GTT Apk-keuring afkeur!!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jackel

nou heb vanmiddag m'n trots naar de keuring gebracht en afgekeurd maar daar ging ik wel van uit. De lijst viel echt wel mee nl: stadslicht, kentekenverlichting, koplamp stellen een een achterlampie. Maar nu komt t, als m'n alarmlichten aan staan en m'n licht dan knipperen die ook mee, een massaprobleem dus. Hoe moet ik dit fixen?? En waar zit dat massa-contact of zijn het er meerdere?
(t zal al wel een keer besproken zijn maar ken t nie vinduh :evil: ) Wie helpt me weer APK-veilig rond te crossen??
Martijnberk
Contacteer:

achterlichten er af halen en die contactpunten even schoon maken
Ad van Haperen
Contacteer:

of ff bij iemand in de buurt andere achterlichten regelen. Dara lag het bij mij namelijk aan. terwijl de "foute" lichten er veel beter uit zagen
Geert Claes

gewoon de draad even volgen die van de lamp naar de carosserie gaat, even er af halen, en opschuren, en klaar...
:)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Hooliead schreef:of ff bij iemand in de buurt andere achterlichten regelen. Dara lag het bij mij namelijk aan. terwijl de "foute" lichten er veel beter uit zagen
Daar lag het bij mij ook aan!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer

Hoe kan het daar nu aan liggen? Dan is t een kwestie van contacjes schoonmaken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick

Riël schreef:Hoe kan het daar nu aan liggen? Dan is t een kwestie van contacjes schoonmaken.

mee eens :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Nope, alles schoongemaakt, alles geschuurd, maar toch een massa probleem.

Van een ander lichtunit de binnenkant gepakt en omgezet, en et voila. probleem verholpen. :S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ad van Haperen
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:
Riël schreef:Hoe kan het daar nu aan liggen? Dan is t een kwestie van contacjes schoonmaken.

mee eens :wink:
ja ik kan er ook totaal geen uitleg om geven had hem helemaal opgeschuurd doorgemeten lampjes vervangen contactspray erop alles.

dus theoretisch kan het idd niet maar toch was het zo...

heel vaag
jackel

volgens mij heb ik dan precies hetzelfde probleem... :( , alles dus schoongemaakt opgeschuurd en gecontactsprayed, nieuwe lampies erin en nog steeds hetzelfde probleem!!! Het gebeurt alleen als beide knipperlichten (alarmlichten) aan staan, raar hoor...Toch maar andere lichtunits scoren dan maar??
Weet iemand hoeveel massapunten je achterlichten hebben, heb ff gekeken maar kan er maar 1 vinden (linksachter).
Marko

Wat je ook kan proberen is de units rechter en linker unit omwisselen, tenminste als je geen achter uit rij ligt heb wat bij sommige het geval is...
Het kan kloppen dat de contact puntjes schoonmaken niet helpt, dan zit het massaprobleem namelijk in de unit zelf en kan je beter een (nieuwe halen).
Echter ik zal zelf eerst de contact puntjes echt goed proberen schoon te maken, scheelt weer een hoop geld (Y)
Plaats reactie