Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
205 Turbo
Contacteer:

Ollie schreef:Ik hoor het al, niks voor mij zo'n GTT :wink:

Twijfel trouwens over de aanschaf van een GTT ipv de Clio. Maar vrees dat ik de Clio niet fatsoenlijk verkocht krijg. Wil namelijk dan wel wat geld overhouden uit voorzorg na de aankoop van een GTT. Eens kijken wat ik ga doen...
Koop toch een 205 met Turbo :lol: :lol: :lol: :lol:

Mit Freundlichen Grusse

Stefan
Ollie

Is ook een franse bak, dus wrom niet :p
Marcel J.

Ollie kzou die 16V houden. Tis best een mooie bak en je weet wat je hebt, das bij een vijfje altijd maar weer de vraag :s Gooi der gewoon een getuned (PTrGte) 2.0 blokje in en de wielophanging van een 19 16V onder en zie daar een :bang: wagen.

En in zo'n 205 pas nog niet eens een fatsoenlijke koppeling (N)

:wink:

@Pat16V: kga zondag mee jong, lijkt mij wel relaxed :smoke:
Bram (vospower)

Clio houden zou ik ook zeggen, na al die liefde die je (in de uitlaat?!?) hebt gestopt :lol: En als je hem te langzaam vind, begin dan eerst eens flink te gassen en motorisch tunen is goedkoper dan een 5GTT kopen en maken zoals je clio nu is. :foto:
Patrick L.

@Olliver, gewoon de Clio blijven rijden en niet teveel euro`s meer insteken, krijg je toch niet meer terug. Mischien over een tijdje een GTT voor erbij :wink:
@MJ, goed kerel en nog bedankt voor de onderdelen (Y)

Heb vanmiddag ff de remmen van de GTT geupgrade. De remzadels en remschijven vervangen door die van een Clio 16v en ook uiteraard de blokjes.
Komende dagen ff inremmen en dan kan er zondag op de Ring gut gebremsd werden >-)
Ook tijdelijk stalen velgen erop, met redelijk oudere/slechte banden...

Hebben er nog meer mensen zin om mee te gaan, rond Nurburgring?
Bram (vospower)

ikke wel:P
Riël
Über-Spammer

Vospower schreef:
voske schreef:halloa,

mensen heb un probleempje. de startmotor doet niks meer. normaal als de startmotor toch kapot is hoor je toch wel nog un tick van het aanslaan of niet?? want ik draai de sleutel om en hoor helemaal nada nikkes?? bvd. :)

groejtes
Kan ook misschien aan je contactslot liggen. Probeer de massakabel en de signaalkabel van de startmotor eens te verbinden met een naald ofzo. Doet hij dan ook niks dan is hij zoieso naar de haaien. Die kabels zitten onder je turbo in een plastic omhulsel. suc6 ermee! (Y)
Uh uh. Je moet de + verbinden met de witte draad op de startmotor om het relais te schakelen.

@ollie: MIJN mening :): GTT kopen, goeie gtt's zijn er wel voor een nette prijs. Ik denk wel betrouwbaarder als de 16v, sneller en goedkoper in onderhoud :p

ooooooh nou zeg ik toch wat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bram (vospower)

Bij mij zijn die beiden rood...

Nu zeg je idd wat riel, betrouwbaar is volgens mij elke niet afgezeikte goed onderhouden auto, daarna is het een kwestie van geluk, en aan een GTT kan toch mee kapot gaan en verslijten dan aan een clio 16v lijkt me.
Marcel J.

Riël schreef:@ollie: MIJN mening :): GTT kopen, goeie gtt's zijn er wel voor een nette prijs. Ik denk wel betrouwbaarder als de 16v, sneller en goedkoper in onderhoud :p
Zeg je dat nu hardop?! :wink: (Y)
Riël
Über-Spammer

Vospower schreef:Bij mij zijn die beiden rood...

