ACT: F.A.Q. ICE

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Olijnsma schreef: een paar mdf schoten monteren
dus een soort box in de kist monteren met de juiste inhoud
Dat had ik idd ook bedacht alleen dan moet ik me hele kist inclusief bekleding slopen :s

Ik zat daarom te denken aan opvullen!?
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Met opvullen alleen zal je niet de gewenst inhoud bereiken, dus toch echt met schotje werken :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Met opvullen alleen zal je niet de gewenst inhoud bereiken, dus toch echt met schotje werken :wink:

Idd, je zal met massief materiaal moeten werken. anders heb je nog steeds dat er lucht wordt doorgelaten, en op een gegeven moment heb je een doffe woofer, geloof ook niet dat dat de bedoeling is.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij kun je er best wel wat cement ofzo in laten lopen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Hoe kan ik een eventuele kortsluiting opsporen in mijn bedrading van de radio.

Mijn vorige radio is nl gesneuveld wegens een sluiting (denk ik) en stuurde vervolgens niks meer uit naar de boxen, alleen naar de sub via de RCA die dus wel werkte.

Ik kon alleen geen enkel punt vinden waar sluiting zou kunnen ontstaan.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik had ook ff een vraagje..

wat speelt het beste.

zoŽn standaard kist met woofer en alles er in,

of een kist zelf maken ect ect,

want lijkt mij makelijker in de toekomst om gewoon zo kant en klare kist te kopen..

je heb toch ook kisten waar je dan zelf de sub nog bij moet zoeken??
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan, mits de goede inhoud van de box (dus aangepast op je sub). Volledige kisten inclusief versterker zijn vaak van 'slechtere' kwaliteit. Je zult ook waarschijnlijk nooit een complete set vinden van een van het betere alpine materiaal. Een voordeel van wel een comlete kist is is dat de woofer en kist vaak goed op elkaar zijn afgesteld. Wil je gewoon lekkere bas dan zou ik het wel doen, ga je meer voor superieure kwaliteit en mega decibels, neem dan alles los :)

Grtz Bram
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ok,

maar bijvoorbeel infinity heeft ook van die kisten zonder versterker.. RF volgens mij ook.. als je daardan ook zoŽn RF of infinity versterker op aansluit.

Is dat dan ook minder als je dan zelf gaat bouwen?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

SchepjeS schreef:ok,

maar bijvoorbeel infinity heeft ook van die kisten zonder versterker.. RF volgens mij ook.. als je daardan ook zoŽn RF of infinity versterker op aansluit.

Is dat dan ook minder als je dan zelf gaat bouwen?
Klopt, die kisten voldoen prima, want de inhoud is exact berekend MAAR die kisten zijn standaard, 13 in een dozijn.

En op zich is dat niet erg, maar iemand die wat meer eisender is wil daarom juist een custombox, waar netjes de versterkers zijn ingebouwd, en wat al dan niet de specifieke eisen zijn.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Chris@R5 schreef:Hoe kan ik een eventuele kortsluiting opsporen in mijn bedrading van de radio.

Mijn vorige radio is nl gesneuveld wegens een sluiting (denk ik) en stuurde vervolgens niks meer uit naar de boxen, alleen naar de sub via de RCA die dus wel werkte.

Ik kon alleen geen enkel punt vinden waar sluiting zou kunnen ontstaan.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Chris@R5 schreef:Hoe kan ik een eventuele kortsluiting opsporen in mijn bedrading van de radio.

Mijn vorige radio is nl gesneuveld wegens een sluiting (denk ik) en stuurde vervolgens niks meer uit naar de boxen, alleen naar de sub via de RCA die dus wel werkte.

Ik kon alleen geen enkel punt vinden waar sluiting zou kunnen ontstaan.
Je geeft bijna zelf 't antwoord.In de bedrading zit geen kortsluiting want de radio werkt gewoon.Het onderdeel wat kapot is , is het 'versterker gedeelte' in je radio.Heb je de luidsprekers ook doorgemeten?? Hier kan natuurlijk ook een kortsluiting in zitten (of een los kontakt >-) )waardoor je de versterker kunt opblazen.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

hoe meet ik die boxen dan door en wat zijn echte 'don'ts' bij bedrading van boxen?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dit doe je door de plus en min tepakken van luidspreker en dan met een ohm meter te meten.Normaal moet je dan een getal van rond de 4 ohm krijgen.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

En in geval van storing hoger lijkt mij, toch?

edit/ Moet ik dit meten bij het filter (composet)?/edit
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

nee, juist lager. Want 4 ohm is een weerstand. Als je een draadje pakt van 5 cm heb je nauwelijks weerstand. Dus is het getal zeer laag.

