19 16v Versnellingsbak/pook probleem
Beste mensen, heb nu al een aantal maanden een R19 16v (Sports blue sedan) en vanaf het begin dat ik er een andere pookknop op heb gezet hoor ik behoorlijk geruis vanaf de pook tijdens het rijden in elke versnelling. (de pookknop versterkt geluid enorm als ik hem eraf haal hoor je het haast niet alleen nu ik het weet) Heb de versnellingsbak olie ververst omdat dat toch waarschijnlijk nooit was gebeurt en sindsdien is het langzaam minder geworden. Maar het is er nog steeds, ook als ik versnelling wissel terwijl de auto warm is maakt de pook een piepend geluid?? Weet iemand wat dit kan wezen is de bak gaar of ligt het gewoon aan het pook mechanisme o.i.d. en wat kan ik er aan doen? overigens heb ik er al 5000 km mee gereden en hij schakelt verder prima!!
Trilling van je bak hé. Weet niet wat je eraan kan doen, ik zou de hele schakelstang es nalopen, vanaf aansluiting bak met de rubber etc tot onder de pook, het veertje nakijken, strakker zetten ofzo, tot boven. check it out.
-
Ik heb op mijn 19 16v precies hetzelfde sinds ik een aluminium pookknopje erop heb gezet.
Het holle alu pookknoopje versterkt gewoon het trillingsgeluid van de bak.
Zet de originele massieve plastic 'aardappel' er weer op en je hoort niks meer. Maar ja die knop is zo lelijk dat ik een beetje geluid op de koop toe neem.
Het holle alu pookknoopje versterkt gewoon het trillingsgeluid van de bak.
Zet de originele massieve plastic 'aardappel' er weer op en je hoort niks meer. Maar ja die knop is zo lelijk dat ik een beetje geluid op de koop toe neem.