1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
PtrGte
Contacteer:

oh ja...ff voor de duidelijkheid:

ik heb GEEN zak met geld hier thuis staan, voordat er allemaal roddels hier op het forum staan van:

"als ik zoveel geld als hem had dan deed ik dat ook"

maar "zelf doen" is een erg grote kostenbesparende factor...oh ja en "machinery hebben" ook...maar das meer mazzel... :D
Michel S.
Contacteer:

Met de juiste kennis, zin en tijd, vrienden en kennissen, goed materiaal en plaats kom je al zo ver.
Als je zo goed als alles zelf kunt doen, heb je vaak voor een prikje(ten op zichte van een motor kopen) een super mooi blokje met enorm geile specs.

Hoef je niet eens een geldboom voor te hebben.

Want ik denk als je deze motor zo had moeten laten maken, dan was je nu nog aan het sparen geweest :P
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Riël
Über-Spammer

Donleben schreef:En uit wat voor een BMW wordt wat gebruikt?
Veelal de 3 liter 6 cilinders gok ik. Gaat het hier ook om diezelfde .128 injectoren?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PtrGte
Contacteer:

de injectoren hebben niet veel meer opbrengst, maar ja, als er toch een chip voor gemaakt wordt, waarom dan niet de injectoren een beetje sparen???

maar goed...de motor heeft dus ook het circuitdagje op Assen overleeft...op naar Zandvoort... :)
Donleben
Contacteer:

En uit welke BMW komt de benzinepomp of wat is het artikelnummer?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
PtrGte
Contacteer:

originele pomp, brandstof druk is 3,5 bar...
Donleben
Contacteer:

PtrGte schreef:nou ja, ik weet nu dat die hoge compressie net iets teveel van het goeie was, dus weer wat geleerd wat dat betreft...

....

maar de volgende motor moet maar iets lager op compressie gezet worden...maar ja...als je nooit iets probeert, dan zul je er ook nooit achter komen! :)

de "blueprints" voor de volgende motor liggen al klaar, en dat wordt nog wel een stukje extremer, dus qua vermogen moet het dit jaar zeker goed gaan komen :D
Hoe staat het met de plannen voor het nieuwere blok wat nog extremer zal gaan worden? Zijn de plannen allemaal al uitgewerkt en wat zal je dan aan het blok gaan veranderen? Ik ben benieuwd wat die straks zal gaan geven.
PtrGte
Contacteer:

het plan is inderdaad al klaar, maar deze meneer gaat pas specificaties presenteren als het getest is, aangezien er NOGAL wat beterweters ( (N) )rondlopen waar je bijna alleen maar onzinnige kritiek van krijgt...vandaar: diegene die zich NIET aangesproken voelen, sorry, maar wellicht binnenkort meer! :wink:

klinkt erg negatief hoor het bovenstaande, maar het is gewoon zo, er zijn teveel mensen die alleen maar "ongegronde" onzin roepen waar niemand en VOORAL IK niks aan heb...

duZZZzzz.........for now... :beer:
Donleben
Contacteer:

Dan moeten we toch maar even afwachten....

Kun je niet een tipje van de sluier geven???
PtrGte
Contacteer:

hahaha...volhouders...respect! :)

laten we zeggen dat het een groots CNC-frees-festijn wordt :wink:
Steven
Car: M536

En als het mislukt de frees in z'n geheel erdoorheen ;)
PtrGte
Contacteer:

je veters strikken, en je fietsbands plakken, dat kan mislukken, maar zulke dingen mislukken nooit! :lol:
PtrGte
Contacteer:

okee...nieuwe update...

heb inmiddels een oliekoeler opgehangen omdat 150 graden op het circuit niet zo bevorderlijk is...

wat blijkt? met koeler gaat ie nog steeds naar 140 graden?!

Het is een "gewone" MOCAL 13 rijige koeler dus zou toch goed moeten zijn???

iemand ideeen???
Tijn
Contacteer:

PtrGte schreef:okee...nieuwe update...

heb inmiddels een oliekoeler opgehangen omdat 150 graden op het circuit niet zo bevorderlijk is...

wat bijkt? met koeler gaat ie nog steeds naar 140 graden?!

is een "gewone" MOCAL 13 rijige koeler dus zou toch goed moeten zijn???

iemand ideeen???
je zou zeggen dat er dan simpelweg niet genoeg olie door je koeler heen gaat. Of dat hij niet op de koelste plek hangt ofzo. hang anders eens een aparte onafhankelijke druk en temp sensor (tijdelijk) in het circuit na de koeler, dan weet je meer....
there is no spoon.
PtrGte
Contacteer:

dat dingt is echt bloed heet als ik gereden heb, en hij hangt precies onder m'n renault logo tussen bumper en motorkap, dan zou je toch zeggen dat ie vol in de rijwind zit...

maar ja...drie bochten vol gas en de meter schiet als een pijl omhoog...dan blijft ie wel op 140, maar goed, lijkt mij niet echt bevorderlijk...
Robke
Car: Lexus IS250

Bij mij komt de olie niet boven de 100 garden, ook niet bij constant planken, op de snelweg met 210 km/h is hij ook niet boven de 100 graden gekomen...
En dat is met dezelfde oliekoeler......
Misschien toch een rotte meter ofzo??
Steven

Sja meetpunt verschilt nogal, waar meet jij em Rob? In het carter?
-Ray-
Contacteer:

PtrGte schreef:okee...nieuwe update...

wat blijkt? met koeler gaat ie nog steeds naar 140 graden?!

