grotere motor in clio 1.4 rl

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

ik heb een clio 1.4 rl motorcode e7j, ik wou eigenlijk weten wat voor een motor ik erin kan doen.
het moet minstens 100pk hebben. ik had gehoord dat motorblok van een r19 erin past, klopt dat?
Riël
Über-Spammer

Ja, dan zou ik voor de 1.7 mpi motor gaan van de renault 5 gte of de 19 txe. Goed in te bouwen en goedkoop aan te komen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

krijg ik nog problemen met inbouw (motorstunen, etc.)?
betekent dat ook dat ik de kabelboom moet overzetten? of is de gte een carb. motor?

ik dacht anders aan een 1.8 16v uit de r19 maar weet niet of motor stunen kloppen.
Steven
Car: M536

Zucht gaan we weer....

Alles is om te bouwen, maar koop dan gewoon een clio 16v ipv een hele auto om te bouwen.

Veel mensen vergeten de complete remmerij, de kabelbomen etc. bespaar jezelf de moeite en koop gewoon een 16v.

Of je moet goedkoop aan een schadeauto komen, maarja dan nog.
speedline

Ombouwen van de complete techniek is vaak het interessantst. Zeker financieel.

Wij beginnen bijvoorbeeld bij JL Tuning morgen aan een ombouw van een Clio 2 Phase 1 naar RS specificatie. Klant kwam met dezelfde vraag. Andere motor, liefst turbo. Na de mogelijkheden voorgelegd en doorgerekend te hebben kwam de ombouw naar RS eruit als diegene met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

En dan heb ik het over een complete ombouw. Dus inclusief kabelboom, airbags, interieur, airco, complete ophanging, uitlaatsysteem, etcetera.

De 2e optie is gewoon een snellere auto kopen. Iets duurder. Maar uit bovenstaande posts blijkt dus ook dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. En niet alleen denken trouwens. Uit ervaring.

Voor een Clio 1 is de beste optie een 16v met motorschade kopen en daar de complete techniek van een Williams inlepelen. Meeste kans dat je dan nog wat terug ziet van je investering.

Van een 1.4 een 1.8 maken bijvoorbeeld is een onverkoopbare auto creëren. Tenzij je kunt aantonen dat alle relevante systemen zijn omgebouwd. En zelfs dan alleen nog interessant voor liefhebbers. En zeg nu zelf liever een compleet doorontwikkeld product (RSi, 16v of Williams) als een origineel 1.4 met een grotere motor.
Riël
Über-Spammer

Als antwoord op zijn vraag ongeveer 100 pk te krijgen in een 1.4 clio is een investering van max 350 euro voor de spullen niet teveel. Paar uurtjes werk en altijd terug te draaien. Aan de wens voldaan dus. Heb het niet over een 16v of een extreme conversie.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie