ACT: Renault 19

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Post hier alles wat je maar kwijt wilt over de Renault 19, alle modellen en phase's.

Dus alles over de 16V, 1.8, 1.4, kun je hier kwijt.
Zowel hatchback, sedan en cabrio.
Phase 1 en 2.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Victor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 20 feb 2004 14:47
Locatie: Amersfoort

Maar meteen een vraagje. Als ik op de motor afrem dan hoor ik een soort schurend geluid. Het lijkt of het uit de aandrijfas komt linksvoor.
Als ik de koppeling indruk is t weg en als ik optrek of gewoon constant rijd hoor ik t niet.
maakt ook niet uit of ik een bocht maak of rechtuit rijd.
T is vooral bij afremmen in zn 2 of 3 duidelijk hoorbaar.

(gaat om 16V phase2 cabrio met 145.000km)

Nog een ander vraagje: wanneer moet de distr riem vervangen worden? volgens de vorige eigenaar is dit bij 100.000 gebeurd, ongeveer 2 jaar geleden. Ik kan dit niet checken.

Verder geweldige auto!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Victor schreef: Nog een ander vraagje: wanneer moet de distr riem vervangen worden? volgens de vorige eigenaar is dit bij 100.000 gebeurd, ongeveer 2 jaar geleden. Ik kan dit niet checken.
Volgens mij om de 4 jaar of 120.000KM.

Als je het niet met zekerheid weet kun je hem misschien beter laten vervangen.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Victor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 20 feb 2004 14:47
Locatie: Amersfoort

bij 120.000 km of 4 jaar??

Die gozer waarvan ik m kocht had er de ballen verstand van. Hij was van zn vriendin en hij was geimporteerd vanuit Duitsland zomer 2000 dus 4 jaar geleden.
Hij wist alleen zeker te melden dat hij de distr riem had laten vervangen in de tijd dat hij m had. Dat kan dus max 3,5 jaar geleden zijn.

Ik ga m nog maar es bellen om te kijken of die iets meer info heeft.

Nog een suf vraagje. Ik reed gisteren bijna mn tank leeg (pijltje stond helemaal onderaan) maar dat lampje bij je tankmeter ging niet aan.
Wanneer gaat ie aan? hoeveel liter heb je dan nog? Hoort dit lampje ook aan te springen als je je contact aan doet (zoals bv lampje in je temperatuurmeter)? Dit doet ie namelijk niet. Hij heeft ook nog nooit geknippert of zo (zoals gisteren met bijna lege tank in een bocht) Misschien lampie stuk, misschien had ik toch nog genoeg benzine.
in een frans instructie boekje staat alleen dat als die aan gaat je zo snel mogelijk moet denken.
Victor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 20 feb 2004 14:47
Locatie: Amersfoort

denken= tanken
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik heb ook probleem met mistlichten.

Doe ik mistlichten aan, gaat lampje op dashboard branden, maar mistlichten gaan niet aan, na minuutje of 2 gaan ze opeens aan. :s

Maar na een minuutje of 2 gaan ze ook zomaar weer uit, terwijl lampje op dashboard nog aanstaat.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dit is wat je noemt echt Renault rijden.

Ik heb namelijk ook wel eens dat gewoon 1 van de voorknipperlichten weigerd, als je hem dan de 2de keer gebruikt doet hij het wel.

Het hoort nou eenmaal een beetje bij het merk :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
bartuitlauwe
Berichten: 935
Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
Locatie: Beneden - Leeuwen
Contacteer:

@ victor.
foutje
Als mijn pijltje helemaal beneden staat zit er nog zeker 7 liter in.

en als het lampje begint te branden nog ongeveer 5.
Laatst gewijzigd door bartuitlauwe op wo 12 mei 2004 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

bartuitlauwe schreef:@ victor.
Dat lampje hoort idd gewoon aan te gaan als je hem op contact zet. Je kan dus bijna wel met zekerheid zeggen dat dat lampie stuk is.
Als mijn pijltje helemaal beneden staat zit er nog zeker 7 liter in.

en als het lampje begint te branden nog ongeveer 5.
Hij gaat alleen branden als je tank bijna leeg is. Als je een volle tank hebt gaat dat lampje uiteraard niet branden als je contact aanstaat (zoals het temperatuur lampje)

Die lampjes maken vrijwel geen branduren, dus gaan echt zelden stuk. Als de naald 0 aanwijst duurt het nog even voor dat lampje gaat branden. Neem maar een jerrycan benzine mee, en ga het maar proberen. Je zal zien dat hij op een gegeven moment gaat branden.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Bart V schreef:
bartuitlauwe schreef:@ victor.
Dat lampje hoort idd gewoon aan te gaan als je hem op contact zet. Je kan dus bijna wel met zekerheid zeggen dat dat lampie stuk is.
Als mijn pijltje helemaal beneden staat zit er nog zeker 7 liter in.

en als het lampje begint te branden nog ongeveer 5.
Hij gaat alleen branden als je tank bijna leeg is. Als je een volle tank hebt gaat dat lampje uiteraard niet branden als je contact aanstaat (zoals het temperatuur lampje)

Die lampjes maken vrijwel geen branduren, dus gaan echt zelden stuk. Als de naald 0 aanwijst duurt het nog even voor dat lampje gaat branden. Neem maar een jerrycan benzine mee, en ga het maar proberen. Je zal zien dat hij op een gegeven moment gaat branden.
Ja, bij mijn vorige R19, 1.4i ging ik altijd pas tanken als lampje ging branden, rijdt maar lang genoeg door, dan gaat hij vanzelf branden.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Victor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 20 feb 2004 14:47
Locatie: Amersfoort

"Dat lampje hoort idd gewoon aan te gaan als je hem op contact zet. Je kan dus bijna wel met zekerheid zeggen dat dat lampie stuk is.
Als mijn pijltje helemaal beneden staat zit er nog zeker 7 liter in. "

Bij contact aan gaat dit lampje bij mij niet branden!
Ik zal t eens uittesten en een beetje extra benzine meenemen. De actieradius is toch al niet zo veel, dus vind t wel handig als ik wat langer door kan rijden.

Iemand toevallig nog antwoord op 1 van mn andere vragen?
- geluid in aandrijfas?
- distr riem na hoeveel km?
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Bart V schreef: Hij gaat alleen branden als je tank bijna leeg is. Als je een volle tank hebt gaat dat lampje uiteraard niet branden als je contact aanstaat (zoals het temperatuur lampje)

Die lampjes maken vrijwel geen branduren, dus gaan echt zelden stuk. Als de naald 0 aanwijst duurt het nog even voor dat lampje gaat branden. Neem maar een jerrycan benzine mee, en ga het maar proberen. Je zal zien dat hij op een gegeven moment gaat branden.
Ik heb mijn tank anders ook wel eens leeggereden (en dan bedoel ik ook echt leeg :p ) zonder dat het lampje aangang....
De tank erna ging hij weer wel gewoon aan toen de tank bijna leeg was.
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Een tank helemaal leeg rijden is niet goed voor een oudere auto, omdat er vaak zand water en andere viezigheid onder in de tank zit die je dan in je motor krijgt :( , niet?
One clio to rule them all
Victor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 20 feb 2004 14:47
Locatie: Amersfoort

misschien naief om bij een Renault op een lampje af te gaan :wink:

Mn dagteller doet t ook niet. iemand daar nog een tip voor? Ik ga er geen nieuwe teller voor inzetten of mn dashboard uit elkaar halen.
bartuitlauwe
Berichten: 935
Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
Locatie: Beneden - Leeuwen
Contacteer:

Heeft er misschien iemand het elec schema voor de elec spiegels.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

bartuitlauwe schreef:Heeft er misschien iemand het elec schema voor de elec spiegels.
Ja, maar die staan in mijn Haynes R19 boek.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
bartuitlauwe
Berichten: 935
Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
Locatie: Beneden - Leeuwen
Contacteer:

Zou je die kunnen inscannen?

Dat zou wel mooi zijn.
heb namelijk pas elec spiegels gekocht
maar weet niet precies wat welke draad is.
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Victor schreef:misschien naief om bij een Renault op een lampje af te gaan :wink:

Mn dagteller doet t ook niet. iemand daar nog een tip voor? Ik ga er geen nieuwe teller voor inzetten of mn dashboard uit elkaar halen.
Dan is er toch weinig aan te doen? Die van ons wil niet meer op 0 gezet worden, het knopje pakt niet of zo. Ik heb er in een woede aanval met m'n mobieltje op zitten rammen en nu zie ik halve cijfers. Maar hij doet het verder nog wel. :lol:
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

:lol: :lol:
Clio 16v.....
Victor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 20 feb 2004 14:47
Locatie: Amersfoort

Ja dat doet de mijne ook. Hij loopt wel maar reset niet. Dus heb je er geen zak aan.

maar ff terugkomend op mn andere vraag. Kan iemand nou voor me checken of dat lampje van benzine gaat branden als je contact aanzet (net als je temperatuurlampje en velen andere lampjes)?

Bij mij doet ie dat dus niet, maar hierboven staan 2 verschillende reacties. iemand zegt van niet en iemand zegt van wel.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Victor schreef:Ja dat doet de mijne ook. Hij loopt wel maar reset niet. Dus heb je er geen zak aan.

maar ff terugkomend op mn andere vraag. Kan iemand nou voor me checken of dat lampje van benzine gaat branden als je contact aanzet (net als je temperatuurlampje en velen andere lampjes)?

Bij mij doet ie dat dus niet, maar hierboven staan 2 verschillende reacties. iemand zegt van niet en iemand zegt van wel.
Ben ff de R19 1.8 ingedoken van mijn pa.
Als ik de auto op contact zet, zie je dit.
Bij mijn oude 1.4 ging lampje niet branden bij contact, hij ging wel aan als hij bijna leeg was, anders niet,
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_mooi%20002.jpg[/img]

Hoop je zo meer duidelijk te geven.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Victor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 20 feb 2004 14:47
Locatie: Amersfoort

Thanx!!! (Y)
duidelijker :foto: kan niet
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

kan ik de voorremmen van een 16v monteren op een niet 16v? dus schijven en klauwen.

ik wil namelijk wat meer remkracht op m'n cabrio en dit lijkt me wel een goede optie aangezien er voor de 16v mooie setjes remschijven e.d. te koop zijn
The Saint
Berichten: 241
Lid geworden op: vr 5 dec 2003 19:46
Locatie: Zo'n beetje overal

robertr19 heeft gelijk, brandt alleen als de tank bijna leeg is.
je kunt ook nu vol tanken en kijken hoeveel liter erin gaat, is dat minder dan zeg 48 liter, zou het lampje sowieso niet moeten gaan branden, is het meer, dan kan hij kapot zijn.
mijn ervaring is, dat het lampje pas gaat branden als de wijzer onder leeg staat, en toch gaat er dan nog geen 50 liter in.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

edwin19 schreef:kan ik de voorremmen van een 16v monteren op een niet 16v? dus schijven en klauwen.

ik wil namelijk wat meer remkracht op m'n cabrio en dit lijkt me wel een goede optie aangezien er voor de 16v mooie setjes remschijven e.d. te koop zijn
Ja, dat kan volgens mij wel.
Volgens mij is er niks verschillends aan een gewone 19 en een 16V.
Anders moet Bart V maar ff reageren, das de R19 man. :wink:
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik kwam nog een foto tegen van een dashboard van een Renault.
Staat op marktplaats,is sportstuur te koop.
Komt van een clio16v/1916v.

