Deze heeft een stompe achterkant
ACT: Mégane I
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ruimte voorin valt best tegen, minder dan bijv zelfs een 106 gti, waar het dashboard veel verder bij je weg staat, wat het allemaal minder 'communicatief' maakt, maar wel ruimer oogt; wilde ooit als eerste auto vts 16v/106 gti kopen, kwam toen bij citroen dealer en zag toen megane staan, was toen meteen weg van hoe het zit, miss niet ruim, maar voor iemand met mijn lengte echt ideaal, die stoelen (in monte carlo of de 16v) zitten perfect
.
achterin is het klein, kleiner dan polo, corsa oid; maar voor iets tot de 17/18 jaar best te doen
.
verders valt de ruimte voor opbergmogelijkheden wel tegen, geen dashboard bakje in het midden, of een middenconsole met ruimte voor iets op te bergen; maar achter tussen de stoelen heb je wel een mooi vakje
.
grootste pluspunten van de megane vind ik het fijne weggedfrag, met iets komende kont en niet dat irritante ondergestuurde karakter wat je zou verw88; en het verbruik is me reuze meegevallen, ruim 1 op 10 met een 2.0 16v valt me reuze mee gezien mij rijstijl

achterin is het klein, kleiner dan polo, corsa oid; maar voor iets tot de 17/18 jaar best te doen

verders valt de ruimte voor opbergmogelijkheden wel tegen, geen dashboard bakje in het midden, of een middenconsole met ruimte voor iets op te bergen; maar achter tussen de stoelen heb je wel een mooi vakje

grootste pluspunten van de megane vind ik het fijne weggedfrag, met iets komende kont en niet dat irritante ondergestuurde karakter wat je zou verw88; en het verbruik is me reuze meegevallen, ruim 1 op 10 met een 2.0 16v valt me reuze mee gezien mij rijstijl

Is een renault megane 5 deurs nog een beetje mooi optisch te tunen? Ik heb 1 kit gezien op reichard, maar deze was niet zo
. Past een voorbumper van een coupe ook op een gewone megane? Het voordeel van deze megane is dat ie tweedehands geen drol kost, maar hoe zit het bijv. met de wegligging en de ruimte voor de achterpassagiers? Is deze te vergelijken met een clio 5 deurs? Iemand ervaring met deze auto, ik hoor het graag 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik heb een Mégane coupe Ph2 op het oog, Dit betreft een model met LPG G3 onderbouw. Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Ik heb geprobeerd via de search wat tips te vinden maar kon niets vinden.
Het is een 1.6 16v sport.
Ik heb geprobeerd via de search wat tips te vinden maar kon niets vinden.
Het is een 1.6 16v sport.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Iemand?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
misschien heb je hier iets aan: http://clio-power.web1000.com/aankoop_a ... _coupe.htm
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
of je kunt ook kijken op http://www.meganecoupe.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Dank u!, Ik was ff de Mcc vergeten 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
[img]http://pictures.autotrader.nl/PICTURES/ ... 40x2x0.jpg[/img]
[img]http://pictures.autotrader.nl/PICTURES/ ... 40x3x0.jpg[/img]
[img]http://pictures.autotrader.nl/PICTURES/ ... 40x1x0.jpg[/img]
Om deze zou het moeten gaan
[img]http://pictures.autotrader.nl/PICTURES/ ... 40x3x0.jpg[/img]
[img]http://pictures.autotrader.nl/PICTURES/ ... 40x1x0.jpg[/img]
Om deze zou het moeten gaan
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
zeer netjes
vooral die koeienhuidjes op de stoelen 


He op gas moet je koken niet rijden
( mooie car hoor
)


