versnellingsbak - vraagje

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
kevinb
Contacteer:

Ik zit dus met het volgende probleem,

als ik de gt motor in de cabrio heb gestoken
kreeg ik hem in het begin vrij moeilijk in 1e en in achteruit.
na een paar 100km's te rijden is het probleem serieus veregert :@
tot op het laatste ik hem gewoon niet meer in 1e kreeg.
Zelfs met de motor stilleggen, in 1e zetten en dan zo starten, duwde de startmoter de auto vooruit.....

Dus ik begonnen met de motor terug te demonteren om de versnellingsbak er terug onderuit te gooien..

Zover staan we dus vandaag...

Denkelijk heb ik iets gewisseld tussen de 4bak van de originele 1.1 en de 5bak van de gtt.
ik dacht eerst aan de buté (hoe zeg je dat in het nederlands? het rollement dat achter de lepel zit en de drukplaat openduwd)
dat deze van de 4 bak dus dunner was dan de 5bak, blijkt dit dus niet zo te zijn :@

Het volgende ben ik tegen gekomen op 1 van de lepels die ik heb liggen zit een soort vorkje dat tegen die plastieke bol duwd op de de versnellingsbak.

Op die andere lepel zit dit niet, dit geeft dus een verschil in de "ontkoppelings afstand" wat dus duidelijk het probleem is,
je zou het kunnen vergelijken of je rijdt met een versleten koppelingsplaat.

Dus nu de vraag, zit er op een gtt versnellingsbak zo een extra vorkje op die ontkoppelingslepel, of niet, want dan zit mijn probleem nog ergens anders.
Tuurlijk zou ik dit graag eerst weten voor ik de boel terug dicht gooi, omdat dit toch geen klus is dat je op een uurtje klaart...

bedankt!!!
kevin :wink:
Abel
Über-Spammer

dat vorkje is om hem aan die schanier punt vast te klemmen..

ik heb eerder het idee dat je je schakel as iets moet verdraaien
canonballman

Zoals ik begrijp komt de koppelingsplaat niet goed vrij. Heb je de drukgroep er ook al af gehad, en de koppelingsplaat geinspecteerd??

Denk niet dat het te maken heeft met het druklager (butee, rolee???) of met de koppelingsvork.
kevinb
Contacteer:

Het heeft idd niets te maken met de buté, de koppelings plaat is ook nog zo goed als nieuw,
volgens een mechanieker bij renault zou het witte bolletje dat voor het scharnierpunt zorgt versleten zijn, ineens een nieuw meegenomen 1.51€, en dan zullen we vanavond maar is verder kijken hé!

ik hou jullie op de hoogte!

bedankty voor de info in ieder geval! :wink:
Riël
Über-Spammer

Nog een vraag:

Als ik bij de versnellingsbak met monteren het kapje van de 5e gang los heb gemaakt, en die 5e gang naar buiten heb getrokken, dan valt de bak in blokkering. Duw ik alles weer terug, kan het dan zijn dat ik de boel niet geschakeld krijg?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie