[Grotere Remmen]
Megane klauwen gaan niet op de fusee's passen van de clio gok ik??? Want anders zou het wel erg simpel zijnRO 16v schreef:Een goedkoop oplossing voor een big brake kit voor de Clio:
- Remklauwen van een Megane 2.0 16V
- 280 mm schijven van een 21 TXI (??), inlegdiepte iets van 12 mm. ( te bestellen bij Havam)

hee das lang geledenRO 16v schreef:Past wel je moet alleen een ringetje achter de klauw leggen om aan de maat te komen i.v.m de remschijf.

alles goed aan de andere kant van de wereld? of terug in .nl?

Don't walk the grass... smoke it
-
- Contacteer:
Carbon Metallic is in mijn ogen echt top. Niet goedkoop, maar het remt warm als een gek en remt koud ook al goed, zeker vergeleken bij meeste sportieve blokken...KennyGTT schreef:Ik heb hier ook RS remklauw en schijven(285mm) liggen. Wil ze binnenkort monteren op mn GTT met willie velgen. Gaat dit zo lukken of moet ik ook spacers gebruiken? En welke remblokken gebruik ik hier best voor?
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Moderator
- Car: MB
lees even wat terug en je hebt antwoord op al deze vragenKennyGTT schreef:Ik heb hier ook RS remklauw en schijven(285mm) liggen. Wil ze binnenkort monteren op mn GTT met willie velgen. Gaat dit zo lukken of moet ik ook spacers gebruiken? En welke remblokken gebruik ik hier best voor?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
girling is standaard.
Immer wieder die verdammte Holländer
Nooit lang genoeg.Marcel B. schreef:hee das lang geledenRO 16v schreef:Past wel je moet alleen een ringetje achter de klauw leggen om aan de maat te komen i.v.m de remschijf.
alles goed aan de andere kant van de wereld? of terug in .nl?
Ik denk dat het daar wel goed is, ik ben nu voor een maand hier, miste de Clio.