Maar ik heb vraag over dat dashboard.

Zo''n dashboard heb ik nog nooit gezien, en het lijkt me eerder een dashboard van een 19 dan een clio.

R21 is onmogelijk, want dat dashboard is weer heel anders, die heeft geloof ik geen draaiknoppen.

Wie heeft dit dashboard meer gezien en heeft er foto''s van.

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_21134.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

tis zeker geen clio
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

RobertR19 schreef:Ik kwam nog een foto tegen van een dashboard van een Renault.
Staat op marktplaats,is sportstuur te koop.
Komt van een clio16v/1916v.

Maar ik heb vraag over dat dashboard.

Zo''n dashboard heb ik nog nooit gezien, en het lijkt me eerder een dashboard van een 19 dan een clio.

R21 is onmogelijk, want dat dashboard is weer heel anders, die heeft geloof ik geen draaiknoppen.

Wie heeft dit dashboard meer gezien en heeft er foto''s van.

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_21134.jpg[/img]
Dit is het dashboard van een phase 2 R19.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Allebei niet. Is geen 16v dash naar mijn idee. Een 16v stuurtje alleen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Riël schreef:Allebei niet. Is geen 16v dash naar mijn idee. Een 16v stuurtje alleen.
Ja, maar zit dit dashboard in een R19?

@Marcel: dashboard van ph2 heeft toch witte tellercijfers.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Riël schreef:Allebei niet. Is geen 16v dash naar mijn idee. Een 16v stuurtje alleen.
Klopt,dit is een R19 phase 2 dash.

[img]http://www.renault19world.de/gallery/ph ... lutz08.jpg[/img]
The Saint
Berichten: 241
Lid geworden op: vr 5 dec 2003 19:46
Locatie: Zo'n beetje overal

zo ff snel zeg ik oude 25
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

RobertR19 schreef:Ik kwam nog een foto tegen van een dashboard van een Renault.
Staat op marktplaats,is sportstuur te koop.
Komt van een clio16v/1916v.

Maar ik heb vraag over dat dashboard.

Zo''n dashboard heb ik nog nooit gezien, en het lijkt me eerder een dashboard van een 19 dan een clio.

R21 is onmogelijk, want dat dashboard is weer heel anders, die heeft geloof ik geen draaiknoppen.

Wie heeft dit dashboard meer gezien en heeft er foto''s van.

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_21134.jpg[/img]
Komop renaultliefhebbers, ga je ff in een hoekje schamen hoor :p

Dit is een dashboard van een R21 ph2.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

edwin19 schreef:kan ik de voorremmen van een 16v monteren op een niet 16v? dus schijven en klauwen.

ik wil namelijk wat meer remkracht op m'n cabrio en dit lijkt me wel een goede optie aangezien er voor de 16v mooie setjes remschijven e.d. te koop zijn
Weet vrij zeker dat dat zo gaat passen. Je mag wel een keertje langrijden, dan proberen we het wel ff. Als het past heb ik nog een setje klauwen liggen voor je.
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bart V schreef:
RobertR19 schreef:Ik kwam nog een foto tegen van een dashboard van een Renault.
Staat op marktplaats,is sportstuur te koop.
Komt van een clio16v/1916v.

Maar ik heb vraag over dat dashboard.

Zo''n dashboard heb ik nog nooit gezien, en het lijkt me eerder een dashboard van een 19 dan een clio.

R21 is onmogelijk, want dat dashboard is weer heel anders, die heeft geloof ik geen draaiknoppen.

Wie heeft dit dashboard meer gezien en heeft er foto''s van.

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/59_21134.jpg[/img]
Komop renaultliefhebbers, ga je ff in een hoekje schamen hoor :p

Dit is een dashboard van een R21 ph2.
1000% zeker een 21, kheb er zo 1 gehad :)
Plaats reactie