Ik ben nu bezig met het aansluiten van de Olietemperatuurmeter (Equus). Maar kan niet vinden waar de sensor de bak in moet.
Het is toch niet de bedoeling dat ik de originele oliepeilsensor vervang voor deze nieuwe? Want het oliepeil zou ik graag willen houden.
Aangezien we nu bezig zijn (en ik niet de hele tijd op en neer kan rennen naar de pc ) zou ik het fijn vinden als ik vlug een reactie kan krijgen. Ik zou het helemaal gaaf vinden als iemand me dan ook beld: 06 24 66 16 10
Olie temp meten in je bak? Onder je dynamo zit een imbus bout waar een sensor in kan. Dan meet je precies op de goede plek. JL Tuning heeft van die sensoren liggen die er precies in passen.
Ik ben precies hetzelfde van plan (ook eqiuus) maar dan in het carter. (of ik heb je verkeerd begrepen, maar jij wil het in de versn.bak?).
Ik was niet van plan die sensor door het plaatijzer te jassen, maar even een passend warteltje te vinden en dat netjes op het carter te lassen. (natuurlijk niet als het carter nog op de auto zit....).
Ik weet alleen nog niet waar. Ik ga in ieder geval geen originele sensor vervangen voor het eqiuus sensortje.
Als je em in de bak wilt kun je een van die mooie koper kleurige bouten bekijken of je em daar niet voor in de plaats kan zetten of in integreren.
Ik ben er nog niet aan begonnen (eerst maar eens apk klaarmaken) en kan door de weeks ook niet bij de auto dus echt gedetailleerde info kan ik je nog niet geven, maar mee brainstormen is altijd leuk.
Je kan het ook op andere plekken meten(oliepeilstok) maar dan is je olie allang weer afgekoeld zodat je nooit optimaal meet. Dat doe je alleen onder je dynamo.
Dennis WBJ schreef:Ik wil geen vervelende opmerkingen gaan maken hier maar de vraag is toch zoooo simpel???? Of zie ik dat nou verkeerd?
Dus nog 1x : WAAR PLAATS IK DIE SENSOR OM DE OLIETEMPERATUUR TE METEN???????????
De enige plaats die ik kan vinden, lijkt me het vervangen van de oliepeilsensor, maar dat is toch niet de bedoeling of wel dan?
Dat is zeker wel de bedoeling, en naar mijn inziens een zeer amateuristische oplossing. Dus beste is serieus gewoon zoals al door roy gezegd gebruik maken van het gat onder de dynamo. Er bestaat zelfs een kans dat de sensoren van JL gaan werken op je equus meter, maar dat zou je even moeten uitzoeken.
of zoals roy al zei: schuin onder je dynamo zit een een plaats waar je kan meten.
Beide mogenlijkheden meet je niet direct in de bak.
En anders kan je onder op je carter zo'n plug doen, alleen als je verlaagd ben is het geen aanrader, want die rij je er zeker ondervandaan, met alle gevolgen van dien.
Bij mij zitten ze in Tstukjes tussen desbetreffende slangen, wel zo dat de vloeistof echt langs de sensor stroomt, dus het kontje steekt iets uit in de slang.
Mrtn schreef:Bij mij zitten ze in Tstukjes tussen desbetreffende slangen, wel zo dat de vloeistof echt langs de sensor stroomt, dus het kontje steekt iets uit in de slang.
Kzal 'm morgen even PMen
Momenteel wordt het koelvlmetertje aangestuurd door de Volvosensor bij de thermostaat, maar deze geeft de onjuiste waarden weer, zo is de motor op de snelweg 65gr bij 100km/h, 105 gr bij 180+ en bij 110gr gaat de fan draaien
Dit geëtter wil ik dus niet hebben, dan steek ik wel m'n vinger in het potje om een indicatietemp. te krijgen, bij AUW is ie op bedrijfstemp
Ik heb een olietemperatuurmeter en drukmeter gekocht. Graag zou ik de temperatuursensor ook plaatsen in het gat onder de dynamo, maar waar moet ik dan de druksensor laten? Zijn er mensen die hier die ook dit probleem hadden?
Een sensor zal wel geen druk en temperatuur kunnen meten toch?
De drukmeter zit bij de GTT inderdaad aan de voorkant van het blok, met een ingewikkelde aansluiting aan de zijkant van de banjo koppeling waar de olietoevoer naar de turbo aan zit.
Matijs schreef:De drukmeter zit bij de GTT inderdaad aan de voorkant van het blok, met een ingewikkelde aansluiting aan de zijkant van de banjo koppeling waar de olietoevoer naar de turbo aan zit.
Ja dat weet ik dat die aansluiting daar zit, maar kan ik daar dan ook mijn nieuwe oliedrukmeter op aansluiten? Iig niet met de bestaande sensor, dan meet ik onzin (9 bar). Heeft jl tuning ook druksensors die daar in passen?
Matijs schreef:De drukmeter zit bij de GTT inderdaad aan de voorkant van het blok, met een ingewikkelde aansluiting aan de zijkant van de banjo koppeling waar de olietoevoer naar de turbo aan zit.
Iemand hier een picje van toevallig, kmoe hem straks ook een bekijken.