-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Zijn er hier mensen met de 1.6 16v motor? en Wat zijn jullie bevindingen cq opmerkingen?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Rory, heeft dezelfde motor in zn clio liggen, maar mist af en toe toch wat vermogen geloof ik.Olijnsma schreef:Zijn er hier mensen met de 1.6 16v motor? en Wat zijn jullie bevindingen cq opmerkingen?
en helaas kan ik die nieuwe voorkant nog steeds niet mooi vinden op deze megane's. Maar goed smaken verschillen.
Verder ziet ie er netjes uit.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Hij is idd niet super snel, net ff een treetje hoger als mijn Clio, maar dat boeit me niet eens zo, de GTT blijft oppermachtig
Het gaat mij meer om betrouwbaarheid van die dingen. Storingen en dergelijke.
Heb het even een beetje uitgerekend, maar je bespaart toch zo'n 33 euro per tank beurt en het kost maar 60 euro per kwartaal meer aan belasting. Dus met de huidige prijzen: tel uit je winst!
Dus het gaat bij deze auto veel meer om betrouwbaarheid dan de prestaties, dat hij meer doet dan de Clio is leuk meegenomen.
En ja: ook hier was de roestduivel al begonnen

Het gaat mij meer om betrouwbaarheid van die dingen. Storingen en dergelijke.
Heb het even een beetje uitgerekend, maar je bespaart toch zo'n 33 euro per tank beurt en het kost maar 60 euro per kwartaal meer aan belasting. Dus met de huidige prijzen: tel uit je winst!
Dus het gaat bij deze auto veel meer om betrouwbaarheid dan de prestaties, dat hij meer doet dan de Clio is leuk meegenomen.
En ja: ook hier was de roestduivel al begonnen

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik denk niet dat het die Mégane coupe gaat worden, de inruil van mijn Clio is toch gewoon veel te laag.
Ik moet gewoon teveel toeleggen, Hetzelfde bedrag als wat ik moet toegeven op een Mégane break uit 2002, een 1.4 16v dynamique met 135.000 op de teller. Ex-lease, maar was die coupé ook.
Wie weet er in Friesland of in Groningen nog een Mégane te koop?
Eisen:
-G3 en Airco.
-Carroserie variant maakt niet zo gekke veel uit
-Minimaal vanaf 2000 en jonger natuurlijk
Ik moet gewoon teveel toeleggen, Hetzelfde bedrag als wat ik moet toegeven op een Mégane break uit 2002, een 1.4 16v dynamique met 135.000 op de teller. Ex-lease, maar was die coupé ook.
Wie weet er in Friesland of in Groningen nog een Mégane te koop?
Eisen:
-G3 en Airco.
-Carroserie variant maakt niet zo gekke veel uit
-Minimaal vanaf 2000 en jonger natuurlijk

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Yep, Olijnsma, ik heb sinds November ook een Mégane Coupé 1.6 16V (BJ. 12-2000). Wel een benzine en dus geen LPG. Maar het bevalt me heel goed hoor die motor. Maar ik had dan ook een Mégane 1.9D (BJ. 06-1999) van 65PK hiervoor, dus dat is al een heel verschil die 45PK meer. Het is mijn 1e auto boven de 100PK, dus ik weet niet hoe een 2.0 16V rijdt, en dat kan ik dus ook niet beoordelen.Olijnsma schreef:Zijn er hier mensen met de 1.6 16v motor? en Wat zijn jullie bevindingen cq opmerkingen?
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/57_Aut_0681.jpg[/img]
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/57_Aut_0653.jpg[/img]
Maar die 1.6 16V nogmaals, is een redelijk zuinige motor met voldoende trekkracht mijnsinziens

