Heb al geruime tijd gekloot met mn carburateur (ex LPG auto) dus revisie kitje erop, ontsteking vernieuwen (puntjes, rotor, verdeelkap, bougies, bougiekabels) Alles fijn en wel, de ontsteking helemaal op tijd gezet (hier kan het echt niet aan liggen, gister nog een keer nagekeken; helemaal perfect) en nog pingelen als de ziekte! en als ik mn eerste bougies trek, zit er allemaal aanslag op; ik naar mn garage houder ermee, en volgens hem garagehouder had ik een lekke koppakking, en kon die aanslag alleen komen van koelvloeistof lekkage. En volgens hem kon dat ook alleen op de eerste cilinder voorkomen. Kom ik thuis, trek ik mn andere bougies, ook dezelfde aanslag! Lekke koppakking kan t eigenlijk ook niet zijn, want ik heb in de afgelopen 6000km geen koelvloeistof hoeven bij te vullen.
Ook heb ik last van na-onsteking ('na dieselen' ofzo) na het afzetten, na het rijden van korte stukken. Voor de rest loopt de auto stationair en rijden harstikke goed, evenredig toeren, start prima, alleen pingelt bij de minste inspanning. Pingelt zwaar. Dus mijn vraag is: waar kan dit aan liggen?? Misschien koolopbouw? Speed weet jij misschien iets??
HELP! ben ten einde raad...