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/brakes/race_kit.jpg[/img]
325,- inclusief BTW bij JL Tuning...
Ik ben bezig met JL om een Nederlands alternatief voor bovenstaande set samen te stellen.
Dus een set bestaande uit 285mm remschijven, goede zachte remblokken met een hoge frictiewaarde, een aluminium caliper spacer en hoge kwaliteit bouten.
De keus qua remblokken is gevallen op Ferodo DS 2500 vanwege marktvraag. Maar de klant is koning.
Tegen meerprijs kunnen er ook een geanodiseerde bouten en een geanodiseerde caliper spacer worden geleverd. DOT 5.1 remvloeistof heeft de voorkeur. Evenals Goodridge remslangen.
Als verdere upgrade is er nog een meerzuiger remklauw met afgestemde hoofdremcilinder als alternatief voor de standaard remklauwen en hoofdremcilinder. Deze als alternatief voor de K-Tec big brake kit met 4-zuiger remklauwen uit mijn opvolgende post.
PM of mail voor meer informatie.
325,- inclusief BTW bij JL Tuning...
Ik ben bezig met JL om een Nederlands alternatief voor bovenstaande set samen te stellen.
Dus een set bestaande uit 285mm remschijven, goede zachte remblokken met een hoge frictiewaarde, een aluminium caliper spacer en hoge kwaliteit bouten.
De keus qua remblokken is gevallen op Ferodo DS 2500 vanwege marktvraag. Maar de klant is koning.
Tegen meerprijs kunnen er ook een geanodiseerde bouten en een geanodiseerde caliper spacer worden geleverd. DOT 5.1 remvloeistof heeft de voorkeur. Evenals Goodridge remslangen.
Als verdere upgrade is er nog een meerzuiger remklauw met afgestemde hoofdremcilinder als alternatief voor de standaard remklauwen en hoofdremcilinder. Deze als alternatief voor de K-Tec big brake kit met 4-zuiger remklauwen uit mijn opvolgende post.
PM of mail voor meer informatie.
Laatst gewijzigd door speedline op zo 11 apr 2004 19:07, 5 keer totaal gewijzigd.
Als alternatief is er ook deze K-Tec big-brake set met 4-zuiger remklauwen.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/clio1/brakes/4_pot_brake_kit.jpg[/img]
285mm voor 15" wielen
850,- inclusief BTW af JL Tuning.
300mm voor 16" wielen
1220,- inclusief BTW af JL Tuning.
Uiteraard is er hier ook een alternatief voor bij voldoende belangstelling. PM of mail voor verdere informatie.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/clio1/brakes/4_pot_brake_kit.jpg[/img]
285mm voor 15" wielen
850,- inclusief BTW af JL Tuning.
300mm voor 16" wielen
1220,- inclusief BTW af JL Tuning.
Uiteraard is er hier ook een alternatief voor bij voldoende belangstelling. PM of mail voor verdere informatie.
Laatst gewijzigd door speedline op zo 11 apr 2004 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Denk het niet..........
Om deze set aantrekkelijk geprijsd te kunnen maken laten we de spacers in het buitenland maken.
Dit gaat met grote aantallen tegelijker tijd om deze investering terug te halen moeten er in korte tijd een flink aantal sets worden afgezet voordat dit weer geld opleverd.
Als we dus de spacers los gaan verkopen is het spul niet interresant voor de handel en kunnen we het ook niet goedkoper aanbieden dan uit de UK.
mvg jeroen Lubking,
Om deze set aantrekkelijk geprijsd te kunnen maken laten we de spacers in het buitenland maken.
Dit gaat met grote aantallen tegelijker tijd om deze investering terug te halen moeten er in korte tijd een flink aantal sets worden afgezet voordat dit weer geld opleverd.
Als we dus de spacers los gaan verkopen is het spul niet interresant voor de handel en kunnen we het ook niet goedkoper aanbieden dan uit de UK.
mvg jeroen Lubking,
-
- Contacteer:
Eigen sets worden met Niet geboorde schijven geleverd.
Dit om het risico van scheuren uit te sluiten.
Kan evt wel gekozen worden voor een geboorde/gegroefde schijf van bv: Brembo end..
Keuze voor remblokken is ook vrij,standaard zal waarschijnlijk de DS2500 worden andere remblokken kunnen op aanvraag/meerprijs worden geleverd.
mvg jeroen Lubking,
Kan evt wel gekozen worden voor een geboorde/gegroefde schijf van bv: Brembo end..
Keuze voor remblokken is ook vrij,standaard zal waarschijnlijk de DS2500 worden andere remblokken kunnen op aanvraag/meerprijs worden geleverd.
mvg jeroen Lubking,
De eigen JL Tuning 285mm big-brake setjes zijn leverbaar zodra de spacers binnen zijn. De spacers worden overigens niet los verkocht. (En bij andere tuners krijg je ook 0 op het rekest.)Donleben schreef:Enig idee wanneer die setjes leverbaar zijn? Er zal zeker veel vraag naar alleen de spacers zijn. Ben benieuwd..
Je kunt ze uiteraard wel zelf laten maken.

-
- Car: Renault Clio III RS
Dit is beter nieuwsJeroen Lubking schreef:Eigen sets worden met Niet geboorde schijven geleverd.
mvg jeroen Lubking,

-
- Über-Spammer
Speedline; zijn dit de spacers die denk dat jij bedoeld of zijn dit de andere waar je het ook al eens over had. 
PS: Ziet het er goed uit de Remmerij toekomst van JL

PS: Ziet het er goed uit de Remmerij toekomst van JL

ja dat zou ik ook wel even willen weten
moet die van een 2L 16v passen?
anders kan ik bij mijn reno dealer wel even vragen ze wille me overal wel mee helpen zelfs om alle klipjes van de auto op tezoeken
moet die van een 2L 16v passen?
anders kan ik bij mijn reno dealer wel even vragen ze wille me overal wel mee helpen zelfs om alle klipjes van de auto op tezoeken