Dit is hetzelfde als bij jouw speakers als er kortsluiting is, is er weinig weerstand dus een laag getal.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Chris@R5 schreef:En in geval van storing hoger lijkt mij, toch?

edit/ Moet ik dit meten bij het filter (composet)?/edit
nee, probeer eerst eens de speakers zelf, dus de plus en min polen bij de magneet
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Bij kortsluiting is hij 0 en bij een bv onderbroken spoel oneindig.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Olijnsma schreef:nee, juist lager. Want 4 ohm is een weerstand. Als je een draadje pakt van 5 cm heb je nauwelijks weerstand. Dus is het getal zeer laag.

Dit is hetzelfde als bij jouw speakers als er kortsluiting is, is er weinig weerstand dus een laag getal.
Maar dit moet ik dus doen als ik de HU heb aangesloten. Het lijkt mij dat als ik 'm aansluit en ik zet 'm aan en ga meten dan is het weer voorbij.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Chris@R5 schreef:
Olijnsma schreef:nee, juist lager. Want 4 ohm is een weerstand. Als je een draadje pakt van 5 cm heb je nauwelijks weerstand. Dus is het getal zeer laag.

Dit is hetzelfde als bij jouw speakers als er kortsluiting is, is er weinig weerstand dus een laag getal.
Maar dit moet ik dus doen als ik de HU heb aangesloten. Het lijkt mij dat als ik 'm aansluit en ik zet 'm aan en ga meten dan is het weer voorbij.
nee gewoon multi meter op de speaker zetten, zonder dat je de radio hebt aangesloten, want de radio heeft niets te maken met sluiting in de speakers.

Wat wel kan is achter de radio eens proberen op de plus en min draad. en kijken wat je dan krijgt.

Maar is pas nodig als blijkt dat de tweeter en de woofer gewoon 4 ohm aangeven
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Net de compo doorgemeten en er kwam het volgende uit:

Beide woofertjes: 4ohm
Beide tweeters: 2ohm

Moeten die tweeters op 2ohm of heb ik heel toevallig in beide sluiting?? :evil: :S
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nee,de gemeten waarden zijn goed.Het gaat om een compo setje?
Misschien sluiting in je filter?
Hoe je dat moet meten weet ik niet.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik heb voor mijzelf vanmiddag een Signat klasse D digitaal monoblock gekocht voor in de Clio, heb geen zware eisen dus dat moest wel geneog zijn.... dacht ik.

Maar wat ontzettend weinig vermogen zit er in dit ding. Het moet een 10 inch pioneer woofer aandrijven, en mij vorige versterker (Caliber Competition) moest de gain halverwege en de instelling in de radio op 0, en dan zat je al met hoofdpijn.

Nu heb ik bij deze Signat de gain vol open, de radio instelling op +6 en heb dezelfde eigenschappen van de Caliber op de radio met -4. :( Wel een beetje teleurgesteld hierin.

De Caliber heeft mindere RMS waarden als deze Signat ( de Dig1) de Dig1 heeft 430watt rms bij 4 ohm. De woofer heeft een max capaciteit van 250 watt RMS en die zat dus echt lang niet tegen het max aan.

Wou ik gewoon ff kwijt :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Mijn install is ook weer up and running (~) 8) .

BTW Eri>>k nait soezen, bloazen met die kar >-)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Chris@R5 schreef:Mijn install is ook weer up and running (~) 8) .

BTW Eri>>k nait soezen, bloazen met die kar >-)
:S en nu in Nederlands?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

ik wil komende week es voor wat setjes gaan kijken, niet te moeilijk, gewoon radio + versterker + subje

welke merken moet ik echt mijdden? Ik wil niet teveel uit gaan geven eigenlijk.
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

dennisvr schreef:ik wil komende week es voor wat setjes gaan kijken, niet te moeilijk, gewoon radio + versterker + subje

welke merken moet ik echt mijdden? Ik wil niet teveel uit gaan geven eigenlijk.
Marquant, Supertech en Boschmann sowieso, maar een beetje zaak verkoop dit spul niet :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ligt natuurlijk helemaal aan jouw smaak en budget.

