[Clio 16V] Hoe achterklep-slot loshalen?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
evo
Contacteer:

Deed net m'n auto op slot, bam valt er een stuk van m'n achterklep-slot op de grond.

Voorste stuk dus van het slot afgebroken, moet dus een nieuw slot in!

Ik heb alles wel losgehaald, en haal morgen op sloop nieuwe.

Maar hoe haal ik zo slot los? Die van mij lag al los, met alle onderdelen ernaast, dus weet het systeem nog niet echt!

Misschien weten jullie het, anders zoek ik het morgen wel uit!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

uit mn hoofd zeg ik dat je de kunststof plaat aan de binnen kant los moet halen, zit geklikt. maar dat heb je volgens mij al.

en dan achter je slot zit een stalen klemplaat. hiermee zit je slot vast. meer is het niet. dus slot er in, stangetjes vast, klemplaat vast en klaar.

maar ik doe het nu uit mn hoofd, heb hem al wel eens losgehaald maar dat is al weer een tijd geleden.

GR.Frits
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

en als je toch bezig bent waarom laat je niet gelijk het hele slot weg. een plaatje er in laten lassen en op naar de spuiter. :p

GR.Frits
evo
Contacteer:

Frits schreef:en als je toch bezig bent waarom laat je niet gelijk het hele slot weg. een plaatje er in laten lassen en op naar de spuiter. :p

GR.Frits

hahahaha! goed plan, jij betaald? :p

M'n hele rechterkant en voorbumper wordt al gespoten wegens schade, dus zit er wel aan te denken!

Maar dan moet de hele klep denk ik gespoten worden? En het 'uitspuiten' dan?

btw... Zit er verschil tussen CV slot en gewoon slot?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

evo schreef:
hahahaha! goed plan, jij betaald? :p

M'n hele rechterkant en voorbumper wordt al gespoten wegens schade, dus zit er wel aan te denken!

Maar dan moet de hele klep denk ik gespoten worden? En het 'uitspuiten' dan?

btw... Zit er verschil tussen CV slot en gewoon slot?
heb eerst mn eigen spuitwerk te betalen.... :wink:

En juist omdat je rechterkant al gespoten moet worden kan je misschien een deal sluiten met je spuiter voor juist dit soort dingen....
Normaal moet je hele klep gepoten worden volgens mij, en dan links en rechts worden uitgespoten maar dat moet je eigenlijk aan een schadehersteller vragen.

en je cv motor zit los van je gewone motor. dus daar heb je geen last van. je hebt alleen een manier nodig om je achterklep straks open te maken. maar daar zijn genoeg leuke oplossingen voor te bedenken :p

Gr.Frits
evo
Contacteer:

Ik heb al een slot! Die gebruik ik eerst maar... misschien tijdelijk! :p

Er zit wel verschil tussen een CV slot en 'gewoon' slot. Bij een CV slot zit een extra rood ding aan, die weer gekoppeld aan de CV motor.

Verder nog 2 dingen meegenomen, zekering kapje, bij die van mij zijn de klik-punten afgebroken.

Dop die in het achterklep-ruitenwisser past! Mooi zwart, ff spuiten en van afstand lijkt net of ie strak is! :worship:
Plaats reactie