ELF MOTO DOT5.1 remvloeistof
De beste remvloeistof op de markt in mijn bescheiden opinie. Geschikt voor de hoogste temperaturen en zwaarste toepassingen. Is minder hygroscopisch en gaat daarom (theoretisch) langer mee...
[img]http://www.lubrifiants.elf.com/en/repository/0000000000000586.jpg[/img]
Nieuwe synthetische remvloeistof. Siliconenvrij en toepasbaar in alle soorten remsystemen. Levert zeer hoge prestaties en maximale veiligheid. Het is mengbaar met alle andere chemische synthetische remvloeistoffen zoals DOT3, 4 en 5.1.
Maar niet met siliconen DOT5 en de speciale LHM vloeistof!
PM/MAIL voor info...
De beste remvloeistof op de markt in mijn bescheiden opinie. Geschikt voor de hoogste temperaturen en zwaarste toepassingen. Is minder hygroscopisch en gaat daarom (theoretisch) langer mee...
[img]http://www.lubrifiants.elf.com/en/repository/0000000000000586.jpg[/img]
Nieuwe synthetische remvloeistof. Siliconenvrij en toepasbaar in alle soorten remsystemen. Levert zeer hoge prestaties en maximale veiligheid. Het is mengbaar met alle andere chemische synthetische remvloeistoffen zoals DOT3, 4 en 5.1.
Maar niet met siliconen DOT5 en de speciale LHM vloeistof!
PM/MAIL voor info...
Hey ff over die Ferodo DS remblokken he, ik wilde die laatst bestellen bij de lokale toko die die dingen in het assorti heeft, maar ik ben me helemaal wild geschrokken van de prijzen!!! Heeft die gast van ferodo (die eerst opgebeld moest worden omdat die DS blokken niet in het standaard Ferodo boek staan) scheel gekeken en prijzen voor schijven zitten oplezen, of word ik echt geacht ruim 300 euri neer te tellen voor een setje DS2500 voorremblokken voor de GTT?!?
300 is een beetje veel, maar ik betaal volgens mij ook 200 ex ofzo voor DS3000.Matijs schreef:Hey ff over die Ferodo DS remblokken he, ik wilde die laatst bestellen bij de lokale toko die die dingen in het assorti heeft, maar ik ben me helemaal wild geschrokken van de prijzen!!! Heeft die gast van ferodo (die eerst opgebeld moest worden omdat die DS blokken niet in het standaard Ferodo boek staan) scheel gekeken en prijzen voor schijven zitten oplezen, of word ik echt geacht ruim 300 euri neer te tellen voor een setje DS2500 voorremblokken voor de GTT?!?
Nou de 3000 moesten mij zelfs over de 500 kosten. En dat is voor alleen voor he?!
Maar heeft die gast misschien zitten kijken voor schijven + blokken ofzo?
Dan is het trouwens nog duur, want ik had een setje Brembo schijven voor 100 euro...
Dan is het trouwens nog duur, want ik had een setje Brembo schijven voor 100 euro...
De prijzen die ik betaal zijn netto inkoop; als die 'gast' jou de bruto-verkoop in rekening brengt met daar de BTW overheen kom je een heel eind in de richting.Matijs schreef:Nou de 3000 moesten mij zelfs over de 500 kosten. En dat is voor alleen voor he?!
Poh, da's wel een hoop geld... Ik heb nu gewoon de A-kwaliteit blokkies van Ferodo, was ik voor 40 euro klaar. Meer kan ik nu echt ff niet missen...
-
- Contacteer:
Wat kan er eigenlijk gedaan worden bij een clio 16v om daar eventueel (ook) grotere remmen te monteren? Is dat ook over te zetten van een andere Renault?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Contacteer:
Dat had ik op zich wel gedaan. Ik vroeg me alleen af of er ook een andere oplossing was. Betere schijven en andere blokken kunnen natuurlijk ook, maar dan ga je nog niet groter.Foeke schreef:Moet je even in het topic spitten
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=200
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen