[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
speedline

Donleben schreef:Dat had ik op zich wel gedaan. Ik vroeg me alleen af of er ook een andere oplossing was. Betere schijven en andere blokken kunnen natuurlijk ook, maar dan ga je nog niet groter.

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=200
Je had nu de achterschijven te pakken in de standaard maat. En achter hoeft het echt niet groter.

Dit is wel de goede. De 285mm kit voor de CLio 16v. De foto toont de gtt variant maar de 16v kit behelst precies hetzelfde!

285mm schijven met blokken, caliper spacers en verdere benodigdheden...

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/brakes/race_kit.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door speedline op wo 21 apr 2004 6:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

afgelopen zondag heb ik nog wel gebruikt gemaakt van de remmen tijdens de TT. Die 285 schijven met grotere klauwen blijven toch echt wel een stukkie langer beter remmen dan die standaard spulletjes
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman

Matijs schreef:Hey ff over die Ferodo DS remblokken he, ik wilde die laatst bestellen bij de lokale toko die die dingen in het assorti heeft, maar ik ben me helemaal wild geschrokken van de prijzen!!! Heeft die gast van ferodo (die eerst opgebeld moest worden omdat die DS blokken niet in het standaard Ferodo boek staan) scheel gekeken en prijzen voor schijven zitten oplezen, of word ik echt geacht ruim 300 euri neer te tellen voor een setje DS2500 voorremblokken voor de GTT?!?
Dan heeft die gast scheel zitten kijken.
Ik was voor DS2500 blokken nog geen 100 euro kwijt geloof ik.

DS 3000 schijnt inderdaad heel duur te zijn.

En die gewone Ferodos verbanden als sneeuw voor de zon als je een beetje op je middelste pedaal gaat staan :smoke: :smoke: dus gooi die maar weer in de kliko Mathijs :lol:
canonballman

Tom schreef:afgelopen zondag heb ik nog wel gebruikt gemaakt van de remmen tijdens de TT. Die 285 schijven met grotere klauwen blijven toch echt wel een stukkie langer beter remmen dan die standaard spulletjes
Ik hoor toch dat er een witte R25 je een paar keer om je oren vloog, en het was GEEN 6 cilinder!!
:wink:
Bart V

canonballman schreef:
Matijs schreef:Hey ff over die Ferodo DS remblokken he, ik wilde die laatst bestellen bij de lokale toko die die dingen in het assorti heeft, maar ik ben me helemaal wild geschrokken van de prijzen!!! Heeft die gast van ferodo (die eerst opgebeld moest worden omdat die DS blokken niet in het standaard Ferodo boek staan) scheel gekeken en prijzen voor schijven zitten oplezen, of word ik echt geacht ruim 300 euri neer te tellen voor een setje DS2500 voorremblokken voor de GTT?!?
Dan heeft die gast scheel zitten kijken.
Ik was voor DS2500 blokken nog geen 100 euro kwijt geloof ik.

DS 3000 schijnt inderdaad heel duur te zijn.

En die gewone Ferodos verbanden als sneeuw voor de zon als je een beetje op je middelste pedaal gaat staan :smoke: :smoke: dus gooi die maar weer in de kliko Mathijs :lol:
Kijk anders even op de site van Dutch Power Trading, die gasten bieden bijna alles aan van Ferodo voor schappelijke prijzen. Goede toko is dat (Y)

Link: http://www.dutchpowertrading.nl/
oldskool

ik weet niet waar jullie je spullen vandaan hale maar dan verdienen ze wel genoeg aan jullie
orginele ferodo voor de gtt voorwiel=26 euro
race ferodo =
ds performance=72 euro
ds 2500=76 euro
ds3000=104 euro
dit zyn de pryzen tada
wie wil remmen moet ook geld hebben om t te kope en niet zeuren over die paar euro
moet je anders maar een suzuki alto kope heb je al die spullen ook niet nodig o- 100 5 minuten
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Bart V schreef:
Kijk anders even op de site van Dutch Power Trading, die gasten bieden bijna alles aan van Ferodo voor schappelijke prijzen. Goede toko is dat (Y)

Link: http://www.dutchpowertrading.nl/
Kan je het bij hem nog niet vinden kijk dan ff op http://www.sandtler.de want daar haalt raymond van DPT zijn spullen ook vandaan :wink:
oldskool

Kan je het bij hem nog niet vinden kijk dan ff op http://www.sandtler.de want daar haalt raymond van DPT zijn spullen ook vandaan
valt zeker niet mee he om de pryzen van de remblokken te vinden kyk naar de regel hier boven en je hebt alles wat je moet weten
leze is soms best moeilyk voor sommige
deze pryze komen namelyk uit het sandtler boek dhhhhh
Christian

ant1 schreef:Kloppen deze gegevens van de laguna: laguna 2.0 16v B56D motor N7Q bestel nr hoofdremcilinder 7701205484 ????
weet iemand hier al meer info over?
oldskool

ant1 schreef:
Kloppen deze gegevens van de laguna: laguna 2.0 16v B56D motor N7Q bestel nr hoofdremcilinder 7701205484 ????
christian schreef:weet iemand hier al meer info over
ja deze info klopt en wordt zaterdag in de clio 16v gemonteerd
Christian

wat kost i :)
Matijs
Contacteer:

oldskool schreef:ik weet niet waar jullie je spullen vandaan hale maar dan verdienen ze wel genoeg aan jullie
race ferodo =
ds performance=72 euro
ds 2500=76 euro
ds3000=104 euro
dit zyn de pryzen tada
wie wil remmen moet ook geld hebben om t te kope en niet zeuren over die paar euro
moet je anders maar een suzuki alto kope heb je al die spullen ook niet nodig o- 100 5 minuten
Dat klinkt inderdaad beter. Ik kon me ook al niet voorstellen dat jullie allemaal een geldboom in de tuin hebben...
Waar haal jij die dingen Oldskool?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

oldskool schreef:
Kan je het bij hem nog niet vinden kijk dan ff op http://www.sandtler.de want daar haalt raymond van DPT zijn spullen ook vandaan
valt zeker niet mee he om de pryzen van de remblokken te vinden kyk naar de regel hier boven en je hebt alles wat je moet weten
leze is soms best moeilyk voor sommige
deze pryze komen namelyk uit het sandtler boek dhhhhh
Relaxxx aub.

wat ik bedoel te zeggen, is dat als je het op de site van DPT niet kan vinden je het bij sandtler op kan zoeken en hij het voor dezelfde prijs kan regelen. dus ook voor andere dingen dan remblokken. 8)
Maus

Voor rond de E40,- heb je al een setje OMP blokken, deze schijnen ook best te remmen. Iemand hier ervaring mee?
oldskool

matijs schreef: Dat klinkt inderdaad beter. Ik kon me ook al niet voorstellen dat jullie allemaal een geldboom in de tuin hebben...
Waar haal jij die dingen Oldskool
ik haal myn spullen in Veldhoven gewoon met garage korting ze kunnen veel leveren van koni s tot verlagings sets tot sachs koppeling sets enz
en anders de tuners effe bellen om de spullen te bestellen of gt auto parts= schoolmaat
wie een goede auto wil hebben moet ook inversteren
in hun auto maar de meeste doen of kunnen dit niet
of ze doen maar de helft
(no offence)maar heeft ook met de leeftyd te maken
maar dat is nu eenmaal myn mening
weet ook wel dat het veel geld kost om em goed te krygen
antoine
Car: Renault Clio III RS

Matijs schreef:
oldskool schreef:ik weet niet waar jullie je spullen vandaan hale maar dan verdienen ze wel genoeg aan jullie
race ferodo =
ds performance=72 euro
ds 2500=76 euro
ds3000=104 euro
dit zyn de pryzen tada
Dat klinkt inderdaad beter. Ik kon me ook al niet voorstellen dat jullie allemaal een geldboom in de tuin hebben...
Waar haal jij die dingen Oldskool?
Ja probeer http://www.gtautoparts.nl ze zitten in bergeijk :) 's maandags gesloten en in een autosport weekend vrijdag en zaterdagen ook
Tom
Moderator
Car: MB

canonballman schreef:
Tom schreef:afgelopen zondag heb ik nog wel gebruikt gemaakt van de remmen tijdens de TT. Die 285 schijven met grotere klauwen blijven toch echt wel een stukkie langer beter remmen dan die standaard spulletjes
Ik hoor toch dat er een witte R25 je een paar keer om je oren vloog, en het was GEEN 6 cilinder!!
:wink:
maar die vloog idd ook over drempels, dat heb ik maar gelaten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Donleben
Contacteer:

speedline schreef:ELF MOTO DOT5.1 remvloeistof

De beste remvloeistof op de markt in mijn bescheiden opinie. Geschikt voor de hoogste temperaturen en zwaarste toepassingen. Is minder hygroscopisch en gaat daarom (theoretisch) langer mee...

[img]http://www.lubrifiants.elf.com/en/repository/0000000000000586.jpg[/img]

Nieuwe synthetische remvloeistof. Siliconenvrij en toepasbaar in alle soorten remsystemen. Levert zeer hoge prestaties en maximale veiligheid. Het is mengbaar met alle andere chemische synthetische remvloeistoffen zoals DOT3, 4 en 5.1.

Maar niet met siliconen DOT5 en de speciale LHM vloeistof!

PM/MAIL voor info...
Hoeveel remvloeistof gaat er eigenlijk in een clio 16v? Moet een remleiding vervangen, dus gaat er gelijk nieuw vloeistof in.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jordi - Clio 16V

ik zit met het volgende; ik wil/moet mijn remschijven vervangen van mijn clio 16V uit '92 (achter versleten voor krom :( ) ik heb al zitten spitten in dit topic maar, ik wil zo goedkoop mogelijk mijn schijfjes vervangen (omdat mijn clio nog meer aandachts puntjes heeft €€€) voor het liefst iets grooter (Laguna 2.0 16V?) de meeste merken vind ik nog al €€€ wat is nou voor mij het voordeeligst? standaard of... (geen sloop)

gr Jordi
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Jordi - Clio 16V

wat is de goedkoopste oplossing? deze?
-standaard maten
-2 x remschijf achter €95 (incl. lager en abs ring 26 tanden anders €53,30)
-2 x remschijf voor €59 (gevent.)

