Ik rij momenteel met een Megane 1 1.9 dTi 80 pk.
Is deze motorisatie beter geschikt als kilometervreter dan de nieuwe 1.5 82 of 100?
Ben momenteel aan het twijfelen om hem om te zetten. Heeft nu 72.000 km, en voor een opleg van 8.000 euro kan ik een 82 pk (Authentique Confort) krijgen.
Maar is die 1.5 common rail wel zo degelijk als de ouwe 1.9 directe turbo?
Kan ik met de huidge vlot over de 200.000 km rijden?
Ik rij 40.000 per jaar, 75% snelweg.
1.9 dTi 80 pk vs 1.5 dCi 82/100 pk
de grandtour van rick heeft die motor, loopt erg fijn, maar of het 8000 euro waard is...
jouw motor is zo oud nog niet, is daar wat mis mee? Ik denk niet dat het in verbruik zo heel veel uit zal maken.... zelfs een flinke brandstofbesparing (1:16 -> 1:18 ofzo) levert jou op jaarbasis maar zo'n 200 euro op....
jouw motor is zo oud nog niet, is daar wat mis mee? Ik denk niet dat het in verbruik zo heel veel uit zal maken.... zelfs een flinke brandstofbesparing (1:16 -> 1:18 ofzo) levert jou op jaarbasis maar zo'n 200 euro op....
there is no spoon.
de 82 of de 100 pk?
Van de laatste heb ik ooit gelezen dat ie door de bak zijn pk's niet optimaal kan benutten...
Van de laatste heb ik ooit gelezen dat ie door de bak zijn pk's niet optimaal kan benutten...
Is nu echt niemand geinteresseerd in een discussie hoeveel kilometers een wagen kan doen, of wordt hier enkel maar gedacht aan hoe je je wagen er 'schoon' kunt doen uitzien, en dat het allemaal veel geld mag kosten?
Waarom zou bvb een Meg 1.9 dTi veel minder kilometers kunnen doen dan een MB 220 CDI?
Ok, wat lullen over "kwaliteit" van materiaal en zo kan een antwoord zijn. Maar het is ook een publiek geheim dat de wagens door de producenten niet "te goed" gemaakt worden, opdat ze niet al te lang zouden meegaan. Dus waarom zou een MB veel langer meegaan, in kilomters uitgedrukt, en wat betreft de motor dan een Meg?
Je ziet toch ook nog genoeg oude R5's, Clio's, R19's en R21's rondrijden.
Familie van mij reed vroeger met een MB 250D, jarenlang veel plezier van gehad. Gekocht als 2dehands van 6 jaar en nog eens meer dan 10 jaar extra mee gereden. Heeft nu een E220, en al sleutel je er zelf aan, als een lampje vooraan al >150 euro kost, dan betaal je toch... Een lampje voor mijn Meg kost bij de dealer 10,-!
DUS:
-is het een fabeltje dat een Renault diesel minder km's kan doen dan een Duitse Dikzak?
-zijn de huidige wagens 'beter' dan de ouwe, opnieuw in km's!!!!!!!!!!?
Waarom zou bvb een Meg 1.9 dTi veel minder kilometers kunnen doen dan een MB 220 CDI?
Ok, wat lullen over "kwaliteit" van materiaal en zo kan een antwoord zijn. Maar het is ook een publiek geheim dat de wagens door de producenten niet "te goed" gemaakt worden, opdat ze niet al te lang zouden meegaan. Dus waarom zou een MB veel langer meegaan, in kilomters uitgedrukt, en wat betreft de motor dan een Meg?
Je ziet toch ook nog genoeg oude R5's, Clio's, R19's en R21's rondrijden.
Familie van mij reed vroeger met een MB 250D, jarenlang veel plezier van gehad. Gekocht als 2dehands van 6 jaar en nog eens meer dan 10 jaar extra mee gereden. Heeft nu een E220, en al sleutel je er zelf aan, als een lampje vooraan al >150 euro kost, dan betaal je toch... Een lampje voor mijn Meg kost bij de dealer 10,-!
