[R5gtt] Ervaringen met incar schakelbare bleedvalve?
Heeft iemand ook zo'n schakelbare 'bleedvalve' in de 5 zitten, waarmee je met een elec. schakelaar de turbodruk van 0,67 naar bv vooringestelde 1 bar kan zetten? Ik bedoel dus niet zo'n draai-ding maar met 2 instelbare standen met schakelaar bediend.
Ja heb ik.
Tijdelijke montage:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/TurboBoost.jpg[/img]
Met een industrial strenght drukregelaar tot 8 bar
Tijdelijke montage:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/TurboBoost.jpg[/img]
Met een industrial strenght drukregelaar tot 8 bar
Werkt dat een beetje mooi zoiets? Is toch ideaal voor lange ritten op de snelweg. Lijkt me niet goed om honderden kilometers te knallen op 1 bar. Kun je 'm mooi switchen in de auto naar 0,67.
Ik ga straks mijn cilinderkop monteren, dus zodra ik heb gereden laat ik weten of hij het doet
Stefijn had een zelfde systeem met dezelfde gasafsluiter (alleen een andere bleed valve), en dat werkte perfect. Hij had de druk zelfs helemaal omlaag gezet naar 0,4 of 0,5 bar, en schakelde naar iets van 0,8 geloof ik.
Stefijn had een zelfde systeem met dezelfde gasafsluiter (alleen een andere bleed valve), en dat werkte perfect. Hij had de druk zelfs helemaal omlaag gezet naar 0,4 of 0,5 bar, en schakelde naar iets van 0,8 geloof ik.
Met 2 gasafsluiters kun je nog meer lol maken 4 standen...
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ja en met n gasafsluiters 2 tot de macht n standenRiël schreef:Met 2 gasafsluiters kun je nog meer lol maken 4 standen...
Nee, niet ertussen
0.5 - 1.0 - 1.5 - 2.0
of niet Riel?
of niet Riel?
Jah strax met groep A wordt het gewoon 0.4/1.1 of misschien ff 1.2
Als ik warmrij kan ie lekker op 0.4 en als ik normaal op- en neer naar me werk moet. En als we dan echt gaan spelen klik en gassen maar.
Wat moet je dan nog ertussen op 0.6 en 0.9 doen?
Als ik warmrij kan ie lekker op 0.4 en als ik normaal op- en neer naar me werk moet. En als we dan echt gaan spelen klik en gassen maar.
Wat moet je dan nog ertussen op 0.6 en 0.9 doen?
Waarom willen jullie allemaal op 0.4 rijden? Je geeft toch geen volgas met warmrijden, en mij lijkt het een billige verhouding van mengsel als je op 0.4 volgas geeft.
Bijvoorbeeld Een draaiknopje met daarboven in digitaal de ingestelde druk is ook wel uber niet?Matijs schreef:0.5 - 1.0 - 1.5 - 2.0
of niet Riel?
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Ik rij 0,4 omdat dat het meeste contrasteert met de hoger ingesteld druk (0,7 of meer). Je krijgt dan veel meer een turbobooooost gevoel En een GTT is echt niet langzaam met 0,4 bar.
Kun je beter een combinatie maken, schakelbaar en al dan niet van binnen uit of met scherm in te stellen.De bleedklep is dan wel niet binnen in te stellen, maar in de praktijk kom je daar echt niet aan
Ik heb het nu zo:
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... natief.jpg[/img]
Gesloten bleedcircuit, daardoor krijg je bij een eventueel lek een lagere druk (itt het open bleedcircuit wat meestal toegepast wordt: lek = hogere druk), stuk veiliger dus
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... eling1.jpg[/img]
1 gasklep, met een klein bleedklepje
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... eling3.jpg[/img]
2 knoppies met ledjes.
Ik wilde eerst dit maken:
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... dubbel.jpg[/img]
een dubbele uitvoering dus, vandaar ook de dubbele knopjes op het consooltje, maar uiteindelijk niet gedaan omdat het weinig zin heeft 4 instellingen te maken tussen 0,4 en 0,9 bar (ik wilde eigenlijk tussen 0 en 0,9 bar, maar 0 bar kun je niet instellen op de actuator: hij gaat niet lager dan 0,4), en aangezien ik mn GTT toch niet ging aanpassen om meer dan 0,9 bar aan te kunnen heb ik daar vanaf gezien. Het 2e knopje op de console bedient nu de radiatorfan (manual override)
Ik rij op 0,4 bar (uiterst haalbare minimum) en 0,7 bar (standaard druk dus, is genoeg )
Ik heb geen schema meer van de electriek, maar zo moeilijk is dat niet.
Nou dat vind ik nou net niet handig. Je kunt dan niet snel een bepaalde druk instellen. Draaien, draaien, bijstellen, oeps te veel, terugdraaien...dan is je "tegenstander" al lang weg...Riël schreef: Bijvoorbeeld Een draaiknopje met daarboven in digitaal de ingestelde druk is ook wel uber niet?
Kun je beter een combinatie maken, schakelbaar en al dan niet van binnen uit of met scherm in te stellen.De bleedklep is dan wel niet binnen in te stellen, maar in de praktijk kom je daar echt niet aan
Ik heb het nu zo:
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... natief.jpg[/img]
Gesloten bleedcircuit, daardoor krijg je bij een eventueel lek een lagere druk (itt het open bleedcircuit wat meestal toegepast wordt: lek = hogere druk), stuk veiliger dus
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... eling1.jpg[/img]
1 gasklep, met een klein bleedklepje
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... eling3.jpg[/img]
2 knoppies met ledjes.
Ik wilde eerst dit maken:
[img]http://members.home.nl/stefijn/gtt/cupc ... dubbel.jpg[/img]
een dubbele uitvoering dus, vandaar ook de dubbele knopjes op het consooltje, maar uiteindelijk niet gedaan omdat het weinig zin heeft 4 instellingen te maken tussen 0,4 en 0,9 bar (ik wilde eigenlijk tussen 0 en 0,9 bar, maar 0 bar kun je niet instellen op de actuator: hij gaat niet lager dan 0,4), en aangezien ik mn GTT toch niet ging aanpassen om meer dan 0,9 bar aan te kunnen heb ik daar vanaf gezien. Het 2e knopje op de console bedient nu de radiatorfan (manual override)
Ik rij op 0,4 bar (uiterst haalbare minimum) en 0,7 bar (standaard druk dus, is genoeg )
Ik heb geen schema meer van de electriek, maar zo moeilijk is dat niet.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Die quintezz heb ik niet meer aangezien ik toch nooit geflits wordt maar dat was wel een ideale plek voor zo'n ding, vrijwel onzichtbaar voor politie en dievenOllie schreef:Dat ziet er allemaal über uit Ook die quintez