[renault 5] ZWAAAAARRRRE gepingel

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ik heb dikke shit met mn 1108'je!!

Heb al geruime tijd gekloot met mn carburateur (ex LPG auto) dus revisie kitje erop, ontsteking vernieuwen (puntjes, rotor, verdeelkap, bougies, bougiekabels) Alles fijn en wel, de ontsteking helemaal op tijd gezet (hier kan het echt niet aan liggen, gister nog een keer nagekeken; helemaal perfect) en nog pingelen als de ziekte! en als ik mn eerste bougies trek, zit er allemaal aanslag op; ik naar mn garage houder ermee, en volgens hem garagehouder had ik een lekke koppakking, en kon die aanslag alleen komen van koelvloeistof lekkage. En volgens hem kon dat ook alleen op de eerste cilinder voorkomen. Kom ik thuis, trek ik mn andere bougies, ook dezelfde aanslag! Lekke koppakking kan t eigenlijk ook niet zijn, want ik heb in de afgelopen 6000km geen koelvloeistof hoeven bij te vullen.

Ook heb ik last van na-onsteking ('na dieselen' ofzo) na het afzetten, na het rijden van korte stukken. Voor de rest loopt de auto stationair en rijden harstikke goed, evenredig toeren, start prima, alleen pingelt bij de minste inspanning. Pingelt zwaar. Dus mijn vraag is: waar kan dit aan liggen?? Misschien koolopbouw? Speed weet jij misschien iets??

HELP! ben ten einde raad... :(
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

werkt de vervroeging van je ontsteking wel?
als het goed is heb je een vacuum slangetje naar je carburatuer is die door het losnemen van je carburateur niet gescheurd of ben je hem vergeten te monteren>?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:werkt de vervroeging van je ontsteking wel?
als het goed is heb je een vacuum slangetje naar je carburatuer is die door het losnemen van je carburateur niet gescheurd of ben je hem vergeten te monteren>?
vervroeging werkt helemaal goed; alle slangen zijn nageken en verkeren in goede staat; hier ligt het dus niet aan :(

kheb zelf t idee dat er misschien koolstof ophoping in de motor zit, wat gaat nagloeien en zorgt voor én het nadieselen, én het gepingel...wat zou ik hieraan kunnen doen als dit blijkt? en hoe zou ik hierachter moeten komen?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

overmatig veel kool in je verbrandingskamers kan zekers voor pingel zorgen. Duss:

waar komt die kool vandaan?
- olieverbruik?
- overmatig rijk brandstofmengsel

Hoe krijg je 't weg?
- oorzaak verhelpen
- landurig fors belasten, om de verbrandingskamers schoon te fikken.

Succes.
rev it like a rental
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

Menno schreef: - landurig fors belasten, om de verbrandingskamers schoon te fikken.

Succes.
Is dat even een naar klusje :D
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

even een paar busjes valve clean op een kwart tank en ff goed warm rijden en dan ff enorm lekker gaan trappen
wij doen dat ook wel eens in de werkplaats
de klant weer super blij met de prestaties van ze auto
en ik super blij dat ze me niet hebben zien rijden met hun auto
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Je merkt ook dat de motor schoonbrand bij een lange rit waar ie goed én lang op temp is. Even een aantal daagjes met je vriendin naar zuidfrankrijk :wink:
Mrtn = Maarten
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Gna gna gna...het is gelukt!

eerst ff goed warm rijden, dan luchtfilter eraf, kwart liter remolie erin gieten en lekker gassen. dan ff knallen en klaar is kees! (Y)

mwoahahaha straks toch lekker 1397 turbo >-)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
danman
Berichten: 54
Lid geworden op: do 8 jan 2004 18:26
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

AREXSTYLE schreef:Gna gna gna...het is gelukt!

eerst ff goed warm rijden, dan luchtfilter eraf, kwart liter remolie erin gieten en lekker gassen. dan ff knallen en klaar is kees! (Y)

mwoahahaha straks toch lekker 1397 turbo >-)
Remolie in het filterhuis????
Had ik ook weleens aan gedacht,kwist alleen niet of dat wel een goed idee is..
Dus daar word alles wat schoon van..
oke dan ga ik ook es proberen!
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

WHOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! STOP DE PERS!!!!

GEEN REMOLIE IN JE LUCHTFILTER????!!!!!!!! HALLO!

GOEIEDAG ZEG!

in je carburateur natuurlijk. filter eraf, remolie in de carb. d8 dat dat wel duidelijk was mja... :lol:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
danman
Berichten: 54
Lid geworden op: do 8 jan 2004 18:26
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

lol ja hoor,want ik heb oog geen carburateur!!!hihihi!thx voor het opletten,kinderen kunnen zich hieraan branden :smoke:
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

Lijkt me dus duidelijk.

1.1 heeft luchtfilter op de cab. zitten

voor diegene die dat nog niet wisten..... :D :smoke: :D :smoke: :D
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

ja wrijf dat er maar lekker in :(

heb vandaag trouwens mn belasting teruggaaf gehad ($$$) dus kan ik mooi binnenkort mn nieuwe motor erin hangen mwoahahaha...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-Matthy-
Berichten: 297
Lid geworden op: di 22 apr 2003 21:24
Locatie: Rotterdam

Wat is het voor aanslag? Is het niet net zo als bij een brommertje: witte aanslag=te weinig benzine, en zwarte aanslag=teveel.
Zou je bougie dan ook "koffie-met-melk-bruin" moeten zijn?
Ben er nog ni zo in thuis namelijk...
Clio 16V=Alive again!
Plaats reactie