DUS:
-is het een fabeltje dat een Renault diesel minder km's kan doen dan een Duitse Dikzak?
-zijn de huidige wagens 'beter' dan de ouwe, opnieuw in km's!!!!!!!!!!?
Misschien rijden er niet zoveel diesel Renault's bij de RTC en dat daarom er niet zoveel mensen reageren.
Ik denk ook dat er heel weinig mensen hierzo ervaring hebben met Mercedes auto's.
Gewoon ff geduld hebben, je post staat er ook nog maar een paar uur, dussssss.
Succes met je onderzoek, hoop voor je dat je vindt wat je nodig hebt.
Ik denk ook dat er heel weinig mensen hierzo ervaring hebben met Mercedes auto's.
Gewoon ff geduld hebben, je post staat er ook nog maar een paar uur, dussssss.
Succes met je onderzoek, hoop voor je dat je vindt wat je nodig hebt.

zelf rijd ik voor mijn werk in een kangoo, een hele tijd heb ik een "öude"
1.9 d gereden (d55)
sinds een aantal weken rijd ik nu in een dci60.
deze motoren zijn wel een stuk minder lawaaig dan de oude 1.9 diesel.
ze trillen ook een stuk minder.
alleen bij ons op de zaak zijn 13 dci60 teruggebracht naar de garage omdat deze er na 5000 km niks meer deden..
duzz, de dci is voor veel km (ik rijd er ongeveer 100000 km per jaar mee) een stuk prettiger als de 1.9 diesel
maar of dat die 8000 euro waard is?? ik persoonlijk vind van niet
lennart
1.9 d gereden (d55)
sinds een aantal weken rijd ik nu in een dci60.
deze motoren zijn wel een stuk minder lawaaig dan de oude 1.9 diesel.
alleen bij ons op de zaak zijn 13 dci60 teruggebracht naar de garage omdat deze er na 5000 km niks meer deden..
duzz, de dci is voor veel km (ik rijd er ongeveer 100000 km per jaar mee) een stuk prettiger als de 1.9 diesel
maar of dat die 8000 euro waard is?? ik persoonlijk vind van niet
lennart
Okee, alvast bedankt.
Ik wacht nog rustig wat reacties af.
Misschien maak ik me als diesel-rijder idd wat belachelijk hier, maar ik hou enorm veel van auto's.
Het enige wate ik NIET doe is er bakken geld tegenaan gooien.
Heb vroeger een Alfa 155 TD (natuurlijk diesel... hihi)gehad. Was helemaal het tegenovergestelde van mijn Megane...
De 155 was puur rijplezier, maar elke 3 weken bij de dealer voor weer een probleempje.
De Meg is uiterst betrouwbaar, maarrrrrrrrr zeer braaf en geeft geen kik als ik hem eens achter zijn veren aanzit.
Er zijn wagens die deze 2 eigenschappen combineren, maar $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$.
Ik wacht nog rustig wat reacties af.
Misschien maak ik me als diesel-rijder idd wat belachelijk hier, maar ik hou enorm veel van auto's.
Het enige wate ik NIET doe is er bakken geld tegenaan gooien.
Heb vroeger een Alfa 155 TD (natuurlijk diesel... hihi)gehad. Was helemaal het tegenovergestelde van mijn Megane...
De 155 was puur rijplezier, maar elke 3 weken bij de dealer voor weer een probleempje.
De Meg is uiterst betrouwbaar, maarrrrrrrrr zeer braaf en geeft geen kik als ik hem eens achter zijn veren aanzit.
Er zijn wagens die deze 2 eigenschappen combineren, maar $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$.
Ja, lachen en betalen.
Heb onlangs een garage gevonden die een aantal Laguna's Grandtour van 110 en 120 pk aanbiedt van 2003 en met 15.000 a 25.000 km voor 16.000 tot 17.000 euro. De duurste heeft zelfs lederen interieur, cruise control, enfin de hele zwik.
Zeeeeeeeeeer verleidelijk.
Maar ik heb al gehoord dat de Laguna's electronisch al wat probleempjes gehad hebben.
Heb onlangs een garage gevonden die een aantal Laguna's Grandtour van 110 en 120 pk aanbiedt van 2003 en met 15.000 a 25.000 km voor 16.000 tot 17.000 euro. De duurste heeft zelfs lederen interieur, cruise control, enfin de hele zwik.
Zeeeeeeeeeer verleidelijk.
Maar ik heb al gehoord dat de Laguna's electronisch al wat probleempjes gehad hebben.
De huidige generatie Commonrail diesel motoren zijn gewoon goed ontwikkeld, en ik krijg dagelijks de reactie van mensen zoals: " 1.5 huh....da's veels te klein...." , en na een proefrit praat je echt wel anders...
Ik vind zelf de 100 pk wel erg lekker rijden, zuinig, erg stil, en toch lekker vlot.
Bij normale belasting blijft ie echt stil op de achtergrond, en als je door wilt rijden, moet je echt even wat meer toeren maken, en dan is ie wel aardig hoorbaar, de 100 pk dCi is nog niet zo lang op de markt in de Megane, maar doet het erg goed in de verkoopcijfers...
Ik vind zelf de 100 pk wel erg lekker rijden, zuinig, erg stil, en toch lekker vlot.
Bij normale belasting blijft ie echt stil op de achtergrond, en als je door wilt rijden, moet je echt even wat meer toeren maken, en dan is ie wel aardig hoorbaar, de 100 pk dCi is nog niet zo lang op de markt in de Megane, maar doet het erg goed in de verkoopcijfers...

Wat wil je nu horen? Ja je hebt de perfecte motorisering!? Natuurlijk zijn die dCi's beter. Lopen lichtjaren voor wat betreft loopcultuur, trekkrachtontplooing, verbruik, vermogen en prestaties. Common rail rulezjeebee schreef:Ik rij momenteel met een Megane 1 1.9 dTi 80 pk. Is deze motorisatie beter geschikt als kilometervreter dan de nieuwe 1.5 82 of 100?

En ze zijn goedkoper in het gebruik. Maar als je vraagt of je in moet ruilen voor een moderne motorisering snij je jezelf in de vingers. En dat weet je zelf ook anders zou je hier niet posten.
Zou je je dTi eerst niet eens oprijden. En koop dan geen 1.5dCi maar een 1.9dCi. Veel sterker! Moet ook wel want een Megane II is behoorlijk zwaar.jeebee schreef:Ben momenteel aan het twijfelen om hem om te zetten. Heeft nu 72.000 km, en voor een opleg van 8.000 euro kan ik een 82 pk (Authentique Confort) krijgen.
jeebee schreef:Maar is die 1.5 common rail wel zo degelijk als de ouwe 1.9 directe turbo?
Ja. Zelfs iets degelijker in mijn optiek.
Alles is afhankelijk van onderhoud en rijstijl (en zeker niet te rustig!) maar 250.000+ moet geen probleem zijn. Al zijn deze motoren niet goed bestand tegen langdurig vollast. Olietemperatuur loopt te hoog op en een 80pk heeft geen gesmede zuigers.jeebee schreef:Kan ik met de huidge vlot over de 200.000 km rijden?
Ik rij 40.000 per jaar, 75% snelweg.
Lezen is iets anders als er mee rijden. Deze uitspraak is nonsense. 100pk is snellere en betere variant. In een van mijn Dieseltopics staan de verschillen beschreven. Search ff.jeebee schreef:de 82 of de 100 pk?
Ik ben een grote Dieselfan en zeker geinteresseerd in kilometerkostprijs en levensduur. Maar dit is een "tuning"forum. En tuning staat haaks op levensduur en kilometerkostprijs.jeebee schreef:Is nu echt niemand geinteresseerd in een discussie hoeveel kilometers een wagen kan doen, of wordt hier enkel maar gedacht aan hoe je je wagen er 'schoon' kunt doen uitzien, en dat het allemaal veel geld mag kosten?
