Zonder brug maar met 4 bokjes is ook goed te doen, wel bij een clio maar het blijft hetzelfde werk.Martijn *Baccara* schreef:Hij zit met 4 bevestigingsbouten vast. Bereikbaar onder de achterbank. De schokdempers moeten ook los, net als de remleidingen. Die zal je aan moeten passen, vanwege de remdrukbegrenzer (schijfremmen!) Plus dat je nieuwe handremkabels nodig hebt.
Ik heb het met mijn 5 ook gedaan. Het is prima te doen, maar dan wel met een brug. Succes!
Maakt verder niet uit. zolang je geen gekke dingen gaat doen met je blok en je de remdrukverdeler goed afsteld moet het goed gaan.AREXSTYLE schreef:Kheb dan nog wathoe groot zijn die GTT schijven achter? Heb gwone 5 schijven voor of zal dat verder niks uitmaken?
Als ik tegen die tijd weer een digicam heb zal ik foto's maken.AREXSTYLE schreef:Ok pm me dan ff of posten (met fotos!) altijd leuk he...kheb al bijna alle onderdelen bij elkaar. Hoe gaat dat afstellen van de remdrukverdeler dan? Weet niet eens hoe dat werkt/eruitziet...
Ok dan! trouwens als je wil verlagen achter, die torsie vering, mn vader werkt bij een bedrijf waar ze sondering trucks bouwen, betekent dus dat ze zware metalen shit maken enzo. zo'n M10x10 is makkelijk om aan te komen en veel sterker dan die uit je bak (uit je bak is 10,9, en wat hij gebruikt is 12,9) als je een bak bout niet wil riskeren laat t ff weten...Frits schreef:Als ik tegen die tijd weer een digicam heb zal ik foto's maken.AREXSTYLE schreef:Ok pm me dan ff of posten (met fotos!) altijd leuk he...kheb al bijna alle onderdelen bij elkaar. Hoe gaat dat afstellen van de remdrukverdeler dan? Weet niet eens hoe dat werkt/eruitziet...
remdrukverdeler is een blokje wat voor de achteras zit hier komen de remleidingen van voor naar toe, en komen de remleidingen van achter uit. hoe dieper de auto door zn achteras gaat hoe meer remdruk er op komt.
bij teveel druk achter tov voor kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan, over of onderstuur bij remmen, staat je auto ineens andersom. en afstellen gebeurd met een bout op een lang stuk schroefdraad. maar dat wijst zich vanzelf als je er een in handen hebt.
Verder laat even horen wat je wel of niet hebt, misschien heb ik nog tips voor je. Lijstje staat trouwens ook hierboven nog een keer.
GR.Frits
Tnx voor het aanbod maar de achteras die er nu onder zit en de originele van de clio heb ik beide gewoon met een stuk draadstang m10 los gedraaid, dus dat is het probleem niet.AREXSTYLE schreef:Ok dan! trouwens als je wil verlagen achter, die torsie vering, mn vader werkt bij een bedrijf waar ze sondering trucks bouwen, betekent dus dat ze zware metalen shit maken enzo. zo'n M10x10 is makkelijk om aan te komen en veel sterker dan die uit je bak (uit je bak is 10,9, en wat hij gebruikt is 12,9) als je een bak bout niet wil riskeren laat t ff weten...
vergeet je niet een schijfremmetje hier en daar ?Richard Lemmen schreef:Achteras van een gtt op een tl is geen enkel probleem
(zelf namelijk ook gedaan). Handremkabels los, remleidingen los (let op dat je die boutjes niet doldraait!), schokbrekers los en de vier bouten waarmee de as tegen je auto aanzit losdraaien.
Neem de andere as en schroef die eronder. monteer alles en tadaa... klaar. (vergeet wel de remmen niet te ontluchten)
Volgens mij hoeft dat niet; kun je gwoon je trommels overzetten als je daar zin in hebt...als dat kan doe ik dat ook liever eerst, wil er namelijk KTR schijven eronder (voor en achter) dan kan ik namelijk mn hele remsysteem in één keer helemaal vernieuwd aanleggen...nóg een project voor erbij...Tijn schreef:vergeet je niet een schijfremmetje hier en daar ?Richard Lemmen schreef:Achteras van een gtt op een tl is geen enkel probleem
(zelf namelijk ook gedaan). Handremkabels los, remleidingen los (let op dat je die boutjes niet doldraait!), schokbrekers los en de vier bouten waarmee de as tegen je auto aanzit losdraaien.
Neem de andere as en schroef die eronder. monteer alles en tadaa... klaar. (vergeet wel de remmen niet te ontluchten)
sja ik heb dit volgens mij al in een ander post aangegeven (weet niet meer waardikkeknodel schreef: Is het trouwens niet makkelijker om gewoon een GTT te kopen, of heb je een 5-deurs? Ik wilde namelijk ook mijn 3 deurs in eerst instantie ombouwen naar een GTT, maar heb toch mer anders besloten.
Raymond
Ik had m'n schijfjes al lekker op de as zitten toen ik die monteerdeRichard Lemmen wrote:
Achteras van een gtt op een tl is geen enkel probleem
(zelf namelijk ook gedaan ). Handremkabels los, remleidingen los (let op dat je die boutjes niet doldraait!), schokbrekers los en de vier bouten waarmee de as tegen je auto aanzit losdraaien.
Neem de andere as en schroef die eronder. monteer alles en tadaa... klaar. (vergeet wel de remmen niet te ontluchten )
vergeet je niet een schijfremmetje hier en daar ?
Dat die schijven erop zaten ok, maar dat kun je er gwoon op gooien? Hoefde je verder niks te veranderen? (remleidingen,hoofdremcilinder etc.)[/url][/quote]Richard Lemmen schreef:Ik had m'n schijfjes al lekker op de as zitten toen ik die monteerdeRichard Lemmen wrote:
Achteras van een gtt op een tl is geen enkel probleem
(zelf namelijk ook gedaan ). Handremkabels los, remleidingen los (let op dat je die boutjes niet doldraait!), schokbrekers los en de vier bouten waarmee de as tegen je auto aanzit losdraaien.
Neem de andere as en schroef die eronder. monteer alles en tadaa... klaar. (vergeet wel de remmen niet te ontluchten )
vergeet je niet een schijfremmetje hier en daar ?![]()
(lekker flauw)
Wat ik wel vergeten te vertellen was dat ik wel even meteen die spatbordverbrederkapjes (goed scrabblewoord) heb gemonteerd met eventueel aanlopen (en ziet er beter uit!)
PS het kopen van een gtt is handiger dan er een bouwen (ervaring), maar dat is niet de sport!![]()
Is dit veel werk? Stukkie eraf? wat moet ik me hierbij voorstellen? heb je ook eventuele foto's hiervan ofzo...dit lijkt me wel een belangrijk iets iig...Richard Lemmen schreef:de remleidingen heb ik fijn laten zitten (zaten toch al op de juiste plaats en ze waren nog goed). Daarna heb ik de as omgegooid, hetgeen nog niet eens zo gek veel werk is, maar toen ik klaar was pasten mijn 15" wielen echt niet meer in de wielkuipen achter! Dus onder het motto -dat was ik toch al van plan- heb ik een stuk uit het achterscherm gehaald op dezelfde manier zoals een gtt dat ook heeft. Een paar spatbordverbreders erop en niemand die het ziet.