[R5 GTT] Motor inbouwen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Daniël W.
Car: 5TL-T

Ey ik heb net een GTT blok van een Ph1 gekocht, met alles erop en eraan (Y) turbo moet alleen ff nagekeken worden,komt denk ik ook een grotere turbo-elbow+downpipe op Heeft iemand ervaring met een GTT blok in een TL te zetten? ik weet dat de subframe en stuurhuis anders zijn (is me verteld)

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/78_SV400131.JPG[/img]

verdeelkap is kapot zoals je ziet, maar dat ga ik tog allemaal ff vernieuwen, wat je niet op de foto ziet, maar wat ik wel heb, is verder ongeveer alles wat in het motorruim zit. waarschijnlijk trek ik t blok ook uit elkaar...ben ik nog niet helemaal over uit..

als iemand hier wat meer over weet ofzo, ben ik wel dankbaar. kheb trouwens ook geen haast, mn 1100 doet t nog wel mja...heb wel zin in 120pk :gitar:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Steven
Car: M536

Pfoe dat doe je niet zo 1,2,3

er moet iig nog ene tank onder met electrische benzinepomp. De hele motorkabelboom + kabelboom naar dash heb je ook nodig.
Dit red je niet met alleen een blok, hier kun je beter een sloop GTT naast hebben.
Je moet ook nog GT Subframe, draagarmen, veerpoten, fusees etc. hebben etc.

Verder heeft een fase 1 blok origineel 115 pk en de vraag is offie dat nog wel heeft na zoveel km's :p
Alleycat
Contacteer:

Vergeet de remmerij en de assen niet....
Riël
Über-Spammer

Tank mag blijven zitten. Monteer wel een elektrische benzinepomp inderdaad. Met een gtt tank heb je waarschijnlijk wel wat meer ruimte daarvoor. Ik ga het even niet hebben over de remmerij/ophanging van de gtt, natuurlijk moet je met dat vermogen dit ook omzetten hé maargoed, even motorisch.

Je hebt beide kabels door de kokers vóór nodig, evenals het gtt-dashboard én de kabels onder de mat links en rechts naar achteren. Dit voor aansturing van de benzinepomp. Bestuurderskant is misschien niet nodig. Verder moet je de retourleiding aanpassen (heel belangrijk, deze is veeeeeeeeeel te dun op je tl en je auto zal nooit lopen). Beter is om meteen 2x een goede benzineleiding te trekken vanaf je tank naar je pomp naar de benzinedrukverdeler (die heb je ook nodig dus van de gtt) en dan weer terug naar de tank.

Het is goed te doen in principe, het is veelal plug and play (behalve de benzinepomp dan). Succes (Y).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daniël W.

Steven schreef:Pfoe dat doe je niet zo 1,2,3

er moet iig nog ene tank onder met electrische benzinepomp. De hele motorkabelboom + kabelboom naar dash heb je ook nodig.
Dit red je niet met alleen een blok, hier kun je beter een sloop GTT naast hebben.
Je moet ook nog GT Subframe, draagarmen, veerpoten, fusees etc. hebben etc.

Verder heeft een fase 1 blok origineel 115 pk en de vraag is offie dat nog wel heeft na zoveel km's :p
kabelboom van de motor en naar de dash zit erbij, dashboard heb ik ook, veerpoten heb ik, fusees komen er nieuw onder, moet nog wel een [gestraalde en gepoedercoat] subframe+draagarmen hebben. heb ook een GTT hoofdremcilinder, GTT remklauwen vóór in combinatie met K-Tec schijven, GTT achteras met remdrukverdeler en schijven is op weg, aandrijfassen zitten erbij. ook zit er een nieuwe onsteking bij :)

van die benzine tank wist ik niet, maar ik moet toch een nieuwe tank hebben; mijn huidige heeft LPG gehad :( maarja dat komt wel goed allemaal. uiteindelijk blijft alleen de carosserie tzelfde...en daar zal ook wel in de toekomst het een en andere aan veranderd worden :lol:
kevinb
Contacteer:

benzine tank kan je laten zitten, juist de vlotter lmoet je wisselen omdat de terugloop van de leidingen dikker is.

vergeet ook niet dat er geen bevestigingen zijn voor alle rand elementen op te hangen, benzine pomp, luchtfilter, ontsteking, anti perculatiefan, enz. enz.

bij de achteras moeten de rem leidingen aangepast worden.

het is een zware maar wel leuke job zekers als hij draaid.

Als ik een tip mag geven, als je 5je is niet echt speciaal, of er zijn nog geen zware carosserie kosten ingestoken, dan zou ik zeggen zoek eerder een originele gt, ga je een hoop gevloek en kosten uitsparen.

als je nog verdere vragen hebt, zet ze maar neer, mijne is ook juist klaar, 1.1 naar gtt.

groetjes kevinB
oldskool

Hoe wou je het gaan aanpakken met de kenteken dan want je hebt wel een bult meer vermogen en als er iets gebeurd met schade
en zien je motor erin ligge kan dat het wel eens een groot probleem kan gaan worde ivm met de verzekering
je kan zoiets altyd by de rdw navragen dan weet je zeker hoe hetmoet
en wel even naar de verzekering belle om het te melden
veel plezier met het project
Daniël W.

Ik ben bij Unive verzekerd, en daar gaat t niet om t vermogen van de auto. Ik heb van tevoren gevraagd wat er aan mn polis zou veranderen, en volgens hun niks. Mooi tog? :)
Plaats reactie