Clio16v's verkopen niet goed op dit moment....?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Marko

Ik ben bezig met mijn clio16v te verkopen...alleen het lukt niet echt. Ik vraag een niet al te gekke prijs 1750 omdat er een deukje in de motorkap zit. Ik zie heel wat clio16v op marktplaats staan maar er wordt er volgens mij geen 1 verkocht... Waar ligt dit aan... Slechte economie op dit moment of zijn de clio liefhebbers uitgestorven..?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de slechtere economie, maar ook door relatief veel aanbod. De 5jes verkopen als een gek, voor prijzen waar ik echt van schrik af en toe, maar de Clio loopt niet zo best. Ik denk dat het een combinatie van deze 2 factoren is.
*Stephan_RSI*

Misschien een idee om hem in onderdelen te verkopen? Het is natuurlijk zonde om een goeie clio uit elkaar te halen, maar opzich zou je er denk ik meer aan kunnen verdienen.

Of je wacht ff wat langer totdat er iemand is die hem wilt kopen.

Ben je al langs een garage geweest en gevraagd wat zij er voor willen geven? Want volgens mij zou je best wel 1750 euro voor kunnen vangen als ie voor de rest in goede staat is.

Stephan
Vos

heb jou auto ook te koop zien staan op marktplaats en verbaas me erover dat hij voor die prijs nog niet weg is......
Clio 16v.....
Mrtn
Car: R5GTT

Ik vind dat ze er over het algemeen toch nog best veel geld voor vragen, zonder specifiek naar jouw vr.pr. te kijken hoor. De autootjes worden oud, hogere kmstanden, kans op dure reparaties als distr.riemen die breken, drijfstanglagers en noem maar op.

denk dat het niet zoveel met de economische toestand te maken heeft, wij jongeren merken daar toch minder van.
Mrtn = Maarten
Marko

Ik verbaas me er ook over wat ze vragen...3500 euro voor een redelijk goed uitziende clio... Dan vind ik het absoluut niet raar dat ze niet weg gaan...Maar ik zie ook jongens die vragen 2250 en staan er gerust 2 maanden op marktplaats net als ik nu heb.
Ik kan wel eens bij een garage informeren alleen denk niet dat ze veel zullen geven, het is niet echt interresant voor ze.
Merijn.V
Contacteer:

Ik kon voor een strakke Willi, technisch 100% met tig duizend gulden aan rekeningen inruil op een V40 T4 bij de dealers 3500 euro krijgen, zonder inruil viel er over een korting van 1500 euro te praten....dat was 2 jaar terug...... :(
Bennie

Niet lullig bedoelt, maar het eerste wat ik dacht toen ik jou advertentie zag was, die kan niet 100% zijn... Tis wel heel goedkoop... Klinkt raar maar als ie nog gewoon goed is kan je er beter meer voor vragen!

Greetz Bennie
Marko

Oke dat kan ik me voorstellen dat je denkt hij is goedkoop dus is iets mis mee. De reden is gewoon dat de auto weg moet ivm met een aanschaf van een gtt en een lease auto die ik krijg. 3 auto's voor de deur is gewoon te veel. Er zit tenslotte een deukje in de motorkap en de oz velgen zitten er ook niet bij, dus leek mij wel een redelijke prijs.
Erik

Denk dat veel mensen ook bang zijn er hoge reparatie kosten aan te krijgen. De meeste 16V worden pittig bereden (zoniet afgeragd) en hebben allemaal minstens 150.000 km. op de klok staan.
Daarnaast worden er ook flinke prijsen gevraagd en wordt elke auto aangeprijsd als zijnde in zeer goede staat. Terwijl de foto vaak iets anders laat zien....

Overigens worden op Markplaats ook belachelijk hoge prijsen gevraagd voor 2e hands motoren. Voor een motor van 20 jaar oud met meer als 50.000 km vragen ze nog rustig meer als 2000 euro (is toch 45000 ouderwetse guldens!!!)
Bennie

Marko schreef:Oke dat kan ik me voorstellen dat je denkt hij is goedkoop dus is iets mis mee. De reden is gewoon dat de auto weg moet ivm met een aanschaf van een gtt en een lease auto die ik krijg. 3 auto's voor de deur is gewoon te veel. Er zit tenslotte een deukje in de motorkap en de oz velgen zitten er ook niet bij, dus leek mij wel een redelijke prijs.
Ik heb mijn auto vorig jaar ook weg willen doen, maar ondertussen heb ik er al zoveel aan vernieuwd dat ik het zonde vind om weg te doen... Ik geloof wel dat je auto goed is hoor, maar ik kan snappen dat mensen verder kijken met die prijs?
Marko

quote="Erik"]Denk dat veel mensen ook bang zijn er hoge reparatie kosten aan te krijgen. De meeste 16V worden pittig bereden (zoniet afgeragd) en hebben allemaal minstens 150.000 km. op de klok staan.
Daarnaast worden er ook flinke prijsen gevraagd en wordt elke auto aangeprijsd als zijnde in zeer goede staat. Terwijl de foto vaak iets anders laat zien....

Overigens worden op Markplaats ook belachelijk hoge prijsen gevraagd voor 2e hands motoren. Voor een motor van 20 jaar oud met meer als 50.000 km vragen ze nog rustig meer als 2000 euro (is toch 45000 ouderwetse guldens!!!)[/quote]

Ja idd...denk dat je daar een heel goed punt hebt dat ze bang zijn voor hoge reparatie kosten in combinatie met dat iedereen beweert dat de clio goed onderhouden is.
Dan ff terug komen op mijn eigen advertentie, daar geef ik eerlijk in toe dat de buitenkant minder is maar voor de rest wel onderhouden is. Vind ik het nog steeds vreemd vinden dat de auto nog niet weg is.
Calle

Merijn schreef:Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de slechtere economie, maar ook door relatief veel aanbod. De 5jes verkopen als een gek, voor prijzen waar ik echt van schrik af en toe, maar de Clio loopt niet zo best. Ik denk dat het een combinatie van deze 2 factoren is.
5-jes gaan als een gek? Ik heb anders een heel andere ervaring, hij staat nog steeds voor de deur en ik heb hem al sinds december te koop staan. Wel staat de advertentie alleen op Renault tuning, in de staat waar hij nu in is krijg je op marktplaats boden ven een paar 100 euro en daar zit ik niet echt op te wachten. De 5-jes die er staan zijn wel bijna altijd of heel goedkoop (=rond 700 euro) of heel duur (4000+ euro).

Volgens mij kun je bij Clio's minder goed afleiden in hoeverre ermee getrapt is, een GTT geeft dat eerder aan. Marktplaats werkt wel zo dat je een te hoge prijs moet vragen, als er geboden wordt gaan ze er toch onder zitten, een te lage prijs wordt idd vaak niet vertrouwd of het moet echt voor niets zijn.
Marko

ALs iemand een lage prijs vraagt, trekt het best mijn aandacht. Je kan toch altijd een proefritje maken en kijken naar de auto, op een foto kan je een auto niet beoordelen vind ik.
Calle

Marko schreef:ALs iemand een lage prijs vraagt, trekt het best mijn aandacht. Je kan toch altijd een proefritje maken en kijken naar de auto, op een foto kan je een auto niet beoordelen vind ik.
De mooiste advertenties zijn toch wel die waarin schade gemeld wordt aan een onderdeel van de auto en vervolgens is de foto precies uit de andere hoek genomen... |: handig!
Marko

:lol: Dat zijn idd de mooiste... in zo'n geval hoeft het van mij ook niet meer dan. Wel zo eerlijk zijn dat je een foto maakt waar je de schade op kan zien.
Jasper16v

Volgens mij kun je bij Clio's minder goed afleiden in hoeverre ermee getrapt is
Dat is wel goed te merken hoor :)

Maar tis vooral de slechte economie lijkt me ja, misschien dat het voor en na de zomer wat aansterkt...jonge mensen gaan wat werken en kunnen dan hun autootje betalen :)
evo
Contacteer:

algemene eerste reactie:

1750,- en 183000 km ... afgeragd!
John B
Contacteer:

Erik schreef: 2000 euro (is toch 45000 ouderwetse guldens!!!)
Zo dan heb ik meer geld dan dat ik dacht :p :wink:

:lol: :lol: :lol:
Jasper16v

Hoge km's is afgeragd?
af·rag·gen (ov.ww.)
1 al te snel en onzorgvuldig afwerken => afraffelen
2 [wielersp.] onbehouwen hard uitrijden
3 ruw hanteren waardoor het snel kapotgaat
Een auto kan ook bij 100.000 afgeragd zijn...iedereen prefereert een lage km stand, maar lage km stand is niet alles.
Marko

evo schreef:algemene eerste reactie:

1750,- en 183000 km ... afgeragd!
Ja oke...maar als de auto niet afgeragd is moet ik dan 2500 vragen wat ik er zelf ook niet voor zou geven als ik een auto met een deukje moest kopen... Ik denk dat de prijs niet echt een rol speelt. Ik denk dat er een overvloed aan clio's is en mensen gewoon het geld niet hebben.
TimV

Lijkt mij ook, ligt gewoon aan de economie mensen hebbe eve wat minder geld.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Marko

Tim schreef:Lijkt mij ook, ligt gewoon aan de economie mensen hebbe eve wat minder geld.
Helaas wel even op dit moment... :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Marko schreef:Ik denk dat er een overvloed aan clio's is
Ga eens kijken naar een megane coupe. dat is nog ietsje erger. Maar om daar een goeie te vinden valt ook niet altijd mee..... :wink:
Marko

Frits schreef:
Marko schreef:Ik denk dat er een overvloed aan clio's is
Ga eens kijken naar een megane coupe. dat is nog ietsje erger. Maar om daar een goeie te vinden valt ook niet altijd mee..... :wink:
Maar die zijn dan ook weer een stukje duurder...Waarschijnlijk dus ook in overvloed door de slechtere economie..
Steven
Car: M536

Nou is grappig, ik kijk samen met een vriend van mij voor een beetje knappe Clio 16V.

Nou ist niet echt een knutselvriend en ik ga em ooknie altijd helpen. (Anders is opeens iederene je vriend :p ) Maar we zoeken toch eerst naar een beetje knappe body.

Nou hebben we al voor 2 gekeken in de buurt.
1 Van +/- 2500 met rechts een flinke kras en links een megaroestblaar op het scherm. (dan praat ik dus over 15-20cm lang en 5 cm hoog.)
Reed prima, maarja die body was gewoon echt slecht.

Paar weken later weer 1, dit x van 2950. Rechts kon wel een heel nieuw spatbord gebruiken en links begon ook al op meerdere plekken. Overal echt diepe deuken.

Das dan al de 2e, dan denk je automatisch van we gaan es boven de 3000 kijken.

Tis gewoon dat velen niet eens weten in watvoor staat hun auto is en das gewoon jammer.

Ik weet dondersgoed in watvoor staat me GT is. Maar ik heb er nu alweer flink veel geld inzitten dat ik min of meer verplicht ben om erin te rijden :)

En ik heb dan bijvoorbeeld al dik 230.000 met dit blok achter de kiezen en die begint nu heel langzaam wat minder te worden.
Dus de rest heeft ook aandacht nodig, nu heb ik echt al flink veel geld in het onderstel gestoken (remmen, sturen, dempen motorophanging etc.).
De body is vergeleken met de doorsnee GT nog echt goed hard.

Maar als ik em zou verkopen krijg ik dat nooit meer terug. Dus dan maar houden.... en das geen straf :)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Nou is grappig, ik kijk samen met een vriend van mij voor een beetje knappe Clio 16V.
:)
Ga eens kijken in huizen.... en voor de prijs van het spuiten van een kap, daar kan je hem toch bijna niet voor laten staan...... dan zit je nog niet op 2K ipv 3

GR.Frits
Steven

Calle schreef:5-jes gaan als een gek? Ik heb anders een heel andere ervaring, hij staat nog steeds voor de deur en ik heb hem al sinds december te koop staan. Wel staat de advertentie alleen op Renault tuning, in de staat waar hij nu in is krijg je op marktplaats boden ven een paar 100 euro en daar zit ik niet echt op te wachten. De 5-jes die er staan zijn wel bijna altijd of heel goedkoop (=rond 700 euro) of heel duur (4000+ euro).
Sja kep de jouwe zien staan en zelfs overwogen om em erbij te kopen.
Helaas tijd en geldgebrek, misschien van de zomer ;)

Wat het bij jou is, is denk dat je te eerlijk bent.
Jij geeft al aan dat die krukaskering voor jou de reden is om em te verkopen omdat je geen zin hebt om bezig te blijven.

Maarja andere gaan dan weer rare dingen denken.

Tis een vreemd wereldje :)
Steven

Frits schreef:
Steven schreef:Nou is grappig, ik kijk samen met een vriend van mij voor een beetje knappe Clio 16V.
Ga eens kijken in huizen.... en voor de prijs van het spuiten van een kap, daar kan je hem toch bijna niet voor laten staan...... dan zit je nog niet op 2K ipv 3

GR.Frits
Die zilveren met Apex en SuperTurismo's (die er onderuit gaan)?

Die staat wel op de lijst voor een kijkje :)
Marko

Frits schreef:

GR.Frits
Precies wat je zegt Frits...Voor mij is het niet meer de moeite waard om het te laten maken de motorkap omdat de auto zowiezo weg doe ivm met een lease auto en aanschaf van een 5gtt. Ik naai niemand om maar zo te zeggen...dus kijk nou niet scheef naar de prijs...
Marko

Steven schreef:
Frits schreef:

GR.Frits
Die zilveren met Apex en SuperTurismo's (die er onderuit gaan)?

Niks apex...KW toch een stukje beter :lol:
Laatst gewijzigd door Marko op do 8 apr 2004 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef: Die zilveren met Apex en SuperTurismo's (die er onderuit gaan)?

http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=1447
[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /60680.jpg[/img]

Dit is de add...

en hup marko help steven eens overtuigen..... :p
Marko

Steven je bent van harte welkom..is het niks...maakt nie uit...koffie staat zowiezo klaar met een gevulde koek :lol:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Marko schreef:Steven je bent van harte welkom..is het niks...maakt nie uit...koffie staat zowiezo klaar met een gevulde koek :lol:
Voor koffie kom ik misshcien ook nog wel ff kijken :wink: moet toch bij bart zijn vanavond :p
Steven

Ow ah ik hou het niet meer bij, pardon :)

Marko, kun je me wat meer specifieke info mailen?
Dan ga ik het even in overleg nemen.

Huizen is ook niet zo ver vanaf B'wijk, dus komt mooi uit.
Plaats reactie