Omdat de motoren van mindere kwaliteit zijn. CDI trekken 400.000+ zonder noemenswaardig prestatieverlies of slijtage verschijnselen onder de meest barre omstandigheden.jeebee schreef:Waarom zou bvb een Meg 1.9 dTi veel minder kilometers kunnen doen dan een MB 220 CDI?
Dat hoef je met een moderne Renault Dieselmotor niet te proberen.
Kroegpraat, bullshit, nonsense. Is allemaal kostprijs issue. Auto's worden niet slecht gemaakt. Er wordt een levensduur eis aan gehangen en een maximum prijskaartje. En dan moet er ook nog geld verdiend worden.jeebee schreef:Ok, wat lullen over "kwaliteit" van materiaal en zo kan een antwoord zijn. Maar het is ook een publiek geheim dat de wagens door de producenten niet "te goed" gemaakt worden, opdat ze niet al te lang zouden meegaan. Dus waarom zou een MB veel langer meegaan, in kilomters uitgedrukt, en wat betreft de motor dan een Meg?
Bovenstaande zijn uitspraken voor hersenlozen.
Omdat door hun simpele techniek het auto's zijn die zonder hoge kosten lang kunnen blijven rijden. En dan ook nog de gekken die ze rijdend houden. Er zit hier een forum vol van...jeebee schreef:Je ziet toch ook nog genoeg oude R5's, Clio's, R19's en R21's rondrijden.

Ja een Xenonlamp kost 150,-. Lul niet zo stom man. En ik betaal 2,- voor een lampje. Geen 10,-.jeebee schreef:Familie van mij reed vroeger met een MB 250D, jarenlang veel plezier van gehad. Gekocht als 2dehands van 6 jaar en nog eens meer dan 10 jaar extra mee gereden. Heeft nu een E220, en al sleutel je er zelf aan, als een lampje vooraan al >150 euro kost, dan betaal je toch... Een lampje voor mijn Meg kost bij de dealer 10,-!
En die 250D wordt op het gebied van prestaties en verbruik op alle fronten door jouw 1.9dTi voorbij gestreefd.
Die W124's zijn legendarisch. Maar een 300 Turbodiesel met een toen legendarische 150pk haalde je ook geen 500.000+ mee als je er flink meer doorrijdt.
Dat is geen fabeltje. Mijn ouwe heeft 1.1miljoen kilometer gedraaid met zijn 300TD Turbo. En is daarvoor in het zonnetje gezet door de Merc importeur.jeebee schreef:DUS:

Een ander feit is dat ze bij Mercedes Benz een register met kilometermiljonairs kennen.
Bij Renault krijgen ze alleen de afmelding van de sloperij binnen. En uiteraard vraag naar revisie annex ruilmotoren...

Nee. Die oude techniek zat bijna niets op wat kapot kon. Maar als de vraaagstelling luidt: 400.000 kilometer met een 2.2-liter 4- cilinder in lijn, 16 kleps Dieselmotor met Common Rail inspuiting die er 143pk en 320Nm uitbraakt met een 30% lager gemiddeld verbruik?jeebee schreef:-zijn de huidige wagens 'beter' dan de ouwe, opnieuw in km's!!!!!!!!!!?
Of 500.000+ met een oude waggelende, walmdende, stinkende 250D van 88pk?
Dan maar liever de 220CDI!

Again common rail rulez...lenny_R schreef:zelf rijd ik voor mijn werk in een kangoo, een hele tijd heb ik een "öude"
1.9 d gereden (d55)
sinds een aantal weken rijd ik nu in een dci60. deze motoren zijn wel een stuk minder lawaaig dan de oude 1.9 diesel.

