Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Robert dB.

ghehe, ja wat dat betreft moet ik idd ook 's een Clio super 1600 in actie zien :s

Waarom gooien ze niet die Meg RS in de WRC :)
StevenK
Contacteer:

Robert dB. schreef:ghehe, ja wat dat betreft moet ik idd ook 's een Clio super 1600 in actie zien :s

Waarom gooien ze niet die Meg RS in de WRC :)
Renault is bezig met de ontwikkeling van een WRC; enige probleem is dat als eea doorgaat zoals het nu gaat, er volgend jaar geen WRC meer bestaat.

Want met maar 10 deelnemers kun je nauwelijks nog van een wereldkampioenschap spreken. En met de ernstig teruglopende budgetten zou het mij niks verbazen als er volgend jaar al een streep door het WRC gezet wordt en er nog slechts een JWRC en PWRC kampioenschap zullen zijn.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Robert dB. schreef: nou...toch zien ik liever wat WRC's dan super 1600's langskomen :) - en dan zit je in duitsland oke!
De wrc's zie je zoiezo,en daarna evo1 t/m 200 en sub 1 t/m 200.Met alle respect voor de bestuurders van deze wagens.Dit heb je in nederland ook maar dan kan je tenminste nog op een dwarse (zweedse)volvo of ford rs 2000 wachten.
Marco16V
Contacteer:

ant1 schreef:Je hoeft voor de super 1600 niet naar duitsland te gaan.
Grote kans dat Jan de Winkel de Deutschland rally gaat rijden! Is in ieder geval 1 Super 1600 die mee rijd...............

Reden genoeg dus om te gaan kijken.
Clio Grand Prix 16V (404)
antoine

Voor een filmpje van een clio super 1600 klik hier

Ik heb dit filmpje gisteren tijdens de boucle de spa gemaakt!
Maus

Robert dB. schreef:
Maus schreef:
Robert dB. schreef:Leuke filmpies uit frankrijk....wanneer gaat de RTC eens naar een rally in het buitenland kijken?!?

Wil al dat Maxi en super 1600 spul wel eens irl zien!!
Diverse leden van de SCN gaan dit jaar weer naar de ADAC-rally in Duitsland. Waarschijnlijk ga ik ook mee. :)
Jeps, Maus. Derk en ik gaan ook 8)
Cool! Kunnen we tegen die tijd wel wat afspreken ofzo.
antoine

klik hier voor foto's van de boucle de spa
Rémi clio ph3

ant1 schreef:klik hier voor foto's van de boucle de spa
Ben er zondag ook geweest, was erg oké (Y)
De belgen hadden het dit keer goed voor elkaar (Y)
Veel renaultjes :p
One clio to rule them all
antoine

dyna clio ph2 schreef:
ant1 schreef:klik hier voor foto's van de boucle de spa
Ben er zondag ook geweest, was erg oké (Y)
De belgen hadden het dit keer goed voor elkaar (Y)
Veel renaultjes :p
Wij zijn alleen zaterdag geweest,vond het weer toppie (Y)
http://www.autosportief.nl/almere.html voor mensen die zaterdag en zondag niets tedoen hebben
StevenK
Contacteer:

Lees net dat in Almere Bavelaar met een Clio V6 de 5-minuten auto is.
antoine

klik hiervoor een filmpje van de boucles de spa
Laatst gewijzigd door antoine op vr 9 apr 2004 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
speedline

Tijn schreef:Steven (Y) het was top. :D
[img]http://www.citroen.mb.ca/citroenet/c2/c ... ort/06.jpg[/img]

[Ff niet letten op auto en merk->veelzeggende foto :wink: ]

[Steven] Jzs Tijn waar zijn we?
[Tijn] euh, volgens mij hadden we hier rechts gemoeten...

:lol: :lol: :lol: :wink:

(Sry jongens kon het niet laten...)
Steven
Car: M536

"Nee je hebt de kaart ondersteboven eikel"

"Niet waar... eh..."

Of Bassie en Adriaan op schateiland :)
Robert Turbo

http://www.renaultclub.hu/renaultclub.h ... t_cikk.htm

Mooie site met Tests en als je op Videok klikt, krijg je filmpjes met clio16/wiliams.

films varieren van 1,5 mb tot 287 mb

287 mb film is van een Clio 16V maxi.
duurt 53 min, staat ook de specificaties in.
2.0 16v Group A --> 230 PK :worship:
Echt een film om te kijken, die vent kan sturen, gooit die clio zo alle bochten in. :worship:

Veel kijk plezier. (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
antoine

RobertR19 schreef:http://www.renaultclub.hu/renaultclub.h ... t_cikk.htm

Mooie site met Tests en als je op Videok klikt, krijg je filmpjes met clio16/wiliams.

films varieren van 1,5 mb tot 287 mb

287 mb film is van een Clio 16V maxi.
duurt 53 min, staat ook de specificaties in.
2.0 16v Group A --> 230 PK :worship:
Echt een film om te kijken, die vent kan sturen, gooit die clio zo alle bochten in. :worship:

Veel kijk plezier. (Y)
leuke filmpjes! (Y)
Als je iets verder zoek (volgende pagina) zie je ook een filmpje van een audi quattro ,peugeot 205 t16 enz.
Wat ik wel mis is iets wat ze in de meeste rallyauto's niet op hebben :s
[img]http://www.renaultclub.hu/renaultclub.h ... Matics.jpg[/img]

een helm
antoine

RobertR19 schreef: 2.0 16v Group A --> 230 PK :worship:
Echt een film om te kijken,
Volgens mij ,en het boek rally cars,klopt die 230 pk @7000 t/min niet.Dit moet volgens het boek 220 pk @ 6900 t/min zijn.
die vent kan sturen, gooit die clio zo alle bochten in. :worship:
Met die fabrieks auto kunnen 2 man zijn nl: philippe Bugalski of mister renault Jean ragnotti :worship:

Het filmpje over de bouw van de megane maxi incl eerste kilometers is ook leuk voor de verzameling.
antoine

Robert Turbo

Je ziet ook nog beelden op het serviceterrein.

Zie je gewoon het blokje wat in de 19 en clio hangt.
Ik dacht, dat blokje past er bij mij ook wel in. :wink:
Renault 5 GT Turbo "EVO"
speedline

[img]http://www.rallyauto.nl/zzr1.jpg[/img]

StevenK en Tijn op weg naar een 4e plaats algemeen onder moeilijke omstandigheden in de Zuiderzee Rallysprint.

(Y) :worship:

FILMPJE 1
FILMPJE 2
FILMPJE 3
antoine

Hoorde ik daar in 't eerste filmpje een toeren begrenzer??
Altijd leuk zo'n onboard beelden :worship:
Robert Turbo

Mooie filmpjes (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Maus

Dat laatste filmpje lijkt wel opgenomen te zijn in de Waalhaven. :)
StevenK
Contacteer:

Maus schreef:Dat laatste filmpje lijkt wel opgenomen te zijn in de Waalhaven. :)
Klopt.
speedline

Robert Turbo

Ik heb nog mooi filmpje gevonden op Kazaa.

Is een film van 11 min

Heet WRC Tribute to Renault 5 maxi turbo.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
antoine

as zaterdag is er in hulst de Elmar rallysprint.
http://www.biesheuvelevents.nl

Als het een beetje meezit bij mabo ben ik er ook rond een uur of 1.Ik ga iig ff foto's maken in hulst bij de service.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Junior vooraan in race om Clio Cup

In het paasweekend ontving hij de complimenten van de grote jongens die al langer meedraaien in het wereldje. Zeg maar de coureurs die al eerder op het ereschavot hebben gestaan. Op het circuit van Zandvoort werd Peter Veening (26) - UT-coureur van het team Racing For Twente - voor de eerste maal in zijn prille loopbaan tweede in de juniorenklasse van de Renault Clio Cup. En daarmee zit hij in de race om eremetaal, en nog mooier, de NK-titel.

Voor Veening had het raceseizoen met zijn tweede plaats niet beter kunnen beginnen. Althans hij had natuurlijk ook eerste kunnen worden, maar volgens de UT'er is er nog alle tijd de directe rivaal van z'n troon te stoten. `Die jongen kan ik hebben, zeker weten.'

Sinds hij zo'n drie jaar geleden actief begon met racen is zijn huidige tweede plaats op de nationale ranglijst in de juniorenklasse zijn beste prestatie tot dusver. `En dit is nog maar het begin', klinkt het monter uit de mond van Veening. Ofschoon het nationaal kampioenschap in de Renault Clio Cup is uitgesmeerd over negen races en er nog maar een race gereden is, denkt Veening een goed kans te maken op de eindzege in de juniorenklasse. In die klasse doet hij een gooi naar de NK-titel. En met die titel op zak wil Veening het jaar daarop zijn concurrenten in de seniorenklasse het raceleven zuur maken.

Maar zijn sportieve loopbaanplanning laat eerst een NK-titel bij de junioren zien. Dat moet er dit jaar maar eens van komen, vindt hij. Veening gaat met plezier de concurrentie met de nummer een van dit moment aan. Hij kent `m. `Die jongen is volgens mij te kloppen. Als ik gewild had dan had ik `m tijdens de eerste wedstrijd op Zandvoort al kunnen pakken. Maar ik wilde zo vroeg in het seizoen nog geen risico's nemen. Je zou maar een tikkie krijgen. Nee, dat risico nemen komt later wel, als het echt niet anders kan.'

