Audiokabel naar binnen???

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Sander101

Weet iemand hoe ik mijn audiokabel vanaf mijn accu naar binnen krijg? Of kan ik dat beter laten doen?
Anonymous

wat voor auto en audiokabels vanaf je accu??
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Je bedoelt zeker je voedingskabel?

Bij mijn clio zat er achter mijn stuurinrichting een rubberen mof waardoor ik de kabel naar binnen kon krijgen (heeft wel een halve dag geduurd!)
Moet je es goed kijken, schuin achter je pedalen achter de stuurkolom.

Succes :D
Cleaned Style
Projecttopic
Nick (germanstyle)

Yep daar zit hij ook bij de twingo, nou gelukkig dat ik iemand bij me had die er ervaring mee had, want tis echt een rotwerkje om dat ding daar doorheen te krijgen :(
Ollie

Daar kan ik alleen nog maar hetzelfde aan toevoegen, is echt een lastige klus. Vereiste is al dat je met z'n tweetjes bent, anders wordt het helemaal moeilijk! Maar na een halve dag klooien heb je dan ook wat!
RonaldClio16v
Contacteer:

Wat nou moeilijk? Halve dag om een kabel door een gaatje te duwen? Het is net als sex de eerste keer kan moeilijk zijn, maar duurt echt geen halve dag.
Ik heb in mijn clio twee voedings kabels naar de accu liggen. Dit heeft bij elkaar mischien 2 uur geduurd. En dan wel helemaal af en aangesloten natuurlijk. Stukje taart in het engels.
AT YOUR SERVICE
jeroen.k

idd, jah...5 minuten en die kabel is binnen...maar ja, bij de 19 zit er dan ook precies achter de accu een heel mooi gaatje om die kabel doorheen te drukken. Als je geen gaatje heb zal je trouwens in je auto moeten gaan boren...
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Nou probeer dat maar es bij een nieuwe clio, dan is alles echt goed geisoleerd en afgewerkt!
En met die halve dag bedoel ik dus ook het zoeken naar een gaatje.
Wat bij de vrouw dus makkelijker is :lol:
([schaammode/]sorry voor de vrouwonvriendelijke opmerking [/:schaammode])
Cleaned Style
Projecttopic
Paskie

Hoi, ik heb hetzelfde k@tkarweitje laatst ook moeten doen voor de remote van mn radardetector (met redelijk wat gevloek 8) ) Maar wat ik heb gedaan(clio16v ph1) : ik heb een gaatje van ong 5 /6 mm geboord in die rubberen mof bij de pedalen ,wel voorzichtig !! daarna steek je vanaf de binnenkant een ijzeren staafje (ong 4 mm dik,zoals een draadeind of zo'n staafje waarmee je kunt lassen).Als t goed is kun je dat ijzeren staafje dan naar t motorcompartiment wrikken...... je draad eraan tapen en weer terug trekken naar binnen.
Een persoon trekt aan de binnenkant aan t staafje en de ander duwt vanaf de andere kant.

ik weet niet of je er wat aan hebt ,maar is misschien wel een handige tip.

succes ermee en grtz
Anonymous

voor de clio 16v ph1:

- verwijder ruitenwissers + linkersproeier
- verwijder plastic onder ruitenwisserlinks
- verwijder zekeringen kastje (niet die in motorcompartiment maar die ene linksvoor naast je ruitensproeier reservoir)
- verwijder ruitensproeier reservoir.

nu zie je waar een draadboom door je schurbord (motor > ruimte tussen schutborden) gaat en door je schutbord (ruitme tussen schutborden > interieur)deel twee.

de eerste is makkelijk, gewoon losschroeven erbij legeen en weer vast schoeven, de tweede is als hier boven beschreven, klooien persen wrikken. handige tools:

- helper met kleine polsen handen (je broertje. je vriendin)
- zaklamp
- dun (paar mm) stalen dingetje

niet opgeven, op een gegeven moment lukt het. ik deed het binnen een uurtje inclusief alles los en vast draaien
Arjen