Groeten,
Rik
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik ben bang dat het de coupé zowieso niet wordt, die gast boodt gewoon een te laag inruilbedrag voor mijn clio.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Jammer, maar succes met de verdere zoektocht. Ik was ook eigenlijk niet ECHT op zoek naar een andere auto, maar kwam hem toevallig tegen. En gelijk verliefd!Olijnsma schreef:Ik ben bang dat het de coupé zowieso niet wordt, die gast boodt gewoon een te laag inruilbedrag voor mijn clio.
Tja, nu ben ik er heel erg gelukkig mee.
Groeten,
Rik
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Hoe zit het nou met die grilletjes op de neus? Ik kan er moeilijk wijs uit worden. Mijn Coupe heeft een zwart plastic ding met honingraat profiel.
Maar welke megane's hebben dan een chromen omlijsting? Want vind die persoonlijk mooier
Maar welke megane's hebben dan een chromen omlijsting? Want vind die persoonlijk mooier
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
De Dynamique en Privilege uitvoeringen hebben een chromen randje om de grilletjes.Olijnsma schreef:Hoe zit het nou met die grilletjes op de neus? Ik kan er moeilijk wijs uit worden. Mijn Coupe heeft een zwart plastic ding met honingraat profiel.
Maar welke megane's hebben dan een chromen omlijsting? Want vind die persoonlijk mooier
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ok, Dan binnenkort ff bij Holtrop kijken, vind die met chroom net ff wat mooier.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Zo op vacance in Greece kregen we omdat de Clio's uitgehuurd waren een (ietsjes grotere) Megane mee. Specs van dat ding waren 1.4 16V, jaartal weet ik niet maar was er een met zo'n vage kont.
Nou goed. We waren met z'n 5en, en ik kan al vertellen dat er ook achterin niet meer dan 5 tassen passen. Met bijna alle mogelijke stapelcombinaties afgegaan pastte de tassen er netaan in, dus goed aanduwen die achterklep en het zat. Stomme van die klep is de onwijs dikke ruimte bij de achterruitenwisser. En dichtgooien stuitert de klep weer open, dicht"leggen" werkt ook niet, je moet echt met bepaalde kracht die klep dichtdoen om hem goed te sluiten.
Dan ga je met z'n 5en rijden in dat ding. Ik heb niet altijd gereden, maar de paar keertjes bleek toch wel dattie ondanks z'n 16V vermogen tekort komt. In je eentje in de auto zal vast wel gaan, maar met z'n 5en (ook zonder tassen) trekt dat ding echt niet. Overschakelen pas bij de 5000 toeren omdat je anders niet vooruitkomt in de hogere versnelling. En bergen (die hebben ze in Griekenland nogal) zijn al helemaal terror, als je een lang stuk zo'n 12% hebt met wat bochtjes (die in z'n 2-3 kunnen) ontkom je er niet aan: je MOET in z'n 1e versnelling omhoog. Nee ben er niet echt tevreden over de trekkracht van dat ding.
Nou goed. We waren met z'n 5en, en ik kan al vertellen dat er ook achterin niet meer dan 5 tassen passen. Met bijna alle mogelijke stapelcombinaties afgegaan pastte de tassen er netaan in, dus goed aanduwen die achterklep en het zat. Stomme van die klep is de onwijs dikke ruimte bij de achterruitenwisser. En dichtgooien stuitert de klep weer open, dicht"leggen" werkt ook niet, je moet echt met bepaalde kracht die klep dichtdoen om hem goed te sluiten.
Dan ga je met z'n 5en rijden in dat ding. Ik heb niet altijd gereden, maar de paar keertjes bleek toch wel dattie ondanks z'n 16V vermogen tekort komt. In je eentje in de auto zal vast wel gaan, maar met z'n 5en (ook zonder tassen) trekt dat ding echt niet. Overschakelen pas bij de 5000 toeren omdat je anders niet vooruitkomt in de hogere versnelling. En bergen (die hebben ze in Griekenland nogal) zijn al helemaal terror, als je een lang stuk zo'n 12% hebt met wat bochtjes (die in z'n 2-3 kunnen) ontkom je er niet aan: je MOET in z'n 1e versnelling omhoog. Nee ben er niet echt tevreden over de trekkracht van dat ding.
dat was dan zeker wel een heel erg afgetrapte meganeJoost (DoubleYou) schreef:Zo op vacance in Greece kregen we omdat de Clio's uitgehuurd waren een (ietsjes grotere) Megane mee. Specs van dat ding waren 1.4 16V, jaartal weet ik niet maar was er een met zo'n vage kont.
Nou goed. We waren met z'n 5en, en ik kan al vertellen dat er ook achterin niet meer dan 5 tassen passen. Met bijna alle mogelijke stapelcombinaties afgegaan pastte de tassen er netaan in, dus goed aanduwen die achterklep en het zat. Stomme van die klep is de onwijs dikke ruimte bij de achterruitenwisser. En dichtgooien stuitert de klep weer open, dicht"leggen" werkt ook niet, je moet echt met bepaalde kracht die klep dichtdoen om hem goed te sluiten.
Dan ga je met z'n 5en rijden in dat ding. Ik heb niet altijd gereden, maar de paar keertjes bleek toch wel dattie ondanks z'n 16V vermogen tekort komt. In je eentje in de auto zal vast wel gaan, maar met z'n 5en (ook zonder tassen) trekt dat ding echt niet. Overschakelen pas bij de 5000 toeren omdat je anders niet vooruitkomt in de hogere versnelling. En bergen (die hebben ze in Griekenland nogal) zijn al helemaal terror, als je een lang stuk zo'n 12% hebt met wat bochtjes (die in z'n 2-3 kunnen) ontkom je er niet aan: je MOET in z'n 1e versnelling omhoog. Nee ben er niet echt tevreden over de trekkracht van dat ding.

