GTT, hoe weet ik of mn kop lek is?
Bij de garage kunnen ze er een of ander tubetje met een maf goedje inhouden. (met draaiende motor wel te verstaan) Ik weet eigenlijk niet meer waar ze hem in deden, het kan wel de koelvloeistof geweest zijn.
Daarmee hebben ze indertijd gechecked of de koppakking van m'n D kadettje dit keer wel dicht was. Dus volgens mij is het eenvoudig te controleren.
Daarmee hebben ze indertijd gechecked of de koppakking van m'n D kadettje dit keer wel dicht was. Dus volgens mij is het eenvoudig te controleren.
De garage heeft denk ik verschillende truukjes, maar je kan al eens dit:
Compressie meten
Water in olie (peilstok eruit, aansteker nemen, onderaan even eraan houden, als 't gaat knetteren zit er water in)
Olie in water (vinger in expansievat duwen (pas op, heet
) Ik deed het wel vaker met een tissue. Je voelt/ziet 't zo)
Lucht in koelsysteem (Net of je niet ontlucht krijgt, slecht koelen en/of borrelend expansievat)
Compressie meten
Water in olie (peilstok eruit, aansteker nemen, onderaan even eraan houden, als 't gaat knetteren zit er water in)
Olie in water (vinger in expansievat duwen (pas op, heet

Lucht in koelsysteem (Net of je niet ontlucht krijgt, slecht koelen en/of borrelend expansievat)
reken op een 300 euro zeker bij de garage.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Vervangen van de koppakking kost bij mij 525,- inc btw
Word gedaan met:
-dikkere versterkte competitie koppakking
-Sterkere Kopbouten
-Cilinderkop gevlakt
-alle pakkingen vernieuwd
-nieuwe olie+filter
-nieuwe koelvloeistof
-nieuwe slangen klemmen
-volledige controle (pakking gaat niet zo maar stuk)
mvg jeroen Lubking,
Word gedaan met:
-dikkere versterkte competitie koppakking
-Sterkere Kopbouten
-Cilinderkop gevlakt
-alle pakkingen vernieuwd
-nieuwe olie+filter
-nieuwe koelvloeistof
-nieuwe slangen klemmen
-volledige controle (pakking gaat niet zo maar stuk)
mvg jeroen Lubking,
Belluhhhhh....JL Tuning
JL Tuning, Nederlands enige K-Tec importeur. Open deur beleid van smorgens vroeg tot 's avonds laat, voor reparatie en tuning van vrijwel alle snelle Renaults, met als specialisme de 5 GT Turbo.?<
Jeroen Lubking
Vliststraat 41
3044 ET Rotterdam Spaanse Polder
06-29571950
Clubkorting:Kortingen op vertoon van clubpas in overleg.

Beter! Hebben ze dat met zo'n zuurstok gedaan als ik probeerde te beschrijven?slash schreef:jongens ik ben ff bij mijn garage geweest, en mn kop is NIET lek!
gelukkig
ze hebben t allemaal gechecked en niets wijst op een lekke kop.....
ja, en koelvloeistof helemaal aftoppen en dan motor lekker warm draaien, checken of er bellen ontstaan in t reservoir
wel beter dat ie niet lek is, anders had me dat weer aardige centjes gekost
volgende week lekker een groote beurt, klaar voor t echte werk (mn chargecooler, k-tec uitlaat, gr A carb, etc.)
wel beter dat ie niet lek is, anders had me dat weer aardige centjes gekost
volgende week lekker een groote beurt, klaar voor t echte werk (mn chargecooler, k-tec uitlaat, gr A carb, etc.)

jongens,
als ik mijn gtt start s'ochtens, loopt ie eerst goed, en dan na een minuut komt er witte rook uit mn uitlaat en ook nog donkere vloeistof, weet niet wat die vloeistof is.....olie, koelvloeistof.... help.......
denk toch dat mn kop lek is...
als ik mijn gtt start s'ochtens, loopt ie eerst goed, en dan na een minuut komt er witte rook uit mn uitlaat en ook nog donkere vloeistof, weet niet wat die vloeistof is.....olie, koelvloeistof.... help.......
denk toch dat mn kop lek is...
koelvloeistof geeft witte rook, olie geeft blauwe rook
Maak je over die witte rook bij het starten maar geen zorgen, dat doen alle GTT's.... Gewoon water in je uitlaat wat verdampt. Als ik de mijne start schaam ik me wel eens diep 

ga eens langs een garage en laat een de compressie meten van je cylinders.
kijk in je koel vloeistof vaatje om te checken of daar olie inzit
kijk onder de kleppen deksel of daar witte drab zit.
en vang die vieze troep een op wat uit de uitlaat komt. en ga er eens met je vingers aan zitten om te cheken of het op olie basis is
kijk in je koel vloeistof vaatje om te checken of daar olie inzit
kijk onder de kleppen deksel of daar witte drab zit.
en vang die vieze troep een op wat uit de uitlaat komt. en ga er eens met je vingers aan zitten om te cheken of het op olie basis is