Een standaard tooltje van mij bij het installeren van kabels is een stuk elektriciteitskabel. Gewoon van dat blauwe of bruine voor in huis. Kun je overal doorheen duwen. Oogje aan het uiteinde buigen, kabel erdoor en ff vastzetten met tape. Werkt perfect!!
Anonymous

Arjen schreef:Een standaard tooltje van mij bij het installeren van kabels is een stuk elektriciteitskabel. Gewoon van dat blauwe of bruine voor in huis. Kun je overal doorheen duwen. Oogje aan het uiteinde buigen, kabel erdoor en ff vastzetten met tape. Werkt perfect!!
same here !
Maus

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Nou probeer dat maar es bij een nieuwe clio, dan is alles echt goed geisoleerd en afgewerkt!
En met die halve dag bedoel ik dus ook het zoeken naar een gaatje.
Wat bij de vrouw dus makkelijker is :lol:
([schaammode/]sorry voor de vrouwonvriendelijke opmerking [/:schaammode])
Het gaatje had ik zo gevonden, alleen om de kabel er doorheen te krijgen heeft me een halve dag gekost. Was die er eindelijk doorheen, kwam ik 'm nergens meer tegen! Bleek dattie achter een plastic beschermkapje zat. Eer dat ik daar achter was....
Robke
Car: Lexus IS250

Ploegah schreef:voor de clio 16v ph1:

- verwijder zekeringen kastje (niet die in motorcompartiment maar die ene linksvoor naast je ruitensproeier reservoir)

nu zie je waar een draadboom door je schurbord (motor > ruimte tussen schutborden) gaat en door je schutbord (ruitme tussen schutborden > interieur)deel twee.

de eerste is makkelijk, gewoon losschroeven erbij legeen en weer vast schoeven, de tweede is als hier boven beschreven, klooien persen wrikken. handige tools:

- zaklamp

niet opgeven, op een gegeven moment lukt het. ik deed het binnen een uurtje inclusief alles los en vast draaien
Ik heb ook nog een goeie optie, vooral voor dikke voedingskabels voor je versterker.
Dit geldt voor alle Clio's I volgens mij.

Je moet je linkervoorwiel eraf halen, dan de plastic kap aan de binnenkant eraf trekken.
Dan zie je vanzelf een groot rubber zitten waar je genoeg plaats hebt voor een dikke voedingskabel, bij mij past er in ieder geval een 33 kwadraat in.

Nu ik eens goed nadenk, zit het trouwens bij een Clio II hetzelfde volgens mij.
Dat is de makkelijkste en, vind ik, de beste manier om je kabels naar voren te laten lopen.

Als ik het me goed herinner zit er zelfs ook aan de bijrijders kant zo'n zelfde doorvoerrubber.
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Maus schreef: Het gaatje had ik zo gevonden, alleen om de kabel er doorheen te krijgen heeft me een halve dag gekost. Was die er eindelijk doorheen, kwam ik 'm nergens meer tegen! Bleek dattie achter een plastic beschermkapje zat. Eer dat ik daar achter was....
Idd Maus! Valt best tegen om hem erdoor te krijgen
Cleaned Style
Projecttopic
Sander101

Ok jongens, bedankt!!!

Het is nu 17:20 en ik ga er nu aan beginnen, tot over een halve dag :lol:

Sander R.
Sander101

begin zaterdag wel... :evil:
Tom
Moderator
Car: MB

haha
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marijn

ik heb ze gewoon via de kabelboom gelegd. maar niet van buiten (motorruimte) naar binnen, maar andersom, tijdsduur: ongeveer 5 minuten :D
Dirk (CRX)

Bij de Honda, een gemakkelijk bereikbaar rubber, net boven de passagiersvoetenruimte :)
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Heb zomaar het idee dat clio's een van de moeilijkere auto's zijn :lol: :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Robert dB.