Maar hier een paar suggesties:

Radio: Pioneer en Alpine Rules, Clarion is wel aardig en Sony met een beperkt aantal modellen.

Versterker en Sub: Hier gaat een wereld voor je open, veel zooi en en top spul te koop. Een goede sub met kist valt te scoren rond de 150-200 euro.

Een goede versterker is prijziger, maar houd ook hier weer aan als je het simpel wilt doen: Pioneer, Alpine, Rockford, Ground Zero, Audison. En noem er maar een groot aantal op:

Afraders zijn Sony, JVC, en alle bekende en onbekende B-Merken.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Beste kun je een dagje gaan shoppen bij Ron de Vries, zeer goede prijzen, deskundige info en service (Y)
[img]http://www.rondevries.nl/catalog/images/showroom.png[/img]
Laatst gewijzigd door Stefan S. op za 15 mei 2004 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron RS
Berichten: 675
Lid geworden op: ma 15 apr 2002 0:00
Locatie: Papendrecht

Wie weet of je op een radio Renault een subwoofer kan aansluiten.Heb al wel een versterker er op zitten.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ron RS schreef:Wie weet of je op een radio Renault een subwoofer kan aansluiten.Heb al wel een versterker er op zitten.
het kan wel, desnoods via de High input van een versterker.

Of splitsen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Marquant, Supertech en Boschmann sowieso, maar een beetje zaak verkoop dit spul niet :D
die kende ik idd al ;)
tnx
Olijnsma schreef:Ligt natuurlijk helemaal aan jouw smaak en budget.

Maar hier een paar suggesties:

Radio: Pioneer en Alpine Rules, Clarion is wel aardig en Sony met een beperkt aantal modellen.

Versterker en Sub: Hier gaat een wereld voor je open, veel zooi en en top spul te koop. Een goede sub met kist valt te scoren rond de 150-200 euro.

Een goede versterker is prijziger, maar houd ook hier weer aan als je het simpel wilt doen: Pioneer, Alpine, Rockford, Ground Zero, Audison. En noem er maar een groot aantal op:

Afraders zijn Sony, JVC, en alle bekende en onbekende B-Merken.
budget: rond de 400-450 pleuro
dtune_stefan schreef:Beste kun je een dagje gaan shoppen bij Ron de Vries, zeer goede prijzen, deskundige info en service (Y)
[img]http://www.rondevries.nl/catalog/images/showroom.png[/img]
Zwaag is niet echt in de buurt :P
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Als je ziet hoeveel het scheelt bij Ron de Vries, kun je wel naar België rijden. :wink: Als ik hier naar Almelo ga( zit ook een hifizaak) betaal ik alleen voor een amp 369 euro en heb dan een JBL GTO6000, kost bij rdv 169 euro. :D
Maar wat jij wilt :lol:
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Als je ziet hoeveel het scheelt bij Ron de Vries, kun je wel naar België rijden. :wink: Als ik hier naar Almelo ga( zit ook een hifizaak) betaal ik alleen voor een amp 369 euro en heb dan een JBL GTO6000, kost bij rdv 169 euro. :D
Maar wat jij wilt :lol:
hij heeft een webshop ;)

probleem is, ikke audio n00b. ikke niet zelf kunnen ;)
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Nee hoor, Ron de Vries is een volledige winkel. Ze hebben daar een groot assortiment en je kunt wel 20 verschillende merken luisteren. Das het grote voordeel, want iedereen heeft een eigen smaak en je moet toch luisteren :wink:
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Nee hoor, Ron de Vries is een volledige winkel. Ze hebben daar een groot assortiment en je kunt wel 20 verschillende merken luisteren. Das het grote voordeel, want iedereen heeft een eigen smaak en je moet toch luisteren :wink:
ben ik ook wel van plan
ff wat zaakies af hier ;)
maar wil me geen rotzooi laten aansmeren. snappie :P
Plaats reactie