Nu zeg je idd wat riel, betrouwbaar is volgens mij elke niet afgezeikte goed onderhouden auto, daarna is het een kwestie van geluk, en aan een GTT kan toch mee kapot gaan en verslijten dan aan een clio 16v lijkt me.

Heb al wat meegemaakt en wat gehoord over die 16klappertjes. Veel verder als een koppakkingkje en een turbo als je een gegaffelde koopt kom ik vaak ook niet. Verder is 't normale slijtage. En waar vervang je je dynamo en zo liever, bij de gtt of bij de clio? :P Tja, alleen de roest hé
Marcel J.

Vospower schreef: en aan een GTT kan toch mee kapot gaan en verslijten dan aan een clio 16v lijkt me.
Euhm wacht ff. een gtt blokje uit 1945 dat zich bewezen heeft in wat 20 verschillende auto's ?! en makkelijk meer kan hebben dan het nu leverd en daar tegenover een 1.8 16V blokje dat nou niet bekend staat om zijn tuningsmogelijkheden cq uithoudingsvermogen...

desalniettemin houden die Clio...
Patrick L.

ach ja welk blok is nu beter eindeloze discussie, ik heb 4 16v blokjes gereden en motorisch is er niets kapot gegaan, heb alleen bij mijn eerste Clio16v en mijn huidige 1916v last van een lekkende oliekeerring. Verder is het gewoon slijtage wat elke auo kent, dynamo, startmotor etc. Bij de GTT ook nog niets gehad motorisch gezien.Dat 1400cc C2J.. blok is gewoon een oer-blok en erg betrouwbaar, hebben ze bijna in elk model gebruikt, van de R4, t/m Twingo...
Ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe je met je blok omgaat. Als je hem onderhoud en met beleid warm rijdt en er normaal mee omgaat, moeten beide bolkken het een hele tijd kunnen uithouden.
Riël
Über-Spammer

C1J pat ... foei :beer:
Patrick L.

Hehehe, ja die ja (Y)
Bram (vospower)

In principe is het niet echt een verbetering als een 16v minder betrouwbaar is. Je zou toch zeggen dat een nieuwer blok verbetert wordt ipv. in kwaliteit achteruit gaat :)
Ollie

Mooie discussie hier (Y)

Mijn Clio is grotendeels naar mijn smaak af zoals ie nu is. Hij zou wel een roestbehandeling en nieuw likje verf kunnen gebruiken. Maar ik ben hoe langer hoe gekker aan het worden op een 5GTT, zijn toch superbakkies :worship:
Maar ik heb natuurlijk het nodige geld in de Clio gestoken en weet nu wat ik er aan heb. Hij rijdt super en ik zal er nog een hele tijd mee vooruit kunnen. Punt van Patrick is ook wel waar natuurlijk, geld zie ik nooit meer terug. Maar dat is ook altijd zo helaas. Misschien toch maar eens tevreden zijn met wat ik heb en als we straks eens klaar zijn met school een GTT kopen en die met en met opknappen. Hmmm...keuzes in het leven zijn niet makkelijk :D
Bram (vospower)

Iedereen zal het jammer vinden als je je clio weg doet. Ik zou met een GTT wachten tot je klaar ben met je studie. Het geld komt dan wat makkelijker binnen en misschien ook wel de tijd, of een van de twee....Je mag nog wel ns een rondje in de mijne als hij klaar is :)
Ollie

Het is ws wel een heel stuk verstandiger als ik pas een GTT koop als ik ook de financiele middelen heb. Dan zoek ik me wel iedere week op TNM een andere GTT uit om een rondje in te rijden om de pijn vh wachten te verzachten :p :wink:

Wie gaat er trouwens allemaal naar die recordpoging in Zolder op 19/20 juni?
Patrick L.

ik heb me ingeschreven voor Zolder, geloof dat Wilco en Marcel ook wilden gaan.
Ollie

Ik lees dat er 608 inschrijvingen zijn, mega event dus!
En wat is de bedoeling, 1 dag of kamperen ofzo?
Marcel J.