Zoals gezegd baarde de tweede plaats voor Veening en zijn negen teamgenoten van Racing For Twente opzien. Vooral omdat de UT-coureur slechts enkele uren voorafgaand aan de kwalificatiewedstrijd had kunnen trainen in zijn wagen. Ondanks dat plaatste hij zich op zaterdag met speels gemak voor de echte wedstrijd op paasmaandag. Veening: ik had werkelijk niet verwacht dat het allemaal zo voorspoedig zou gaan en dan te bedenken dat ik mijn wagen nog helemaal niet goed ken. Voor ons team en voor mijzelf was het een verrassing dat ik mij met de grotere jongens kon meten.

Het moet allemaal de opmaat zijn voor iets moois. Want daar is Veening volgens hemzelf aan toe. Bovendien zijn de condities geschapen om te vlammen. Hij beschikt over sponsors, hij beschikt over een sterk team en wanneer hij blijft presteren zoals hij onlangs op Zandvoort deed, haalt hij ook de landelijke media. Kortom: met de sportieve loopbaan van deze UT'er gaat het voor de wind.

Maar dezelfde Veening kent ook de andere kant van de medaille. Hij weet wat het is aan de zijlijn te staan, net te kort te komen of van het asfalt te raken. Hij heeft het allemaal wel eens mee gemaakt. In welke vorm of hoedanigheid dan ook. Doorzettingsvermogen kan de eerste man van `Racing For Twente' niet worden ontzegd. Veening komt bovendien vastberaden over. Een jongen die weet wat hij wil en een jongen die niets aan het toeval over wil laten.

`In het Pinksterweekend rijden we twee races op Zandvoort. Tegen die tijd ken ik de auto beter en dan doe ik ook een poging de eerste plaats in het klassement over te nemen van mijn concurrent. Ik kan hem zeker hebben, maar op deze eerste wedstrijd in het paasweekend wilde ik vooral de boel heel houden. Geen risico's nemen, maar in Pinksterweekend ga ik het gevecht met mijn directe concurrent aan. Daar mag iedereen me aan houden.'

bron: UTnieuws
StevenK
Contacteer:

Afgelopen zaterdag en zondag weer een wedstrijd uit het Belgisch Rally Kampioenschap.

Winkel reed er met zijn Clio S1600 en daarbij een hele rij RS-en.

Absolute top-prestatie werd geleverd door Kris Princen, die met zijn RS Ragnotti 10e algemeen werd, en 3e in de groep N, tussen alle 4x4's en overigens nog voor enkele S1600's.

De N3 werd zowieso gedomineerd door Renault's, met RS-en.
clio_rally
Contacteer:

:lol: Dat kunnen we hier helaas nog niet zeggen, hier is het eerder de sloper-klasse, hopelijk kunnen jij en Gert-Jan daar wat aan gaan doen? Ik moest deze week nog even bijkomen van Hulst, was een fijn weekend. Leuke tijden van Braat en een leuke klassering met de AX, zeker voor een 2e sprint... tot Rotterdam?

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
StevenK
Contacteer:

clio_rally schreef::lol: Dat kunnen we hier helaas nog niet zeggen, hier is het eerder de sloper-klasse, hopelijk kunnen jij en Gert-Jan daar wat aan gaan doen? Ik moest deze week nog even bijkomen van Hulst, was een fijn weekend. Leuke tijden van Braat en een leuke klassering met de AX, zeker voor een 2e sprint... tot Rotterdam?

Gijs
Nee, zoals het er nu uitziet wordt ELE de eerste wedstrijd. (of er moet een sponsor met een zak geld langskomen die 16 Hoven heel belangrijk vindt :) )
clio_rally
Contacteer:

Jammer, maar ja, om het geld kan (bijna) niemand heen. Ik navigeer Rotterdam, Mark (de bijrijder van Braat in Hulst) lost nog een oude belofte in en krijgt zijn eerste sprint...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
StevenK
Contacteer:

clio_rally schreef:Jammer, maar ja, om het geld kan (bijna) niemand heen. Ik navigeer Rotterdam, Mark (de bijrijder van Braat in Hulst) lost nog een oude belofte in en krijgt zijn eerste sprint...

Gijs
Wie weet; misschien rij ik nog wel de sprint, maar voorlopig staat 'ie niet in de planning.

Als ik nog dingen aan de auto verander die ik wil testen, dan rij ik er misschien.
antoine

As zondag en maandag is er in rotterdam weer het ram festival.
http://www.ram-festival.nl/
Plaats reactie