op instr.paneel. 2 metertjes door 1 sensor aangestuurd dus, goed ontlucht systeem
Oja.... toen de motor er net inzat en alleen de tempmeter op het instr.paneel aanstuurde stond de meter VERTICAAL bij bedr.temp, deze sensor geeft dus andere waardes aan dan de Renault sensors! Na aanluiten van de Equus erbij nam het metertje op het instr.paneel normale stand aan zoals origineel (3e streepje fan aan, iets eronder bedr.temp) en de Equus gaf ook de juiste waardes.
Wie heeft dit ooit meegemaakt en/of zinnige opmerkingen

thank u