Kga idd ook wel ff kijken, kheb me wel niet ingeschreven ofzo maar tlijkt mij dat als je met een sportieve reno komt je wel mee mag doen...en anders doe ik mee op Wilco's inschrijving zun wagen loopt dan toch nog niet :D Alleen jammer dat de 21T dan nog niet af is :@ BTW wel gisteren tank en achteras er weer onder gezet en nu opzoek naar een grotere benzinepomp :p Euhm meneer Koetsier :D

Trouwens Ollie vanwaar in een keer die interesse voor een vijfje?! je lijkt mij nou helemaal geen vijf rijder :D
Ollie

Ik geen 5 rijder? Is daar dan een standaard type van :p
Tja, weet niet, verandering van spijs doet eten of hoe gaat dat gezegde :wink:
Marcel J.

Ollie schreef:Ik geen 5 rijder? Is daar dan een standaard type van :p
Ja meestal zijn het wat serieusere types die gaan voor klasse betrouwbaarheid degelijkheid enz :D
Ollie schreef:Tja, weet niet, verandering van spijs doet eten of hoe gaat dat gezegde :wink:
Wat zegt de meid daarvan?! :) achja alsof zij niet weet hoe dat is >-)
Ollie

Nee, ben een trouwe hond en "de meid" ook, zoals jij het noemt :wink:
We zien het wel wat we tegenkomen. Clio bevalt prima, ben toch geen snelle rijder :p
Marcel J.

:lol: :lol: toch altijd ff reageren (Y)

Laat me het zo stellen kzou er best een clio bij willen hebben voor het comfort enz zo'n vijfje is leuk, maar voor dagelijks vervoer valt het toch een beetje tegen...ach wat ben ik weer onzin aan het uitkramen :lol:
Ollie

Je weet, ik reageer altijd en ben goed op stang te jagen :p
Tja, en ik rij toch veel korte stukjes, niet echt bevorderlijk voor het turbootje. Voor de Clio ook niet trouwens, maar daar hebben we de Deutsche Autobahn voor :D
Marcel J.

anders zondag mee gaan?! kun je jouw auto eens fatsoenlijk warm rijden :smoke: als je de gaspendaal weet te vinden :D (Tip: van de drie is het niet de middelste noch de linker :wink: )
Ollie

Nee, deze zondag niet. Maar vd zomer ga ik daar zeker een keer heen! (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Hou mij dan even op de hoogte via PM Ollie, dan ga ik misschien wel ff mee.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ollie

Chris schreef:Hou mij dan even op de hoogte via PM Ollie, dan ga ik misschien wel ff mee.
Komt helemaal goed (Y)
Marcel J.

Ollie schreef:
Chris schreef:Hou mij dan even op de hoogte via PM Ollie, dan ga ik misschien wel ff mee.
Komt helemaal goed (Y)
Neeejjj Ollie laten we het gezellig houden :D

Kben trouwens vergeten om naar je olieshit te kijken |: sorry, maar kmoet deze week toch nog ff langs dus mischien dan wel, neem ik het donderdag wel mee naar de Geusselt.
Ollie

Kiek mer mien jung :p :D
Marcel J.

Ollie schreef:Kiek mer mien jung :p :D
Zou je willen...

@Pat16V: hoe remt het nu eigenlijk?! is het een aanrader...
Patrick L.

MJ schreef:
Ollie schreef:Kiek mer mien jung :p :D
Zou je willen...

@Pat16V: hoe remt het nu eigenlijk?! is het een aanrader...
nog ff beetje inremmen, hij bijt nu nog niet echt goed in de remmen, is nog allemaal nieuwe hè. Voor mij zowieso al een voorruitgang , want mijn vorige schijven waren wat krom :)
Ollie

Nu nog de roestduivel aanpakken en het wordt nog eens wat :p :wink:
Gesloten