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Nou... begin kilometerstand 9000 dus dat zal wel meevallen.
We hebben de wagen tot zo'n 10500 km gereden. En gelukkig geen kmtoeslag
Misschien dat die nu redelijk afgetrapt is vanwege de krachten die die moest leveren
We hebben de wagen tot zo'n 10500 km gereden. En gelukkig geen kmtoeslag

Misschien dat die nu redelijk afgetrapt is vanwege de krachten die die moest leveren

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Heb dit weekend een Megane 2 Dynamique 1.5 Dci gehuurd om naar de Grand Prix van Europa te gaan. Wat rijdt zo'n Megane 2 heerlijk zeg.
En nog zuinig ondanks m'n rijstijl in Duitsland.
Heb gemiddeld zo'n 1:19/1:20 gereden. 


Is de Megané coupe in 1 kleur blauw geproduceerd? Op deze bovenste foto oogt ie meer lichtblauw dan de onderste. Op de renault site heb ik ook geen kleurenpalet gevonden.
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/49_77637.a.jpg[/img]
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /69424.jpg[/img]
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/49_77637.a.jpg[/img]
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /69424.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
wil je nu toch voor een Mégane gaan?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik zag aan de achterasbevestiging van onze Megane een soort koker zitten. Nummer 2 op het plaatje. Waar zou deze voor zijn? Soort veerbrug oid?
[img]http://home.tiscali.nl/kardoes/asmegane.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/kardoes/asmegane.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
de 1.4 16v is ook eigenlijk te licht voor zo`n middenklasser, logisch dat je met 5 man en bepakking in Griekenland niet goed wegkomt in die bergen. Volgens mij hebben ze die motor erin gelegd om de "zuinige klant"tegemoet te komen. Dat blok doet ut goed in een Clio.Zo op vacance in Greece kregen we omdat de Clio's uitgehuurd waren een (ietsjes grotere) Megane mee. Specs van dat ding waren 1.4 16V, jaartal weet ik niet maar was er een met zo'n vage kont.
Mijn pa rijdt een megane met 1.6 16v en dat rijdt erg lekker, heb em nu een week tot mijn beschikking en ben er erg tevreden over, ook met 4 man en bagage trekt ie goed door, ook zonder steeds te moeten terugschakelen om toeren te maken, erg comfortabele wagen.