Vage uitspraak waar we niets mee kunnen? Wat was er aan de hand?lenny_R schreef:alleen bij ons op de zaak zijn 13 dci60 teruggebracht naar de garage omdat deze er na 5000 km niks meer deden..
dCi's leveren meer koppel over een breed toerengebied dus dat rijdt erg fijn. En het is een turbodiesel! De 1.9d is dat logischerwijs niet.lenny_R schreef:duzz, de dci is voor veel km (ik rijd er ongeveer 100000 km per jaar mee) een stuk prettiger als de 1.9 diesel
Hier nog 1.lenny_R schreef:maar of dat die 8000 euro waard is?? ik persoonlijk vind van niet
Helemaal niet. Diesel en autopassie gaan goed samen. Je zult trouwens versteld staan van het aantal forummers wat naast hun trouwe sportieve baquette de sport er nog een (Renault) Dieselauto naast heeft.jeebee schreef:Misschien maak ik me als diesel-rijder idd wat belachelijk hier, maar ik hou enorm veel van auto's.
Verstandig...jeebee schreef:Het enige wate ik NIET doe is er bakken geld tegenaan gooien.

Een Alfa 155 is zeker het tegenovergestelde van jouw Megane. Wat een bagger auto. Rijdt zker niet verkeerd maar de kwaliteit is om te janken. Daarbij komt nog dat ze de sterke 2.5TD variant inkochten bij VM Motori. De 1.9TD is duurzaam maar zeker niet snel en ook nicht im frage.jeebee schreef:Heb vroeger een Alfa 155 TD (natuurlijk diesel... hihi)gehad. Was helemaal het tegenovergestelde van mijn Megane... De 155 was puur rijplezier, maar elke 3 weken bij de dealer voor weer een probleempje.
En een auto die beide eigenschappen combineert?
De heetste Diesels op het moment:
- Golf GT TDI 150pk
Bmw Alpina D10 Biturbo
Renault Laguna 2.2dCi 150
Volkswagen Touareg V10 TDI
Bmw 330d
Bmw 530d
Alfa Romeo 156 2.4jtd 20v
En dan zal ik er best nog 1 of 2 vergeten.
Kroegpraat. De auto's met een volledig handsfree open en sluit systeem kenden wat problemen. Bij de resterende uitvoeringen is alles er onderhand wel uit gemodificeerd. Absoluut geen reden om die Laguna niet aan te schaffen.jeebee schreef:Maar ik heb al gehoord dat de Laguna's electronisch al wat probleempjes gehad hebben.
En welke motor mag dat dan precies zijn? En engine swappen bij zo'n jonge auto is geld verbranden. Kun je beter je geld bijeensparen voor een zwaarder gemotoriseerd model.lenny_R schreef:nou ik zou zeggen: gooi er een dci 140 indan kun je lachen.....
Laatst gewijzigd door speedline op do 25 mar 2004 8:49, 1 keer totaal gewijzigd.
lenny_R wrote:
Vage uitspraak waar we niets mee kunnen? Wat was er aan de hand?
heb er verder niet veel verstand van maar dit is wat ik er van heb begrepen:
volgens onze renault dealer koop in assen, waren er kleine stukjes metaal in de tanks terechtgekomen, en dat is duzz door de hele motor heengegaan, dit gebeurde al toen de auto's ongeveer een maand oud waren..
ze deden duzz helemaal niks meer omdat dat metaal duzz in de motor was terechtgekomen..
ze hebben alle tanks, leidingen en al het andere waar de metalen deeltjes in waren gekomen moeten vervangen..
de dealer, zit nu nog met de vraag wie dat allemaal gaat betalen.. (wij huren de auto's van de dealer)
1.de benzinepomp waar we altyd tanken (een total waar ik ook jaren gewerkt heb en waarvan ik weet dat het niet aan hun diesel ligt, want wij zijn de enige met klachten)
2. de dealer zelf.