nu zie je waar een draadboom door je schutbord (motor > ruimte tussen schutborden) gaat en door je schutbord (ruitme tussen schutborden > interieur)deel twee.
Paul, ik heb hem onder me schutbord lopen, dus boven de pendalen direct naar de motorruimte. Wel zo makkelijk en scheelt een hoop demonteerwerk.
Ad van Haperen
Contacteer:

Dirk (CRX) schreef:Bij de Honda, een gemakkelijk bereikbaar rubber, net boven de passagiersvoetenruimte :)
Dit is bij mijn Clio I ook hoor!!! bij de passagierskant helemaal links boven HEEL klote plekje om bij te komen, maar daar zit gewoon een rubber bij mij die niet gebruikt word dus rubber er ff uitgedrukt opengesneden kabel er doorheen rubber om de kabel en rubber gewoon weer terug geplaatst dus dan kan de kabel ook niet op het metaal kapot gaan. Werkt perfect je ziet het niet en was binnen 10 minuten klaar.
michieldordt

- zaklamp

Is dit bij een clio uit `91 ook mogelijk? En zo ja .. dan nog een n00b vraag, hoe krijg ik die ruitenwissers er zonder geweld af?
Bvd
Marcel B.

hoeft niet, van binnen ff kijken, bij de pedalen zit een rubber met kabels eruit (bijv voor de mechanisme op je motorkap open te doen) daar moet nog een gaatje over zijn, van binnen een stroomdraad of iets dergelijks ff proppen, zie je em in je motorruimte verschijnen, plak je met ducktape de stroomkabel eraan, smeer em voor het gemak ff in met afwasmiddel en trek em zo naar binnen :)
Don't walk the grass... smoke it
michieldordt

Marcel B. schreef:hoeft niet, van binnen ff kijken, bij de pedalen zit een rubber met kabels eruit (bijv voor de mechanisme op je motorkap open te doen) daar moet nog een gaatje over zijn, van binnen een stroomdraad of iets dergelijks ff proppen, zie je em in je motorruimte verschijnen, plak je met ducktape de stroomkabel eraan, smeer em voor het gemak ff in met afwasmiddel en trek em zo naar binnen :)
thanks ik ga het morgen gelijk proberen .. was vanmiddag begonnen, ik had ook al gezocht naar een rubberen dop bij de pedalen maar kon die niet vinden ja eentje van +/- 5á8 cm met 1 kabeltje erdoor heen maar wist niet zeker of dat dat hem was ..
Maar ik geef niet op, ik zal doorgaan tot die er doorheen zit of to ik erdoorheen zit :)
bu thanks again
Ollie

Marcel B. schreef:smeer em voor het gemak ff in met afwasmiddel en trek em zo naar binnen :)

Meer iets voor het FNO topic dit :lol:
Marcel B.

Dan trek je em niet naar binnen, dan duw je em naar binnen :lol: (Y)
Don't walk the grass... smoke it
michieldordt

hehe .. hop hop hop hele kabel der'in 8)
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Bij mij zit er nu een 10 en een 15 kwadraat doorheen :D
Cleaned Style
Projecttopic
Daniël W.
Car: 5TL-T

10 en 15? ghehe gaat straks bij mn motorombouw 50 kwadraat naar binnen :bang:

en dat voor 15 euro de meter... >-)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Dat valt nog mee qua prijs.... :p
Cleaned Style
Projecttopic
Stefan S.

Zullen we het maar niet over de prijs hebben van een goede rca kabel :wink:
Douwe

dtune_stefan schreef:Zullen we het maar niet over de prijs hebben van een goede rca kabel :wink:
Praat me niet over kabels :s ik ben iets van +200 kwijt geweest om kwaliteit kabels neer te leggen in m'n auto |:
Daniël W.
Car: 5TL-T

sja goed is duur ja. wat heb je erin liggen dan?

ik ga trouwens denk ik tog maar 35 kwadraat erin leggen; komen maar 3 versterkers aan, en dat scheelt 6 euro de meter in prijs....wat kabels betreft kun je t beste uit het buitenland halen. uh ja eigenlijk wat alles betreft he :p

Nederland is te duur!! :@
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Plaats reactie