hallo allemaal.
gisteren mijn verjaardag feestje gevierd.
Nogal laat geworden maar eruug gezellig.
Maar ik typ nogal moeizaam deze middag.

Ben 8 apr. 23 jr geworde.
Mare het werk dat ik had is weer afgelopen na 2 weken.
Dus ik heb weer wat poen verdient

Dus ik heb weer de tijd om te sleutelen.
De oliedruk sensor die Eggens nieuw leverde past nie.(hij is net te groot)
En nou dacht ik er dan 1 van een GTT te gebruiken.
Maar loopt er dan geen pijpje verder naar de turbo?
En heeft iemand ervaring met een grotendeels
std. blok die op een compr.verhouding zit van 10,5:1?
Gaat dit goed komen?
Behalve dat ik dan 98 mlv moet tanken.
En zou ik andere bougies moeten gebruiken?
Met een andere warmte graad.(Mischien platina bougies van een GTT?)
Ik heb nu "warme" bougies die worden voorgescheven door renault voor dit type motor.
Deze motor zit std. op 9,2:1 compr. verhouding en is nu naar 10,5:1 gebracht.
Wat ik me dus afvraag is dat het risico van te "warme" bougies voor deze motor opweegt tegen de aanschaf van een "kouder" type die dus volgens de boeken die ik nu lees in het ergste geval te sterk vervuild raken.(ze kunnen zichzelf niet schoonbranden.)
terwijl te "warme" bougies ernstige motorschade kunnen veroorzaken.

(gaten in zuigers enz.)
Wie mij wijzer kan maken mag het zeggen.
Ik bouw er trouwens weer gewone contactpunten op vanwege de nokkenas.(Beetje makkelijker vervroegen enz.
Ik weet niet of dit nog van invloed heeft op de bougie keuze.
Ik weet alleen dat Daf destijds een marraton opvoersetje leverde voor de DAF 55 1100 die de compr. naar 10,5:1 bracht en dat dit prima ging.
Maar de boring/slag is ook weer wat anders aan dit blokje.
Maar of hier andere bougies bij zaten weet ik niet.
Maar de boring/slag is natuurlijk ook weer wat anders.
So anybody WWhelp!(bert visser)
Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.