Het is een "gewone" MOCAL 13 rijige koeler dus zou toch goed moeten zijn???

iemand ideeen???
had ik ook. oliekoeler opgehangen en een soort van toevoeging in je olie en batsa... 110 graden normaal, bij planken rond de 120. gemeten in het circuit.

zelfde vraag als steven, waar meet jij? 140-150 in het carter is wel een beetje teveel van het goeie!
Immer wieder die verdammte Holländer
Donleben
Contacteer:

Misschien even met een andere temp-sensor testen?
Robke
Car: Lexus IS250

Bij beide wagens is het de standaard sensor in het carter.
Menno

vind 't metertje of de sensor wel erg verdacht.
rev it like a rental
Robert dB.

koelvloeistofcircuit nagekeken?
PtrGte
Contacteer:

koelvloeistofcircuit???

leg uit???
PtrGte
Contacteer:

zo even weer iets anders...

weet iemand of het mogelijk is om een extra 4 injectoren aan te sturen op de F7P/R???

zou je de kabelboom bij de injectoren gewoon kunnen "splitsen" zodat je in plaats van 1 injector
--> 2 injectoren aan kunt sturen...

ben erg benieuwd of dat mogelijk is...
speedline

PtrGte schreef:zo even weer iets anders...

weet iemand of het mogelijk is om een extra 4 injectoren aan te sturen op de F7P/R???

zou je de kabelboom bij de injectoren gewoon kunnen "splitsen" zodat je in plaats van 1 injector

Dat is mogelijk. Moet je Henk ff bellen. Is daar al mee aan 't experimenteren geweest. Kan je wel het een en ander vertellen...
PtrGte
Contacteer:

oke! :D
-Ray-
Contacteer:

Donleben schreef:Misschien even met een andere temp-sensor testen?
of een andere meter!
Immer wieder die verdammte Holländer
Donleben
Contacteer:

PtrGte schreef:zo even weer iets anders...

Bang dat je nieuwe blok straks te weinig benzine krijgt?
PtrGte
Contacteer:

nee...dat zou dom zijn, kun je beter een grote dan twee gewone pakken lijkt me...maar het gaa meer om de plaats waar de injector inspuit...

eentje in de kop en eentje in het begin van het inlaattraject...

BIJVOORBEELD :wink:
Menno

Volgens mij zijn de toerentallen nog niet hoog genoeg om verdampingsproblemen te krijgen. dussuh: klinkt goed in de kroeg, maar niet echt zinvol IMHO.

(als je nog uitlaatgasdata van je rollenbanksessie hebt kan je d'r wel serieus wat zinnigs over zeggen)
rev it like a rental
PtrGte
Contacteer:

Menno schreef:Volgens mij zijn de toerentallen nog niet hoog genoeg om verdampingsproblemen te krijgen. dussuh: klinkt goed in de kroeg, maar niet echt zinvol IMHO.

(als je nog uitlaatgasdata van je rollenbanksessie hebt kan je d'r wel serieus wat zinnigs over zeggen)
maar ik denk wel dat de menging er niet SLECHTER op wordt...en ja...ruige tal in de kroeg is ook wat waard :D
PtrGte
Contacteer:

om hier ff op terug te komen:

bij de Throttlebody versies wordt ook ERG vaak gebruik gemaakt van de plaatsing van de injector NET NA de gasklep...dus een stuk verder weg van de kop dan normaal...

zal ook zijn voordelen wel opbrengen...net na de gasklep meer wervelingen dus betere menging???
Jeroen V
Contacteer:

Het heeft inderdaad zo goed als alleen zin bij hoge toerentallen, bij de motoren waar ik mee bezig ben worden de airbox injectoren bij 8500 toeren ingeschakeld. Ik heb er veel mee geexperimenteerd maar eerder heeft het geen zin .
PtrGte
Contacteer:

Jeroen V schreef:Het heeft inderdaad zo goed als alleen zin bij hoge toerentallen, bij de motoren waar ik mee bezig ben worden de airbox injectoren bij 8500 toeren ingeschakeld. Ik heb er veel mee geexperimenteerd maar eerder heeft het geen zin .
okee...maar laat ik eens simpel denken...

jij hebt het over motoren met 1000 cc(4-cilinder)??? ik neem ff aan van wel...dan ZOU JE KUNNEN stellen dat je met het aanzuigen van 250 cc bij 8500 toeren pas effect hebt...

is het dan niet zo dat je met 500 cc (2 liter 4 cilinder) bij 4250 toeren hetzelfde effect kunt zien...want in verhouding zuig je dezelfde hoeveelheid lucht aan dus "ongeveer" dezelfde luchtsnelheid...

natuurlijk kun je dit niet precies zeggen, maar logisch klinkt het mij wel...correct me if i'm wrong... :wink:

maar goed...we zullen het wel zien... :)
Steven

Jah maar die inlaatkanalen zijn ook wel ff wat groter van je grotere motor, dus is de aanzuigsnelheid automatisch ook weer lager. ;)
Plaats reactie