3. de importeur betaald.
dit is nu zo'n 3 maanden geleden dat dit gebeurd is, en ze zitten nogsteeds te ruzieen over wie de schade betaald, want dit is met 13 auto's gebeurd die duzz 3 weken niet hebben kunnen rijden en dat kost een koeriersbedrijf veel geld.
misschien dat een van jullie hier weet hoe dat metaal erin kan komen??? hoor het graag..
Vage uitspraak waar we niets mee kunnen? Wat was er aan de hand?
heb er verder niet veel verstand van maar dit is wat ik er van heb begrepen:
volgens onze renault dealer koop in assen, waren er kleine stukjes metaal in de tanks terechtgekomen, en dat is duzz door de hele motor heengegaan, dit gebeurde al toen de auto's ongeveer een maand oud waren..
ze deden duzz helemaal niks meer omdat dat metaal duzz in de motor was terechtgekomen..
ze hebben alle tanks, leidingen en al het andere waar de metalen deeltjes in waren gekomen moeten vervangen..
de dealer, zit nu nog met de vraag wie dat allemaal gaat betalen.. (wij huren de auto's van de dealer)
1.de benzinepomp waar we altyd tanken (een total waar ik ook jaren gewerkt heb en waarvan ik weet dat het niet aan hun diesel ligt, want wij zijn de enige met klachten)
2. de dealer zelf.
3. de importeur betaald.
dit is nu zo'n 3 maanden geleden dat dit gebeurd is, en ze zitten nogsteeds te ruzieen over wie de schade betaald, want dit is met 13 auto's gebeurd die duzz 3 weken niet hebben kunnen rijden en dat kost een koeriersbedrijf veel geld.
misschien dat een van jullie hier weet hoe dat metaal erin kan komen??? hoor het graag..
lenny_R wrote:
nou ik zou zeggen: gooi er een dci 140 in dan kun je lachen.....
dat is toch de snelste diesel in de renault traffic??????? of vergis ik me nu??
meende gisteren een traffic te zien rijden met dci 140 op zijn deur..
nou ik zou zeggen: gooi er een dci 140 in dan kun je lachen.....
dat is toch de snelste diesel in de renault traffic??????? of vergis ik me nu??
meende gisteren een traffic te zien rijden met dci 140 op zijn deur..
lenny_R schreef:volgens onze renault dealer koop in assen, waren er kleine stukjes metaal in de tanks terechtgekomen, en dat is duzz door de hele motor heengegaan, dit gebeurde al toen de auto's ongeveer een maand oud waren..
2. de dealer zelf.
3. de importeur betaald.
Dat jij er geen verstand van hebt maakt niet uit.lenny_R schreef:heb er verder niet veel verstand van maar dit is wat ik er van heb begrepen:
Maar de dealer ook niet! Wat een gelul. Ze proberen je met een kluitje in het riet te sturen. Want hun ongelijk of fout toegeven (zeker als het ze geld kost) doet een dealer niet zo gauw. Ze zeggen wel eens waar rook is is vuur. Maar ik vermoed hier een bosbrand van 100 hectare...

Er zal wel zoveel vuil en/of water in de tanks gezeten hebben dat de filters verstopt zijn geraakt en de common rail inspuitapparatuur is beschadigd. Aangezien dit binnen 5000kilometer is gebeurd denk ik persoonlijk eerder aan een fabrieks dan aan een dealerfout. (Zeker met 13 auto's!)Er zijn meerdere mogelijkheden in het hele proces van fabrikant tot dealer maar het gaat te ver de potentiële mogelijkheden hier uit de doeken te doen.
Al is met 13 auto's van een en dezelfde eigenaar de brandstofleverancier ook een potentiële verdachte! Als de voorraadtanks wat aan de lege kant waren en de bevoorrading op zich liet wachten is het tanken van vervuilde brandstof (alhoewel niet goed zichtbaar) een potentieel gevaar.
Ik heb dit meerdere malen gezien in de zware bedrijfswagens. Klant -> auto trekt niet meer en heeft hoger verbruik -> dealer -> vermogensmeting en foutdiagnose -> diagnose luide verstuivers defect -> dan wordt het vervangen meneer, 6x a 400,-, exclusief arbeid en afstelling...