of weet iemand nog iets goedkopers?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
antoine

Christian schreef:wat kost i :)
Informatie is bij mabo te verkrijgen.
Laatst gewijzigd door antoine op zo 30 mei 2004 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Christian

ant1 schreef:
Christian schreef:wat kost i :)
ongeveer 160 euri ex materiaal.Nadere informatie is over een aantal weken bij mabo te verkrijgen.
heeft het nou een betere werking kun je het echt merken met remmen?
antoine

Ik heb er nu tijdelijk een hoofdrem cilinder van een 19 opzitten.Hierbij merk je al verschil,dus ben benieuwt wat 't verschil is tussen de die van een 19 en die van een laguna.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

ant1 schreef:Ik heb er nu tijdelijk een hoofdrem cilinder van een 19 opzitten.Hierbij merk je al verschil,dus ben benieuwt wat 't verschil is tussen de die van een 19 en die van een laguna.
Wat is het type nummer van die?? Op een GTT zit een bendix 19, op de normale clio's ook. op de 16v zit een 20 net als op de wiliie. Waarom op een 19 dan ook niet??

Het verschil tussen de 19, en 20 is 1 mm oppervlak. :p

GR.Frits
antoine

Toch merk je die 1 mm,en 't is maar tijdelijk. :p
Christian

ik dacht als je die van een laguna er op kreeg of paste het niet?
Donleben
Contacteer:

Donleben schreef: Hoeveel remvloeistof gaat er eigenlijk in een clio 16v? Moet een remleiding vervangen, dus gaat er gelijk nieuw vloeistof in.
Weet iemand dit? Ga zo beginnen..
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
StevenK
Contacteer:

Donleben schreef:
Donleben schreef: Hoeveel remvloeistof gaat er eigenlijk in een clio 16v? Moet een remleiding vervangen, dus gaat er gelijk nieuw vloeistof in.
Weet iemand dit? Ga zo beginnen..
Tot íe vol zit en ontlucht is.

het klinkt flauw, maar ook bij het ontluchten gaat er weer olie uit enzo, dus dit is echt de manier.
antoine

Christian schreef:ik dacht als je die van een laguna er op kreeg of paste het niet?
over 2 weken komt hij erop
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

speedline schreef:ELF MOTO DOT5.1 remvloeistof

De beste remvloeistof op de markt in mijn bescheiden opinie. Geschikt voor de hoogste temperaturen en zwaarste toepassingen. Is minder hygroscopisch en gaat daarom (theoretisch) langer mee...

[img]http://www.lubrifiants.elf.com/en/repository/0000000000000586.jpg[/img]

Nieuwe synthetische remvloeistof. Siliconenvrij en toepasbaar in alle soorten remsystemen. Levert zeer hoge prestaties en maximale veiligheid. Het is mengbaar met alle andere chemische synthetische remvloeistoffen zoals DOT3, 4 en 5.1.

Maar niet met siliconen DOT5 en de speciale LHM vloeistof!

PM/MAIL voor info...
Zaterdag ga ik de oude vloeistof in de Clio vervangen, door dot 5.1. Maar hoe weet ik nu dat het zover is doorgespoeld dat de dot 5.1 tot in de remcilinders zit? Maw, wat zou de inhoud van de leidingen kunnen zijn? Ik heb een liter, maar om nou gewoon per wiel er 250 ml door te spoelen :s
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Menno

Je ziet wel wanneer er schone vloeistof uit je ontluchtingsnippels komt, dan ben je er. Aan een liter heb je ruim voldoende voor een auto.
rev it like a rental
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dank je! (Y) :)

Als ik het uitreken (correct me if I'm wrong):

interne diameter remleiding: 4 mm (=0,04 dm)
lengte remleiding rechtsachter: 5 m (=50 dm)

Inhoud: (0,5 x diameter) x (0,5 x diameter) x pi x lengte:
= 0,02 x 0,02 x 3,14159 x 50 = 0,06 dm3 = 0,06 liter

Dus als ik 100 ml per wiel ververs is dat voldoende. Daar komt dan de huidige inhoud van het reservoir bij. Laat dat eens 100 ml zijn, dan zou ik rechtsachter 200 ml verversen, en bij de overige wielen 100 ml. Waarbij het vooraan met 75 ml toe zou kunnen, door de veel kortere remleidingen.

Toch? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Jordi - Clio 16V

is dit nou een standaard maat achterremschijf van een clio 16V met ABS?
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

dees zijn voor voor aangezien het geventileerde zijn.
Jordi - Clio 16V

-Ray- schreef:dit remt ook erg lekker, maar ik wil in de toekomst toch die big brakes van k-tec erop hebben, is toch wel erg geil om te zien :p

[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/118-1801_IMG.jpg[/img]

[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/118-1804_IMG.jpg[/img]
2 foto's voorkant en achter kant dacht ik (die oude lijken me toch achterremschijven)
Plaats reactie