[R5gtt] Ervaringen met incar schakelbare bleedvalve?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Heeft iemand ook zo'n schakelbare 'bleedvalve' in de 5 zitten, waarmee je met een elec. schakelaar de turbodruk van 0,67 naar bv vooringestelde 1 bar kan zetten? Ik bedoel dus niet zo'n draai-ding maar met 2 instelbare standen met schakelaar bediend.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

PM Riel maar eens, die heeft dat wel liggen voor je!!! (Y)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja heb ik.
Tijdelijke montage:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/TurboBoost.jpg[/img]

Met een industrial strenght drukregelaar tot 8 bar :lol:
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Werkt dat een beetje mooi zoiets? Is toch ideaal voor lange ritten op de snelweg. Lijkt me niet goed om honderden kilometers te knallen op 1 bar. Kun je 'm mooi switchen in de auto naar 0,67.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik ga straks mijn cilinderkop monteren, dus zodra ik heb gereden laat ik weten of hij het doet :lol:
Stefijn had een zelfde systeem met dezelfde gasafsluiter (alleen een andere bleed valve), en dat werkte perfect. Hij had de druk zelfs helemaal omlaag gezet naar 0,4 of 0,5 bar, en schakelde naar iets van 0,8 geloof ik.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik ga morgen ook ff een gasafsluiter scoren, de bleedvalve heb ik al.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Met 2 gasafsluiters kun je nog meer lol maken :) 4 standen...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Riël schreef:Met 2 gasafsluiters kun je nog meer lol maken :) 4 standen...
Ja en met n gasafsluiters 2 tot de macht n standen :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach tis 0.4 of 0.9 iets ertussen interxeert me niet :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, niet ertussen :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

0.5 - 1.0 - 1.5 - 2.0

of niet Riel? :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah strax met groep A wordt het gewoon 0.4/1.1 of misschien ff 1.2 :p

Als ik warmrij kan ie lekker op 0.4 en als ik normaal op- en neer naar me werk moet. En als we dan echt gaan spelen klik en gassen maar.

Wat moet je dan nog ertussen op 0.6 en 0.9 doen?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Waarom willen jullie allemaal op 0.4 rijden? Je geeft toch geen volgas met warmrijden, en mij lijkt het een billige verhouding van mengsel als je op 0.4 volgas geeft.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Matijs schreef:0.5 - 1.0 - 1.5 - 2.0

of niet Riel? :lol:
Bijvoorbeeld :) Een draaiknopje met daarboven in digitaal de ingestelde druk is ook wel uber niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naja ik rijd nu op iets van 0.5 ofzo, rijd nog prima.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Ik rij 0,4 omdat dat het meeste contrasteert met de hoger ingesteld druk (0,7 of meer). Je krijgt dan veel meer een turbobooooost gevoel :) En een GTT is echt niet langzaam met 0,4 bar.
Riël schreef: Bijvoorbeeld :) Een draaiknopje met daarboven in digitaal de ingestelde druk is ook wel uber niet?
Nou dat vind ik nou net niet handig. Je kunt dan niet snel een bepaalde druk instellen. Draaien, draaien, bijstellen, oeps te veel, terugdraaien...dan is je "tegenstander" al lang weg... :)
Kun je beter een combinatie maken, schakelbaar en al dan niet van binnen uit of met scherm in te stellen.De bleedklep is dan wel niet binnen in te stellen, maar in de praktijk kom je daar echt niet aan


Ik heb het nu zo:

[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... natief.jpg[/img]
Gesloten bleedcircuit, daardoor krijg je bij een eventueel lek een lagere druk (itt het open bleedcircuit wat meestal toegepast wordt: lek = hogere druk), stuk veiliger dus :)


[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... eling1.jpg[/img]
1 gasklep, met een klein bleedklepje



[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... eling3.jpg[/img]
2 knoppies met ledjes.


Ik wilde eerst dit maken:
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... dubbel.jpg[/img]
een dubbele uitvoering dus, vandaar ook de dubbele knopjes op het consooltje, maar uiteindelijk niet gedaan omdat het weinig zin heeft 4 instellingen te maken tussen 0,4 en 0,9 bar (ik wilde eigenlijk tussen 0 en 0,9 bar, maar 0 bar kun je niet instellen op de actuator: hij gaat niet lager dan 0,4), en aangezien ik mn GTT toch niet ging aanpassen om meer dan 0,9 bar aan te kunnen heb ik daar vanaf gezien. Het 2e knopje op de console bedient nu de radiatorfan (manual override)

Ik rij op 0,4 bar (uiterst haalbare minimum) en 0,7 bar (standaard druk dus, is genoeg :) )

Ik heb geen schema meer van de electriek, maar zo moeilijk is dat niet.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Dat ziet er allemaal über uit :worship: Ook die quintez (Y) :p
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Ollie schreef:Dat ziet er allemaal über uit :worship: Ook die quintez (Y) :p
Die quintezz heb ik niet meer aangezien ik toch nooit geflits wordt ;) maar dat was wel een ideale plek voor zo'n ding, vrijwel onzichtbaar voor politie en dieven
Plaats reactie