Waarom ik die "metaal uitleg" niet geloof komt hierdoor. Zo'n common rail systeem werkt namelijkals volgt:
Je hebt eerst een of twee of zelfs drie filters (in verschillende gradaties) en een waterscheider, dan een hoge druk pomp die de brandstof onder drukken oplopend tot 300+Bar naar de common-rail pompt. Die pomp is niet bestand tegen vuil. Water gaat nog wel. Hij verpompt tenslotte een vloeistof.
Bij deze motor is het trouwens een bol ipv een rail, maar dat maakt voor de werking van het systeem niets uit. Vanaf de rail kom je in 4 elektro magnetisch bediende verstuivers terecht die ook elk nog een filter kennen. En dan 5 tot 8 verstuiver gaatjes die zo klein zijn dat zelfs het fijnste vuil de boel onmiddelijk verstopt. Verder gaat de lichternaald onmiddelijk naar de klote van zelfs het kleinste korreltje zand.
Maar voordat er vuil bij de injectoren terecht komt moet er toch wel het een en ander zwaar vervuild zijn.
Dan denk je misschien waarom? Nou met inspuitdrukken tot 1350Bar aan de verstuivertip komt er nogal wat kracht op dat verstuivertapje met lichtnaald te staan.
Paar druppels water of een klein beetje vuil in het systeem en je hebt gedonder. Monteurs moeten er een speciale cursus voor volgen om er aan te mogen werken. Dat gaat voornamelijk om schoon werken er in te stampen. Eigenlijk moet je dit soort systemen naar een specialist brengen. Niks voor een dealer. Gemiddelde monteur is leuk om aan een wiellager te werken, en niet iemand om aan dit soort fijngevoelige inspuitapparatuur te werken. Een beetje volgens het "wat zijn ogen zien, verzieken zijn klauwen recept".
Je vergist je niet. Maar dat is een 2.5-liter 4-cilinder. Een groot en zwaar gietijzeren blok wat je niet zomaar in een Megane lepelt.lenny_R schreef: dat is toch de snelste diesel in de renault traffic??????? of vergis ik me nu??
Klopt. Komt lekker van zijn plek voor een bestelwagen. Je hoeft niet de pretentie te hebben met wat voor bus dan ook een personenwagen op een sprintonderdeel te snel af te zijn.lenny_R schreef:meende gisteren een traffic te zien rijden met dci 140 op zijn deur..
Als verrassing kun je wel kortstondig snel sprinten door het enorme koppel maar daar blijft het dan ook bij. Maar in dagelijks verkeer een vlotte auto.

ik denk toch niet dat het van de diesel komt,... we tanken al jaren bij de total pomp, wat eigenlijk, de total groothandel is voor andere pompen in de omgeving, duzz dat er te weinig diesel in de tank zit lijkt me sterk..
ook tanken we regelmatig bij andere tankstations onderweg (wel total want daar hebben we speciale passen voor).
waarschijnlijk neemt de importeur de schuld op zich, omdat het hoogstwaarschijnlijk toch om een productie fout ging dat zei de monteur tenminste gister tegen mij..
we hebben nu ook weer een aantal nieuwe busjes gekregen, deze zitten inmiddels over de 7500 km, en daar is helemaal geen last mee..
hopelijk was dit duzz ook eenmalig..
grtz lennart
ook tanken we regelmatig bij andere tankstations onderweg (wel total want daar hebben we speciale passen voor).
waarschijnlijk neemt de importeur de schuld op zich, omdat het hoogstwaarschijnlijk toch om een productie fout ging dat zei de monteur tenminste gister tegen mij..
we hebben nu ook weer een aantal nieuwe busjes gekregen, deze zitten inmiddels over de 7500 km, en daar is helemaal geen last mee..
hopelijk was dit duzz ook eenmalig..
grtz lennart